دوره منتور شیپ
آموزش صرافیپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش احراز هویت در صرافی کوکوین برای کاربران ایرانی

یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال مطرح بازار که در سطح بین‌المللی نیز اعتبار بالایی دارد، صرافی «کوکوین» (Kucoin) است. این صرافی که برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۷ میلادی تاسیس شد، به کاربران خود اجازه می‌داد تنها با یک ثبت‌نام ساده و بدون نیاز به احراز هویت در این پلتفرم به خریدوفروش رمزارزهای مختلف بپردازند. اما از اواسط سال ۲۰۲۳ میلادی و با اجباری شدن احراز هویت در کوکوین، همه‌چیز تغییر کرد.

کاربران ایرانی زیادی از کوکوین برای معامله ارزهای دیجیتال و کسب درآمد دلاری استفاده می‌کردند اما اکنون که فعالیت در این صرافی بدون احراز هویت ممکن نیست، چه‌کار باید کرد؟ روشی برای احراز هویت کوکوین با مدارک ایرانی وجود دارد یا باید قید استفاده از این صرافی را بزنید؟ اگر می‌توان از داخل ایران در کوکوین احراز هویت کرد، مراحل آن چگونه است؟

برای پاسخ به این سوالات قرار است مقاله امروز حسینی فایننس را به آموزش کامل و تصویری احراز هویت در صرافی کوکوین اختصاص دهیم و ببینیم که اصلا امکان این کار برای ایرانیان وجود دارد یا خیر. بنابراین اگر به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال معتبر بین‌المللی می‌گردید و کوکوین یکی از انتخاب‌های شماست، پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتها همراه ما باشید.

صرافی کوکوین، احراز هویت اجباری و کاربران ایرانی

احراز هویت در صرافی کوکوین اجباری است اما نمی‌توان با مدارک ایرانی در این صرافی احراز هویت کرد.

در همین ابتدای کار باید بگوییم که در حال حاضر ثبت‌نام و معامله در صرافی ارز دیجیتال کوکوین بدون احراز هویت ممکن نیست؛ این یعنی اگر می‌خواهید با استفاده از کوکوین ارزهای دیجیتال دلخواه خود را بخرید، باید بعد از ثبت‌نام در آن مدارک خود را بارگذاری کرده و حساب خود را به اصطلاح «وریفای» (Verify) کنید.

اما با مدارک ایرانی می‌توان در صرافی کوکوین احراز هویت کرد؟ به عبارت دیگر آیا وریفای حساب یا KYC کوکوین با مدارک ایرانی ممکن است؟

واقعیت این است که شما به عنوان یک سرمایه‌گذار ایرانی که در داخل ایران ساکن هستید، نمی‌توانید با مدارکی مثل کارت ملی، گذرنامه یا گواهینامه حساب خود را در کوکوین وریفای کنید؛ با این حال ایرانیانی که در خارج از کشور ساکن هستند و مدارک هویتی غیرایرانی دارند، می‌توانند طبق آموزشی که در ادامه برایتان ارائه خواهیم کرد، در کوکوین احراز هویت کنند.

ویژگی‌های صرافی کوکوین

جالب است بدانید که در گذشته کاربران ایرانی هم می‌توانستند بدون طی کردن مراحل احراز هویت کوکوین در این صرافی فعالیت کنند. در واقع به دلیل اعتبار بالای کوکوین و پشتیبانی از رمزارزهای مختلف، این صرافی به یکی از مقاصد اصلی سرمایه‌گذاران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال تبدیل شده بود؛ اما از ماه جولای ۲۰۲۳ میلادی مصادف با تیرماه ۱۴۰۲ احراز هویت در کوکوین نیز اجبار شد و بسیاری از کاربران ایرانی مجبور به ترک این صرافی شدند.

البته کسانی که قبل از این تاریخ در کوکوین فعالیت می‌کردند هنوز هم قادر هستند سرمایه خود را از این صرافی برداشت کنند و آن را به صرافی یا کیف پول دیگری انتقال دهند.

در هر صورت بیایید در بخش بعدی با نحوه احراز هویت و تکمیل KYC در صرافی کوکوین آشنا شویم.

 

آموزش تصویری احراز هویت و وریفای حساب در کوکوین

احراز هویت در کوکوین با مراجعه به بخش Identity Verification در سایت رسمی این صرافی یا اپلیکیشن موبایل آن انجام می‌شود.

برای احراز هویت حساب کوکوین خود می‌توانید از سایت رسمی این صرافی مراحل وریفای حساب را پیش ببرید یا از اپلیکیشن موبایل آن استفاده کنید. در این آموزش ما از سایت این صرافی استفاده می‌کنیم ولی مراحل احراز هویت با اپلیکیشن کوکوین نیز بسیار مشابه است.

بعد از اینکه وارد حساب کاربری خود در صرافی کوکوین شدید با چندین پیغام و هشدار مواجه خواهید شد که از شما می‌خواهد برای ادامه فعالیت، حساب خود را در این صرافی وریفای کنید. راحت‌ترین راه برای ورود به صفحه انجام احراز هویت در کوکوین، کلیک روی گزینه Complete Verification واقع در نوار اعلان بالای صفحه است.

آموزش صرافی کوکوین

همچنین می‌توانید از منوی سمت چپ نیز روی گزینه Identity Verification کلیک کنید. این دو گزینه در تصویر بالا نیز دیده می‌شوند.

با ورود به این صفحه و کلیک روی گزینه Verify مراحل احراز هویت شما آغاز می‌شود.

آموزش صرافی کوکوین

با کلیک روی این گزینه پنجره‌ای باز می‌شود که در آن از شما خواسته می‌شود با اسکن کردن یک کد QR مراحل احراز هویت را در گوشی هوشمند خود ادامه دهید. می‌توانید با کلیک روی گزینه Continue in Browser که در پایین پنجره قرار دارد، مراحل احراز هویت را در مرورگر اینترنت ادامه دهید.

در مرحله بعدی کشور محل سکونت و نوع مدرکی که می‌خواهید آن را بارگذاری کنید، انتخاب می‌شود. اگر در کادر مربوط به کشورها، ایران را جستجو کنید، می‌بینید که امکان انتخاب آن وجود ندارد و پیغام «این سرویس در کشور شما پشتیبانی نمی‌شود» نمایش داده می‌شود.

آموزش صرافی کوکوین

در کادر انتخاب مدارک نیز می‌توانید یکی از سه مدرک «گذرنامه» یا پاسپورت (Passport)، «کارت ملی» یا شناسایی (ID Card) یا «گواهینامه رانندگی» (Driver’s License) را انتخاب کنید که کوکوین استفاده از کارت شناسایی را پیشنهاد می‌کند.

اگر در کشور دیگری زندگی می‌کنید و مدارک آن کشور را در اختیار دارید می‌توانید با انتخاب آن و بارگذاری مدارک خواسته شده احراز هویت خود را در کوکوین انجام دهید. برای این کار روی Continue کلیک کرده و در صفحه بعدی اطلاعات شخصی خود را وارد کنید.

آموزش صرافی کوکوین

در دو کادر اول نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید و در کادر مربوط به ID Number نیز شماره شناسایی خود را بنویسید. در نهایت با کلیک روی گزینه Continue به مرحله بعدی که بارگذاری مدارک و گرفتن تصویر سلفی است، انتقال داده می‌شوید.

آموزش صرافی کوکوین

روی گزینه Start کلیک کنید تا مراحل احراز هویت کوکوین پیش برود. دقت کنید که اگر در عرض چند دقیقه روی گزینه Start کلیک نکنید، این صفحه منقضی می‌شود و باید دوباره از اول شروع کنید.

در مرحله بعدی برای بارگذاری و آپلود مدارک مورد نیاز، سه انتخاب خواهید داشت. می‌توانید با انتخاب گزینه Continue on mobile ادامه مراحل را با گوشی هوشمند ادامه دهید یا با کلیک روی گزینه Take photo using webcam با دوربین کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود از مدارک خواسته‌شده عکس بگیرید.

همچنین با انتخاب گزینه Upload file from this device می‌توانید تصویر مدارک خود را بارگذاری کنید. اگر از قبل از مدارک خود عکس گرفته‌اید یا تصویر اسکن‌شده آن‌ را در کامپیوتر خود دارید، این گزینه را انتخاب کنید در غیراین صورت می‌توانید با استفاده از دو گزینه دیگر از مدارک خود عکس بگیرید.

برای ادامه آموزش ما گزینه سوم را انتخاب می‌کنیم. بهتر است شما نیز از قبل تصویر مدارک مورد نیاز برای احراز هویت کوکوین را آماده کنید تا در حین انجام مراحل مشکلی برای‌تان پیش نیاید.

آموزش صرافی کوکوین

اکنون باید با انتخاب گزینه Choose file تصویر جلوی مدرک شناسایی خود را بارگذاری کنید. دقت کنید که تصویر انتخابی باید در یکی از فرمت‌های JPG JPEG یا PNG باشد. بعد از انتخاب تصویر نیز از شما خواسته می‌شود تا درستی آن را تایید کنید که باید روی گزینه Confirm کلیک کنید. به همین ترتیب تصویر پشت مدرک را نیز بارگذاری کنید.

آموزش صرافی کوکوین

مرحله سوم گرفتن تصویر سلفی از خودتان است. اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید یا کامپیوترتان مجهز به دوربین است، می‌توانید با کلیک روی گزینه Start از خودتان سلفی بگیرید. در غیر این صورت بهتر است مراحل احراز هویت را با گوشی هوشمند خود دنبال کنید تا مشکلی در گرفتن سلفی نداشته باشید.

در هر صورت با طی کردن مراحلی که گفتیم درخواست احراز هویت شما در کوکوین ثبت می‌شود و باید منتظر تایید آن بمانید.

 

مدارک مورد نیاز برای احراز هویت صرافی کوکوین (Kucoin)

مدارک مورد نیاز کوکوین شامل کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه رانندگی و تصویر سلفی می‌شود.

برای احراز هویت و وریفای حساب در صرافی ارز دیجیتال کوکوین به یکی از سه مدرک کارت شناسایی (ملی)، گذرنامه (پاسپورت) یا گواهینامه رانندگی نیاز دارید. با این حال همان‌طور که گفتیم احراز هویت کوکوین با مدارک ایرانی ممکن نیست و کاربران داخل کشور نمی‌توانند به‌طور مستقیم با مدارک هویتی خود در این صرافی احراز هویت کنند.

علاوه بر این، برای تکمیل مراحل احراز هویت کوکوین باید از صورت خود نیز یک سلفی بگیرید. درواقع کوکوین نه‌تنها بارگذاری مدارک را اجباری کرده است، بلکه به ثبت تصویر چهره شما هم نیاز دارد.

 

احراز هویت کوکوین با روش‌های دیگر

روش‌های غیرمستقیم دیگری نیز برای احراز هویت کوکوین وجود دارد که شامل درخواست از بستگان یا استفاده از مدارک جعلی می‌شود. البته هیچ‌کدام از این دو روش قانونی نیستند.

در بخش‌های قبلی مراحل احراز هویت قانونی و رسمی صرافی کوکوین را توضیح دادیم اما روشی برای دور زدن احراز هویت کوکوین نیز وجود دارد؟ به عبارت دیگر می‌توان اجباری بودن احراز هویت صرافی کوکوین را دور زد؟

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم که برای معامله در سایت و اپلیکیشن کوکوین حتما باید حساب شما وریفای شده باشد اما اگر مدرک غیرایرانی ندارید و هنوز هم می‌خواهید هرطور که شده حساب شما در این صرافی وریفای شود، می‌توانید با روش‌هایی که در این بخش در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم، این محدودیت‌ها را دور بزنید.

اولین روش احراز هویت کوکوین از داخل ایران این است که از یکی از بستگان خود در خارج از کشور بخواهید حساب شما را با مدارک‌شان وریفای کنند. اگر به هردلیلی مجبور هستید از این روش استفاده کنید به ریسک‌های آن نیز توجه داشته باشید، زیرا فردی که حساب با اسم و مشخصات او احراز هویت می‌شود، می‌تواند در هر لحظه بر سرمایه شما ادعای مالکیت کند. همچنین از آنجایی که طبق قوانین کوکوین هر شخص موظف به احراز هویت با مدارک خودش است، استفاده از این روش به‌نوعی دور زدن قوانین کوکوین به حساب می‌آید و ممکن است در آینده برایتان مشکل‌ساز شود.

روش دوم احراز هویت و وریفای حساب کوکوین برای کاربران ایرانی استفاده از سایت‌هایی است که در زمینه وریفای حساب صرافی‌های مختلف فعالیت می‌کنند. روش کار این سایت‌ها بدین ترتیب است که با اسم و مشخصات شما مدارک جعلی تهیه کرده و برایتان ارسال می‌کنند و شما خودتان می‌توانید با استفاده از آن‌ها مراحل احراز هویت را طبق آموزش بالا پیش ببرید. این روش نیز به دلیل اینکه جعل مدارک محسوب می‌شود ریسک بالایی دارد و از نظر قانونی نیز درست نیست.

بنابراین تنها روش قانونی احراز هویت در صرافی کوکوین این است که مدارک غیرایرانی داشته باشید و با استفاده از آن حساب کوکوین خود را وریفای کنید. البته فراموش نکنید که همیشه صرافی‌های رمزارزی دیگری هم وجود دارند که احراز هویت در آن‌ها اجباری نیست. برای همین می‌توانید سرمایه خود را از کوکوین به یکی از این صرافی‌ها انتقال داده و معاملات رمزارزی خود را در آن‌ها ادامه دهید.

 

سخن پایانی

کوکوین (Kucoin) یکی از صرافی‌های معتبر و نسبتا قدیمی بازار ارزهای دیجیتال است که بیش از ۳۰ میلیون نفر از سرتاسر جهان از خدمات آن استفاده می‌کنند. تا همین چند ماه پیش احراز هویت در این صرافی اجباری نبود و برای همین ایرانیان زیادی کوکوین را به عنوان میزبان معاملات رمزارزی خود انتخاب کرده بودند.

اما در حال حاضر احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال کوکوین اجباری است و برای فعالیت در آن نیاز به وریفای حساب خود دارید. برای همین در مقاله امروز به‌طور کامل در مورد روش‌های احراز هویت در کوکوین صحبت کردیم و نحوه این کار را به‌‌صورت تصویری آموزش دادیم.

همچنین به روش‌های غیرمستقیم احراز هویت کوکوین برای کاربران ایرانی همچون استفاده از مدارک جعلی نیز اشاره کردیم و در مورد ریسک‌های آن هشدار دادیم. امیدواریم که از مطالب گفته شده در این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. سلام
    من از قبل توی این صراف حساب داشتم و الان می خوام پولم رو برداشت کنم چطور این کار و کنم ؟

    یه سوال دیگه اگه برای جعل مدارک کدوم کشور رو توصیه میکنید ؟مثلا پاکستان چون احتمال اینکه پیگریش کمتره ؟ کشور دیگه؟

    1. سلام دوست عزیز نحوه برداشت از صرافی کوکوین رو سرچ کنید و مراحل رو طی کنید.
      ما نمی‌تونیم پیشنهادی برای این موضوع بدیم خوب تحقیق کنید.

    2. سلام واسه برداشت پولت از کوکوین نیاز به احضار هویت نداری میتونی برداشت کنی . فقط واریز و انجام معامله هست که نیاز به احراز هویت داره.
      درضمن سعی کن پولت رو یه جا تتر کنی و خارج کنی راحتتره . یه وقت با شبکه خود کوکوین انتقال ندی مثل من بعد واسه فروش ارز با شبکه کوکوین گیر میکنی . من الان نمیتونم ارزهامو جایی جز کوکوین بفروشم

      1. سلام اقا مهرداد من میخوام رمز ارزها رو از صرافی کوکین خارج کنم مشکل اینجاست که تردینگ پسوردم رو فراموش کردم از اون طرف میگه وری فای کن حالا چه جوری میشه تردینگ پسورد رو بدست اورد و ورفای نکرد لطفا به من جواب بدید خیلی اذیت شدم

  2. سلام دوستان
    من الان مشکلی که با کوکوین دارم اینه که حتی اجازه تبدیل دارایی هام به تتر را نمیده و صرفاً اجازه برداشت میده خب من مثلاً ارز kcs را کجا انتقال بدم که بتونم اونو بفروشم یا ارز simp
    چجوری میشه به اینا حالی کرد اجازه بدید تا من دارایی هام را به تتر تبدیل کنم تا بتونم از صرافی خارجشون کنم

  3. وقتی احراز هویت نکردم میتونم همه ارزامو تتر کنم و خارج کنم؟
    تو جواب به یکی از دوستان اینو گفته بودید.

  4. سلام
    من کارت شناسایی اذربایجان رو درست کردم میخواستم بدونم ایا لازم هست با ای پی همون کشور کوکوین رو باز کنم یا لازم نیست
    و اینکه ریسک نداره این کار ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله لازمه
      اگر صرافی بفهمه که کارت شناسایی شما درست شده و واقعی نیست حساب شما رو میبنده و دیگه دسترسی به پولتون نخواهید داشت.
      حواستون باشه که آذربایجان خودش جزو کشورهای تحریمی این صرافی نباشه.

  5. سلام
    من گوشیم دوست ال پیش افتاد تو آب سوخت و رمز 2fa رو ندارم برای ورود به کوکویل
    بازیابی رمز 2ta چطوره کسی می دونه کمک کنه
    چند روز پیش هم برای احراز هویت اقدام کردم نوشت کوکوین شما منقضی شده چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا