🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش تحلیل بازارابزارهای معاملاتی

آموزش تصویری استفاده از کوین مارکت کپ (تصویری و قدم به قدم)

یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد در بازارهای مالی، برنامه‌ها و وب‌سایت‌های آماری هستند که در بازار کریپتوکارنسی‌ها «کوین مارکت کپ» (CoinMarketCap) یکی از مهم‌ترین آن‌ها به حساب می‌آید. در این پلتفرم که به شکل سایت و اپلیکیشن موبایل در دسترس است، اطلاعات ده‌ها هزار رمزارز مختلف و صدها صرافی وجود دارد که با مطالعه و بررسی هر کدام، می‌توان فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی را پیدا کرد.

بسیاری از معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال تنها برای مشاهده قیمت رمزارز موردنظر خود از کوین مارکت کپ استفاده می‌کنند، اما سرویس اعلام قیمت لحظه‌ای تنها یکی از امکانات و ویژگی‌های متنوع این پلتفرم محبوب است. برای اینکه بتوانیم شما را با خدمات و قسمت‌های مختلف کوین مارکت کپ آشنا کنیم، در ادامه تمام بخش‌های آن را به‌صورت تصویری آموزش می‌دهیم.

بنابراین اگر به‌دنبال آموزش تصویری و جامع سایت کوین مارکت کپ می‌گردید، مقاله امروز بهترین مرجع برای این کار خواهد بود.

کوین مارکت کپ چیست؟

کوین مارکت کپ یکی از بهترین سایت‌های ارائه اطلاعات آماری از ارزهای دیجیتال است که از سال ۲۰۱۳ میلادی در این حوزه فعالیت می‌کند. این سایت در سال ۲۰۲۰ میلادی توسط صرافی بایننس خریداری شد.

«کوین مارکت کپ» (CoinMarketCap.com) یک وب‌سایت ارائه‌دهنده قیمت لحظه‌ای و اطلاعات آماری پروژه‌های ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۳ توسط آقای «برندون شز» (Brandon Chez) بنیان‌گذاری شد. سایت‌های زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند اما کوین مارکت کپ به‌دلیل قدمت بیشتر خود از اعتبار بالاتری برخوردار است. محبوبیت این پلتفرم به‌قدری زیاد است که در ماه آپریل سال ۲۰۲۰ میلادی صرافی بزرگ «بایننس» (Binance) تصمیم گرفت آن را خریداری کند. هم‌اکنون نیز کوین مارکت کپ به‌عنوان زیرمجموعه بایننس مشغول فعالیت است و روزبه‌روز به امکانات خود می‌افزاید.

وب‌سایت کوین مارکت کپ از بیش از ۳۰ زبان دنیا و همچنین ۳۰ واحد پولی مختلف پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن موبایل آن هم برای اندروید و iOS در دسترس کاربرها قرار دارد. این سایت از ۷ بخش اصلی تشکیل شده که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. Cryptocurrencies: همان صفحه اصلی سایت است و لیست برترین ارزهای دیجیتال فعلی بازار را نمایش می‌دهد.
  2. Exchanges: اطلاعات مربوط به صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز رمزارزی را شامل می‌شود.
  3. Community: این بخش مختص جامعه کاربری سایت کوین مارکت کپ است و افراد و شرکت‌های مختلف می‌توانند در آن به انتشار نظرات و مقالات خود بپردازند.
  4. Products: در این قسمت خدمات دیگر کوین مارکت کپ همچون صفحه مربوط به «ایردراپ» (Airdrop) و تقویم رویدادها قابل‌دسترسی است.
  5. Learn: با ورود به این قسمت می‌توانید به آخرین اخبار دنیای ارزهای دیجیتال، آکادمی آموزشی، لغت‌نامه و ویدیوها دسترسی داشته باشید.
  6. Watchlist: لیست علاقه‌مندی‌ها که با استفاده از آن می‌توانید ارزهای دیجیتال دلخواه خود را دنبال کنید.
  7. Portfolio: سبد دارایی که به شما کمک می‌کند تا سرمایه‌گذاری خود را در این بازار مدیریت کنید.

آموزش کوین مارکت کپ

علاوه بر این ۷ بخش، اطلاعات دیگری نیز توسط این سایت ارائه می‌شود که در ادامه راجع به آن‌ها نیز توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

 

راهنمای کامل بخش‌های مختلف سایت کوین مارکت کپ

خدمات سایت کوین مارکت به ۷ بخش مختلف تقسیم می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بخش رتبه‌بندی رمزارزها، بخش صرافی‌های ارز دیجیتال، واچ لیست و مدیریت سبد رمزارزی اشاره کرد.

همان‌طور که می‌بینید کوین مارکت کپ سایتی جامع و با امکانات فراوان است که شاید آشنایی با نحوه استفاده از آن‌ها کار چندان راحتی نباشد. برای همین در این قسمت می‌خواهیم هر کدام از بخش‌های اشاره‌شده را به‌صورت جداگانه برای‌تان شرح دهیم تا هیچ مشکلی برای استفاده از آن‌ها نداشته باشید.

قبل از هر چیز بهتر است برای دسترسی به بخش‌های مختلف کوین مارکت کپ در این سایت عضو شوید. مراحل عضویت به‌شکل رایگان و با کلیک روی گزینه Sign Up انجام می‌شود. برای این کار تنها کافی است آدرس ایمیل خود را وارد کرده و یک کلمه عبور مناسب انتخاب کنید. همچنین امکان ثبت نام با استفاده از حساب شبکه‌های دیگری همچون «گوگل» (Google) و بایننس نیز وجود دارد.

 

آموزش کامل صفحه اصلی کوین مارکت کپ

اولین و مهم‌ترین بخش کوین مارکت کپ مربوط به لیست رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال می‌شود که در همان صفحه اصلی سایت قرار دارد.

آموزش کامل صفحه اصلی کوین مارکت کپ

در نوار ابزار بالای صفحه اطلاعات مختلفی همچون تعداد ارزهای دیجیتال لیست‌شده،‌ تعداد صرافی‌های رمزارزی لیست‌شده، ارزش بازار یا «مارکت کپ» (Market Cap) بازار رمزارزها، حجم معاملات در ۲۴ ساعت گذشته، سلطه یا «دامیننس» (Dominance) بیت کوین و «اتریوم» (Ethereum)، کارمزد فعلی شبکه اتریوم و شاخص ترس و طمع نمایش داده می‌شود.

این نوار ابزار در تمام صفحات کوین مارکت حضور دارد و علاوه بر موارد گفته‌شده، بخش‌های دیگری همچون انتخاب زبان سایت، انتخاب ارز مورد استفاده، تاریک یا روشن بودن صفحه، اعلانات و پروفایل کاربری نیز در آن گنجانده شده است.

در منوی اصلی نیز امکان دسترسی به ۷ بخش اصلی سایت کوین مارکت کپ وجود دارد. در این منو بخش جستجو و روزشمار «هاوینگ بیت کوین» (Bitcoin Halving) نیز دیده می‌شود.

در بخش پایین منوی اصلی نیز می‌توانید گزیده‌ای از بخش‌های مختلف کوین مارکت کپ را ببینید. این بخش با غیرفعال کردن گزینه Highlights از صفحه اصلی پاک می‌شود.

در نهایت در میانه‌های صفحه اصلی به لیست برترین ارزهای دیجیتال بازار می‌رسیم که براساس داده‌های مختلفی رتبه‌بندی شده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از این بخش رمزارزها را براساس عوامل مختلفی همچون ارزش بازار، حجم معاملات، میزان تغییر در ساعت‌ها و روزهای گذشته، نوع رمزارز، الگوریتم و دسته‌بندی آن فیلتر کنید. این کار باعث می‌شود تا تنها به لیست ارزهای دیجیتالی دسترسی داشته باشید که با معیارهای شما هم‌خوانی دارد. همچنین با کلیک روی هر ارز، به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که شامل اطلاعات جامع آن پروژه،‌ تاریخچه قیمتی،‌ آدرس وب‌سایت،‌ شرح اهداف پروژه، تیم سازنده و… است.

علاوه بر این،‌ در منوی اصلی با نگه‌داشتن موس خود روی گزینه Cryptocurrencies با چند زیرشاخه مواجه خواهید شد که هرکدام اطلاعات خاصی را در اختیارتان قرار می‌دهد. برای مثال می‌توانید با انتخاب گزینه Recently Added به لیستی از آخرین رمزارزهای اضافه‌شده به کوین مارکت کپ دسترسی پیدا کنید.

آموزش کامل صفحه اصلی کوین مارکت کپ

لیست کامل بخش‌های این قسمت عبارت است از:

  • Ranking: رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال که همان صفحه اصلی سایت است.
  • Recently Added: لیست آخرین رمزارزهای اضافه‌شده به کوین مارکت کپ.
  • Categories: صفحه مربوط به طبقه‌بندی رمزارزها که با استفاده از آن می‌توان رمزارزهای مشابه را پیدا کرد.
  • Spotlight: لیست رمزارزهای پرطرفدار،‌ پرسود، پرضرر و جدید در یک نگاه.
  • Gainers & Losers: لیست رمزارزهایی که بیشترین سود و ضرر را در ۱ ساعت، ۲۴ ساعت، ۷ روز و ۳۰ روز گذشته داشته‌اند.
  • Global Charts: دسترسی به نمودارهای بازار ارزهای دیجیتال همچون ارزش بازار، حجم معاملات، شاخص ترس و طمع، دامیننس بیت کوین و… .
  • Historical Snapshots: دسترسی به لیست برترین ارزهای دیجیتال در یک تاریخ مشخص در گذشته. برای مثال می‌توانید ببینید در تاریخ ۴ آپریل ۲۰۱۳ قیمت بیت کوین و اتریوم چقدر بوده و کدام رمزارزها در رتبه‌های برتر لیست کوین مارکت کپ قرار داشته‌اند.
  • Bitcoin ETFs: اطلاعات مربوط به صندوق قابل معامله بیت کوین یا ETF.
  • Legal Tender Countries: لیست کشورهایی که در آن‌ها بیت کوین به عنوان یک ارز رسمی شناخته می‌شود.
  • Fiats / Companies Rankings: لیست برترین ارزهای دولتی کشورها در مقایسه با بیت کوین.
  • Overall NFT Stats: آمار کلی بازار ان‌اف‌تی.
  • Top Collections: لیست برترین مجموعه‌های ان‌اف‌تی.
  • Upcoming Sales: لیست ان‌اف‌تی‌هایی که در آینده منتشر خواهند شد.
  • Dex Pairs: لیست رمزارزهایی که در صرافی‌های غیرمتمرکز معامله می‌شوند.
  • Chain Ranking: رتبه‌بندی بلاک چین‌های مختلف.

 

راهنمای بخش صرافی‌های رمزارزی در کوین مارکت کپ

اگر می‌خواهید صرافی‌های ارز دیجیتال را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید که کدام‌یک از آن‌ها در مقایسه با صرافی‌های دیگر عملکرد بهتری دارد، می‌توانید از بخش صرافی‌های سایت کوین مارکت کپ استفاده کنید. برای این کار کافی است در منوی اصلی روی گزینه Exchanges کلیک کنید و وارد صفحه مخصوص این کار شوید.

در کوین مارکت کپ صرافی‌های رمزارزی به سه دسته تقسیم شده‌اند که عبارتند از: ۱. صرافی‌های متمرکز فروش نقدی یا «اسپات» (Spot)؛ ۲. صرافی‌های متمرکز فروش تعهدی یا «مشتقات» (Derivatives)؛ ۳. صرافی‌های غیرمتمرکز یا «دکس» (DEX).

راهنمای بخش صرافی‌های رمزارزی در کوین مارکت کپ

اگر می‌خواهید صرافی‌های رمزارزی را از نظر بخش اسپات یا خرید نقدی مقایسه کنید باید با نگه داشتن موس خود روی Exchanges وارد بخش Spot شوید. در این بخش لیست برترین صرافی‌های اسپات لیست شده‌اند و می‌توانید آن‌ها را براساس عوامل مختلفی همچون حجم معاملات، بازدید هفتگی، تعداد رمزارزهای پشتیبانی‌شده و… فیلتر و مقایسه کنید.

در مقابل، افرادی که به باز کردن موقعیت‌های معاملاتی «لانگ» (Long) و «شورت» (Short) علاقه‌ دارند و می‌خواهند از ریزش بازار نیز کسب درآمد داشته باشند، می‌توانند از لیست صرافی‌های تعهدی صرافی مورد نظر خود را پیدا کنند. برای این کار با نگه داشتن موس روی Exchanges وارد بخش Derivatives شوید. در این صفحه نیز امکان فیلتر و مقایسه صرافی‌ها براساس حجم معاملات، میزان کارمزدها، تاریخ ایجاد و… وجود دارد.

علاوه بر این،‌ با نگه داشتن موس روی Exchanges و انتخاب گزینه DEX می‌توانید صرافی‌های رمزارزی غیرمتمرکز همچون «یونی‌سواپ» (Uniswap)، «دی‌وای دی‌ایکس» (dYdX) و «پنکیک‌سواپ» (PancakeSwap) را نیز با یکدیگر مقایسه کنید. اگر نمی‌دانید صرافی‌ غیرمتمرکز چیست و چه تفاوتی با صرافی متمرکز دارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله «مقایسه صرافی متمرکز و غیرمتمرکز» را مطالعه کنید.

 

آموزش استفاده از بخش جامعه کاربری کوین مارکت کپ

یکی از بخش‌های جدیدی که به سایت کوین مارکت کپ اضافه شده است، بخش مربوط به جامعه کاربری یا «کامیونیتی» (Community) است. این بخش را می‌توان یک شبکه اجتماعی جمع‌وجور در دل کوین مارکت کپ در نظر گرفت که از نظر عملکرد بسیار شبیه «توییتر» (Twitter) یا همان پلتفرم «ایکس» (X) است.

نکته مهمی که در مورد این بخش وجود دارد، فعالیت پروژه‌ها و پلتفرم‌های رمزارزی در آن است. این موضوع باعث می‌شود تا در کمترین زمان بتوانید آخرین رویدادها و اخبار پیرامون پروژه‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف را کسب کنید و متناسب با آن برای سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرید.

علاوه بر این، خود کاربران نیز می‌توانند برای خود پروفایل جداگانه داشته باشند و نظرات خود را با دیگر معامله‌گران به اشتراک بگذارند.

راهنمای بخش صرافی‌های رمزارزی در کوین مارکت کپ

برای ورود به این بخش تنها کافی است از منوی اصلی گزینه Community را انتخاب کنید. سپس می‌توانید پروفایل افراد یا پروژه‌های دیگر را دنبال کنید، مطالب آن‌ها را لایک کنید یا برای آن‌ها نظر بنویسید. همچنین می‌توانید در پروفایل خود تحلیل‌ها و نظرات خود را با دیگران به‌اشتراک بگذارید.

مزیت استفاده از این بخش در این است که می‌توانید پروژه‌های رمزارزی کمترشناخته‌شده را پیدا کنید و قبل از عموم مردم در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

 

راهنمای استفاده از بخش محصولات کوین مارکت کپ

در بخش محصولات کوین مارکت کپ می‌توانید به یک سری خدمات خاص مثل تبدیل‌کننده رمزارزها، ایردراپ، پاداش و… دسترسی داشته باشید. لیست کامل این خدمات بدین شرح است:

راهنمای بخش صرافی‌های رمزارزی در کوین مارکت کپ

  • Converter: از این بخش می‌توانید برای تبدیل قیمت دارایی‌های مختلف به یکدیگر و مقایسه آن‌ها استفاده کنید. برای مثال می‌خواهید ببینید قیمت یک بیت کوین با چند اونس طلا برابر است؟ می‌توانید از این بخش این کار را انجام دهید.
  • CMC Labs: این بخش مربوط به برنامه کمک‌رسانی کوین مارکت کپ برای انتشار پروژه‌های جدید فعال در حوزه «وب ۳» (Web 3) است و به جز توسعه‌دهنده‌ها به درد بقیه نمی‌خورد.
  • Telegram Bot: از این قسمت می‌توانید ربات کوین مارکت کپ را به تلگرام خود اضافه کرده و قیمت دارایی‌های مختلف را در این برنامه دریافت کنید.
  • Crypto API: این بخش نیز مخصوص توسعه‌دهنده‌های نرم افزار است و به کمک آن می‌توان داده‌های رمزارزهای مختلف را دریافت کرد و در برنامه خود آن‌ها را نمایش داد.
  • Site Widgets: اگر یک سایت اینترنتی یا وبلاگ دارید و می‌خواهید قیمت رمزارزها را در سایت خود نمایش دهید، می‌توانید از این بخش کوین مارکت کپ استفاده کنید.
  • Airdrops: در این بخش ایردراپ پروژه‌هایی که با کوین مارکت کپ همکاری دارند، قرار داده می‌شود و می‌توانید با شرکت در آن‌ها شانس برنده شدن رمزارز یا ان‌اف‌تی داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با مفهوم ایردراپ مقاله «همه‌چیز در مورد ایردراپ» را بخوانید.
  • Diamond Rewards: کوین مارکت کپ برای تشویق کاربران خود به آن‌ها «الماس» (Diamond) هدیه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توان بلیط رویدادهای مختلف را خرید یا کدتخفیف، نرم افزارهای دیگر را دریافت کرد. با مراجعه روزانه به سایت و نرم افزار کوین مارکت کپ و شرکت در نظرسنجی‌ها می‌توانید الماس دریافت کنید و با استفاده از این بخش آن‌ها را خرج کنید.
  • Learn & Earn: اگر می‌خواهید با یادگیری و آشنایی با پروژه‌های مختلف رمزارزی کسب درآمد رایگان داشته باشید؛ این قسمت مخصوص شماست. کوین مارکت کپ با همکاری پروژه‌های مختلف مطالب آموزشی و ویدیویی تهیه می‌کند که شما با خواندن آن‌ها و کسب نمره لازم در آزمون آن می‌توانید مقداری از رمزارز آن پروژه‌ را به رایگان دریافت کنید.
  • ICO Calendar: با استفاده از این قسمت می‌توانید تقویم عرضه اولیه‌هایی که در بازار ارزهای دیجیتال اتفاق می‌افتد، مشاهده کنید و در صورت تمایل در آن‌ها شرکت کنید. اگر نمی‌دانید عرضه اولیه سکه (ICO) چیست، در جریان مقاله دیگری این مفهوم را برای‌تان توضیح داده‌ایم که می‌توانید آن را هم مطالعه کنید.
  • Events Calendar: در این قسمت می‌توانید مهم‌ترین رویدادهای آینده صنعت رمزارزها را مشاهده کنید. این رویدادها شامل لیست شدن رمزارزهای جدید در صرافی‌ها، جلسات پرسش و پاسخ، انتشار رمزارز جدید و… می‌شود.

 

یادگیری مفاهیم دنیای کریپتوکارنسی با بخش آموزشی کوین مارکت کپ

کوین مارکت کپ علاوه بر ارائه آمارهای مختلف در مورد ارزهای دیجیتال، بخشی را نیز برای آموزش مفاهیم مهم این حوزه تدارک دیده است. این بخش از قسمت Learn در منوی اصلی قابل‌دسترسی است و شامل ۵ بخش اخبار، آکادمی، تحقیقات، آموزش ویدیویی و لغت‌نامه می‌شود.

  • News: اگر به دنبال یک صفحه جامع می‌گردید که در آن تمام اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال در یک مکان جمع‌آوری شده باشد، این قسمت از سایت کوین مارکت کپ برای شما ساخته شده است. اخبار منتشر شده در این بخش از سایت‌های اینترنتی دیگر گرفته می‌شوند و برای همین سرعت‌عمل انتشار آن‌ها بسیار زیاد است.
  • Academy: در آکادمی کوین مارکت کپ مطالب آموزشی مختلف در قالب مقاله منتشر می‌شوند که می‌توانید با مراجعه به این بخش از آن‌ها استفاده کنید. البته این مطالب به زبان فارسی ارائه نمی‌شوند و باید زبان انگلیسی یا سایر زبان‌های پشتیبانی‌شده کوین مارکت کپ را بلد باشید.
  • Research: در این قیمت مقالات تحلیلی کوین مارکت کپ منتشر می‌شود.
  • Videos: اگر به دنبال ویدیوهای آموزشی در حوزه رمزارزها می‌گردید باید بگوییم که با انتخاب این گزینه می‌توانید وارد صفحه کوین مارکت کپ در «یوتیوب» (YouTube) شوید و ویدیوهای آموزشی آن‌ها را دنبال کنید.
  • Glossary: در دنیای رمزارزها اصطلاحات زیادی وجود دارد که شاید با بسیاری از آن‌ها آشنا نباشید. با استفاده از این بخش می‌توانید به لغت‌نامه‌ای از اصطلاحات کریپتویی دسترسی پیدا کنید.

 

آموزش بخش واچ لیست کوین مارکت کپ

یکی دیگر از بخش‌های کاربردی کوین مارکت کپ بخش لیست موردعلاقه یا «واچ لیست» (Watchlist) است که به کمک آن می‌توانید رمزارزهای خود را طبقه‌بندی کرده و اعلان‌های مرتبط با آن را دریافت کنید.

برای مثال فرض کنیم شما چند رمزارز در حوزه بازی‌های بلاک چینی پیدا کرده‌اید و می‌خواهید تغییرات قیمت آن را زیر نظر بگیرید. برای این کار می‌توانید به بخش واچ لیست کوین مارکت کپ بروید و یک لیست با نام Blockchain Games بسازید. سپس می‌توانید رمزارزهای مورد نظر خود را وارد این لیست کنید و در یک صفحه تمام اطلاعات مرتبط با آن‌ها را ببینید. هرگونه تغییرات قیمتی مهم در این رمزارزها نیز به شما اطلاع داده می‌شود.

آموزش بخش واچ لیست کوین مارکت کپ

حتی می‌توانید لیست خود را به‌صورت عمومی با دیگران به اشتراک بگذارید یا به لیست بقیه دسترسی داشته باشید.

برای ورود به این بخش در سمت راست منوی اصلی روی Watchlist‌ کلیک کنید. اکنون می‌توانید با انتخاب گزینه New asset رمزارزهای دلخواه خود را جستجو کرده و به واچ لیست خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه «…» (سه نقطه) اسم واچ لیست خود را تغییر دهید، آن را عمومی یا خصوصی کرده یا لینک اشتراک آن را دریافت کنید.

همچنین برای ایجاد واچ لیست جدید مطابق شکل بالا می‌توانید روی New Watchlist‌ کلیک کنید و لیست انتظار جدید خود را بسازید. بدین ترتیب می‌توانید تمام رمزارزهای خود را طبقه‌بندی کنید و با آسودگی بیشتری آن‌ها را زیرنظر بگیرید.

 

مدیریت سبد سرمایه‌گذاری با بخش پورتفولیوی کوین مارکت کپ

با استفاده از بخش مدیریت سبد ارز دیجیتال یا «پورتفوی» (Portfolio) می‌توانید میزان دارایی خود از هر ارز دیجیتال را مثل یک تراکنش ثبت کنید و به جای اینکه هر بار به کیف پول شخصی یا اکانت خود در صرافی لاگین کنید، از طریق سبد دارایی موجود در کوین مارکت کپ قیمت لحظه دارایی‌های خودتان را مشاهده کنید.

مدیریت سبد سرمایه‌گذاری با بخش پورتفولیوی کوین مارکت کپ

در این قست علاوه بر قیمت لحظه‌ای، اطلاعاتی مثل نوسان قیمت در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد رمزارزها، درصد سود یا ضرر هرکدام و مقدار دلاری آن نمایش می‌شود. مزیت استفاده از بخش سبد ارز دیجیتال کوین مارکت کپ در این است که می‌توانید اطلاعات مفید دیگری همچون میانگین قیمت خرید برای هر رمزارز، ارزش تمام ارزهای دیجیتال در اختیار و سود کلی خود را مشاهده کنید. حتی می‌توانید برای هر تراکنش یک یادداشت قرار دهید.

علاوه بر این، می‌توانید چند سبد دارایی مختلف ایجاد کرده و هرکدام را به‌صورت جداگانه مدیریت کنید.

برای ثبت تراکنش ابتدا روی گزینه Add Transaction کلیک کنید و سپس خرید، فروش یا انتقالی که انجام داده‌اید را ثبت کنید. برای مثال اگر در قیمت ۲۱۰۰ مقداری رمزارز اتریوم خریده‌اید، می‌توانید آن را به‌عنوان یک تراکنش در پورتفولیوی خود ثبت کنید. به همین ترتیب اگر قیمت اتریوم کاهش یا افزایش یابد و شما خرید دیگری در قیمت ۱۹۰۰ یا ۲۴۰۰ انجام دهید، می‌توانید این خریدها را نیز به‌عنوان تراکنش‌های جداگانه ثبت کنید.

با این کار می‌توانید ببینید که سرمایه‌گذاری شما در اتریوم چه عملکردی داشته است، میانگین خرید شما چقدر بوده و چقدر در سود یا ضرر هستید.

 

سخن پایانی

کوین مارکت کپ یکی از محبوب‌ترین وب‌سایت‌های ارائه‌ اطلاعات آماری و قیمت‌های لحظه‌ای در دنیای ارزهای دیجیتال است. از سال ۲۰۱۳ تاکنون تغییرات زیادی در ساختار و امکانات این سایت اعمال گردیده و پس از اینکه صرافی بایننس در سال ۲۰۲۰ این سایت را خرید، شاهد توسعه و تنوع بیشتری در خدمات آن هستیم.

خیلی از کاربران تنها به‌خاطر چک کردن قیمت‌ها از این سایت استفاده می‌کنند؛ اما همان‌طور که در مقاله امروز دیدید، حجم زیادی از اطلاعات مفید و کاربردی در کوین مارکت کپ وجود دارد که می‌تواند به دانش و شناخت ما از پروژه‌های این حوزه کمک کند.

بنابراین هر زمان که خبری از افزایش یا کاهش قیمت یک ارز دیجیتال منتشر می‌شود، به‌راحتی می‌توانید با مراجعه به این سایت و جست‌وجوی پروژه‌ مورد نظر، اطلاعات پروژه را بررسی کنید و در مورد آن بهتر تصمیم بگیرید. همچنین با استفاده از بخش‌های واچ لیست و پورتفوی کوین مارکت کپ می‌توانید رمزارزهای دلخواه خود را زیر نظر بگیرید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
coinmarketcap

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا