🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش کیف پول

معرفی بهترین کیف پول‌ های بایننس کوین

اگر با ارز دیجیتال بایننس کوین هم آشنایی نداشته باشید، حتما تا الان اسم صرافی بایننس به گوش‌تان خورده است. بایننس کوین یک ارز دیجیتال است که توسط صرافی ارز دیجیتال بایننس ساخته و روانه‌ بازار رمز ارزها شده است. خب! برای اینکه بهتر با این ارز دیجیتال آشنا شوید بد نیست بدانید که بایننس کوین از خیلی جهات شبیه ارز دیجیتال اتر است و علت اصلی این شباهت هم این است که بایننس کوین بر روی بلاک چین اتریوم ساخته ‌شده است.

درواقع هدفی که صرافی دیجیتال بایننس از ساخت و عرضه‌ توکن BNB دنبال می‌کرد، این بود که کاربران بتوانند کارمزد تراکنش‌هایی را که در این صرافی انجام می‌دهند با این توکن پرداخت کنند. تازه فقط این نیست، شما می‌توانید توکن‌های BNB را در صرافی‌های دیجیتال مختلف مبادله کنید.

این تا اینجا! اگر شما هم مثل خیلی‌های دیگر قصد دارید بر روی این توکن سرمایه‌گذاری کنید یا به هر دلیلی می‌خواهید توکن بایننس کوین بخرید، پس حتما باید فکری هم به حال ذخیره کردن این توکن‌ها بکنید. در این مطلب ما قصد داریم تا به شما بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال بایننس کوین را معرفی کنیم.

اما قبل از اینکه برویم سراغ این کیف پول‌ها، بد نیست تا باهم کمی بیشتر درباره‌ این ارز دیجیتال اطلاعات به‌دست بیاوریم.

نوشته های مشابه

ارز دیجیتال بایننس کوین

بایننس کوین رمز ارز بومی صرافی بایننس است که به اختصار آن را BNB می‌نامند. این رمز ارز مبتنی بر شبکه بلاک چین اتریوم کار می‌کند. از این توکن برای فعالیت‌های مختلف در صرافی بایننس استفاده می‌شود.

«بایننس کوین» (Binance coin) که توکن آن به‌طور خلاصه با BNB نشان داده می‌شود، یک ارز دیجیتال است که اول به‌عنوان یک توکن ERC-20 و به‌وسیله‌ صرافی دیجیتال بایننس ایجاد شد و بعدها به بلاک چین اختصاصی خود یعنی «بایننس چین» (Binance Chain) انتقال پیدا کرد. این رمز ارز شناخته‌شده برعکس اتریوم از «قراردادهای هوشمند» (Smart contracts) پشتیبانی نمی‌کند، ولی یک سری وظیفه‌ مهم دیگر را در اکوسیستم صرافی دیجیتال بایننس انجام می‌دهد. همان‌طور که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم، ازجمله این وظیفه‌ها می‌توانیم به پرداخت کارمزد معاملات، هزینه‌های رایج در صرافی و… اشاره‌ کنیم.

خب! ببینیم اگر شما از بایننس کوین استفاده کنید، این ارز دیجیتال چه ویژگی‌های مهمی را در اختیارتان قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها را در ادامه خواهید دید:

  • می‌توانید کارمزد معاملات را در صرافی بایننس پرداخت کنید.
  • با پرداخت کارمزدها به‌وسیله این ارز دیجیتال می‌توانید از تخفیف مخصوصی بهره‌مند شوید.
  • با استفاده از توکن بایننس کوین می‌توانید در عرضه اولیه توکن‌هایی که به‌وسیله‌ پلتفرم Launchpad در صرافی بایننس برگزار می‌شود شرکت کنید.
  • می‌توانید بعد از اینکه پذیرش بایننس کوین توسط فروشندگان و پلتفرم‌های معاملاتی گوناگون افزایش پیدا کرد از این ارز دیجیتال برای پرداخت هزینه‌های آنلاین مختلف استفاده کنید.
  • این قابلیت را خواهید داشت تا از این ارز دیجیتال در صرافی غیرمتمرکز Binance DEX استفاده کنید.

جدا از موارد بالا بد نیست بدانید که صرافی دیجیتال بایننس، «عرضه اولیه سکه» (ICO) خود یعنی بایننس کوین را برای ۱۰۰ میلیون توکن بایننس کوین از ۱۲ تیر ۹۶ تا ۳ مرداد ۹۶ اجرا کرد و در طی این عرضه اولیه، هر اتریوم ارزشی برابر دو هزار و هفتصد BNB و هر یک بیت کوین ارزشی برابر بیست هزار BNB داشت و در آخر مدت عرضه اولیه تمامی این صد میلیون توکن بایننس کوین بفروش رسید.

خب! حالا که به یک شناخت کلی درباره‌ ارز دیجیتال بایننس کوین رسیدیم، می‌رویم به سراغ اصل مطلب! اصل مطلب این بود که می‌خواستیم درباره‌ بهترین کیف پول‌های بایننس کوین صحبت کنیم. اصلا منظور ما از بهترین کیف پول‌ چیست؟ یا بهتر بگوییم چه ویژگی‌هایی باعث می‌شوند که ما به یک کیف پول دیجیتال بگوییم بهترین؟ با ما همراه باشید تا جواب این سوال را پیدا کنیم.

 

ویژگی‌‌های یک کیف پول خوب بایننس کوین

معتبر بودن و ایمنی کیف پول از ویژگی‌های مهمی است که باید قبل از انتخاب کیف پول حتما آن‌ها را در نظر بگیرید.
  • معتبر بودن کیف پول: در زمان انتخاب کیف پول بایننس کوین، حتما توجه کنید که کیف پولی که انتخاب می‌کنید از اعتبار بالایی بین کاربرهای دیگر این بازار برخوردار باشد یا بهتر است بگوییم بین کاربران بازار شناخته‌شده باشد.
  • ایمنی کیف پول: به‌طور کلی ایمنی یک کیف پول دیجیتال را می‌توانیم به دو دسته تقسیم کنیم: اول ایمنی که مربوط به شما به‌عنوان کاربر است و دوم ایمنی که باید توسط توسعه‌دهنده‌ کیف پول رعایت شود و این بخش‌ها باید در زیرساخت‌ها و به‌روزرسانی‌های کیف پول انجام شود. در اصل صحبت ما در اینجا ایمنی است که باید توسط توسعه‌دهنده‌ کیف پول رعایت شود، چرا که برخی مواقع هکرها ایراداتی را در زیر ساخت‌های یک کیف پول دیجیتال پیدا کرده و به آن کیف پول حمله می‌کنند.

جدا از این قابلیت‌ها، یک کیف پول بایننس کوین باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد تا در فهرست بهترین‌ها قرار بگیرد و ازجمله این ویژگی‌ها می‌توانیم به تیم پشتیبانی قدرتمند، سازگاری با سیستم عامل‌های مختلف، قابلیت اجرا بر روی پلتفرم‌های گوناگون، به‌روزرسانی‌های مداوم و… اشاره‌ کنیم.

اگر دقت کرده باشید، در بالا تأکید زیادی بر روی بحث امنیت کیف پول کردیم. پس می‌توانیم به‌نوعی نتیجه‌گیری کنیم که در اصل بهترین کیف پول بایننس کوین امن‌ترین آن است. حالا ببینیم که بهترین (امن‌ترین) کیف پول‌های ارز دیجیتال بایننس کوین کدام هستند.

 

بهترین و امن‌ترین کیف پول‌های بایننس کوین

برای ذخیره و نگهداری توکن‌های BNB می‌توانید از کیف پول‌های دیجیتال مختلفی که در دسترس شما هستند استفاده کنید. این کیف پول‌ها هم در فرمت کیف پول‌های آنلاین هستند و هم کیف پول‌های سخت‌افزاری. کیف پول‌های آنلاین شامل کیف پول‌های موبایلی، دسکتاپ و تحت وب هستند و کیف پول‌های سخت‌افزاری ابزارهایی فیزیکی و کوچک شبیه فلش یا یک کارت هستند.

 

کیف پول‌‌های نرم افزاری بایننس کوین

کیف پول‌های نرم‌افزاری معمولا اپلیکیشن‌های هستند که بر روی موبایل یا رایانه‌ شخصی شما با سیستم‌عامل‌های گوناگون نصب می‌شوند. از نظر امنیت، این کیف پول‌ها در سطح پایین‌تری نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری قرار دارند، زیرا اگر هکرها به موبایل یا رایانه شما دست‌درازی کنند، امکان دزدیدن دارایی شما وجود دارد. با این حال در هنگام خرید و فروش و ترید این نوع از کیف پول‌ها سریع‌ترین امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهند و کار با آن‌ها راحت است. در ادامه بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری را معرفی می‌کنیم.

 

کیف پول اتمیک ولت (Atomic wallet)

کیف پول دیجیتال «اتمیک» (Atomic) یک کیف پول نرم‌افزاری و یکی از برترین و محبوب‌ترین گزینه‌های پیش روی شما برای ذخیره‌ ارز دیجیتال بایننس کوین است، که هم مخصوص موبایل است و هم دسکتاپ. شما می‌توانید در کنار بایننس کوین بیشتر از سیصد ارز دیجیتال دیگر را هم بر روی این کیف پول نرم‌افزاری ذخیره کنید. تیم توسعه‌دهنده‌ این کیف پول بسیار قدرتمند است و سعی می‌کنند به‌طور هفتگی به‌روزرسانی‌هایی را بر روی این کیف پول انجام دهند و ایمنی و کاربری این کیف پول را ارتقا دهند.

کیف پول اتمیک یک کیف پول دیجیتال غیر نظارتی است و این به این معنی‌ست که به شما کمک می‌کند تا دارایی‌های دیجیتال خود را به‌طور غیرمتمرکز ذخیره و مدیریت کنید. همچنین اتمیک ولت از چندین رمز ارز مختلف پشتیبانی می‌کند و جدا از این شما می‌توانید از آن بر روی چندین سیستم‌عامل مختلف مثل ویندوز، مک و لینوکس استفاده کنید.

ویژگی‌های اتمیک ولت

  • پیشتیبانی از ۳۰۰ ارز دیجیتال؛
  • پشتیبانی از نسخه دسکتاپ (ویندوز، مک و لینوکس، دبیان، فدورا) و همچنین موبایل (آندروید، iOS)
  • رابط کاربری ساده؛
  • پشتیبانی از سیستم «شیپ‌ شیفت» (Shapeshift) و «چینجلی» (Changelly)؛
  • امکان ذخیره‌ داده‌های محلی به‌وسیله‌ کاربر و مالکیت کامل کلیدهای خصوصی؛
  • ایجاد عبارت پشتیبانی دوازده کارکتری و استفاده از آن بر روی کیف پول‌های دستگاه‌های دیگر؛
  • به‌روزرسانی فوری نرخ ارزهای دیجیتال؛
  • امکان ذخیره‌ تاریخچه مبادلات کاربر بر روی بلاک چین؛
  • تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته، توسعه دائم و رفع ایرادات موجود در نسخه‌های مختلف کیف پول

معایب اتمیک ولت

  • از آدرس‌های محافظت‌شده برای رمزارز زی‌کش پشتیبانی نمی‌کند؛
  • متن‌باز نیست؛
  • قابلیت احراز هویت دوعاملی ندارد.

 

کیف پول اج ولت (Edge Wallet)

کیف پول «اج ولت» (Edge wallet) تنها کیف پول دیجیتال موبایلی است که می‌تواند از چندین ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی کند. این کیف پول که به‌وسیله‌ تیم Airbitz توسعه داده ‌شده است در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه شد و از گوشی‌های موبایلی با سیستم‌عامل اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند. شما با استفاده از کیف پول دیجیتال اج می‌توانید ۲۱ آلت کوین گوناگون را ارسال و دریافت کنید. همچنین این کیف پول از همه‌ توکن‌های ERC-20 هم پشتیبانی می‌کند.

کیف پول آج در چهار بخش جدا از هم طراحی‌شده و شما می‌توانید این بخش‌ها را جدا از هم باز کرده و از آن‌ها استفاده کنید. در اصل یکی از این بخش‌ها بخش خرید است که شما می‌توانید به‌صورت مستقیم در برنامه کیف پول ارز دیجیتال خود را بخرید. به‌وسیله‌ سرویس ShapeShift که در کیف پول قرار داده ‌شده است نیز می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به یکدیگر تبدیل کنید.

ویژگی‌های کیف پول اج ولت

  • پشتیبانی از آندروید و iOS؛
  • پشتیبانی از توکن‌های ERC-20 و ۲۱ آلت کوین دیگر؛
  • رابط کاربری ساده؛
  • استفاده از Shapeshift داخلی برای تبدیل ارزها به یکدیگر؛
  • ایجاد یک رمز برای بازیابی اطلاعات

 

کیف پول کوینومی Coinomi

اگر کاربری هستید که ترجیح می‌دهید تا ارزهای دیجیتال خودتان را به‌وسیله‌ رایانه‌ خود مدیریت کنید، کیف پول «کوینومی» (Coinomi) یک گزینه بسیار عالی برای شما خواهد بود. این کیف پول به شما این اجازه را می‌دهد تا دارایی‌های خود را با خیالی راحت در فضایی امن ذخیره، مدیریت و مبادله ‌کنید.

کوینومی از بیشتر از ۱۷۰۰ کوین و توکن مختلف پشتیبانی می‌کند که بایننس کوین هم جزء آن‌ها حساب می‌شود. کیف پول کوینومی در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و در ابتدا فقط می‌توانستید از آن بر روی گوشی‌های موبایل با سیستم‌عامل اندروید و آی او اس استفاده کنید، ولی باگذشت زمان نسخه‌ دسکتاپ آن‌هم در اختیار شما قرار گرفته است. این موارد کلیت این کیف پول بودند و در ادامه می‌خواهیم ویژگی‌هایی که کوینومی دارد را بررسی کنیم.

ویژگی‌های کیف پول کوینومی

  • پشتیبانی از نسخه‌های دسکتاپ و همچنین موبایل (اندروید و iOS)
  • پشتیبانی از ۱۰۰ ارز دیجیتال شناخته‌شده و محبوب (به‌صورت خودکار شامل فورک‌ها و ایر دراپ‌ها می‌شود.)
  • امکان پرداخت بین زنجیره‌ای
  • رابط کاربری ساده
  • استفاده از Changelly و Shapeshift
  • خرید توسط ارزهای فیات (دلار، یورو و…)
  • امکان ذخیره داده‌های مهم
  • قابلیت ادغام SegWit در کیف پول
  • بدون نیاز به KYC (احراز هویت دو عاملی)
  • دارای کارمزدهای داینامیک
  • امکان ایجاد رمز عبور برای ورود و ایجاد رمز برای بازیابی اطلاعات و دارایی‌ها
  • تیم پشتیبانی قوی

 

کیف پول سخت‌افزاری بایننس کوین

حتماً می‌دانید که کیف پول‌های سخت‌افزاری دستگاه‌های الکترونیکی کوچکی هستند که وظیفه‌ آن‌ها حفاظت از دارایی‌های دیجیتال شما به‌صورت آفلاین است. طرح ساخت این کیف پول‌ها برای اولین‌بار برای محافظت از بیت کوین بود که مطرح شد و پس از ساخت اولین نسخه از این کیف پول‌ها این ایده گسترش پیدا کرد و امروز می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف خود را بر روی این کیف پول‌ها ذخیره و از آن‌ها نگهداری کنید.

این کیف پول‌ها از بیشتر ارزهای دیجیتال معتبر پشتیبانی می‌کنند و بایننس کوین هم یکی از این ارزها به‌ حساب می‌آید. در اصل هدف اصلی این کیف پول‌ها این است که آدرس‌های ذخیره‌شده شما بر روی کیف پول را به شکل آفلاین نگهداری کنند تا هکرها نتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. دقت کنید که برخلاف کیف پول‌های نرم‌افزاری این کیف پول‌ها رایگان نیستند و هزینه‌ قابل توجهی برای تهیه دارند.

دو کیف پول سخت‌افزاری هستند که بیشتر از بقیه شناخته‌شده هستند و سطح ایمنی بالایی دارند که اتفاقا هر دوی این کیف پول‌ها از ارز دیجیتال بایننس کوین هم پشتیبانی می‌کنند. این دو کیف پول لجر نانو اس و ترزور هستند که در ادامه هر دو را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

 

کیف پول لجر نانو اِس Ledger Nano S

کیف پول سخت‌افزاری «لجر نانو اس» (Ledger Nano S) یکی از برترین، ایمن‌ترین و محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار است که نسبت به ویژگی‌هایش، از نظر مالی هم برای شما صرفه‌ اقتصادی دارد. این کیف پول محبوب در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه و پس از گذشت زمانی کوتاه موفق شد تا به بهترین کیف پول سخت‌افزاری بازار تبدیل شود.

کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S در اصل ظاهری شبیه به یک فلش مموری دارد و بر روی بدنه آن‌ هم یک صفحه‌نمایش جای داده‌ شده که می‌توانید به‌وسیله‌ آن داده‌های تراکنش‌های خود را مشاهده کنید. جدا از این، یکی از ویژگی‌های دیگر لجر نانو اس که باعث محبوبیت آن شده است، قرار دادن کلیدهای فیزیکی بر روی دستگاه است که توسط این کلیدها می‌توانید تراکنش‌های خود را مستقیم از روی دستگاه تأیید کنید. لجر نانو اس نیازی به باتری ندارد و با وصل شدن به رایانه شروع به کار می‌کند و آدرس‌ها به صورت آفلاین در آن ذخیره می‌شوند.

ویژگی‌های کیف پول لجر نانو اس

  • ذخیره آفلاین کلیدها در خود و ایمنی بالا
  • ابعادی کوچک و قابل حمل
  • ایجاد نسخه‌ پشتیبان برای بازیابی داده‌ها
  • تأیید تراکنش‌ها توسط یک دکمه‌ فیزیکی

 

کیف پول ترزور Trezor

شاید بدانید که «ترزور» (Trezor) اولین کیف پول سخت‌افزاری در جهان است که به‌وسیله‌ یک شرکت در جمهوری چک ساخته شد. ترزور شهرت خود را به این دلیل به ‌دست آورد که توانست به خوبی امنیت بیت کوین‌های ذخیره‌شده بر روی آن را تأمین کند و در برابر هک شدن مقاومت کند. کیف پول ترزور هم مثل لجر نانو اس دارای یک صفحه‌نمایش OLED است که می‌توانید داده‌های مربوط به تراکنش‌های خود را از طریق آن ببینید.

ترزور به‌وسیله‌ پورت USB به رایانه‌ شما متصل می‌شود و می‌توانید با استفاده از آن بایننس کوین و دیگر ارزهای دیجیتال خود را بر روی آن ذخیره کنید. درست مثل لجر نانو اس هدف اصلی ترزور ذخیره‌ آدرس‌های خصوصی شما، به شکل آفلاین بر روی کیف پول است. همچنین شما می‌توانید به‌وسیله کلیدهایی که بر روی آن قرار دارد تراکنش‌های خود را تأیید کنید.

ویژگی‌های کیف پول ترزور

  • ذخیره‌ آفلاین کلیدها در خود و ایمنی بالا
  • متن‌باز بودن
  • امکان استفاده بر رایانه با سیستم‌عامل‌های، مک، ویندوز و لینوکس
  • ابعاد کوچک و قابل حمل

 

بهترین کیف پول‌های بایننس کوین در ایران

صرافی بایننس که توسعه‌دهنده‌ ارز دیجیتال بایننس کوین است در کشور چین تأسیس شد و با سخت‌گیری‌هایی دولت چین، سرورهای خود را به کشور ژاپن انتقال داد و بعد هم با ادامه این سخت‌گیری‌ها تمامی سرورها و تشکیلات خود را به کشور مالت منتقل کرد. با توجه به تحریم‌های بین‌المللی اعمال‌شده بر روی ایران، شما به‌عنوان یک کاربر ایرانی همیشه در معرض خطر مسدود شدن دارایی‌های دیجیتال خود هستید. نمونه‌ این خطر صرافی دیجیتال بیترکس است که در سال دو هزار و هفده بسیاری از دارایی‌های دیجیتال کاربران ایرانی را برای ۲ سال تمام مسدود کرد.

اگر قصد خرید و استفاده از ارز دیجیتال بایننس کوین را دارید و هدف شما از خواندن این مطلب این است که یک کیف پول ایمن و معتبر پیدا کنید، باید اول اطمینان داشته باشید که کیف پول موردنظر شما از کاربرانی با آی‌پی ایران پشتیبانی می‌کند و بعدها در این زمینه به مشکل نخورید. چند کیف پولی که از بایننس کوین پشتیبانی می‌کنند و برای کاربران ایران نیز قابل دسترسی هستند «تراست ولت» و «لجر نانو اِس» و «ترزور» است.

 

سخن پایانی

تا اینجا متوجه شدیم که بایننس کوین با نام اختصاری BNB، توکن صرافی دیجیتال بایننس است. هدف از ایجاد این توکن انجام عملیات داخلی مانند پرداخت کارمزدها برای معاملات بوده است. از آنجایی که این توکن بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده، برای انتخاب کیف پول مناسب می‌‎توانید از کیف پول‌های ارز دیجیتالی استفاده کنید که از توکن های ERC-20 پشتیبانی می‌کنند.

در این مطلب سعی کردیم تا بهترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال بایننس کوین را معرفی کنیم که شامل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌شد. دقت کنید که کیف‌های سخت‌افزاری امنیت بالاتری دارند و با این حال برای تهیه باید مبغلی که ارزان نیست را بپردازید. امیدوارم که با خواندن این مطلب به شناخت درستی از بهترین کیف پول‌های بایننس کوین رسیده باشید و بتوانید بهترین کیف پول را انتخاب کنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا