دوره منتور شیپ
آموزش صرافی

بایننس کوین چیست؟ معرفی ارز دیجیتال BNB

اگر یک سرمایه‌گذار در حوزه ارزهای دیجیتال بوده یا دست‌کم فردی کنجکاو باشید که علاقه‌ زیادی به دنیای رمز ارزها دارد و مرتبا آن را دنبال می‌کند، احتمالا نام بایننس به گوش‌تان خورده است. چرا؟ به دلیل اینکه بایننس در حال حاضر بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در دنیاست. «بایننس» (Binance) ترکیب دو واژه «باینری» (Binary) و «فایننس» (Finance) است. اگر سری به این صرافی زده باشید، حتما می‌دانید که بایننس ارز دیجیتال مخصوص به خود موسوم به بایننس کوین را هم عرضه می‌کند.

در این مقاله، می‌خواهیم ساده و به دور از پیچیدگی همه‌چیز را درباره‌ بایننس کوین با شما در میان بگذاریم و در آخر به این سوال مهم جواب بدهیم که بایننس کوین در ایران قانونی است یا نه؟ پس در ادامه با ما همراه باشید تا با هم بیشتر درباره‌ این رمز ارز اطلاعات کسب کنیم.

بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین رمز ارز بومی صرافی بایننس است که به اختصار آن را BNB می‌نامند. این رمز ارز مبتنی بر شبکه بلاک چین اتریوم کار می‌کند. از این توکن برای فعالیت‌های مختلف در صرافی بایننس استفاده می‌شود.

«بایننس کوین» (Binance coin) رمز ارزی است که صرافی بایننس (Binance) آن را عرضه می‌کند. علامت اختصاری بایننس کوین BNB است و مبتنی بر شبکه‌ بلاک چین «اتریوم» (Ethereum) فعالیت می‌کند، یعنی روند عملیات آن مشابه روندی است که «اتر» پیش گرفته است. همچنین از «توکن» بایننس کوین برای انجام عملیات مختلف در سطح صرافی بایننس استفاده می‌شود.

یکی از دلایل اصلی استفاده از این کوین‌ها مربوط به تخفیف در هزینه‌ معاملات در صرافی بایننس است. کاربرانی که در این صرافی مشغول به فعالیت هستند، از ارز دیجیتال آن به‌عنوان کارمزدی برای استفاده از خدمات مختلف صرافی بهره می‌برند. در حال حاضر، بایننس به ازای هر مبادله‌ای که هر کاربر انجام می‌دهد‌، به طور متوسط ۰.۱ درصد هزینه دریافت می‌کند.

اما آن‌هایی که با توکن‌های بایننس تجارت و مبادله می‌کنند، قادر خواهند بود ۵۰ درصد تخفیف در هزینه‌ تجارت دریافت کنند. اگر می‌خواهید در بایننس تجارت کنید‌، این خبر می‌تواند بسیار مفید باشد. البته این تنها کاربرد بایننس کوین نیست و امکان استفاده از آن در مسیرهای مختلف و معاملات گوناگون هم وجود دارد؛ دقیقا مانند هر ارز دیجیتال دیگری!

بایننس در سال ۲۰۱۷ در چین تاسیس شد، اما به دلیل مخالفت‌های دولت چین، سِرورهای این صرافی به ژاپن منتقل گشت. در ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی هم از سوی دولت ژاپن، اخطارهایی مبنی بر لغو فعالیت‌ها در این کشور به بایننس اعلام شد. این موانع و مشکلات درنهایت باعث شد که صرافی مذکور به مالت، کشوری در جنوب اروپا برود. خب قبل از هر چیز بهتر است اول به یک سؤال مهم جواب بدهیم:

 

بایننس کوین چطور کار می‌کند؟

همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد از بایننس کوین می‌توان برای پرداخت خدمات صرافی بایننس استفاده کرد یا با آن معاملات ارزهای دیجیتالی را پیش برد. وجود آن در بستری مانند بایننس که دارای معاملات و نقدینگی بالاست می‌تواند مزیتی فوق‌العاده برای سرمایه‌گذاری به‌شمار برود. در بازار ارزهای دیجیتالی هم سهم بازار این رمز ارز جایگاه هفدهم را به خود اختصاص داده است.

برخلاف بیت کوین، کاربرد بایننس کوین فقط محدود به معاملات «همتا به همتا» (peer to peer) نیست. این رمز ارز بخش و عنصری از اکوسیستم بایننس است و توکن بایننس کوین درواقع، ابزاری جهت درآمدزایی این صرافی به‌شمار می‌رود. رشد بایننس کوین در مدت‌زمان اندک حضورش در دنیای ارزهای دیجیتالی شگفت‌انگیز و قابل‌تأمل بوده است.

کاربران با استفاده از بایننس کوین می‌توانند در استفاده از خدمات صرافی بایننس از تخفیف‌هایی برخوردار شوند که شامل رمز ارزهای دیگر نمی‌شود. در بخش بعدی درباره‌ روش‌های ذخیره‌ بایننس کوین صحبت می‌کنیم، اما پیشنهاد می‌کنم تا قبل از آن نگاهی به ویژگی‌های بایننس کوین برای خرید داشته باشیم.

 

ویژگی‌‌های بایننس کوین برای خرید چیست؟

رمز ارز BNB که ارز بومی صرافی بایننس است، طی سال‌ها فعالیت خود توانسته محبوبیت زیادی میان دوست‌داران بازار کریپتوکارنسی پیدا کند. حجم معاملات و امنیت بالای این رمز ارز آن را به گزینه‌ مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ترید تبدیل کرده است.

برای خرید بایننس کوین می‌توانید از طریق استخراج بایننس عمل کنید. تمام توکن‌ها از پیش استخراج شده‌اند. کاربرانی که تمایل به تملک بایننس دارند، از طریق مبادلات و معاملات در سطح صرافی بایننس می‌توانند به مبالغ موردنظرشان دسترسی پیدا کنند. در بستر صرافی، امکان معامله‌ بایننس کوین با بیش از هفتاد ارز دیجیتالی دیگر هم وجود دارد.

یکی از بهترین روش‌ها برای معامله‌ رمز ارزهای مختلف این است که قیمت‌ها را در تمام صرافی‌ها بررسی کنید و بنا به بهترین و مناسب‌ترین قیمت دست به معامله بزنید. شروع این برآورد می‌تواند از بستر صرافی بایننس انجام شود.

رشد فروش بایننس کوین در مدتی کوتاه باعث جلب‌توجه عمومی به این ارز شده است. حجم معاملاتی که از طریق این رمز ارز صورت می‌گیرد، چشم‌گیر است. همین موضوع باعث شده تا سرمایه‌گذاران و کاربران بسیاری در پی خریدوفروش آن باشند

از نظر امنیت هم وضعیت این ارز دیجیتالی مطلوب است. در سال ۲۰۱۸، تلاش‌هایی برای هک کردن بایننس صورت گرفت که همگی دفع شدند. حجم معاملات بالا و از سوی دیگر ضریب ایمنی مطلوب از بایننس کوین گزینه‌ای درجه‌یک برای سرمایه‌گذاری می‌سازد. اما یک سؤال مهم و البته جذاب:

 

چگونه می‌توان بایننس کوین را ذخیره کرد؟

بایننس کوین هم می‌تواند مانند هر رمز ارز دیگری در کیف پول‌های دیجیتالی ذخیره شود. در صرافی بایننس کیف پول‌های الکترونیکی برای ذخیره‌ ارزهای دیجیتالی مختلف در نظر گرفته شده است. امکان ذخیره‌ ‌بایننس کوین هم در چنین کیفی وجود دارد. در ماه جولای سال ۲۰۱۸، کیف پول بایننس موسوم به «تراست ولت» (Trust wallet) به بازار معرفی شد. تراست، کیف پولی الکترونیکی برای موبایل است که توکن‌های مبتنی بر اتریوم می‌توانند از آن استفاده کنند.

حال که با روند ذخیره و نگهداری این ارز دیجیتال آشنا شدیم، لازم است تا در ادامه با کیف پول‌های دیجیتال برای ذخیره بایننس کوین نیز آشنا شویم و بهترین‌های آن را معرفی کنیم.

 

بهترین کیف پول برای خرید بایننس کوین چیست؟

به‌جز کیف پول‌های رسمی بایننس، امکان ذخیره کردن بایننس کوین در کیف پول‌های سازگار با اتریوم هم وجود دارد. ازاین‌رو در ادامه بهترین کیف پول‌ها برای خرید بایننس کوین را معرفی خواهیم کرد:

 

مای اِتِر ولِت (My Ether Wallet)

بدون شک مای اتر ولت برترین کیف پول ذخیره و نگهداری اتریوم و توکن‌های مبتنی بر اتریوم است. در حقیقت این کیف پول یک نرم‌افزار است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با ساخت کیف پول خود تراکنش‌های اتریوم و توکن‌های مربوط به آن را انجام دهند.

 

متاماسک (Meta Mask)

کیف پول متامسک یک کیف پول دیجیتال است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌طور کامل بر روی موجودی ارزهای دیجیتال خود کنترل داشته باشند. علاوه بر این، متامسک یک افزونه برای مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس و «بریو» (Brave) نیز دارد و به‌نوعی استفاده از این کیف پول را برای کاربران خود ساده‌تر کرده است.

 

میست (Mist)

کیف پول میست که به نام کیف پول اتریوم نیز شناخته می‌شود، کیف پول رسمی ارز دیجیتال اتریوم است که هدف از ایجاد آن ذخیره‌ آسان و ایمن اتریوم و دیگر توکن‌های ERC-20 است و در حال حاضر یکی از ایمن‌ترین کیف پول‌ها جهت ذخیره و نگهداری اتریوم و دیگر توکن های مرتبط با آن همچون بایننس کوین است.

 

لجرنانو اس (Ledger Nano S)

از دیگر کیف پول‌هایی که می‌توان جهت نگهداری بایننس کوین از آن بهره برد، کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S است که به جهت سخت‌افزاری بودن آن، دارای امنیت بالایی است. درواقع این کیف پول شبیه یک فلش USB است و به‌وسیله‌ درگاه یو اس بی به رایانه‌ کاربر متصل می‌شود. یکی از مواردی که باعث افزایش امنیت این کیف پول شده است، وجود قابلیت احراز هویت دو عاملی (ایمیل و پیامک) در آن است.

 

ترِزور (Trezor)

کیف پول سخت‌افزاری ترزور یکی از نخستین کیف پول‌های سخت‌افزاری است که به بازار روانه شد و از آن می‌توان جهت نگه‌داری ارزهای دیجیتالی گوناگونی ازجمله بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و بایننس کوین استفاده کرد. علاوه بر این برجسته‌ترین قابلیت ترزور سطح بالای امنیت این کیف پول دیجیتال است که آن را به نسبت دیگر نمونه‌های دیجیتال در بازار در جایگاه برتری قرار داده است.

 

آیا در ایران امکان خرید بایننس کوین وجود دارد؟

صرافی بایننس کوین نام ایران را از فهرست کشورهایی که امکان پیش‌برد مراحل تکمیلی امنیت حساب کاربری دارند، حذف کرده است. این اقدام فقط برای ایران نیست بلکه کشورهای دیگری که تحت تحریم‌های جهانی هستند هم نمی‌توانند مراحل امنیتی عملیات و فعالیت در بایننس را پشت سر بگذارند.

حضور در بایننس و فعالیت‌های قانونی برای کاربران ایرانی در بایننس و به‌تبع آن معامله‌ ‌بایننس کوین ممکن نیست. اما از طریق میان‌برهای مختلف، امکان دسترسی به خدمات بایننس و خرید بایننس کوین یعنی ارز بومی این صرافی مقدور می‌شود.

 

سخن پایانی

دنیای رمز ارزها در حال ‌توسعه است. اگر بنا بود که پیش‌بینی‌های منفی‌بافانه‌ برخی از منتقدان در آغاز راه فعالیت ارزهای دیجیتالی مانعی برای رشدشان باشد، تا امروز شاهد جان گرفتن تعداد کثیری از رمز ارزهای مختلف نبودیم. فناوری‌های تازه، شبکه‌های غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال در حال طی کردن مراحل توسعه و تکامل چرخه‌ عمرشان هستند. بایننس هم به‌عنوان یکی از معروف‌ترین و معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتالی با ارائه و عرضه‌ بایننس کوین نقشی مهم در مسیر رشد ارزهای دیجیتالی بازی می‌کند.

وجود حجم بالای معاملات با بایننس کوین و قرار داشتن در بستر ایمن شبکه‌ بایننس باعث شده تا در مدت کوتاهی که از حضور و عمرش در دنیای رمز ارزها می‌گذرد، به گزینه‌ای قابل‌اعتنا و قابل‌اعتماد بدل شود. بدیهی است که جاده‌ ارزهای دیجیتالی در حال طی کردن مسیر خود به‌سمت شکوفایی است.

البته هر چند وقت یک بار، وقایع و معضلات رنگارنگی نظیر شرایط اقتصاد جهانی و سنگ‌اندازی‌های دولت‌ها و بانک‌ها مسیر حرکت ارزهای دیجیتالی را مشوش می‌کند اما واقعیت این است که فناوری‌های تازه در حوزه‌ اقتصاد و امور مالی برای درجا زدن و فرار ساخته نشده‌اند و قطعا علی‌رغم تمام پیچ‌وتاب‌ها به مسیر رشدشان ادامه خواهند داد.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا