🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش فارکس

بررسی انواع حساب های فارکس + تفاوت حساب بروکرها

انتخاب حساب فارکس اید‌ئال نیاز به بررسی دقیق دارد؛ زیرا تصمیم شما می‌تواند به طور قابل توجهی بر موفقیت در معاملات، درآمد و مدیریت ریسک‌تان تاثیر بگذارد. انواع حساب‌های مختلف از سبک‌های معاملاتی متنوعی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین عدم تطابق می‌تواند عواقب شدیدی بر سرمایه‌گذاری شما داشته باشد.

ویژگی‌های یک حساب می‌تواند بر نتیجه معامله و عملکرد کلی تاثیر بگذارد. بنابراین، مطمئن شوید که از این ویژگی‌ها آگاهی کامل دارید تا بتوانید به‌خوبی تصمیم بگیرید. امروز در این مقاله قصد داریم انواع حساب‌های معاملاتی فارکس را معرفی و ویژگی‌های آن‌ها را توضیح دهیم. اگر قصد دارید اطلاعات خود را افزایش دهید مقاله حاضر حتما به شما کمک خواهد کرد.

انواع حساب فارکس

انواع حساب فارکس عبارتند از حساب استاندارد، حساب مینی، میکرو، حساب VIP، دمو، حساب مدیریت شده، حساب ECN، حساب STP، حساب PAMM، سنت و اسلامی.

انواع حساب فارکس

برای انجام معاملات‌تان و کسب درآمد از بازار فارکس، باید یک حساب معاملاتی بسازید و آن را با پول شارژ کنید. در بازار فارکس امروزی، تقریبا تمام کارگزاران و پلتفرم‌های معاملاتی معروف فارکس، طیف گسترده‌ای از حساب‌ها را به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

هر نوع حساب برای هدف خاص مناسب است. افتتاح حساب معاملاتی اکنون به قدری آسان است که فقط یک دقیقه طول می کشد و هر کسی می‌تواند شخصا این کار را انجام دهد.

 

حساب استاندارد

«حساب استاندارد» (Standard Account) از محبوب‌ترین حساب‌های فارکس است که خیلی از تریدرهای بزرگ و باتجربه این حساب را به سایر حساب‌ها ترجیح می‌دهند. سایز معاملات این نوع حساب به‌طور معمول ۱۰۰ هزار لات از ارز پایه است.

با این وجود، شما برای باز کردن یا بستن یک پوزیشن حتما لازم نیست که ۱۰۰ هزار دلار سرمایه داشته باشید. حتی با ۱۰۰۰ دلار موجودی هم می‌توانید اقدام به معامله کنید و این کاملا به قوانین مارجین و لوریج پیشنهادی بروکر بستگی دارد.

یک حساب استاندارد برای شما امکان دسترسی به صدها ابزار معاملاتی را فراهم می‌کند. همچنین دارای رقابتی‌ترین اسپردها و نرخ‌های کمیسیون است که به شما در صرفه جویی برای هزینه‌های معاملات کمک می‌کند.

در صورتی که تحمل ریسک شما زیاد باشد،‌ می‌توانید با انتخاب اهرم بیشتر در یک حساب استاندارد، معاملات بزرگ‌تری باز کنید. در صورتی‌که بازار به نفع شما حرکت کند، سود زیادی کسب خواهید کرد.

یکی از نقاط ضعف حساب استاندارد این است که به سرمایه زیادی نیاز دارد، به همین جهت ممکن است استفاده از آن برای هر تریدری امکان‌پذیر نباشد.

 

حساب مینی

«حساب مینی» (Mini Account) نوعی حساب است که به شما اجازه می‌دهد با لات‌های کوچک معامله انجام دهید. به‌طور معمول، مینی لات برابر با ۱۰ هزار واحد از ارز پایه است. این بدان معناست که حساب مینی به حداقل سرمایه کمتری نسبت به حساب سنتی نیاز دارد و همین ویژگی آن را به یک حساب مناسب برای طیف وسیعی از تریدرها تبدیل می‌کند.

اغلب تریدرهای تازه‌کار یا آن‌هایی که سرمایه کافی ندارند و می‌خواهند درصد ریسک خود را کاهش دهند، ‌از این حساب استفاده می‌کنند. حساب مینی بدون ریسک زیاد، می‌تواند سطح مهارت و اعتماد به نفس شما را ارتقا دهد. پتانسیل سود این حساب زیاد نیست و ممکن است این نوع حساب مانند یک حساب استاندارد همه ابزارهای معاملاتی را پوشش ندهد.

 

حساب میکرو

«حساب میکرو» (Micro Account) به شما اجازه می‌دهد معاملاتی به اندازه ۱۰۰۰ واحد از ارز پایه انجام دهید. حداقل سرمایه لازم برای این حساب حتی از حساب مینی هم کمتر است. بنابراین، اگر دانش ارزی محدودی و سرمایه کمی دارید ممکن است این حساب برای شما مناسب باشد.

ریسک این معاملات تا حد زیادی کمتر از معاملات استاندارد است. به همین جهت برای معامله‌گران تازه کاری که تمایل به ریسک زیاد ندارند می‌تواند مناسب باشد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه ریسک کمتری بپذیرید، ‌سود کمتری هم دریافت خواهید کرد.

اگر بروکر شما جفت ارزهای محدودی برای این نوع حساب در نظر گرفته باشد، فرصت‌های معاملاتی شما هم کمتر خواهد بود.

 

حساب VIP

حساب VIP مختص سرمایه‌گذاران حرفه‌ای یا معامله‌گران با حجم معاملات بزرگ است. این حساب امکانات ویژه‌ای به کاربران ارائه می‌دهد. این امکانات ممکن است شامل تحلیل‌ها، اخبار بازار، پیش‌بینی‌ها و اطلاعات اختصاصی باشد که به معامله‌گران در انتخاب بهترین معاملات کمک خواهد کرد.

 

حساب دمو

«حساب آزمایشی» (Demo) فارکس یک محیط معاملاتی شبیه سازی شده است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های معاملاتی خود را آزمایش کنند و قبل از پرداخت پول واقعی به بازار، با پلتفرم معاملاتی و نحوه انجام معاملات آشنا شوند. اکثر کارگزاران فارکس این حساب‌ را به مشتریان خود ارائه می‌دهند که ابزار ارزشمندی برای معامله‌گران تازه‌کار و با تجربه به‌شمار می‌آید.

این حساب‌ با پول مجازی شارژ می‌شود و به معامله‌گران این فرصت را می‌‌دهد تا ببینند استراتژی‌هایشان در زمان واقعی چگونه عمل خواهد کرد تا پیش از پرداخت پول واقعی به بازار، تنظیمات لازم را انجام دهند.

 

حساب مدیریت شده

«حساب مدیریت شده» (Managed Account) همان‌طور که از نام آن مشخص است از طرف شما و توسط تریدر دیگری مدیریت می‌شود.

در حساب‌های مدیریت‌شده، شما اجازه تصمیم‌گیری برای خرید و فروش را به یک تریدر حرفه‌ای می‌سپارید. شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار اهداف خود از سرمایه‌گذاری بیان و تصمیم‌گیری‌ها را به مدیر واگذار می‌کنید.

این نوع حساب به شما اجازه می‌دهد بدون اینکه در بازار حضور فعالی داشته باشید، درآمد غیرفعالی به‌دست آورید. حساب مدیریت شده برای افرادی که زمان یا مهارت کافی برای حضور در بازار را ندارند، ‌مناسب است. اما علاوه بر مقدار سرمایه مورد نیاز که ۱۰ هزار دلار است،‌ هزینه مدیریت هم به آن تعلق می‌گیرد.

 

حساب ECN

در حال حاضر حساب ECN محبوب‌ترین نوع حساب در میان سرمایه‌گذاران است و برای هر نوع سرمایه‌گذاری بدون توجه به هدف از سرمایه‌گذاری مناسب است. حساب ECN انتخاب معامله‌گران حرفه‌ای‌ و کسانی است که می‌خواهند معامله با قیمت مناسب داشته باشند. با ECN شما در یک بازار بین بانکی معامله کرده و به طور کامل کارگزار را از این فرآیند حذف می‌کنید. سپرده پیشنهادی برای افتتاح این نوع حساب از ۵۰۰ دلار شروع می‌شود.

 

حساب STP

حساب STP یک حساب با قابلیت پردازش مستقیم است؛ یعنی سفارشات شما را به‌طور مستقیم به یک تامین‌کننده نقدینگی که شریک کارگزار شما است، منتقل می‌کند. معمولا یک بانک یا چندین بانک به عنوان تامین‌کننده نقدینگی عمل می‌کنند و هر کدام قیمت خود را ارائه می‌دهند. نزدیک‌ترین قیمت به سفارش مشتری در دفترچه سفارشات ظاهر می‌شود. این حساب دارای حداقل اسپرد است و می‌توانید با حداقل واریزی ۱۰ دلار، معاملات خود را آغاز کنید.

 

حساب PAMM

حساب‌های PAMM یا «مدیریت تخصیص درصد»، انتخاب محبوب معامله‌گران فارکس است که به دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری در بازار فارکس بدون داشتن دانش و زمان برای معامله هستند. در این نوع از حساب‌ها، معامله‌گر مسئولیت مدیریت حساب و انجام معاملات را به شخص دیگری می‌سپارد؛ در این حالت سرمایه‌گذار نتیجه نهایی را می‌بیند و کنترلی بر روند معاملات ندارد.

 

حساب سنت

«حساب سنت» (Cent Account) که با نام حساب «نانو» نیز شناخته می‌شود نوع خاصی از حساب معاملاتی است که سپرده‌ای بسیار کمتر از حساب استاندارد نیاز دارد. این بدان معناست که تریدر می‌تواند با واریز ۱۰ دلار و ۱۰ هزار واحد از یک ارز وارد معاملات شود.

 

حساب اسلامی

حساب اسلامی مختص آن دسته از افرادی‌ست که تمایل دارند معاملاتی مطابق با اصول اسلام انجام دهند. در این نوع حساب هیچ سواپی (نرخ بهره شبانه) به سفارشاتی که در شب فعال می‌مانند، ‌تعلق نمی‌گیرد. گفتنی است که این حساب مورد علاقه سرمایه‌گذارانی است که تمایل به پرداخت بهره ندارند، حتی اگر مسلمان نباشند.

در اغلب موارد این نوع حساب شباهت‌های زیادی به حساب استاندارد دارد؛ به‌عنوان مثال هیچ‌یک، معاملات CFD و سایر مشتقات را ارائه نمی‌دهند.

حساب اسلامی می‌تواند برای معامله‌گران بلند مدت سودآور باشد؛ چراکه لازم نیست نگران سواپ شبانه باشند. بزرگ‌ترین ایرادی که بر این نوع حساب وارد است، اسپردهای بیشتر است. ممکن است برخی از بروکرها برای اینکه هزینه سواپ را جبران کنند اسپردها را بیشتر نمایند تا کارمزد معاملات بیشتر شود. به این نکته توجه داشته باشید که این نوع حساب توسط همه بروکرها ارائه نمی‌شود.

 

سخن پایانی

در بازار فارکس انواع حساب معاملاتی برای سرمایه گذاران با اهداف متفاوت وجود دارد تا بتوانند با توجه به استراتژی معاملاتی و هدفشان از انجام معامله یکی را از میان آن‌ها انتخاب کنند. البته باید به این نکته در همان ابتدای کار و زمان انتخاب بروکر توجه داشته باشید؛ زیرا هر بروکر انواع خاصی از حساب معاملاتی را ارائه می‌دهد.

در این مقاله انواع حساب معاملاتی و ویژگی‌های مهم آن‌ها را معرفی کردیم. انتخاب یک حساب معاملاتی صحیح و متناسب با نیازهایتان می‌تواند تاثیر غیرمستقیم بر روی ترید شما داشته باشد. در این مورد باید با آگاهی کامل تصمیم بگیرید. مقاله پیش رو می‌تواند تا حد زیادی به تصمیم‌گیری شما کمک کند.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا