دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین هاآموزش کیف پول

معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال نئو

از زمان پیدایش بیت کوین تا به امروز پروژه‌های بلاک چینی بسیاری اجرا شده‌اند که یکی از آن‌ها نئو بود. نئو در وب‌سایت رسمی خود، ارزدیجیتال نئو را شبکه‌ای توزیع‌شده برای اقتصاد هوشمند معرفی کرده است. این پروژه به‌وسیله‌ بنیاد غیرانتفاعی توسعه پیدا کرده و هدف از ساخت نئو اجرای اقتصاد هوشمند به‌وسیله‌ شبکه‌ توزیع نئو بیان شده است.

طبیعتا از آن زمان که اسم نئو به زبان‌ها افتاد، افراد زیادی خواستار خرید این ارز دیجیتال شدند اما قطعا برای ذخیره‌ ارز دیجیتال نئو نیاز به کیف پول‌های دیجیتالی داریم که در این مقاله به معرفی برترین کیف پول‌های ارز دیجیتال نئو خواهیم پرداخت.

معرفی نئو

نئو شبکه‌ای مستقل است که به ارز دیجیتال چینی معروف است. ارزدیجیتال نئو با استفاده از تکنولوژی بلاک چین ساخته شده و خود را نسل سوم فناوری بلاک چین می‌داند.

«دا هونگفی و اریک ژآنک» سازندگان ارز دیجیتال «نئو» (NEO) با استفاده از فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند این پروژه را راه‌اندازی کرده و تصمیم داشتند تا ارزهای دیجیتال را در جامعه‌های مختلف ترویج دهند. ارز دیجیتال نئو در ابتدای ساخت خود به «انت شیرز» (AntShares) معروف بود.

به گفته‌ خالقان این ارز دیجیتال، تیم سازنده‌ نئو در آینده‌ای نزدیک پلتفرمی را برای کاربران آماده خواهد کرد تا کاربران قادر باشند با استفاده از شبکه‌ خصوصی ارزدیجیتال نئو از خدمات اقتصاد هوشمند جهانی بهره‌مند شوند. دسترسی به اقتصاد هوشمند مواقعی امکان‌پذیر خواهد بود که بین دارایی‌های‌ دیجیتال، هویت دیجیتال و قرارداد هوشمند ارتباطات مورد قبولی برقرار باشد.

با سرمایه‌گذاری کاربران در این شبکه علاوه بر توکن اصلیِ نئو، توکن «گس» (GAS) هم به آن‌ها ارائه خواهد شد. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که کاربردهای توکن‌ها با دیگری متفاوت بوده و توکن نئو نشان‌‌دهنده‌ میزان سهام کاربر در شبکه‌ بلاک چین خواهد بود. در اصل کاربران با به‌کارگیری از توکن گس می‌توانند بلاک‌های جدید ساخته و شبکه‌ ارز دیجیتال نئو را مدیریت کنند.

قابل ذکر است که توکن گس به کاربرانی تعلق خواهد گرفت که توکن نئو را خریده باشند، اگر بخواهیم ساده‌تر بیان کنیم باید بگوییم می‌توان توکن گس را به‌صورت سود در نظر گرفت که به عنوان حق استفاده از شبکه‌ نئو در اختیار کاربران این ارز دیجیتال قرار می‌گیرد.

بهتر است برای فهم ساده‌تر این موضوع به این مثال توجه بفرمایید؛ قطعا تا به امروز از سیستم‌های بانکی استفاده کرده‌اید و مطلع هستید که بعضی از آن‌ها به صورت ماهانه مبلغ مشخصی را به عنوان سود کاربران در نظر می‌گیرند؛ پس توکن گس درست مثل سودی است که کاربران به‌صورت ماهانه از بانک‌ها دریافت می‌کنند.

 

بهترین کیف پول‌ های نئو

منظور از کیف پول‌های دیجیتال، ابزاری هستند که آدرس‌ ارزهای دیجیتال کاربران بر روی بلاک چین را در خود ذخیره می‌کنند و به کاربران امکان دسترسی به آن‌ها را می‌دهند. کیف پول‌ها انواع سخت‌ افزاری، نرم افزاری و کاغذی دارند و توضیح بیشتر در رابطه با آن‌ها در این مقاله نمی‌گنجد، پس اگر علاقه‌مندید که بیشتر در رابطه با کیف پول‌های دیجیتال بدانید مقاله «کیف پول دیجیتال چیست» را مطالعه کنید.

در ادامه‌ مطلب به معرفی برترین کیف پول‌های ارز دیجیتال نئو خواهیم پرداخت تا علاقه‌مندان و کاربران ارزهای دیجیتال با بهترین کیف‌ پول‌های دیجیتالی نئو آشنا شوند.

 

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

اگر قصد دارید ارز دیجیتا نئو را برای طولانی مدت خریداری کنید (یعنی به هولد این ارز دیجیتال بپردازید) انتخاب‌ کیف پول‌های سخت‌افزاری نسبت به سایر کیف پول‌های موجود در بازار مناسب‌تر خواهد بود زیرا کیف پول‌های سخت‌افزاری یکی از بهترین نوع کیف پول‌ها در حوزه‌ امنیت هستند.

کیف پول لجر نانو اس در سه ماهه‌ آخر سال ۲۰۱۷ ارز دیجیتال نئو را به لیست ارزهایی که پشتیبانی می‌کند اضافه کرده و برای پشتیبانی از ارز دیجیتال نئو با کیف پول «نئون» (NEON) در همان سال همکاری کرده است. از بین تمام کیف پول‌های نئو که در این مقاله ذکر شده، کیف پول لجر نانو اس ایمن‌ترین است.

برای استفاده از کیف پول لجر نانو اس به همراه نئون نیازی به وارد کردن کلید خصوصی نیست که همین موضوع احتمال هک شدن این کیف پول را به حداقل می‌رساند. کاربران تنها زمانی که به کیف پول لجر دسترسی داشته باشند می‌توانند به دارایی‌های دیجیتال درون آن نیز دسترسی پیدا کنند.

 

کیف پول دسکتاپ نئون

کیف پول «نئون» (Neon) یکی از برترین کیف پول‌های موجود ارز دیجیتال نئو و توکن گس است که به کاربران اجازه‌ ارسال، نگهداری و دریافت این دو ارز را می‌دهد. نکته‌ قابل توجه این کیف، این است که اگر ارز دیجیتال نئو را در کیف پول نئون ذخیره و نگهداری کنید، قادر خواهید بود گس تولید شده‌ را برای خود بردارید.

در این کیف پول نیز همانند همتای خود لجر نانو اس کلیدهای خصوصی کاربران هرگز در سرورهای نئون ذخیره نمی‌شوند. این موضوع به سبب این است که کاربران قادر خواهند بود به صورت ۱۰۰ درصد کنترل کیف پول خود را به دست بگیرند. کیف پول نئون کیف پول رسمی ارزدیجیتال نئو نبوده و به دست خالقان این ارزدیجیتال ساخته نشده است اما با بررسی‌هایی که صورت گرفته امنیت بالای آن به تأیید رسیده است.

کیف پول نئون را می‌توان در ۳ سیستم عامل ویندوز، مک و لینوکس استفاده کرد.

 

کیف پول دسکتاپ بایننس

تمامی کسانی که با ارزهای دیجیتال سروکار دارند، پلتفرم ارزهای دیجیتال «بایننس» (Binance) را می‌شناسند و می‌دانند که جزو بزرگ‌ترین صرافی‌های متمرکز دنیای کریپتوکارنسی است.

کیف پول این صرافی  به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال خود را هولد و نگهداری کنند. امکان ویژه‌ دیگری در این کیف پول وجود دارد که به کاربران این امکان را می‌دهد که به توکن‌های نئو‌گس خود در روز دوم در هر ماه دسترسی داشته باشند، به همین دلیل ذخیره‌ نئو گس در صرافی بایننس به صرفه‌تر از ذخیره‌ آن در سایر کیف پول‌های دیگر خواهد بود.

نکته:‌ ما هیچ سیگنالی مبنی بر این موضوع که ارز دیجیتال خود را در صرافی‌های متمرکز نگهداری کنید به شما نمی‌دهیم.

 

کیف پول دسکتاپ نئو جی ‌یو‌آی

کیف پول دسکتاپ «نئو جی‌یو‌آی» (Neo GUI) کیف پول رسمی نئو است که توسط توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال ساخته شده است. یک کیف پول GUI‌، به این معنی است که کاربران می‌توانند با تعامل «رابط کاربری گرافیکی» (Graphical User Interface) از آن استفاده کنند. همگام‌سازی این کیف پول با بلاک چین نئو کمی زمانبر خواهد بود. پس از اتمام همگام‌سازی کیف پول و نئو، کاربران قادر خواهند بود کیف پول جدیدی با محافظت از رمز عبور ایجاد کرده و با وارد کردن کلید خصوصی خود در قالب WIF یا HEX از کیف پول خود نسخه‌ پشتیبان تهیه کنند.

کیف پول دسکتاپ نئو جی‌یو‌آی کاربران را قادر می‌سازد که به ذخیره و معامله هر دو ارز دیجیتال نئو و گس بپردازند و از ذخیره‌ و هولد توکن‌های نئو خود گس به دست آورند.

کاربران می‌توانند از این کیف پول در سیستم عامل‌های ویندوز ۷ SP1 و بالاتر استفاده کنند.

 

کیف پول تحت وب نئو ترکر

کیف پول تحت وب «نئو ترکر» (Neo Tracker) متن باز بوده و با زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت نوشته شده است. این کیف پول محبوب کاربران ارز دیجیتال نئو است زیرا به میزان مقداری که کاربران در این کیف پول نئو نگهداری می‌کنند، توکن گس داده می‌شود. کیف پول ترکر را می‌توان کیف پول آفلاین نامید زیرا از مرورگر دستگاه کاربران برای تولید داده‌ لازم استفاده می‌کند.

قابل ذکر است که هیچ وقت اطلاعاتی در سرورهای نئو ترکر ذخیره نخواهد شد. کیف پول ترکر نیز توسط خالقان این ارز دیجیتال ساخته نشده به همین دلیل جزو کیف پول‌های رسمی نئو نیست اما فایل ذخیره‌سازی را به کاربران ارائه می‌دهد که حاوی کلیدهای خصوصی و عمومی است به همین دلیل ترکر نیز جز ایمن‌ترین کیف پول‌ها محسوب می‌شود.

مرورگرهای «کروم» (Chrome) و «ادج» (Edge) ارائه دهنده‌ این کیف پول هستند.

 

کیف پول تحت وب نئو والت

«نئو والت» (Neo Wallet) نیز یکی از کیف پول‌های رسمی ارزدیجیتال نئو است که توسط خالقان این ارز ساخته شده است. نئو والت نیز همانند همتای خود نئو ترکر هیچ اطلاعاتی از کاربران را به سرور انتقال نمی‌دهد. این کیف پول امکان بک‌آپ‌گیری را به کاربران می‌دهد تا بتوانند در مواقع ضروری دارایی دیجیتالی خود را دوباره به دست آورند. مرورگرهای «کروم» (Chrome) و «اج» (Edge) ارائه‌دهنده‌ این کیف پول هستند.

 

کیف پول دسکتاپ نئو سی ال آی

کیف پول دسکتاپ «نئو سی ال آی» (Neo CLI) یکی دیگر از کیف پول‌های رسمی سایت نئو است که برای ارز دیجیتال نئو ساخته شد. این کیف پول توسط «لاین‌های مدیریتی» (Command Line Prompts) به صورت خودکار اجرا می‌شود. این کیف پول مخصوص کاربران حرفه‌ای است که با زبان Command آشنا هستند. کاربران می‌توانند با سیستم عامل‌ ویندوز و لینوکس از این کیف پول استفاده کنند.

 

سخن پایانی

همانند دیگر ارزهای دیجیتال ارز رمزپایه نئو نیز دارای کیف پول‌های رسمی و مناسب خود است که در این مقاله سعی کردیم به معرفی تک تک آن‌ها بپردازیم. ارز دیجیتال نئو با توجه به خصوصیاتی که خالقان آن برای این ارز در نظر گرفته‌اند یکی از برترین ارزهای دیجیتال این روزهای بازار کریپتوکارنسی است، به همین دلیل است که کاربران به فکر خرید این ارز دیجیتال افتاده‌اند طبیعتا برای ذخیره‌ آن نیز به کیف پول دیجیتالی نیاز دارند که کافی است که این مقاله را کامل مطالعه نمایند تا کیف پول مناسب خود را انتخاب کنند.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا