🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و تریدآموزش صرافی

آموزش کار با صرافی بایننس | تصویری و قدم‌به‌قدم

بایننس محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال از نظر میزان استقبال کاربران در جهان محسوب می‌شود. این صرافی در سال ۲۰۱۷ در چین افتتاح شد، اما به واسطه‌ سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ حکومت این کشور در مقابل ارزهای دیجیتال، از این کشور خارج شد. این صرافی امکانات مختلف و گسترده‌ای در اختیار کاربران می‌گذارد. در این مطلب سعی می‌کنیم آموزش کامل کار با صرافی بایننس را به زبانی ساده ارائه دهیم.

معرفی صرافی بایننس

«بایننس» (Binance) یک صرافی ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ و با بنیان‌گذاری «چانگ‌پنگ ژائو» (Changpeng Zhao) افتتاح شد.

بایننس، ‌بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال به دلیل طراحی بسیار جذاب و ارائه‌ تخفیف‌های وفاداری به کاربران، در مدت کوتاهی توانست جایگاه اولین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات را به خود اختصاص بدهد. از سال ۲۰۱۸ تا به امروز بایننس توانسته در این جایگاه باقی بماند.

بایننس مجموعه‌ای از امکانات و خدمات در زمینه رمز ارزها به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران عرضه می‌کند. این صرافی شامل مجموعه‌ بسیار گسترده و کاملی از ارزهای دیجیتال و آلت کوین‌هاست؛ همچنین ارائه‌ انواع محصولات مالی، خدمات استیکینگ و وام ارزهای دیجیتال از جمله امکانات جذاب این صرافی محسوب می‌شود.

علاوه‌بر موارد فوق، بایننس بستری برای ارائه «عرضه اولیه کوین‌» (ICOs) نیز ایجاد کرده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال از این قابلیت برای خرید ارزان‌قیمت پروژه‌های جدید ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

داشتن مجموعه‌ای کامل از خدمات مرتبط با ارز دیجیتال، صرافی بایننس را به گزینه‌ای بسیار جذاب برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

 

آموزش گام‌به‌گام ثبت نام در صرافی بایننس

پیش از آنکه نحوه‌ کار با صرافی بایننس را به شما آموزش دهیم، نیاز است که معیارهای اساسی برای حفظ نکات ایمنی را ذکر کنیم و سپس به نحوه‌ ثبت‌نام و خریدوفروش ارز دیجیتال در بایننس بپردازیم.

 

معیارهای امنیتی در بایننس

لازم است در هنگام معامله‌ ارزهای دیجیتال اولویت را به امنیت بدهید. امنیت فقط وظیفه‌ صرافی نیست؛ بلکه خود کاربر نیز در آن نقش مهمی دارد. همان‌طور که می‌دانید، متاسفانه افرادی وجود دارند که می‌خواهند به اطلاعات حساب شما دست پیدا کنند و برای این کار از روش‌های گوناگون اقدام می‌کنند، برای همین لازم است همیشه یک قدم جلوتر از آن‌ها باشید.

با پیروی از معیارهای زیر، دستیابی به اطلاعات حساب خود را برای مهاجمان به کاری سخت‌تر تبدیل می‌کنید:

  • همیشه از لینک اصلی و رسمی Binance.com استفاده کرده و آن را در فهرست بوکمارک‌های مرورگر اینترنت خود قرار دهید.
  • از دیدن آدرس و همچنین قفل سبز آن در نوار آدرس اطمینان حاصل کنید.
  • اپلیکیشن معتبرکننده را دانلود کرده و سیستم احراز هویت ۲ مرحله‌ای را فعال کنید.
  • کلمه‌ عبور خود را هرگز به هیچ‌کس، حتی پشتیبانی بایننس ارائه ندهید.
  • از کلمه‌ عبوری برای بایننس استفاده کنید که در هیچ جای دیگر از آن استفاده نکرده باشید.
  • هیچ وقت با جستجوی بایننس سعی نکنید با کلیک روی یک آگاهی وارد این سایت شوید.

 

نحوه ثبت نام در بایننس

برای استفاده از صرافی بایننس، لازم است در آن ثبت نام کنید. این کار خیلی راحت است و برای انجام آن به جز ایمیل و یک کلمه عبور، به چیزی نیاز ندارید. مطابق مراحل زیر می‌توانید در صرافی بایننس ثبت نام کنید:

  • وارد وبسایت رسمی بایننس شوید. (Binance.com)
  • در صفحه اصلی بر روی دکمه‌ «رجیستر» (Register) کلیک کنید.
  • آدرس ایمیل و کلمه‌ عبور خود را وارد کنید. در این قسمت حتما به خاطر داشته باشید که از IP ایران استفاده نکنید؛ زیرا در لیست تحریم‌های بایننس قرار دارد. توصیه می‌شود که از وی.پی.اس یا وی.پی.ان ثابت استفاده کنید.
  • گزینه‌‌‌ تاییدِ شرایط و قوانین استفاده از صرافی را فعال کرده و دکمه‌ «ساخت حساب» (Create Account) را بزنید.
  • در این مرحله یک پازل به شما نمایش داده می‌شود که حل کردن آن، اگر ربات نباشید، کار راحتی است. با حل کردن این پازل یک ایمیل تأیید و فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود.

نحوه ثبت نام در بایننس

 

احراز هویت و معتبرسازی حساب

برای اینکه یک حساب امن در بایننس برای خود ایجاد کنید، حتما لازم است که در این صرافی مراحل اهراز هویت را بگذرانید. این مراحل را می‌توانید به چند روش انجام دهید. گفتنی است که برای کاربران ایرانی کار دشواری‌ست اما برخی از شرکت‌ها و اشخاص با مدارک ساختگی اقدام به انجام این کار می‌کنند.

البته برخی از شرکت‌های قابل اعتماد هستند که شما را برای این کار راهنمایی می‌کنند، دقت داشته باشید که افراد معتبر در این زمینه هرگز به رمز عبور و مشخصات ورود به حساب شما نیاز ندارند. برای افرادی که تابعیت کشور دیگری را دارند این کار به سادگی انجام خواهد شد.

برای احراز هویت در این صرافی بهتر است که از طریق گوشی همراه اقدام کنید تا برای مرحله آپلود عکس و مدارک مشکلی نداشته باشید.

۱. برای شروع باید وارد اپلیکیشن شوید،‌ مشخصات اکانت را وارد کنید، به قسمتی که با یک آدمک مشخص شده در گوشه سمت چپ بالای صفحه بروید.

احراز هویت و معتبرسازی حساب

۲. روی گزینه Verified در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک نمایید.

احراز هویت و معتبرسازی حساب

۳. پس از کلیک بر روی گزینه Verified صفحه زیر نمایش داده می‌شود که باید روی گزینه Verify Now کلیک نمایید.

احراز هویت و معتبرسازی حساب

۴. پس از سپری کردن این مراحل،‌ نوبت به تکمیل فرم‌های مشخصات و محل اقامت و… می‌رسد. این قسمت‌ها را با دقت تکمیل کنید. پس از اینکه همه این مراحل را طی کردید،‌ هویت شما برای مرحله Basic تایید شده و به مرحله بعد برای آپلود کارت شناسایی که می‌تواند کارت ID، پاسپورت و گواهینامه رانندگی باشد،‌ می‌روید.

احراز هویت و معتبرسازی حساب

۵. تصویزی از رو و پشت مدرک خود را آپلود کنید؛ درصورت تایید این مدارک توسط صرافی، تاییدیه Intermediate را دریافت می‌کنید. در مرحله بعدی باید عکسی از خودتان را آپلود کنید که ویژگی‌های عکس برای شما تعریف شده است.

۶. پس از انجام مراحلی که گذشت، فرایند احراز هویت بایننس در حالت Pending قرار می‌گیرد. به محض اینکه اطلاعات شما تایید شود،‌ تاییدیه به ایمیل شما ارسال خواهد شد و می‌توانید معاملات خود را به‌طور رسمی شروع کنید.

از مزایای حساب تایید شده این است که اگر حساب شما به هر دلیلی مسدود شود،‌ قابل بازیابی خواهد بود.

 

واریز پول به حساب در بایننس

بایننس یک صرافی ارز دیجیتال است که در آن می‌توانید ارزهای دیجیتال بزرگ مثل بیت کوین یا اتریوم را با ارزهای دیجیتال دیگر مبادله کنید. به این ترتیب برای استفاده از این صرافی لازم است که ابتدا حساب خود را با این ارزهای دیجیتال شارژ کنید.

در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای افزایش اعتبار حساب وجود دارد، اما به شما توصیه می‌کنیم این کار را از طریق اتریوم یا بیت کوین انجام دهید. در این راهنما از بیت کوین استفاده کرده‌ایم. برای این کار مطابق مراحل زیر عمل کنید:

  • وارد حساب خود در بایننس شوید.
  • در بالای صفحه، در سمت راست، روی «کیف پول» (Wallet) رفته و از منوی آن «اسپات ولت» (Spot Wallet) را انتخاب کنید.

واریز پول به حساب در بایننس

  • در سمت چپ روی دکمه «واریز» (Deposit) کلیک کنید.
  • در این مرحله یک منو ظاهر می‌شود که در آن می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را جستجو کنید. برای واریز بیت کوین نماد آن (BTC) را وارد نمایید.
  • با انتخاب بیت کوین یک آدرس کیف پول انحصاری برای شما به‌صورت خودکار ایجاد می‌شود.
  • این آدرس را کپی کرده و همچنان شبکه‌ بیت کوین را در حالت انتخاب نگه دارید.

واریز پول به حساب در بایننس

  • در این مرحله می‌توانید با واریز اعتبار ارزهای رسمی از خود بایننس، بیت کوین دریافت کنید، اما حق‌الزحمه آن به نسبت بسیاری از فروشندگان گران است.
  • وارد سایت کارگزاری ارزهای دیجیتال شده و در هنگام خرید بیت کوین، آدرس بیت کوین خود (در حساب بایننس) را وارد کنید.
  • به این ترتیب کارگزاری مستقیما بیت کوین شما را به حساب بایننس‌تان ‌منتقل می‌کند. این فرایند ممکن است تا ۲ ساعت طول بکشد و هنگامی که انجام می‌شود، یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

 

آموزش معامله و ترید در صرافی بایننس

برای شروع معامله‌ واقعی در بایننس، لازم است که مراحل بالا انجام شده باشد. برای همین در این راهنما فرض می‌کنیم که شما یک حساب داشته و در آن بیت کوین دارید.

  • وارد وب‌سایت رسمی بایننس شوید.
  • در گوشه بالا، سمت چپ وبسایت، روی گزینه «ترید» (Trade) رفته و روی گزینه «اسپات» (Spot) کلیک کنید. به این ترتیب پنجره معاملاتی زیر ظاهر می‌شود. در این بخش می‌توانید اطلاعات زیر را مشاهده کنید.

آموزش معامله و ترید در صرافی بایننس

۱. اطلاعات کوین: در این بخش اطلاعات بیشتری در مورد کوین انتخابی، مثل حروف اختصاری، قیمت فعلی، کمترین قیمت، بیشترین قیمت و حجم معاملات ۲۴ ساعت گذشته را می‌توانید مشاهده کنید.

آموزش معامله و ترید در صرافی بایننس

۲.  سفارش‌های فروش: تمامی سفارش‌های فروشِ (هنوز انجام‌نشده) فعلی جفت انتخابی در اینجا نمایش داده می‌شود.

۳. چارت قیمت: می‌توانید آن را مطابق میل خود تغییر دهید. این گزینه را در بالای جدول می‌توانید پیدا کنید.

۴. فهرست جفت‌های ارز دیجیتال موجود با این ارز دیجیتال روی بایننس.

۵. سفارش‌های خرید: تمام سفارش‌های خرید (هنوز انجام‌نشده) فعلی در اینجا نمایش داده می‌شود.

۶. احتمالات خرید کوین

۷. احتمالات فروش کوین

۸. تاریخ تمام خرید و فروش‌های کوین انتخابی توسط هر کسی روی بایننس در اینجا نمایش داده می‌شود. این سفارش‌ها با موفقیت انجام شده‌اند.

۹. سوئیچری برای انتخاب سفارش‌های دیگر و احتمال استفاده از معاملات دارای مارجین:

  • در بالای صفحه سمت راست (۴) کوین مورد نظر خود را جستجو یا انتخاب کنید. توجه داشته باشید که لازم است از نماد کوین مورد نظر خود برای جستجو استفاده نمایید.
  • هنگامی که تصمیم خود را گرفتید کوین مورد نظر را انتخاب کنید تا پنجره‌ خلاصه‌ای از کارکرد کوین باز شود.
  • چندین راه برای خرید ارزهای دیجیتال دارید. ساده‌ترین راه خرید یا فروش ارز دیجیتال بر‌اساس قیمت بازار است. سفارش شما به این ترتیب بلافاصله اجرا شده و مالک کوین خواهید شد.
  • برای این کار مارکت (۹) را انتخاب کنید تا روی سفارش‌های بازار سوئیچ نمایید. تعداد کوین‌هایی که می‌خواهید با این قیمت خریداری کنید را وارد نمایید. بلافاصله حداکثر تعدادی که می‌توانید خرید انجام دهید نمایش داده می‌شود. با کلیک کردن روی یک درصد، می‌توانید این درصد از بیت کوین واریز شده به حساب خود را روی کوین انتخابی سرمایه‌گذاری نمایید.
  • روش پیشرفته‌تری که برای خرید دارید گذاشتن سفارش محدود است. وقتی از این گزینه استفاده می‌کنید، سفارش شما با قیمت انتخابی‌تان انجام می‌شود. برای همین هیچ تضمینی نیست که سفارش محدود شما اجرایی شود.
  • برای سوئیچ در بازار در بخش مارکت، «لیمیت» (Limit) را انتخاب کنید. سپس تعداد و قیمت را وارد کنید و منتظر اجرای سفارش خود بمانید.
  • برای اجرا شدن سفارش خود دکمه‌ «خرید» (Buy) را بزنید.
  • اگر با قیمت بازار سفارش داده باشید، بلافاصله بعد از زدن این دکمه ارز دیجیتال وارد حساب شما می‌شود. اگر سفارش محدود گذاشته باشید لازم است که اطلاعات شما مورد تایید یک کاربر دیگر قرار بگیرد.
  • برای فروختن کوین‌ها و تبدیل آن‌ها به کوین‌های دیگر می‌توانید از گزینه فروش (۷) استفاده کنید.
  • در اینجا باید وارد کنید که چه تعداد از این ارز دیجیتال خاص را می‌خواهید بفروشید تا با بیت کوین یا اتریوم مبادله شود.

 

راه‌‌های مختلف کسب درآمد با صرافی بایننس

بایننس یک پلتفرم معاملات ارز دیجیتال است که از یک ارز بومی به نام «بایننس کوین» (Binance Coin) با نماد BNB استفاده می‌کند. این ارز دیجیتال در طول سال‌های گذشته به گزینه‌ بسیار محبوبی برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. در ادامه چهار روش سودآوری که بایننس برای تشویق کاربران به استفاده از این ارز دیجیتال ارائه می‌دهد را معرفی می‌کنیم.

 

پرداخت کارمزد معاملات از طریق بایننس کوین

بایننس ساختار بسیار جالبی برای جلب وفاداری کاربران از طریق استفاده از بایننس کوین عرضه کرده است. معامله‌گرانی که از بایننس کوین برای پرداخت کارمزدهای معاملات خود استفاده کنند از تخفیف اولیه ۵۰ درصدی برخوردار می‌شوند. این تخفیف به شکلی طراحی شده که بعد از گذشت هر سال نصف می‌شود. این موضوع یکی از جاذبه‌های اصلی استفاده از بایننس کوین برای پرداخت کارمزدهای بایننس است.

 

استفاده از بایننس کوین به عنوان یک ابزار معاملاتی

بایننس کوین گذشته از کاربردی که در زمینه پرداخت کارمزدهای بایننس دارد، می‌تواند به عنوان یک ارز دیجیتال سودآور نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این ارز دیجیتال از زمان عرضه تا‌به‌حال نشان داده که کارکرد قابل قبولی در بازار ارزهای دیجیتال دارد.

در حال حاضر بایننس کوین علاوه بر بایننس، در صرافی‌های ارز دیجیتال دیگر مانند «کوین‌بیس» (Coinbase) و «کومودو» (Comodo) نیز عرضه می‌شود. از آنجا که بایننس کوین یک ارز دیجیتال مرتبط با صرافی است، در بسیاری از تغییرات قیمت و به‌خصوص افت ارزهای دیجیتال نشان داده که می‌تواند برخلاف بازار، کارکردی سودآور داشته باشد.

 

نگهداری بایننس کوین و درآمد منفعلانه

بایننس از مکانیسمی برای کاهش کوین‌های خود استفاده می‌کند تا به این ترتیب مانع از تورم آن‌ها شود. این موضوع در کنار کاربردها و استفاده‌های متنوع این ارز دیجیتال باعث شده که آینده‌ این ارز دیجیتال مطابق بیشتر تحلیل‌ها مثبت بوده و نگهداری از آن کار بسیار سودآوری باشد.

بدون تردید کارایی یک ارز دیجیتال اهمیت زیادی در کارکرد قیمت آن در بازار دارد. بایننس با محبوبیت جهانی و گسترده‌ای که دارد و انواع خدماتی که ارائه می‌دهد، کارکردهای متنوعی برای بایننس کوین ایجاد کرده است. این موضوع باعث می‌شود این ارز دیجیتال روند رو به رشد خود را ادامه داده و گزینه بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران باشد.

 

وام دادن بایننس کوین

صرافی بایننس خدمات وام ارزهای دیجیتال را به خدمات خود اضافه کرده است. در این روش کاربران می‌توانند با قفل کردن ارز دیجیتال در حساب خود و اجازه دادن به کاربران دیگر برای استفاده از آن‌ها، سود مشخصی کسب کنند. این روش یکی از روش‌های انفعالی کسب درآمد از بایننس کوین است که در آن نیازی به هیچ کاری جز قفل کردن کوین‌ها در حساب خود در صرافی بایننس وجود ندارد.

گزینه وام دادن ارزهای دیجیتال یکی از گزینه‌ها برای کسب درآمد از صرافی بایننس بدون ریسک است. هنگامی که کاربر ارز دیجیتال خود را برای این کار اختصاص می‌دهد، این ارز دیجیتال در حساب خودش باقی می‌ماند و فقط حق برداشت آن را برای مدت تعیین‌شده ندارد. در پایان مدت، او می‌تواند ارز دیجیتال خود را در کنار سود دریافتی از وام دادن آن دریافت کند.

 

کارمزد صرافی بایننس چقدر است؟

بایننس در ازای انواع خدماتی که به کاربران ارائه می‌دهد کارمزد و حق‌الزحمه‌های متفاوتی دریافت می‌کند. به‌صورت کلی این صرافی برای هر تراکنش یک کارمزد ۰.۱ درصدی از دو طرف تراکنش دریافت می‌کند. اگر کاربران این حق‌الزحمه را از طریق بایننس کوین پرداخت کنند، میزان آن به ۰.۰۷۵ درصد از هزینه تراکنش کاهش پیدا می‌کند.

این صرافی همچنین برای برداشت ارزهای دیجیتال یک حق‌الزحمه بر اساس هر ارز دیجیتال دریافت می‌کند. برای مثال این حق‌الزحمه برای برداشت بیت کوین معادل ۰.۰۰۰۵ بیت کوین و برای اتریوم معادل ۰.۰۱ اتریوم است. برای مشاهده فهرست کامل کارمزدهای پلتفرم بایننس می‌توانید به صفحه کارمزدهای این وبسایت مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

بایننس محبوب‌ترین پلتفرم و صرافی ارزهای دیجیتال در جهان محسوب می‌شود. این صرافی از تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و خدمات کاملی در زمینه ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند. کاربران می‌توانند با استفاده از کوین بومی این صرافی یعنی بایننس کوین از تخفیف‌ در پرداخت حق‌الزحمه‌ها برخوردار شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند با خرید و نگهداری این ارز دیجیتال سود قابل توجهی کسب کنند.

بایننس علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال، اجازه سرمایه‌گذاری روی قراردادهای آتی بیت کوین، وام‌دهی، استیکینگ و مواردی مانند این را نیز به کاربران می‌دهد. بایننس رابط کاربری پیچیده‌ای ندارد، اما از آنجا که امکانات مختلفی در اختیار کاربر قرار می‌دهد استفاده از آن در ابتدا ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. در این مطلب سعی کردیم تا حد ممکن نقاط مختلف در صفحه این صرافی را معرفی کرده و نحوه کار با آن را به‌صورت کامل معرفی کنیم.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا