دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید

۸ روش تشخیص بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌ گذاری

حتماً بارها برای شما هم پیش آمده که سایت‌های آماری ارزهای دیجیتال را چک ‌کنید و در صدر لیست پرسودترین ارزهای دیجیتال، رمز ارزهایی را ‌ببینید که تا همین چند وقت پیش انتظار نداشتید چنین رشدی را تجربه کنند.

در این شرایط با خود فکر می‌کنید که چه خوب می‌شد اگر خود شما هم می‌توانستید قبل از دیگران رمز ارزهای مستعد و آینده‌دار را کشف کنید و بدین ترتیب سود بیشتری به دست آورید. یا احتمالاً دیده‌اید که فعالان و متخصصان این حوزه بعد از هر اظهار نظری از خودتان می‌خواهند که در مورد رمز ارز معرفی شده تحقیق کنید و درستی آن را بسنجید.

اما به راستی بهترین و آسان‌ترین راه برای تشخیص برترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری چیست؟ در این مقاله دقیقاً می‌خواهیم در این باره با شما صحبت کنیم پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا به همراه هم ۸ مورد از بهترین راه‌های شناخت رمز ارزها را بشناسیم.

۱. از مفاهیم پایه شروع کنید

قبل از شروع سرمایه‌گذاری درباره ارزهای دیجیتال با مفاهیم پایه و بنیادی آشنا شوید.

بهترین کار قبل از ورود به هر چیزی شناخت و درک مفاهیم پایه‌ای مربوط به آن حوزه است. کسی که می‌خواهد فوتبالیست شود ابتدا باید بداند که قوانین مربوط به بازی چگونه است، آفساید چه معنی دارد و کار گروهی چقدر مهم است. در دنیای کریپتوکارنسی‌ها نیز اولین قدم فهم همین نکات و تعاریف اولیه است.

به عبارت دیگر اول باید با اصطلاحات و کلماتی مثل «بلاک چین» (Blockchain)، «کیف پول دیجیتال» (Digital Wallet)، «آدرس و کلید عمومی» (Public Key, Address) و غیره آشنا شوید تا بتوانید قدم بعدی را که شناخت بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری است، بردارید.

کسی که نمی‌داند صرافی ارز دیجیتال چیست و هرکدام از رمز ارزها چه کاربردی دارند و اصلاً برای رفع چه مشکلاتی به وجود آمده‌اند هیچ‌وقت نمی‌تواند سرمایه‌گذار خوبی باشد. بنابراین قبل از هر چیز مطالعه را شروع کنید و به طور کامل فلسفه‌ی ارزهای دیجیتال و نحوه‌ی کار آن‌ها را بشناسید.

۲. سایت رسمی پروژه را بررسی کنید

حتماً سایت رسمی پروژه‌ای که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید را بررسی کنید.

اکنون فرض کنیم شما اطلاعات پایه‌ی حوزه‌ی ارزهای دیجیتال را دارید و یک پروژه‌ی جدید را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اید.

فرقی نمی‌کند که این رمز ارز را از کجا پیدا کرده باشید، در هر صورت قدم بعدی در شناسایی ارزش آن بررسی سایت رسمی پروژه است.

بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از هرگونه اقدامی ابتدا خودتان سری به سایت رسمی ارز دیجیتال مورد نظر بزنید و قسمت‌های مختلف آن را بررسی کنید.

در بسیاری از مواقع که می‌خواهید روی ارزهای دیجیتال کمتر شناخته ‌شده و پرریسک‌ سرمایه‌گذاری کنید با یک نگاه ساده به طراحی سایت هم می‌توانید اطلاعات زیادی به دست آورید.

به عنوان مثال پروژه‌ای که در توضیحات خود قول‌های بلندپروازانه می‌دهد ولی سایت آن طراحی خوبی نداشته و به نظر می‌رسد یک طراح آماتور در عرض چند ساعت آن را توسعه داده باشد، چندان برای سرمایه‌گذاری مناسب نیست و یک نکته‌ی منفی محسوب می‌شود.

علاوه بر این، سایت یک پروژه‌ی خوب باید تمام اطلاعات ضروری و مورد نیاز، اعم از اطلاعات فنی و غیره را در خود جای داده باشد.

۳. تیم توسعه‌دهنده را بشناسید

حتماً سایت رسمی پروژه‌ای که می‌خواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید را بررسی کنید.

مورد بعدی که کمک زیادی به ارزیابی یک ارز دیجیتال می‌کند بررسی سوابق و طیف مهارت‌های تیم سازنده‌ی آن است. این اطلاعات معمولاً در سایت رسمی هر پروژه ذکر شده و در صورتی که پروژه‌ای اعضای توسعه‌دهنده‌اش را معرفی نکرده باشد احتمال کلاه‌برداری در آن زیاد است.

پس حتماً بعد از مراجعه به سایت رسمی هر ارز دیجیتال و بررسی کلی آن، نگاهی هم به تیم توسعه‌دهنده‌اش بیندازید و ببینید که قبلاً در چه پروژه‌هایی فعالیت داشته‌اند. بدون شک هرچه سابقه‌ی اعضای تیم بیشتر باشد، احتمال موفقیت پروژه‌ی فعلی هم بیشتر خواهد بود.

۴. نقشه راه آینده‌ی آن را بخوانید

به نقشه‌ی راه ارز دیجیتال مد نظر خود نگاه کنید و ببینید در طول ماه‌های آینده چه برنامه‌هایی دارد.

از دیگر قسمت‌های مهمی که باید در سایت رسمی هر ارز دیجیتال موجود باشد، نقشه‌ راه آینده‌ی آن پروژه است. معمولاً هر تیمی که پروژه‌ی جدیدی را معرفی می‌کند برای خود یک نقشه‌ی راه هم دارد که برنامه‌های آن شرکت را در طول ماه‌های پیش رو مشخص می‌کند.

با بررسی چنین نقشه راه‌هایی به راحتی می‌توان با توجه به اطلاعات کاربردی و مفید این بخش پیشرفت‌های احتمالی و روند توسعه‌ پروژه را در آینده پیش‌بینی کرد. در نهایت شما می‌توانید با آگاهی بیشتری گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید.

۵. سری به جامعه کاربری پروژه بزنید

سری به حساب کاربری پروژه در شبکه‌های اجتماعی بزنید. نظرات و انتقادات  جامعه کاربران را با دقت بررسی کنید.

درست است که از اولین قدم‌های بررسی و ارزیابی هر ارز دیجیتال بررسی سایت رسمی آن است ولی همیشه هم نباید به گفته‌های سازنده‌های پروژه بسنده کرد.

از همین رو یکی دیگر از راه‌های شناخت یک رمز ارز خوب بررسی جامعه‌ی کاربری آن است. منظور از جامعه‌ی کاربری همان کاربران فعلی پروژه هستند که در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در مورد پروژه با هم بحث و تبادل نظر می‌کنند.

معمولاً هرچه احساسات کاربران فعلی نسبت به پروژه‌ی مورد نظر مثبت باشد یعنی آن ارز دیجیتال در شرایط خوبی قرار دارد و کاربران به آینده‌ی آن امیدوار هستند. در طرف مقابل اگر جامعه‌ی کاربری یک پروژه را بررسی کردید و دیدید که کاربران و سرمایه‌گذاران فعلی نسبت به آن مردد هستند، پس شاید بهتر باشد روی رمز ارز دیگری سرمایه‌گذاری کنید.

۶. تحلیل را یاد بگیرید

یاد بگیرید چگونه نمودار قیمتی یک ارز دیجیتال را تحلیل کنید.

بعد از گذراندن مراحلی که گفته شده این سوال پیش می‌آید که اگر نتیجه نهایی مثبت بود، باید در همان لحظه رمز ارز مورد نظر برای سرمایه‌گذاری را انتخاب کنیم؟ جواب بدون شک خیر است.

در این شرایط قدم بعدی این است که تاریخچه‌ی قیمت آن ارز دیجیتال را بررسی کنید و ببینید که در حال حاضر قیمت آن در کجای طیف قیمتی خود قرار دارد. به عبارت دیگر آیا رمز ارز مورد نظر در سقف قیمتی خود است یا به یک حمایت قوی رسیده و احتمال بازگشت را دارد؟

به این کار «تحلیل تکنیکال یا فنی» (Technical Analysis) می‌گوییم که در آن از روی تاریخچه‌ی قیمت یک دارایی در گذشته، آینده‌ی آن قابل پیش‌بینی است.

البته مراحل قبلی مثل بررسی سایت پروژه و شناسایی اعضای توسعه‌دهنده و غیره هم نوعی تحلیل محسوب می‌شوند که به آن تحلیل «فاندامنتال یا بنیادی» (Fundamental Analysis) می‌گویند.

بنابراین با دانستن تحلیل تکنیکال به راحتی خواهید توانست بهترین نقاط ورود و خروج به هر رمز ارز را شناسایی کنید و سودآوری خود را به حداکثر میزان ممکن برسانید.

۷. از ابزار های مختلف استفاده کنید

از سایت‌ها و ابزارهای مختلف برای بررسی بیشتر پروژه‌ها استفاده کنید.

خوشبختانه این روزها به قدری ابزارهای مختلف برای بررسی و ارزیابی ارزهای دیجیتال زیاد شده‌اند که هر کسی می‌تواند با استفاده از آن‌ها به راحتی ارزهای دیجیتال برتر را برای سرمایه‌گذاری پیدا کند.

این ابزار می‌تواند سایت ارائه‌ی نمودارهای قیمتی مثل «تریدینگ ویو» (TradingView) باشد یا سایت آماری «کوین مارکت کپ» (CoinMarketCap) که لیستی از آخرین ارزهای دیجیتال موجود در بازار را به نمایش می‌گذارد.

در چنین سایت‌هایی می‌توانید رمز ارزهایی که بیشترین رشد یا کاهش قیمتی در روزها و ساعت‌های اخیر داشته‌اند را ببینید یا لیست برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار را مشاهده کنید. همچنین به تاریخچه‌ی قیمتی آن رمز ارز از زمان عرضه تا کنون دسترسی داشته باشید و تحلیل خود را روی آن انجام دهید.

همچنین می‌توانید از سایت‌های اینترنتی مثل «کوین تلگراف» (CoinTelegraph) یا بلاگ مجموعه‌ حسینی فایننس برای دنبال کردن جدیدترین اخبار و تحلیل‌های حوزه ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

۸. افراد متخصص را دنبال کنید

از تجربیات افراد باتجربه و متخصص که دانش خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند، استفاده کنید.

مطمئناً وارد هر حوزه‌ای که شوید به احتمال زیاد قبل از شما افرادی بوده‌اند که مدتی در آن حوزه فعالیت داشته‌ و تجربه‌ی زیادی کسب کرده‌اند. دنیای ارزهای دیجیتال هم از این قاعده متثنی نیست. پس می‌توانید با دنبال کردن افراد باتجربه و متخصص از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.

برخی از این متخصصان تجربیات خودشان را در شبکه‌های اجتماعی مثل «توییتر» (Twitter) یا «تلگرام» (Telegram) در اختیار دنبال‌کنندگان قرار می‌دهند و برخی دیگر نیز با جمع‌آوری تمام تجربیات و دانش خود که سال‌ها برای کسب آن تلاش کرده‌اند اقدام به تهیه دوره‌های آموزشی جامع می‌کنند.

شما می‌توانید با دنبال کردن چنین افرادی و شرکت در دوره‌های آموزشی تمام تجربیات آن‌ها را در عرض چند ساعت به دست آورید و شرایط اقتصادی خود را دگرگون سازید. در همین راستا نیز مجموعه‌ی حسینی فایننس اقدام به برگزاری چندین دوره برای آشنایی صفر تا صد با ارزهای دیجیتال و دیگر بازارهای مالی کرده است که در صورت تمایل می‌توانید در بخش دوره‌های آموزشی سایت آن‌ها را تهیه کنید.

سخن پایانی

همه‌ی کسانی که در شبکه‌های اجتماعی در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال فعال هستند و به نظر می‌رسد که از یک نیروی ماورایی برای پیدا کردن رمز ارزهای مستعد کمک می‌گیرند هم همگی روزی بی‌تجربه و سردرگم بودند. اما تفاوت آن‌ها با دیگران پیدا کردن راه‌های ساده برای شناسایی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، تمرین و تکرار بوده است.

شما هم می‌توانید با شناخت این راه‌ها و افزایش دانش و آگاهی خود، خیلی زودتر از سایر کاربران به جایگاهی برسید که بتوانید خودتان یک پروژه‌ی مستعد را پیدا کرده و در مورد آن تحقیق کنید. برای همین است که در این مقاله تلاش کردیم در ۸ قدم برترین راه‌های شناخت و ارزیابی ارزهای دیجیتال را برایتان لیست کنیم تا بتوانید سرمایه‌گذاری بهتری داشته باشید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بهترین ارز دیجیتال برای خرید در حال حاضر BNB و استلار هست واقعا موج های عالی و کاملا ایمنی داره که میتونید روش موج سواری کنید

    1. سلام پدرام عزیز
      ممنون از نظر خوبتون. بله این دو ارز جزو ارزهای خوب بازار هستن
      موفق و پرسود باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا