🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش کیف پول

کیف پول تراست ولت چیست؟ نصب و راه‌اندازی Trust Wallet

کیف پول «تراست والت» (Trust Wallet) یکی از برترین کیف‌پول‌های دیجیتال است که برای کاربران اندروید و iOS در دسترس است. تمرکز اصلی این کیف پول متن باز در سادگی طراحی و راحتی استفاده برای تمامی کاربران مبتدی و حرفه‌ای است.

کاربران دارای تراست والت می‌توانند به‌راحتی بر روی این بستر به ارسال،‌ دریافت و ذخیره‌ ارزهای دیجیتال بپردازند. با توجه به این موضوع که تعداد افرادی که از ارزهای دیجیتال و برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کنند روزبه‌روز درحال افزایش است، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران ارزهای دیجیتال پیدا کردن روشی ساده و قدرتمند برای دسترسی به دارایی‌های دیجیتال خود شده است.

کیف پول تراست والت چیست؟‌

کیف پول تراست والت یک کیف پول نرم‌افزاری موبایلی است که برای سیستم عامل‌های اندروید و آی او اس در دسترس بوده و به کاربران اجازه می‌دهد به ذخیره، ارسال و دریافت توکن‌های ارز دیجیتال بپردازند.

با توجه به نوساناتی که ارزهای دیجیتال برخلاف ارزهای فیات دارند دسترسی مداوم به کیف پول‌های دیجیتال برای کاربران و معامله‌گران یکی از حیاتی‌ترین عوامل است. کیف پول «تراست والت» (Trust wallet) یکی از کیف پول‌های غیرمتمرکز و نرم‌افزاری ساده مخصوص تلفن‌های هوشمند است که اجازه‌ کنترل کامل دارایی‌های دیجیتال به همراه کلید خصوصی را به کاربران می‌دهد.

کاربران می‌توانند به شکل کامل دارایی‌های خود را در این کیف پول کنترل کنند و هیچ اطلاعات شخصی‌ای از آن‌ها ذخیره نخواهد شد.

نوشته های مشابه

کیف پول تراست والت بیش از ۷۰ بلاک چین را مانند بلاک چین اتریوم، بایننس اسمارت چین و ترون پشتیبانی می‌کند، ‌از این رو کاربران این کیف پول می‌توانند میلیون‌‌ها توکن شامل توکن‌های ERC20 و ERC223 و همین‌طور رمزارزهایی را که با استاندارد BEP20 و TRC20 اجرا می‌شوند، ذخیره کنند.

این کیف پول چند ارزی به کاربران اجازه می‌دهد برای تمامی دارایی‌های خود یک نسخه‌ پشتیبان تهیه کرده و مدیریت کیف پول را ساده کنند. گفتنی است که کیف پول تراست والت با صرافی‌های غیرمتمرکز نیز به خوبی کار می‌کند.

علاوه بر این‌ها، تراست والت امکان استیک کردن (اشتراک‌ گذاری رمزارز با شبکه) را نیز برای کاربران فراهم آورده که در ازای آن می‌توانند سود کسب کنند.

تراست والت به‌عنوان یک کیف پول غیر امانت‌داری (non-custodial) کنترل کامل کلیدهای خصوصی را در اختیار خود کاربر قرار می‌دهد.

برخلاف دیگر کیف پول‌های متمرکز، این کیف پول غیرمتمرکز می‌تواند به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز متصل شود. کیف پول تراست والت دارای یک مرورگر داخلی به نام وب 3 یا Web3 است که امکان جست‌وجوی ایمن پروژه‌های غیرمتمرکز و DAppها را به کاربران می‌دهد. همچنین کاربران می‌توانند از پروژه‌های دیفای (Defi) استفاده کرده، به دنیای NFTها وارد شوند و بازی‌های بلاک‌ چینی را نیز انجام دهند.

کیف پول تراست والت همانند دیگر کیف پول‌های دیجیتالی دارای کلید عمومی و خصوصی است که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را ثبت می‌کند. کلید عمومی کیف پول تراست والت همانند شماره حساب بانکی در سیستم‌های سنتی است، اما کلید خصوصی همانند رمز اول کارت بوده و باید توسط صاحبان خود به خوبی نگهداری شود.

 

تراست ولت چگونه کار می‌کند؟

تراست والت مانند یک پل است که از طریق نودها به بلاک‌چین‌ها متصل می‌شود. هر بلاک چین آدرس‌های عمومی مخصوص به خود را دارد و ارزهای دیجیتال نیز بر روی بلاک چین ذخیره می‌شوند.

تراست والت هیچ دارایی‌ای را ذخیره نمی‌کند، تنها آدرس‌های مربوط به ارزها بر روی بلاک چین را ذخیره می‌کند و آن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تراست ولت یک کیف پول رایگان است و کارمزدها در این کیف پول به استخراج‌کنندگان (Miners) یا تایید‌کنندگان (Validators) می‌رسد.

کاربران می‌‌توانند از طریق سرویس‌های داخلی در این کیف پول با تامین‌کنندگان ارزهای دیجیتال ارتباط برقرار کنند و به خرید ارز دیجیتال توسط Credit Card بپردازند. تراست والت نیز ادعا می‌کند که هیچ اطلاعاتی از آن‌ها را ثبت نمی‌کند و تنها آن‌ها را برای تامین‌کنندگان می‌فرستند. تراست والت به کاربران اجازه می‌دهد که به معامله و سرمایه‌گذاری نیز بپردازند.

کاربردهای کیف پول تراست والت:

  • خرید ارزهای دیجیتال از داخل کیف پول
  • دریافت سود در داخل کیف پول
  • امکان ذخیره و دیدن توکن‌های NFT
  • معامله ارزها در داخل کیف پول
  • امکان استیک کردن توکن‌ها و دریافت سود
  • امکان دیدن چارت‌ها و قیمت‌ها درون برنامه
  • امنیت بالا

 

نصب و راه‌اندازی کیف پول تراست والت

برای نصب این کیف پول بر روی گوشی خود، کافی‌ست که به سایت اصلی Trust Wallet بروید؛ بر روی گزینه Wallet در منوی بالای صفحه کلیک کنید. بر روی گزینه مورد نیاز خود کلیک کرده و برنامه را نصب کنید.

نصب و راه‌اندازی کیف پول تراست والت

پس از نصب برنامه، نوبت به ساخت یک کیف پول شخصی می رسد. برای این کار وارد برنامه بر روی گوشی خود شوید؛ گزینه Create new wallet را انتخاب کنید.

نصب و راه‌اندازی کیف پول تراست والت

با فشردن دکمه start using Trust Wallet یک کیف پول برای شما ایجاد می‌شود که باید برای آن یک رمز عبور انتخاب کنید.

نصب و راه‌اندازی کیف پول تراست والت

در مرحله بعدی باید این رمز عبور را تایید یا confirm کنید، ‌یعنی مجدد وارد کرده و پس از اینکه تیک دو گزینه در پایین صفحه را زدید و به رنگ سبز درآمدند، گزینه confirm را فشار دهید.

نصب و راه‌اندازی کیف پول تراست والت

پس از این مرحله، ‌می‌توانید یک فضا برای backup خود درست کنید.

نصب و راه‌اندازی کیف پول تراست والت

برای این‌کار ابتدا نام بک‌آپ را انتخاب کرده و در مرحله بعد یک رمز عبور با امنیت بالا می‌سازید. این رمز عبور باید بیش از ۸ کاراکتر داشته باشد و شامل حروف کوچک و بزرگ و اعداد باشد.

نصب و راه‌اندازی کیف پول تراست والت

با تکمیل این مراحل، فضای بک‌آپ شما آماده است و پیامی مشابه زیر دریافت می‌کنید.

نصب و راه‌اندازی کیف پول تراست والت

 

عبارات بازیابی در کیف پول تراست والت

برای راحتی بیشتر، تراست والت تمام آدرس‌های خصوصی دارایی‌ها را رمزگذاری می‌کند و یک «کلید خصوصی مستر» (Master private key) می‌سازد، سپس این کلید خصوصی جدید براساس یک الگوریتم تبدیل به یک عبارت 12 کلمه‌ای اختصاصی می‌شود که به آن «عبارت بازیابی» (Recovery Phrase) می‌گویند. در هنگام ثبت نام و ایجاد حساب این عبارت بازیابی به شما داده می‌شود که باید آن را یادداشت کرده و در جایی امن نگهداری کنید.

نکته:‌ اگر کیف پول دیجیتالی کاربران بنا به هردلیلی دچار آسیب شد می‌توانند با استفاده از نسخه‌ پشتیبان و عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای دوباره به دارایی‌های دیجیتالی خود دسترسی پیدا کنند؛ در غیر این صورت این امکان غیر ممکن خواهد بود.

 

نسخه پشتیبان تراست والت

در واقع عبارات بازیابی تمام کلیدهای خصوصی کاربران را به یک عبارت دوازده کلمه‌ای قابل خواندن تبدیل می‌کند. باید به این موضوع دقت داشته باشید که عبارت بازیابی در کیف پول بسیار حیاتی است؛ زیرا اگر کسی به این عبارت دسترسی داشته باشد، می‌تواند به تمامی دارایی دیجیتال داخل تراست والت نیز دسترسی پیدا کند.

به همین دلیل است که باید هر کلمه‌ نسخه‌ پشتیبان را با دقت و به ترتیب صحیح یادداشت کرده و در مکان‌های امن و متعدد ذخیره کنید. بعضی از کاربران عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای خود را در برنامه یادداشت‌های محافظت شده با رمز عبور آنلاین ذخیره می‌کنند‌، اما ذخیره کردن نسخه‌ پشتیبان به صورت آفلاین گزینه امن‌تری خواهد بود.

 

نحوه ایجاد نسخه پشتیبان در کیف پول تراست ولت

هر زمان که نیاز به بازیابی کیف پول خود داشتید می‌توانید از طریق بک‌آپ و با عبارات بازیابی کیف‌پول خود را بازگردانید.

  • به قسمت تنظیمات (Settings) کیف پول بروید.

نحوه ایجاد نسخه پشتیبان در کیف پول تراست والت

  • در مرحله‌ بعد باید برروی گزینه‌ «والت» (Wallet) کلیک کنید.

نحوه ایجاد نسخه پشتیبان در کیف پول تراست والت

  • برای مشاهده عبارت بازیابی روی نماد «سه تا نقطه» کلیک کنید.

نحوه ایجاد نسخه پشتیبان در کیف پول تراست والت

با انتخاب گزینه Manual و تیک زدن سه گزینه‌ای که در عکس زیر مشاهده می‌کنید، عبارت بازیابی برای شما نمایش داده می‌شود که باید آن را در جایی برای خود یادداشت کنید.

نحوه ایجاد نسخه پشتیبان در کیف پول تراست والت

با انجام مراحل بالا می‌توانید از اینکه نسخه‌ پشتیبان را به درستی ذخیره کرده‌اید اطمینان حاصل کنید.

 

امنیت بیشتر با استفاده از رمز عبور (با یا بدون Touch ID یا Face ID)

مرحله‌ بعد از تهیه نسخه‌ پشتیبان‌، ایجاد یک لایه امنیتی اضافی با افزودن رمز عبور است. افزودن رمز عبور دسترسی به کیف پول‌، ارسال دارایی دیجیتال یا تغییر رمزعبور در صورت سرقت تلفن همراه را دشوار می‌کند.

در ادامه نحوه ایجاد لایه‌ اضافی امنیت را برایتان شرح می‌دهیم:

به قسمت «تنظیمات» (Settings) تراست والت بروید سپس برروی «امنیت» (Security) کلیک کرده و «قفل برنامه»‌ (App Lock) را فعال کرده و رمز عبور خود را وارد نمایید.

می‌توانید زمان قفل خودکار را روی فوری‌، ۱ و ۵ دقیقه‌، ۱ ساعت یا ۵ ساعت تنظیم کنید. بسته به دستگاه خود‌، می‌توانید Touch ID یا Face ID را نیز از گزینه Lock method فعال کنید تا توسط یکی از این دو لایه‌ امنیتی قفل کیف پول خود را باز کنید.

امنیت بیشتر با استفاده از رمز عبور (با یا بدون Touch ID یا Face ID)

 

جلوگیری از فیشینگ در تراست والت

ممکن است هکرها درصدد فیشینگ کیف پول‌ها و دسترسی به تمامی دارایی‌های ارزهای دیجیتال داخل کیف پول باشند. احتمال دارد هکرها برای فیشینگ کیف پول‌های دیجیتالی تراست والت یک کلون از وب سایت رسمی تراست والت ایجاد کرده یا با صفحات رسانه‌های اجتماعی تیم تراست والت درخواست‌هایی از قبیل اطلاعات شخصی مانند کلید خصوصی و… برای بهبودی کیف پول داشته باشند که کاربران باید نسبت به این موضوعات آگاه باشند.

 

محدودیت ارتباطات با سایت‌های دیگر

اتصال کیف پول با سایر سایت‌ها ممکن است امنیت تراست والت را به طرز چشمگیری کاهش دهد. این مورد خصوصا برای کاربران آی او اس که از «والت کانکت» (Wallet Connect) برای اتصال کیف پول خود به DApps استفاده می‌کنند نیز بسیار مهم است.

با این وجود، خبر خوب این است که می‌توانید مرورگر DApp را تنها در دو مرحله در کیف پول خود فعال کنید:

از مرورگر سافاری برای اتصال به کیف پول تراست ولت استفاده کنید، پس از انجام این مرحله صفحه‌ پاپ‌ آپ نمایش داده می‌شود که باید روی کلمه‌ Open کلیک کنید تا بتوانید تراست والت را برروی مرورگر راه‌اندازی نمایید.

 

سخن پایانی

کیف پول موبایلی تراست والت یکی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری و غیرمتمرکز بوده که با هدف سادگی و سهولت برای استفاده‌ کاربران ساخته شده است. کیف پول تراست والت به کاربران امکان می‌دهد تا با ایمنی بالا و آسودگی خاطر، ارزهای دیجیتال مختلف را مدیریت، ذخیره و معامله کنند.

تراست ولت می‌تواند به صرافی‌ها برنامه‌های غیرمتمرکز نیز متصل شود. دارایی‌های دیجیتال در این کیف پول توسط عبارات بازیابی ایمن می‌مانند. نسخه موبایل این کیف پول برای گوشی‌های اندورید و iOS در دسترس است.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
changellytrustwalletacademy.binance

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید. در کیف پول تراست ولت من یک قسمت اتریوم ولت هست و قسمت دیگر مین ولت ، چطور پول خود را از اتریوم ولت به قسمت مین ولت انتقال بدهم لطفاً راهنمایی بفرمایید.متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا