دوره منتور شیپ
آموزش صرافیپلتفرم‌های معاملاتی

راهنمای عضویت و معامله در ال بانک (LBank) برای کاربران ایرانی

صرافی «ال بانک» یا «ال بنک» (LBank) یکی از صرافی‌های رمزارزی است که کاربران می‌توانند در آن به ترید ارزهای دیجیتال بپردازند. برخلاف بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال مطرح بازار، احراز هویت در ال بانک اجباری نیست. همین موضوع باعث شده تا گروهی از سرمایه‌گذاران ایرانی صرافی LBank را به عنوان میزبان معاملات رمزارزی خود انتخاب کنند.

همان‌طور که احتمالا در جریان هستید برای مدت‌ها، احراز هویت در صرافی‌های ارز دیجیتال برتر بازار، از جمله «بایننس» (Binance) و «کوکوین» (Kucoin)، اجباری نبود. این یعنی کاربران ایرانی می‌توانستند تنها با استفاده از روش‌های تغییر IP در این صرافی‌ها عضو شوند و به‌راحتی ارزهای دیجیتال دلخواه خود را معامله کنند؛ اما در چند سال اخیر که سخت‌گیری‌های دولتی نسبت به صرافی‌های ارز دیجیتال شدت گرفت، احراز هویت در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر اجباری شده است.

با این حال هنوز هم برخی صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارند که برای معامله در آن‌ها نیازی به احراز هویت یا وریفای حساب خود ندارید و تنها با یک ثبت نام ساده می‌توانید رمزارزهای دلخواه خود را خریدوفروش کنید. صرافی ال بانک یکی از همین صرافی‌ها است که حساسیت زیادی روی کاربران ایرانی ندارد.

بنابراین اگر شما هم به‌عنوان یک سرمایه‌گذار ایرانی به دنبال صرافی ارز دیجیتالی می‌گردید که هم از اعتبار کافی برخوردار باشد و هم مشکلی با کاربران ایرانی نداشته باشد، می‌توانید با استفاده از آموزش امروز در صرافی ال بانک عضو شوید و از همین امروز معاملات رمزارزی خود را شروع کنید.

در ادامه قرار است صفر تا صد کار با صرافی ال بانک را در قالب یک مقاله جامع، قدم‌به‌قدم و تصویری برای شما ارائه کنیم تا حتی افراد کم‌تجربه نیز به‌راحتی نحوه استفاده از این صرافی را یاد بگیرند. لطفا تا انتها ما را همراهی کنید.

معرفی صرافی ال بانک (LBank)

صرافی ال بانک یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال نسبتا قدیمی است که حساسیت خاصی روی کاربران ایرانی ندارد.

ال بانک که نام کامل آن LBank Exchange است، یک صرافی ارز دیجیتال محسوب می‌شود که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۵ میلادی تاسیس شد. این صرافی که برخی از ایرانی‌ها به آن ال بنک نیز می‌گویند، هویتی اندونزیایی دارد، اما در چند کشور دیگر از جمله کانادا، آمریکا و جزایر ویرجین بریتانیا نیز به‌ثبت رسیده است.

در صرافی ال بانک امکان واریز با بیش از ۵۰ ارز دولتی کشورهای مختلف از جمله دلار، پوند، روبل و… فراهم شده است. همچنین امکان واریز با ارزهای دیجیتال مطرح بازار و روش‌های پرداختی دیگری مثل «مسترکارت» (Mastercard)، «ویزا» (Visa) و «گوگل پلی» (Google Play) نیز وجود دارد.

با اینکه صرافی LBank از ۳۱ زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند ولی متاسفانه خبری از زبان فارسی در آن نیست. این یعنی برخلاف صرافی‌های دیگری همچون «مکسی» (MEXC) و «کوینکس» (Coinex) که از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند، در ال بانک مجبور هستید با زبان انگلیسی با صرافی کار کنید.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد صرافی ال بانک در این است که بسیاری از رمزارزهای تازه‌وارد بازار قبل از هر صرافی متمرکز دیگری در این صرافی لیست می‌شوند. برای همین سرمایه‌گذاران ایرانی که به‌دنبال معامله روی آلت کوین‌های ناشناخته و جدید هستند، می‌توانند روی صرافی ال بانک حساب ویژه‌ای باز کنند.

از دیگر امکانات و خدمات صرافی ال بانک می‌توان به «کپی تریدینگ» (Copy Trading)، سپرده‌گذاری یا «استیکینگ» (Staking)، پلتفرم وام‌دهی، ربات معامله‌گر شبکه‌ای یا «گرید تریدینگ» (Grid Trading Bot) و بخش «لانچ پد» (Launchpad) اشاره کرد.

ضمن اینکه صرافی LBank ارز دیجیتال بومی و اختصاصی خود را نیز دارد که با نام ارز دیجیتال LBK شناخته می‌شود. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه شد و ارزش آن در زمان نگارش این مقاله چیزی حدود ۰.۰۱۳ دلار است.

ویژگی‌های صرافی ال بانک

اما مهم‌ترین ویژگی یک صرافی ارز دیجیتال بین‌المللی برای کسانی که از داخل کشور به دنبال سرمایه‌گذاری در بازار هیجان‌انگیز رمزارزها هستند، رابطه آن صرافی با کاربران ایرانی است. بنابراین سوالی که با آن روبه‌رو می‌شویم این است که صرافی ال بانک خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد یا خیر؟ بیایید در بخش بعدی به‌طور مفصل در این مورد صحبت کنیم.

 

صرافی ال بانک و کاربران ایرانی

در حال حاضر عضویت و معامله در صرافی ال بانک از داخل ایران بلامانع است و این صرافی محدودیتی برای این کار در نظر نگرفته است. ضمن اینکه با مدارک ایرانی نمی‌شود در این صرافی احراز هویت کرد اما اجباری هم برای این کار نیست.

صرافی LBank مشکلی با کاربران ایرانی دارد یا خیر؟ می‌توان از داخل ایران در صرافی ال بانک معامله کرد؟ صرافی ال بانک در ایران مسدود است یا بدون مشکل می‌توان از آن استفاده کرد؟ می‌توان با مدارک ایرانی در ال بانک احراز هویت کرد؟ در حالت کلی رابطه صرافی LBank با کاربران ایرانی چگونه است؟

همه این‌ها سوالاتی هستند که بسیاری از ‌هم‌وطنان‌مان هنگام مواجه با صرافی ال بانک با آن روبه‌رو می‌شوند. در پاسخ به این سوالات باید بگوییم اگرچه در قوانین صرافی ال بانک اسم ایران در کنار کشورهای دیگری همچون آمریکا، چین، سوریه و کره شمالی در لیست کشورهای غیرمجاز قرار گرفته است ولی طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، کاربران ایرانی می‌توانند حتی با IP ایران در ال بانک ثبت نام کرده و ارزهای دیجیتال دلخواه خود را معامله کنند. ضمن اینکه سایت رسمی صرافی ال بانک نیز از داخل ایران مسدود نیست و بدون نیاز به روش‌های تغییرهای IP می‌توانید وارد آن شوید.

آموزش ال بانک

همان‌طور که در تصویر پایین مشاهده می‌کنید، از پشتیبان صرافی ال بانک سوال کردیم، امکان ثبت نام و معامله در صرافی LBank با آدرس IP ایران مجاز است یا خیر که مشخص شد امکان واریز، معامله و برداشت برای کاربران ایرانی دردسترس است.

آموزش ال بانک

با این حال توجه داشته باشید که نمی‌توان با مدارک ایرانی در LBank احراز هویت کرد. این یعنی با اینکه ایرانی‌ها می‌توانند با هویت ایرانی خود در صرافی ال بانک معامله کنند، اما امکان وریفای حساب (KYC) وجود ندارد. این مسئله برای بسیاری از سرمایه‌گذاران ایرانی مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند، زیرا احراز هویت در ال بانک اجباری نیست.

البته کاربران احراز هویت نشده با محدودیت‌هایی روبه‌رو خواهند بود که شاید مهم‌ترین آن محدودیت برداشت حداکثر ۱۰ هزار دلار در روز باشد. همان‌طور که گفتیم چنین محدودیت‌هایی مشکل خاصی برای کاربران ایرانی ایجاد نمی‌کنند، زیرا به نظر نمی‌رسد تعداد سرمایه‌گذاران ایرانی که بخواهند روزانه بیش از ۱۰ هزار دلار را از صرافی خارج کنند، زیاد باشد.

با اینکه سایت صرافی ال بانک در ایران مسدود نیست و این صرافی مشکلی با IP ایران ندارد ولی بهترین کار این است که با استفاده از روش‌های تغییر هویت، ابتدا آدرس IP خود را به IP یکی از کشورهای مجاز تغییر دهید و سپس در ال بانک ثبت نام کرده و معامله کنید. توجه داشته باشید که در این صورت حتما از IP ثابت استفاده کنید تا مشکلی برای حساب‌تان پیش نیاید. بدین ترتیب حتی اگر این صرافی در آینده سیاست‌های خود را در قبال کاربران ایرانی تغییر دهد، مشکلی برای سرمایه شما پیش نخواهد آمد.

اما ثبت نام در صرافی LBank چگونه انجام می‌شود؟ بیایید در بخش بعدی به‌صورت تصویری و قدم‌به‌قدم نحوه ثبت نام در این صرافی را آموزش دهیم.

 

آموزش تصویری ثبت نام در صرافی LBank

با ورود به سایت رسمی ال بانک می‌توانید به‌راحتی و تنها با یک آدرس ایمیل در این صرافی عضو شوید و معامله کنید.

برای ثبت نام در صرافی ال بنک از داخل ایران از طریق این لینک وارد سایت رسمی این صرافی شوید و روی گزینه Register کلیک کنید.

آموزش ال بانک

با کلیک روی این گزینه صفحه جدیدی باز می‌شود که از شما می‌خواهد آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. بهتر است با آدرس ایمیل خود در صرافی ال بانک عضو شوید تا بعدا به خاطر هویت ایرانی خود مشکلی برایتان پیش نیاید.

برای این کار مطمئن شوید سربرگ Email انتخاب شده است. سپس در کادر اول آدرس ایمیل اصلی و در کادر دوم کلمه عبور انتخابی خود را وارد کنید. کلمه عبوری که انتخاب می‌کنید باید حداقل ۸ کاراکتر و حداکثر ۲۰ کاراکتر باشد. همچنین در انتخاب آن باید از ترکیبی از حروف، کلمات و نمادها استفاده کنید.

آموزش ال بانک

بعد از کامل کردن کادرها روی Log In / Register کلیک کنید تا مراحل عضویت پیش برود. در صفحه بعدی از شما خواسته می‌شود تا کد شش رقمی ارسال شده به آدرس ایمیل خود را وارد کنید. با وارد کردن این کد بلافاصله ثبت نام اولیه شما تکمیل می‌شود و وارد حساب کاربری ال بانک خود می‌شوید.

آموزش ال بانک

اکنون عضویت شما در صرافی ارز دیجیتال LBank تکمیل شده است و می‌توانید به حساب خود واریز کرده و معاملات خود را آغاز کنید. مراحل این کارها در بخش‌های بعدی توضیح داده شده است.

 

راهنمای واریز و برداشت در صرافی ال بانک

واریز و برداشت در صرافی ال بانک با ورود به بخش‌های Deposit و Withdraw‌ انجام می‌شود. کاربرانی که احراز هویت نکرده‌اند تنها می‌توانند ۱۰ هزار دلار در روز برداشت کنند.

اولین قدم برای شروع معامله در صرافی ال بانک این است که بعد از ثبت نام، حساب خود را شارژ کنید. این کار با واریز رمزارز به آدرس کیف پول شما در صرافی انجام می‌شود. برای این کار از پنل کاربری خود روی گزینه Deposit کلیک کنید که در تصویر زیر نیز مشخص است.

آموزش ال بانک

با انتخاب این گزینه صفحه واریز به صرافی باز می‌شود. در این صفحه ابتدا از کادر اول رمزارزی را انتخاب کنید که می‌خواهید به صرافی واریز کنید. در این آموزش ما از «تتر» (Tether) استفاده می‌کنیم که با نماد USDT شناخته می‌شود.

در کادر Select Network باید شبکه ارسالی را انتخاب کنید که ما TRC20 را انتخاب می‌کنیم تا کارمزد ارسال کم باشد. هر کدام از این شبکه‌ها متعلق به بلاک چین خاصی هستند که نرخ کارمزد در هرکدام متفاوت است. در صرافی ال بانک برای انتقال تتر می‌توانید از یکی از شبکه‌های TRC20 ،BEP20 ERC20 ،HECO ،Polygon و Arbitrum One استفاده کنید.

آموزش ال بانک

در هر صورت با انتخاب شبکه دلخواه خود، در کادر بعدی آدرس کیف پول شما در صرافی نمایش داده می‌شود که باید رمزارز انتخابی را به این آدرس انتقال دهید. دقت کنید که رمزارز خود را حتما باید از طریق شبکه‌ای که انتخاب کرده‌اید، انتقال دهید در غیر این صورت رمزارزهای شما از دست خواهد رفت.

برای برداشت پول از صرافی ال بانک نیز تنها کافی است وارد بخش Withdraw شوید و کادرهای درخواستی را پر کنید. این کادرها شامل رمزارز برداشتی، آدرس دریافت کننده، شبکه انتقالی و مقدار برداشت می‌شود. در نهایت با کلیک روی گزینه Withdraw Confirmed و طی کردن مراحل نمایش داده ‌شده، مراحل برداشت از صرافی LBank تکمیل می‌شود.

 

آموزش انجام معامله در صرافی ال بانک (LBank)

برای معامله رمزارز در صرافی ال بانک تنها کافی است وارد بخش Trade شوید و سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنید.

بعد از اینکه در صرافی ال بانک ثبت نام کرده و به حساب خود مقداری رمزارز واریز کردید، اکنون نوبت به آموزش انجام معامله در این صرافی می‌رسد. برای خرید رمزارز در ال بانک از منوی بالا گزینه Trade و سپس Spot Trading را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه وارد صفحه اصلی انجام معاملات در صرافی ال بانک می‌شوید که در تصویر زیر نیز مشخص است.

آموزش ال بانک

در سمت راست و بالای صفحه لیست ارزهای دیجیتال قابل معامله در صرافی ال بانک نمایش داده می‌شود که با کلیک روی هرکدام می‌توانید رمزارز دلخواه خود را خریداری کنید یا بفروشید. در پایین این بخش لیست آخرین معاملات انجام شده را داریم. در سمت چپ نیز لیست سفارشات خرید و فروش نمایش داده می‌شود.

در وسط صفحه نمودار قیمت دارایی انتخابی قابل مشاهده است و در پایین آن کادرهای مربوط به ثبت سفارش خرید یا فروش دیده می‌شود. برای انجام معامله در ال بانک با این کادرها سروکار خواهیم داشت.

اکنون فرض کنیم شما حساب ال بانک خود را با واریز مقداری رمزارز تتر شارژ کرده‌اید و حالا می‌خواهید به‌کمک آن رمزارز دیگری مثل بیت کوین بخرید. برای این کار ابتدا از بین رمزارزهای موجود بیت کوین را انتخاب کنید و سپس در قسمت خرید، سفارش خرید خود را ثبت کنید. برای مثال اگر می‌خواهید مقدار ۰.۰۰۱ بیت کوین را در قیمت ۴۳ هزار دلار خریداری کنید باید کادرهای مربوط به ثبت سفارش را مطابق تصویر پایین پر کنید.

آموزش ال بانک

مبلغ کل این سفارش ۴۳ دلار است. با کلیک روی Buy سفارش خرید ما ثبت می‌شود اما ممکن است بلافاصله اجرا نشود. دلیل آن این است که نوع سفارش از نوع محدود یا «لیمیت» (Limit) است. همان‌طور که می‌دانید در این نوع سفارش اگر قیمت فعلی دارایی مورد معامله بالاتر از قیمت تعیین‌شده باشد، سفارش تنها در صورتی اجرا خواهد شد که قیمت آن دارایی به قیمت تعیین‌شده برسد. اگر این اتفاق نیفتد سفارش ما با اینکه ثبت شده است ولی هیچ‌وقت اجرا نخواهد شد و هیچ خریدی صورت نمی‌گیرد.

برای حل این مشکل می‌توانید نوع سفارش را روی Market تنظیم کنید که در این صورت رمزارز انتخابی با بهترین قیمت فعلی بازار و به‌صورت آنی خریداری می‌شود. به عنوان مثال در تصویر زیر با کلیک روی گزینه Buy بلافاصله ۱۰۰ دلار از حساب شما کم و به همان‌اندازه رمزارز بیت کوین به حساب شما اضافه می‌شود.

آموزش ال بانک

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ثبت سفارش در صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانید مقاله «انواع سفارش در ترید ارز دیجیتال» را مطالعه کنید. ضمن اینکه برای فروش رمزارزها نیز به همین ترتیب عمل می‌شود. تنها تفاوت این است که باید در کادر سمت راست و بخش Sell سفارش خود را ثبت کنید.

 

سخن پایانی

صرافی ال بانک (LBank) یکی از پلتفرم‌های نسبتا قدیمی برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال است که از سال ۲۰۱۵ میلادی فعالیت می‌کند. در این صرافی می‌توانید طیف زیادی از رمزارزهای مطرح و تازه‌وارد بازار را معامله کنید و از این راه به درآمد دلاری برسید.

ثبت‌نام در صرافی ال بانک بسیار ساده است و به کمک یک آدرس ایمیل می‌توانید در آن عضو شوید. حتی کاربران ایرانی برای ورود به این سایت و ثبت‌نام در آن نیازی به استفاده از روش‌های تغییر IP ندارند و می‌توانند با هویت ایرانی خود در ال بانک فعالیت کنند.

با این حال احراز هویت در ال بانک با مدارک ایرانی ممکن نیست. البته این موضوع مشکلی را برای کاربران ایرانی ایجاد نمی‌کند، زیرا احراز هویت این صرافی برخلاف صرافی‌های مطرح دیگری همچون بایننس و کوکوین اجباری نیست.

برای آشنایی شما با نحوه ثبت‌نام و معامله در صرافی رمزارزی ال بانک، در مقاله امروز به‌طور کامل و قدم‌به‌قدم مراحل عضویت و خریدوفروش ارز دیجیتال در این صرافی را آموزش دادیم. اگر هنوز هم در مورد صرافی ارز دیجیتال LBank سوالی دارید یا می‌خواهید تجربه استفاده خود از این پلتفرم را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید، می‌توانید از قسمت کامنت‌ها و نظرات همین پست استفاده کنید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا