دوره پرایس اکشن ict
آموزش صرافیپلتفرم‌های معاملاتی

معرفی و آموزش جامع کار با صرافی کوکوین

دوره حضوری منتور شیپ

صرافی‌های ارز دیجیتال محلی برای مبادله و خریدوفروش ارزهای دیجیتال هستند که انواع مختلفی دارند. صرافی‌ ارز دیجیتال در دو گروه اصلی صرافی‌های متمرکز و صرافی‌های غیرمتمرکز دسته‌بندی می‌شود؛ درنتیجه هر شخص باتوجه‌به نیازهای خود می‌تواند صرافی مورد نظر خود را انتخاب کند. صرافی «کوکوین» (KuCoin) یکی از صرافی‌های متمرکز و فعال در بازار ارزهای دیجیتال است که در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و معرفی آن بپردازیم.

صرافی کوکوین یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارزدیجیتال در جهان است که روزانه معاملات بسیاری در آن انجام می‌گیرد. کوکوین در ابتدا از محبوبیت بسیاری در بین کاربران ایرانی برخوردار بود، اما به دلیل تحریم‌ها و همچنین اجباری شدن احراز هویت در این صرافی، پرونده فعالیت کاربران ایرانی در این صرافی به طور کامل بسته شده است.

اگر مباحثی نظیر «امکانات و خدمات صرافی کوکوین» و «نحوه واریز و برداشت از صرافی کوکوین» ذهن شما را درگیر کرده است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

معرفی صرافی کوکوین

صرافی کوکوین یک صرافی ارزدیجیتال معتبر است که به دلیل دارا بودن رابط کاربرپسند، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال محبوب و ارائه خدمات پشتیبانی از محبوبیت بسیاری در بین کاربران برخوردار است. این صرافی به تازگی احراز هویت را برای کاربران خود اجباری کرده است و دیگر خدماتی به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهد.

صرافی کوکوین ازجمله صرافی‌های متمرکز فعال در بازار ارزهای دیجیتال است. این صرافی در جزیره سیشل به ثبت رسید و از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرد. صرافی KuCoin در دو بخش معاملات اسپات و فیوچرز سرویس می‌دهد که در بخش اسپات این صرافی امکان ترید بیش از ۷۰۰ ارزدیجیتال به‌صورت تک و جفت برای کاربران فراهم شده است. همچنین بخش معاملات فیوچرز کوکوین نیز از بیش از ۲۴۰ جفت ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

از مزایای صرافی کوکوین می‌توان به رابط کاربری راحت آن و ارائه خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته به کاربران اشاره کرد. همچنین لیستی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال به همراه جفت ارزهایشان در این صرافی برای معامله در اختیار کاربران قرار گرفته است. درنتیجه افراد با ثبت‌نام در صرافی کوکوین می‌توانند بسیاری از ارزهای دیجیتال محبوب و معتبر را به سبد دارایی‌های خود اضافه کنند.

یکی از مهم‌ترین مزایای یک صرافی ارز دیجیتال خوب، داشتن کارمزدهای کم و ارائه یک روش شفاف برای محاسبه آن در هر تراکنش است. گفتنی است که این صرافی روش محاسبه کارمزد تراکنش‌ها با جفت ارزهای مختلف را به طور شفاف به کاربران خود توضیح داده است. به‌طورکلی، در اکثر معاملات از طرفین معامله یعنی سفارش‌گذار و سفارش‌بردار، ۰.۱ درصد به‌عنوان کارمزد کسر می‌شود.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

در ابتدا فرآیند احراز هویت در صرافی کوکوین اجباری نبود، به همین دلیل میزان قابل‌توجهی از کاربران ایرانی را به خود جلب کرد. اما این صرافی از ۱۵ جولای ۲۰۲۳ سیستم احراز هویت خود را برای تمام کاربران فعال و اجباری کرد. کاربران پس از ثبت‌نام در این صرافی برای دسترسی به بخشی از محصولات و خدمات باید احراز هویت شوند.

درواقع با اجباری شدن احراز هویت در این صرافی، بسیاری از کاربران به دنبال جایگزین مناسب هستند. توجه داشته باشید که در انتخاب صرافی مناسب باید به نکاتی نظیر امنیت، حجم معاملات، اعتبار و همچنین مواردی مانند احراز هویت و موضع گیری در برابر کاربران ایرانی دقت کنید تا سرمایه‌های خود را در معرض ریسک‌های پیش‌بینی نشده قرار ندهید.

مزایا و معایب صرافی کوکوین

 

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

امکانات و خدمات صرافی کوکوین

ازجمله خدمات و سرویس‌های صرافی کوکوین می‌توان به معاملات اسپات، معاملات فیوچرز، ارائه API، معاملات مارجین، توکن‌های لوریج شده، ربات ترید و استیکینگ اشاره کرد.

صرافی ارز دیجیتال کوکوین خدمات و امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که کاربران برای دسترسی به این مجموعه خدمات و سرویس‌ها ملزم به طی کردن مراحل احراز هویت در صرافی کوکوین هستند. درادامه به معرفی هر یک از خدمات صرافی KuCoin خواهیم پرداخت.

  • معاملات اسپات: معاملات «اسپات» (Spot) یا معاملات لحظه‌ای یکی از روش‌های خریدوفروش ارزهای دیجیتال است که این صرافی در اختیار کاربران خود قرار داده است. درحقیقت معاملات اسپات به‌صورت نقدی و در طی یک زمان مشخص و به‌سرعت انجام می‌گیرند.

معاملات اسپات دارای چهار حالت معاملاتی هستند که ازجمله این موارد می‌توان به سفارشات «محدود» (Limit)، سفارشات «بازار» (Market)، سفارشات «استاپ لیمیت» (Stop Limit) و سفارشات «استاپ مارکت» (Stop Limit) اشاره کرد.

  • سفارشات محدود: در سفارشات محدود یا لیمیت معامله‌گران قیمتی پایین‌تر (در موقعیت خرید) و قیمتی بالاتر (در موقعیت فروش) از قیمت فعلی بازار را تعیین می‌کنند و زمانی‌که قیمت بازار به قیمت تعیین شده رسید، خرید یا فروش ارز دیجیتال انجام می‌گیرد.
  • سفارشات مارکت: در سفارشات مارکت همانطور که از نام آن مشخص است معامله‌گر با‌توجه‌به قیمت بازار سفارش خود را ثبت می‌کند. درواقع خریدوفروش در این سفارش به‌صورت لحظه‌ای و نسبت به قیمت بازار انجام می‌گیرد.
  • سفارشات استاپ لیمیت: ماهیت سفارشات استاپ لیمیت شرطی است. معامله‌گران با استفاده از این سفارش می‌توانند بدون بررسی لحظه‌ای قیمت، روی یک ناحیه مقاومت اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنند یا روی یک ناحیه حمایت ارزهای دیجیتال خود را بفروشند.

درواقع در استاپ لیمیت یک کانال قیمتی تعریف می‌شود. به این صورت که در قسمت Stop Price باید قیمت خط مقاومت (موقعیت خرید) یا حمایت (موقعیت فروش) را مشخص کنید و سپس در کادر مربوط به Price قیمتی پایین‌تر از خط مقاومت یا بالاتر از خط حمایت وارد کنید. درنتیجه زمانی‌که قیمت در بازار به مقدار Price برسد، مقدار ارزدیجیتال درخواستی خریداری خواهد شد.

  • سفارشات استاپ مارکت: در سفارشات استاپ مارکت، زمانی‌که قیمت بازار به قیمت مشخص شده در قسمت Stop Market رسید، سفارشات به طور خودکار صورت می‌پذیرد.

گفتنی است که صرافی کوکوین امکان معامله بیش از ۷۰۰ توکن را به‌صورت تک و جفت برای کاربران خود فراهم کرده است. همچنین کاربران به‌راحتی می‌توانند دارایی‌های خریداری شده خود را در کیف پول‌های اختصاصی کوکوین نگهداری کنند.

 

معاملات مارجین

صرافی کوکوین امکان انجام «معاملات مارجین» (Margin Trading) را به دو صورت Isolated Margin 10X و Cross Margin 3X برای کاربران خود فراهم کرده است. در معاملات مارجین معامله‌گران با دریافت وام از یک شخص ثالث می‌توانند چند برابر سرمایه خود، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنند.

 

معاملات فیوچرز

از دیگر سرویس‌های صرافی کوکوین، امکان انجام معاملات فیوچرز همراه با اهرم است. در معاملات فیوچرز طرفین معامله ملزم به خرید یا فروش یک دارایی پایه با قیمت معین و در یک تاریخ مشخص هستند.

 

توکن‌های لوریج شده

توکن‌های لوریج شده از دیگر امکانات این صرافی هستند که خرید و فروش آن‌ها در بازار اسپات کوکوین صورت می‌گیرد. این توکن‌ها دارای اهرم هستند، درنتیجه سود و زیان معامله‌گران با معامله این توکن‌ها چند برابر می‌شود. برای مثال زمانی‌که شما توکن AAVE3L را ترید می‌کنید، یعنی شما در حال ترید توکن AAVE با پوزیشن لانگ و لوریج ۳ هستید.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

 

ربات ترید

معامله‌گران با ساخت ربات مخصوص به خود، بدون نظارت لحظه‌ای بازار می‌توانند به سودهای قابل‌توجهی دست یابند. صرافی KuCoin امکان انجام معاملات با استفاده از ربات‌های شخصی‌سازی شده را نیز برای معامله‌گران فراهم کرده است. درواقع در این صرافی بات‌های مختلفی وجود دارد؛ درنتیجه معامله‌گران با انتخاب پارامترهای مخصوص به خود می‌توانند تعیین کنند که ربات‌ چگونه به انجام معاملات بپردازد.

 

ارائه API

صرافی کوکوین، سرویس‌های API را برای معاملات اسپات، مارجین و فیوچرز بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال و ارز فیات ارائه کرده است. درواقع API یک رابط کاربردی برنامه‌نویسی است که نقش یک واسط را بین کاربر و سیستم‌ها ایفا می‌کند. معامله‌گران با این سرویس می‌توانند از خدمات پلتفرم‌های دیگر استفاده کنند.

 

استیکینگ

«استیکینگ» (Staking) یک قابلیت برای کسب سود ثابت است. درحقیقت استیکینگ فرآیندی است که طی آن سرمایه‌گذاران مقداری از ارزهای دیجیتال خود را برای یک مدت زمان مشخص به ازای دریافت پاداش قفل می‌کنند. صرافی کوکوین نیز این قابلیت را به کاربران خود ارائه کرده است.

 

نحوه ثبت نام  و احراز هویت در صرافی کوکوین

برای شروع فعالیت در صرافی کوکوین ابتدا باید در این صرافی ثبت‌نام کنید. با کلیک بر روی این لینک به صفحه ثبت‌نام در صرافی کوکوین هدایت خواهید شد. در این قسمت می‌توانید با استفاده از یک شماره همراه یا یک ایمیل معتبر که متعلق به خودتان است، ثبت‌نام خود را انجام دهید. در ادامه یک رمز عبور برای حساب کاربری خود انتخاب کنید و تیک مربوط به پذیرش قوانین و مقررات را فعال نمایید. درنهایت بر روی دکمه Create Account بزنید تا حساب کاربری شما ایجاد گردد.

آموزش صرافی کوکوین

در قسمت بعد از شما خواسته شده تا کد تایید ارسال شده به آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

آموزش صرافی کوکوین

توجه داشته باشید که درحال‌حاضر احراز هویت برای کاربران ایرانی مسدود شده است. این راهنما صرفا برای کاربران ایرانی خارج از کشور قرار داده شده است.

پس از ورود کد تایید برای انجام معاملات و واریز و برداشت به حساب معاملاتی خود باید احراز هویت شوید. با کلیک بر روی دکمه Verify Now به صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر هدایت خواهید شد. در این صفحه کشور و مدرکی را که قصد دارید جهت تایید هویت بارگذاری کنید انتخاب نمایید و بر روی دکمه Continue بزنید.

آموزش صرافی کوکوین

در ادامه اطلاعات شخصیْ نظیر نام، نام‌خانوادگی و شماره ملی را وارد کنید. سپس باید تصویر یکی از مدارک شناسایی و تصویر چهره خود را برای تایید هویت بارگذاری نمایید.

آموزش صرافی کوکوین

با انجام تمام این مراحل، مدارک شما توسط کارشناسان صرافی بررسی شده و پس از تایید مدارک می‌توانید فعالیت خود را در صرافی کوکوین آغاز کنید. همچنین شما می‌توانید از بخش Security برای امنیت بیشتر حساب کاربری خود «احراز هویت دوعاملی» (2FA) را فعال کنید.

 

واریز و برداشت از صرافی کوکوین

پس از ثبت‌نام در صرافی کوکوین برای انجام معاملات و خریدوفروش ارزهای دیجیتال باید حساب معاملاتی خود را شارژ نمایید. صرافی کوکوین دو روش‌ واریز و برداشت را برای کاربران خود در نظر گرفته است که ازجمله این موارد می‌توان به ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال اشاره کرد. درادامه نحوه واریز و برداشت به وسیله ارزهای دیجیتال به‌صورت گام به گام آورده شده است.

اگر برای اولین بار است که واریز انجام می‌دهید باید آدرس کیف پول دارایی مدنظرتان را فعال کنید. برای انجام اینکار در صفحه اصلی پنل کاربری خود بر روی دکمه Deposit کلیک کنید. سپس رمزارز مدنظر و شبکه انتقال را مشخص نمایید تا آدرس کیف ‌پول شما نمایش داده شود. این آدرس را کپی کرده و آن را در کیف پول یا صرافی که قصد دارید از آن برداشت کنید، «پیست» (Paste) کنید. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی واریز به حساب شما انجام خواهد شد.

آموزش صرافی کوکوین

همچنین کاربران می‌توانند برای امنیت بیشتر، دارایی‌های خریداری شده خود را به یک کیف پول امن انتقال دهند. توجه داشته باشید که شما تنها می‌توانید از حساب Trading Account و Funding Account برداشت کنید؛ بنابراین قبل از انتقال باید ازطریق گزینه Transfer وجوه خود را به یکی از این حساب‌ها منتقل کنید. برای برداشت از صرافی کوکوین باید در پنل کاربری خود بر روی دکمه Withdraw کلیک کنید و سپس دارایی مدنظر خود را انتخاب نمایید.

درادامه آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید و نوع شبکه را مشخص نمایید. همچنین مبلغی که قصد دارید برداشت کنید را در کادر Amount بنویسید.

آموزش صرافی کوکوین

پس از کلیک بر روی گزینه Confirm، پنجره تایید امنیتی ظاهر خواهد شد. در این صفحه رمزعبور معاملاتی، کد تایید ارسال شده به ایمیل خود و کد 2FA را وارد کنید. پس از گذارندن این مراحل برداشت از کوکوین انجام خواهد شد.

 

امنیت دارایی‌ها در صرافی کوکوین

صرافی کوکوین استاندارهای امنیتی بالایی را برای دارایی‌های کاربران خود در نظر گرفته است. این صرافی با نگهداری دارایی‌ها در کیف پول‌های سرد از دسترسی افراد غیرمجاز جلوگیری می‌کند. همچنین در پروتکل‌های امنیتی کوکوین از بهترین فناوری‌های رمزنگاری استفاده شده است. علاوه‌براین، کاربران می‌توانند با فعال کردن احراز هویت دوعاملی، سوالات امنیتی، عبارت ایمنی ورود، تایید تلفن، تایید ایمیل و محدود کردن آدرس IP برای ورود، امنیت دارایی‌های دیجیتال خود را افزایش دهند.

بااین‌حال صرافی کوکوین سه سال پس از تاسیس یکی از بزرگ‌ترین هک‌های تاریخی را تجربه کرد و حدود ۲۸۰ میلیون دلار از دارایی‌های کاربران در طی این هک به سرقت رفت. البته این صرافی توانست مقدار زیادی از سرمایه را به کاربران بپردازد.

 

سخن پایانی

صرافی کوکوین یکی از معتبرترین صرافی‌های ارزدیجیتال متمرکز بوده که از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را آغاز کرده است. از دلایل محبوبیت این صرافی می‌توان به ارائه امکانات و سرویس‌های متنوع به کاربران و همچنین پشتیبانی از ارزهای دیجیتال و جفت ارزهای محبوب اشاره کرد. این صرافی امکان معامله و خریدوفروش ارزهای دیجیتال را ازطریق یک پلتفرم آنلاین با رابط کاربری ساده ارائه کرده است.

گفتنی است که در ابتدا کاربران برای خریدوفروش با استفاده از این صرافی نیازی به احراز هویت نداشتند. اما این صرافی به تازگی احراز هویت را برای کاربران خود اجباری کرده است. درواقع با اجباری شدن احراز هویت، صرافی کوکوین اعلام کرد که به برخی کشورهای جهان ازجمله ایران خدماتی ارائه نخواهد داد. بنابراین توصیه ما به شما این است که ترجیحا دارایی‌های خود را به دلیل مسائل امنیتی از این صرافی خارج کنید.

اگر شما هم تجربه کار با صرافی کوکوین را دارید، تجارت خود را در قسمت نظرات با سایر کاربران در میان بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا