🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش فارکسابزارهای معاملاتی

بهترین استراتژی طلا در فارکس + آموزش ترید حرفه ای طلا

طلا یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتمادترین انواع دارایی در جهان است. این فلز گران‌بها به‌عنوان «پناهگاه امن» برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود و روشی عالی برای تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری است.

استراتژی‌های متعدد و مختلفی برای معاملات نماد طلا در فارکس طراحی شده است که برخی از آن‌ها واقعا کارآمد و سودده هستند. در این مقاله، ما به برخی از بهترین استراتژی‌های معامله طلا در فارکس که توسط معامله‌گران در سراسر جهان استفاده می‌شوند، نگاه خواهیم انداخت.

اگر در معاملات طلا تازه‌کار هستید، این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کنند تا آگاهانه قدم بردارید. یا اگر یک معامله‌گر باتجربه باشید، این استراتژی‌ها ممکن است به شما کمک کنند رویکرد فعلی خود را اصلاح کنید و نتایج خود را بهبود بخشید؛ پس تا انتها با ما همراه شوید.

بهترین استراتژی طلا در فارکس

استراتژی معاملاتی را می‌توان به‌عنوان مجموعه‌ای از قوانین تعریف کرد که به معامله‌گر در تشخیص بهترین زمان برای ورود به معامله و مدیریت آن کمک می‌کند. یک استراتژی معاملاتی می‌تواند بسیار ساده یا خیلی پیچیده باشد.

اگر یک تریدر از پیش استراتژی معاملاتی خاصی داشته باشد، ممکن است بتواند از همان استراتژی برای خریدوفروش طلا (XAU/USD) در بازار فارکس استفاده کند. گاهی هم ممکن است همان استراتژی مناسب نباشد؛ به‌عنوان مثال، یک استراتژی معاملاتی برای جفت ارزی مانند EUR/GBP که  نوسانات کمی دارد، به احتمال زیاد برای طلا ضعیف عمل می‌کند، زیرا طلا نوسانات بیشتری دارد.

بهترین راه برای درک این موضوع این است که ابتدا استراتژی معاملاتی خود را در یک محیط آزمایشی بدون ریسک آزمایش کنید.

 

پرایس اکشن

پرایس اکشن یک استراتژی است که به جای ترکیب اندیکاتورهای تکنیکال مختلف، بر اساس حرکات قیمت یک ابزار خاص عمل می‌کند. استراتژی‌های قیمتی متنوعی وجود دارد که معامله‌گران می‌توانند از آن استفاده کنند؛ از شکست‌ها گرفته تا معکوس‌‌‌ها و الگوهای شمعدانی ساده و پیشرفته.

به راحتی می‌توان آن‌ها را در تمام تایم فریم‌ها پیاده‌سازی کرد. به عنوان مثال، یک معامله‌گر روزانه ممکن است در نمودار ۱۵ دقیقه‌ای یک شکست را معامله کند، در حالی‌که یک معامله‌گر نوسانی می‌تواند معامله را بر اساس شکست (همان الگو) در نمودار ۴ ساعته انجام دهد.

 

دی تریدینگ

اغلب معامله‌گران روزانه، مانند اسکالپرها که معاملات خود را تنها برای چند ثانیه باز نگه می‌دارند، عمل نمی‌کنند. معمولا معاملات روزانه آ‌ن‌ها در یک سشن خاص انجام می‌شود. اسکالپرها از چارت‌های یک دقیقه‌ای استفاده می‌کنند، ‌در حالی‌که تریدرهای روزانه ممکن است نمودارهایی با تایم فریم ۱۵ دقیقه‌ای تا یک ساعته را انتخاب کنند.

همچنین، ‌ممکن است اسکالپرها روزی ۱۰تا یا بیشتر معامله انجام دهند، در حالی که تریدرهای روزانه تنها ۲ الی ۳ معامله در روز انجام می‌دهند.

طلا برای معاملات روزانه مناسب است؛ چرا که یک ابزار معاملاتی با نقدشوندگی بالاست و در مقایسه با سایر دارایی‌ها اسپرد کم‌تری دارد. علاوه بر آن، نوسانات روزانه آن به قدری است که موقعیت‌های روزانه خوبی ایجاد می‌کند.

 

ترند تریدینگ

استراتژی ترند تریدینگ (معامله در جهت روند) نوعی استراتژی برای تشخیص موقعیت‌های معاملاتی در جهت روند حرکت قیمت است. ایده‌ای که پشت این استراتژی وجود دارد بر این باور است که روند قیمت دارایی به همین مسیری که دارد (صعودی یا نزولی) ادامه خواهد داد.

در این روش، زمانی که قیمت قصد صعود داشته باشد، ‌سقف‌های بالاتر می‌زند و در زمان افت، بالعکس. خبر خوب این است که طلا نسبتا بی‌ثبات است، همین امر منجر به شکل‌گیری روندهای قوی گه‌گاهی خواهد شد. در زیر نموداری وجود دارد که دوره‌هایی را نشان می‌دهد که طلا روند صعودی و نزولی قوی داشته است.

استراتژی طلا در فارکس

معمولا در یک همچین استراتژی تریدرها از اندیکاتورهای تکنیکال مناسب برای معامله طلا مانند، شاخص قدرت نسبی (RSI)، میانگین‌های متحرک (MA) و باند بولینگر (Bollinger Bands) استفاده می‌کنند.

 

نکات مهم برای ترید حرفه‌ای طلا

اخبار اقتصادی و سیاسی تاثیر مستقیم بر بازار طلا می‌گذارند. تنش‌های سیاسی در سطح جهان از جمله اخبار پیش‌بینی نشده در بازار فارکس هستند که امکان پیش‌بینی زمان وقوع آن‌ها وجود ندارد. برای مثال وقوع جنگ در یک کشور یک خبر سیاسی بسیار مهم است که می‌تواند قیمت طلا را در بازار فارکس به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد نوسانات شدید بر روی آن شود.

جنگ از جمله عواملی است که امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد؛ به همین دلیل در چنین مواقعی معامله‌گران در بازار فارکس ترجیح می‌دهند تا سرمایه‌ خود را به دارایی‌های امن مانند طلا بسپارند.

اخبار بد اقتصادی نیز مانند اخبار سیاسی و جنگ عمل کرده و باعث می‌شوند تا قیمت طلا با رشد قابل توجهی روبه‌رو شود. اخبار بد اقتصادی در واقع اخباری هستند که نشان از افت قابل توجه شرایط اقتصادی دنیا به‌ویژه کشورها و اقتصادهای بزرگ جهان مانند آمریکا دارند.

برای اینکه در معاملات طلای بازار فارکس در زمان انتشار اخبار دچار ضرر نشوید به نکات زیر توجه کنید:

  • دقت داشته باشید که بلافاصله بعد از اعلام اخبار معامله‌ای با حجم بالا در بازار طلا باز نکنید.
  • صبر کنید تا قیمت طلا روند مشخصی پیدا کند و سپس بر اساس مقاومت‌ها و حمایت‌های شکل گرفته برای ترید طلا اقدام کنید.
  • اگر هیچکدام از استراتژی‌ها و روش‌های معاملاتی شما برای ترید طلا مناسب نیست، در زمان دیگری وارد معامله شوید.
  • اگر در یک معامله بر روی طلا در زمان وقوع اخبار سیاسی و نظامی موفق به رسیدن به سود قابل توجه شده‌اید بهتر است وسوسه نشوید و دیگر معامله جدید باز نکنید؛ زیرا ممکن است سود خود را با تغییرات بعدی از دست بدهید.

برای ترید بر روی طلا در مواقع وقوع اخبار سیاسی و نظامی ابتدا با حجم کم اقدام کنید. یادتان نرود که برای معامله خود حد ضرر قرار دهید؛ اگر حد ضرر نداشته باشید ممکن است یک ضرر فوق العاده سنگین را شاهد باشید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در چنین مواقعی دنبال چند برابر کردن سودتان نروید و پس از انجام یک معامله موفق یا ناموفق، بازار را ترک کنید.

 

بهترین زمان برای ترید طلا

از آنجا که طلا در بازار فارکس خریدوفروش می‌شود و بازار فارکس یک بازار ۲۴ساعته است، معامله طلا در طول شبانه‌روز امکان‌پذیر است. با این وجود، ‌بهترین زمان برای ورود به بازار طلا زمانی است که نقدینگی در بازار زیاد باشد. معمولا این وضعیت زمانی در بازار پدید می‌آید که نشست‌های معاملاتی به‌طور همزمان در دنیا اتفاق می‌افتند.

انجام معامله بر روی طلا در بازار فارکس با باز شدن بازار سیدنی در حوالی ساعت ۲ بامداد آغاز می‌شود و تا حدود ساعت یک بامداد فردای آن روز با بسته شدن بازار نیویورک ادامه پیدا می‌کند. بعد از باز شدن بازار سیدنی نوبت باز شدن بازار توکیو است و کم کم بازار بورس آلمان و بازار بورس لندن نیز باز می‌شوند.

بازار بورس لندن که یکی از پرحجم‌ترین بازارهاست در ساعت ۱۰:۳۰ صبح باز می‌شود که در آن زمان شاهد بسته شدن معاملات در بازار سیدنی و البته بازار توکیو هستیم.

بازار نیویورک به وقت تهران ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر باز می‌شود. در فاصله زمانی ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۰:۳۰ شب که هم بازار نیویورک و هم بازار لندن به صورت مشترک باز هستند؛ بیشترین حجم معاملات بر روی طلا انجام می‌پذیرد. این ساعت‌ها را می‌توان بهترین زمان برای انجام معاملات بر روی طلا در نظر گرفت.

معمولا با برگزاری نشست‌های معاملاتی به‌طور همزمان در دنیا نقدینگی در بازار طلا افزایش پیدا می‌کند. البته علاوه بر این باید به اسپرد (XAU/USD) نیز توجه کرد که در پایین‌ترین سطح خود باشد تا سود خوبی به ما بدهد.

 

مزایا و معایب ترید طلا در فارکس

معامله طلا دربازار فارکس همانطور که می‌تواند شما را پولدار کند و به سود برساند، اگر آگاهانه و بدون دانش انجام شود، ضررهای بزرگی به همراه خواهد داشت. در این بخش از مقاله به برخی از مزایا و معایب ترید طلا اشاره می‌کنیم تا با دید روشن‌تری در این بازار قدم بردارید.

مزایا و معایب استراتژی طلا در فارکس

 

سخن پایانی

طلا از جمله دارایی‌های با ارزش است که هم به‌صورت فیزیکی در بازارهای سنتی و هم به‌صورت نماد در بازار فارکس معامله می‌شود. این دارایی که طرفداران زیادی دارد با استراتژی‌های مختلف خریدوفروش می‌شود. در بازار فارکس نماد طلا (XAU/USD) مورد توجه تریدرهای روزانه، ‌پرایس اکشن و ترند تریدرها قرار دارد.

در این مقاله استراتژی‌های متداول برای معامله طلا در بازار فارکس را توضیح دادیم و سعی کردیم به نکاتی که مهم به‌نظر می‌رسند اشاره کنیم. اگر قصد معامله طلا در فارکس را دارید مطالب این مقاله می‌تواند برای شما مفید و کاربردی باشد.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا