🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش کیف پولپلتفرم‌های معاملاتی

ووچر پرفکت مانی چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم‌های پرداخت آنلاین متفاوتی وجود دارد که هدف‌شان ساده کردن پرداخت‌های اینترنتی است. پرفکت مانی یکی از این سیستم‌های پرداخت است که به قصد سروسامان دادن به نقل و انتقالات مالی اینترنتی به وجود آمده است. از آنجا که این انتقال و تبادل پولی از راه دروازه‌های پرداخت اینترنتی در مسیری امن صورت می‌گیرد، باعث جذب کاربران اینترنتی و صاحبان مشاغل آنلاین شده است.

نمونه‌های دیگری از سیستم‌های پرداخت، مشابه پرفکت مانی هم وجود دارند. مثلا از نمونه‌های مشهور در این زمینه می‌توان به وب‌مانی و پی‌پال اشاره کرد. از حوالی سال ۲۰۱۷ است که پرفکت مانی در بازار خدمات مالی فعالیت می‌کند.

اگر بخواهیم دقیق‌تر درباره‌ این خدمات صحبت کنیم، باید بگوییم که پرفکت مانی در واقع، کیف پولی الکترونیکی است که می‌توان از آن برای نقل‌وانتقالات مالی استفاده کرد، کریپتوکارنسی‌ها یا ارزهای حقیقی را در آن‌ها ذخیره کرد، خرید اینترنتی انجام داد و… . در ادامه از این خدمت و ووچر پرفکت مانی خواهید خواند.

پرفکت مانی چیست؟

«پرفکت مانی» (Perfect Money) یک سیستم پرداخت الکترونیکی است که برای پرداخت‌های غیرنقدی بر روی اینترنت ابداع شده و به کار می‌رود.

«پرفکت مانی» (Perfect Money) یک سیستم پرداخت آنلاین است که خدمات آنلاین مالی ارائه می‌دهد که می‌تواند در زمینه‌ پیش‌برد و مدیریت امور مالی مختلف به کاربران و کسب‌وکارها در فضای آنلاین کمک کند. کاربران با شارژ اکانت پرفکت مانی می‌توانند کیف پولی داشته باشند که به یکی از ارزهای دلار، یورو، بیت کوین و.. باشد.

نوشته های مشابه

همچنین اینکه کاربران در پرفکت مانی می‌توانند پول‌های خود را به یکدیگر تبدیل کنند. به‌طور کلی پرفکت مانی خدمات بسیار متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و یکی از ویژگی‌های آن این است که این وب‌سایت به کاربران ایرانی نیز امکان فعالیت می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتقال پول میان کاربران مختلف؛
  • ذخیره و پس‌انداز پول در کیف پول الکترونیکی؛
  • پس‌انداز مبالغ پولی در حساب‌های الکترونیکی و دریافت سود؛
  • استفاده از آن برای خرید کالا و خدمات از فروشگاه‌های آنلاین؛
  • خرید بیت کوین، طلا و ارزهای معروف مانند دلار آمریکا و یورو به شکل آنلاین.

دفتر اصلی شرکت پرفکت مانی در پاناما قرار دارد و به کمک خدماتی که ارائه می‌کند، مدیریت امور مالی مختلف مانند خرید و فروش، سپرده‌گذاری، سرمایه‌گذاری و تراکنش‌های گوناگون بسیار ساده و سریع می‌شود. با استفاده از پرفکت مانی امکان خرید از سایت‌های خارجی برای‌تان مقدور می‌شود و می‌توانید دارایی‌هایی مانند بیت کوین یا ارزهای دیجیتال دیگر هم برای خود داشته باشید و در کیف پول پرفکت مانی نگهداری کنید.

همان‌طور که گفتیم، برخلاف بسیاری از کیف پول‌های الکترونیکی و خدمات مالی بین‌المللی، دسترسی به پرفکت مانی برای کاربران ایرانی هم ممکن است. در ایران هم نمایندگی‌هایی از پرفکت مانی وجود دارد. در واقع، پرفکت مانی تحت‌تاثیر تحریم‌های مختلفی که به ایران تحمیل شده، محرومیت و محدودیتی اعمال نکرده است. پس با خرید پرفکت مانی در ایران هم می‌توانید فعالیت‌های تجاری، اقتصادی و مالی مختلف را پیش ببرید.

برای استفاده از خدمات پرفکت مانی باید در وب‌سایت آن ثبت‌نام کنید، که این ثبت‌نام رایگان است. البته دقت داشته باشید که راه دیگری هم برای استفاده از خدمات پرفکت مانی وجود دارد و آن خرید «ووچر» (Voucher) پرفکت مانی است. برای به دست آوردن ووچر پرفکت مانی دو راه دارید. راه اول این است که خودتان ووچر را از طریق حساب‌تان در وب‌سایت پرفکت مانی بسازید یا ووچر را از وب‌سایت‌هایی دیگر بخرید (که در این صورت نیاز به ساخت اکانت پرفکت مانی ندارید).

 

ووچر پرفکت مانی چیست؟

«ووچر» (voucher) پرفکت مانی کدی برای استفاده‌ ساده‌تر از خدمات این شرکت است؛ در واقع روش‌های مختلفی برای استفاده از خدمات پرفکت مانی وجود دارد. سال‌هاست که افراد از پول نقد برای تراکنش‌های کلان خود استفاده نمی‌کنند. وجود چک‌ها و بعد هم انواع کارت‌های بانکی روش‌هایی برای کنار گذاشتن پول نقد بوده است. ووچر پرفکت مانی هم ابزاری است که با هدف راحت‌تر کردن تراکنش‌های مالی درست شده و استفاده می‌شود.

ووچر نوعی چک الکترونیکی است که برای سپرده‌گذاری یا برداشت از حساب پرفکت مانی کاربرد دارد. ووچر پرفکت مانی کدی دیجیتالی با ۱۶ رقم است و اطلاعاتی نظیر تاریخ تولید و مبلغ اعتبار دارد. از ووچر می‌توان بی‌هیچ دردسری در بیش از ۱۰۰ کشور استفاده کرد.

با وجود ووچر دیگر نیاز نیست که حسابی دیجیتالی در پرفکت مانی داشته باشید. ووچر نقش کارتی اعتباری را دارد که با مبلغ دلخواه خودتان آن را تهیه می‌کنید و می‌سازید و پرداخت‌های مختلف را از طریق ارائه‌ اطلاعات آن یعنی همان کدهای موجود روی ووچر، انجام می‌دهید. ووچرها به کاربران کمک می‌کنند که به شکلی ایمن، محرمانه و راحت تراکنش‌های مختلف را برای خرید و فروش انواع کالاها پیش ببرند.

با وجود خدمات مالی جدیدی که در دنیا به وجود آمده است، دیگر نیازی به نگرانی بابت تراکنش‌های بین‌المللی نیست. البته در شرایط تحریم امور مالی و اقتصادی، فشارهای زیادی در این زمینه وجود دارد اما با پرفکت مانی و ووچر آن، تا حد زیادی می‌توان اوضاع را تحت‌کنترل درآورد و به‌سادگی به بسیاری از فعالیت‌ها پرداخت.

همان‌طور که قبل‌تر نیز ذکر کردیم، دو راه برای به دست آوردن ووچر وجود دارد. می‌توانید آن را توسط حساب پرفکت مانی خود بسازید (که نیاز به ثبت نام دارید) یا آن را از وب‌سایت‌هایی دیگر بخرید (که در این صورت نیازی به داشتن حساب پرفکت مانی ندارید).

برای خرید ووچر باید به وب‌سایت‌هایی مراجعه کنید که آن‌ها را به فروش می‌رسانند، و ووچر را که به صورت کدهای عددی است خریداری کنید؛ سپس می‌توانید توسط این کدها هزینه‌ خریدهای خود در سایت‌های پشتیبانی‌کننده از پرفکت‌مانی را بپردازید. در واقع در درگاه پرداخت این سایت‌ها امکان پرداخت با ووچر پرفکت‌مانی وجود دارد و درست مانند وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، شما کدهای عددی ووچر را وارد می‌کنید و خرید تکمیل می‌شود.

همچنین این امکان هم وجود دارد که با مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر و مورد تأیید پرفکت‌مانی، ووچر خود را به پول نقد تبدیل کنید. اگر کسی به جای پرداخت پول به شما، کدهای ووچر پرفکت‌مانی داده باشد این امکان را هم دارید که با عضویت در پرفکت ‌مانی، مبلغ آن ووچر را به کیف پول خود در این سایت منتقل کنید.

 

کاربرد ووچر پرفکت مانی چیست؟

از ووچر پرفکت مانی برای انتقال پول به نقاط مختلف جهان، خرید انواع محصول و خدمات و تبدیل پول نقد به ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود.

ووچر پرفکت مانی کاربردهای متنوعی دارد. برای مثال، به موارد زیر دقت کنید:

  • از ووچر پرفکت مانی می‌توان برای انتقال پول به هر نقطه از دنیا استفاده کرد. گیرنده، کد فعال‌سازی ووچر را از طریق پیامک دریافت می‌کند. حتی اگر این فرد حساب پرفکت مانی یا ووچر هم نداشته باشد، امکان دریافت کد محرمانه برای او وجود خواهد داشت.
  • خرید انواع محصولات و خدمات از طریق ووچرهای پرفکت مانی در فضای آنلاین هم وجود دارد. این روش یعنی استفاده از ووچرها برای خرید محصولات مختلف در سطح اینترنت از مسیری امن پیش می‌رود. برای همین است که به‌سادگی می‌توانید اقدام به خرید از سایت‌های معروف و معتبر دنیا کنید.
  • ووچر پرفکت مانی قابلیت تبدیل به پول نقد یا رمزارزهای دیجیتالی را دارد. این ویژگی در کنار خرید ووچر بدون ثبت نام، از آن ابزاری کاربردی و مفید می‌سازد. در صرافی‌های آنلاین به‌سادگی می‌توانید ووچر خود را به ارزهای مختلف تبدیل کنید.
  • اگر قصد خرید محصول یا خدمتی از کسی داشتید که حساب پرفکت مانی ندارد، به‌سادگی می‌توانید از ووچر خود بهره ببرید و به او ووچر بدهید.

پیش از آنکه بگوییم چگونه می‌توان ووچر ساخت و یا از ووچر استفاده کرد، بگذارید ویژگی‌های آن را بررسی کنیم.

برای ساخت کد ووچر، بعد از مراجعه به سایت پرفکت‌ مانی و کلیک روی بخش E-Voucher، باید مقدار مبلغ آن را مشخص کرده و روی ساخت ووچر کلیک کنید. با این کار ووچر مورد نظر با مبلغی که خودتان مشخص کردید، ساخته می‌شود و کدهای آن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای استفاده از کد ووچری که فرد دیگری در اختیار شما گذاشته یا خودتان از طریق سایت‌های فروش ووچر تهیه کرده‌اید، باید به بخش سپرده در پرفکت‌مانی رفته و با وارد کردن کد فعال‌سازی ووچر در بخش مربوطه آن را به حساب پرفکت‌مانی خود واریز کنید. همان‌طور که گفتیم، به جز این کار می‌توانید از این ووچرها در هنگام خرید از سایت‌هایی که از پرفکت‌مانی پشتیبانی می‌کنند نیز استفاده کرده یا با مراجعه به صرافی‌های معتبر آن را به پول نقد تبدیل کنید.

 

مزیت‌های ووچر پرفکت مانی چیست؟

در شرایطی که راه‌های ارتباطی مالی با ایران مسدود است، این ابزار می‌تواند امکانی عالی و درجه‌یک برای پیش‌برد فعالیت‌های مالی و اقتصادی مختلف کاربران ایرانی باشد. کارکردن با ووچرها آسان است و نیاز به دانش و تخصصی پیچیده ندارد. ضمن اینکه با کمک‌گرفتن از کد ووچر برای تراکنش‌های مالی، پرداختی‌های‌تان بدون فوت وقت و هرگونه تأخیری انجام می‌شوند.

چه چیزی از این بهتر که تبادلات مالی در بستری صورت بگیرند که هم امن است و هم سرعت قابل‌قبولی دارد و هم اینکه افراد مختلف با دانش‌های گوناگون فنی توانایی استفاده از آن را دارند. یکی دیگر از مزایای مهمی که باید درباره‌ ووچر پرفکت مانی اعلام کرد، نداشتن تاریخ انقضا است. یعنی شما می‌توانید از مبالغ ووچر خود هروقت که بخواهید استفاده کنید و نگران مسائلی مانند تاریخ اتمامِ استفاده هم نباشید.

اندک ‌بودن کارمزد در تراکنش‌های مالی مختلف هم مهم است. کسانی که مدام در حال تبادلات مالی هستند، معمولا به دنبال راه‌ها و روش‌هایی می‌گردند که به آن‌ها کمک می‌کند تا با کارمزدی اندک و معقول، کارشان را پیش ببرند. پرفکت مانی هم کارمزد اندکی از کاربران دریافت می‌کند و از این نظر هم می‌توان روی آن حساب کرد.

امنیت استفاده از خدمات پرفکت مانی و یا ووچر آن مطلوب است. این وب‌سایت برای تأمین امنیت کاربران خود IP را بررسی می‌کند. به این صورت که IP کاربران در سیستم ثبت می‌شود و اگر تغییر کند، کاربر باید از طریق ایمیل خود، احراز هویت کند و مشخص نماید که همان کاربر قبلی است که در مرحله نخست ثبت‌نام کرده است.

 

چگونه ووچر پرفکت مانی بخریم؟

همان طور که گفتیم می‌توان از دو روش ووچر را به دست آورد. یا باید آن را بسازید و یا آن را بخرید.

در روش اول برای ساخت ووچر پرفکت مانی، باید در سایت آن حساب باز کنید و سپس  وارد بخشی تحت عنوان Withdraw شوید و بعد از مشاهده‌ بخشی موسوم به e-voucher اقدام به خرید و ساخت ووچر جدید کنید. در صفحه‌ مربوطه می‌توانید مبلغ دلخواه‌تان را تعیین کنید و در آخر کدی به شما ایمیل می‌شود که باید آن را به‌صورت محرمانه نگه دارید.

برای خرید ووچر باید از قبل در حساب‌ پرفکت مانی‌تان پول داشته باشید. اگر در داخل ایران هستید برای شارژ حساب پرفکت مانی می‌توان از صرافی‌ها یا وب‌سایت‌های مختلف کمک گرفت یا از بیت کوین استفاده کرد.

در روش دوم هم می‌توان از ووچرهای آماده که قبلا توسط افراد دیگر ساخته شده‌اند حساب خود را شارژ کرد. کاربران ایرانی هم می‌توانند با یک جستجوی ساده در اینترنت، سایت‌هایی را که ووچر پرفکت مانی را می‌فروشند پیدا کرده و آن را خریداری کنند.

اطلاعات ووچر پرفکت مانی به شکل زیر است:

  • کد دیجیتالی: کد منحصربه‌فرد ۱۶رقمی برای هر کاربر؛
  • کد فعال‌سازی: کد منحصربه‌فرد ۱۰ رقمی برای هر کاربر؛
  • مبلغ اعتبار: برای مثال ۱۰۰۰ دلار آمریکا؛
  • تاریخ تولید کارت: برای مثال: 2019/8/30 15:56

 

چگونه از ووچر پرفکت مانی استفاده کنید؟

حال فرض کنید که شخصی برای شما ووچر پرفکت مانی فرستاده و شما می‌خواهید آن را خرج کنید. اگر حساب پرفکت مانی داشته باشید می‌توانید مبلغ ووچر را به حساب خود انتقال دهید یا از طریق صرافی‌ها، آن را به پول یا رمزارز تبدیل کنید یا آن را در وب‌سایت‌هایی خرج کنید که از پرفکت‌ مانی پشتیبانی می‌کنند.

حال فرض کنیم که شما می‌خواهید به شخصی پول بفرستید که به هر دلیلی نمی‌خواهد شماره اکانت پرفکت مانی خود را در اختیار شما بگذارد. در این صورت می‌توانید با استفاده از ووچر، کد را به شماره موبایل یا ایمیل او بفرستید و او نیز با باز کردن لینک مربوطه در حساب پرفکت مانی خود آن را دریافت کند.

به طورکلی برای استفاده از ووچر راه‌های متعددی پیش روی‌تان است و می‌توانید امور مالی مختلفی را به‌شکلی جالب پیش ببرید.

 

چگونه با ووچر پرفکت مانی حساب خود را شارژ کنید؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شارژکردن حساب پرفکت مانی خود در ایران استفاده از ووچر است. در این صورت باید وب‌سایت‌ها و یا صرافی‌های معتبری را پیدا کنید که در قبال دریافت ریال به شما ووچر می‌فروشند. معمولا در این سایت‌ها نیاز به احراز هویت دارید؛ مثلا نیاز است که تصویر کارت ملی خود را به صرافی مورد نظر ارائه بدهید تا این مراحل امنیت بیشتری داشته باشند.

بعد از خرید ووچر باید وارد اکانت پرفکت مانی خود شوید و از طریق بخش deposit، گزینه‌ e-voucher of perfect money را انتخاب کنید و در پنجره‌ای که باز می‌شود اطلاعات ووچر خود را وارد کنید تا مبلغ ووچر به حساب شما وارد شود.

 

با ووچر پرفکت مانی چه ارزهایی می‌توان خرید؟

در این مقاله بارها یادآوری کردیم که با ووچر می‌توانید ارزهای دیجیتالی و حقیقی مختلفی بخرید. خرید بیت کوین و ارزهای همتای آن با پرفکت مانی تعریف شده است. البته برخی معتقدند که خرید بیت کوین با ووچرهای پرفکت مانی کمی گران‌تر از حالت‌های دیگر خرید درمی‌آید. پس این نکته را در ذهن داشته باشید تا هنگام خرید ارزهای دیجیتال، به روش‌های دیگر نیز نگاهی بیندازید و ببینید کدام یک از این روش‌ها ارزان‌تر است.

همچنین همان‌طور که در ابتدا گفتیم وب‌سایت پرفکت مانی این امکان را به کاربران خود می‌دهد که اکانت‌های پولی خود را از ارزی به ارز دیگر تبدیل کنند. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از ریال، ووچر پرفکت مانی بخرید، سپس این ووچر را در وب‌سایت پرفکت مانی به ارزی دیگر نظیر دلار تبدیل کرده و سپس دوباره دلار را به یورو یا هر ارز دیگری تبدیل کنید.  البته در صفحه‌ رسمی پرفکت مانی کار تبدیل ووچر به ریال هم شدنی خواهد بود.

 

سخن پایانی

دنیا در حال توسعه‌ ابزارهایی است که مدیریت خدمات مالی را ساده و ساده‌تر می‌کنند. تا به اینجا وب‌سایت پرفکت مانی و خدماتی که ارائه می‌دهد را معرفی کردیم و از مهم‌ترین ویژگی آن که بلاک نکردن کاربران ایرانی و امنیت آن است صحبت کردیم.

به معرفی ووچر پرفکت مانی هم پرداختیم که هدف آن آسان‌تر کردن خدمات مالی و جابه‌جایی پول است. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با شناخت ابزارهای مختلف و استفاده از آن‌ها، حرکت در مسیر شکوفایی امور مالی و تبادلات اقتصادی خود را سریع‌تر و بهره‌ورتر کنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز بستگی به صرافی و بروکر مد نظر داره
      اگر با ایران کار نکنن استفاده از ووچر کارتون رو راحت می کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا