دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین ها

ارز دیجیتال مونرو (Monero) چیست؟ بررسی کامل XMR

اگر شما هم جزو کاربران حوزه ارزهای دیجیتال هستید، حتما می‌دانید که برخی از ارزهای دیجیتالی که در این سال‌ها به بازار عرضه ‌شده‌اند، هدف اصلی خود را بر حفظ و افزایش حریم خصوصی کاربران و در نتیجه‌ آن ناشناس بودن هویت کاربران قرار داده‌اند و در این راه هر یک از آن‌ها به موفقیت‌هایی نیز رسیده‌اند. تعدادی از ارزهای دیجیتال به شما امکان مشاهده‌ کلیه‌ تراکنش‌ها را داده و برخی دیگر نیز حریم خصوصی شما را به‌عنوان یک کاربر حفظ می‌کنند.

به‌عنوان مثال، ارز دیجیتال «بایت کوین» (Bytecoin) را در نظر بگیرید که به‌عنوان یکی از نخستین ارزهای دیجیتال به بازار کریپتوها معرفی شد و یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و خصوصی است که با توجه به متن‌باز بودن آن می‌توانید آن را استخراج هم بکنید. دراین‌بین ارز دیجیتال مونرو به علت حفظ شدید حریم خصوصی کاربران، شهرت بالایی در میان جامعه‌ کاربران ارزهای دیجیتال پیدا کرده است.

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی این ارز دیجیتال محبوب بپردازیم. پس پیشنهاد می‌کنیم که با ما همراه باشید تا باهم در دنیای این ارز دیجیتال چرخی بزنیم.

ارز دیجیتال مونرو

مونرو نوعی رمز ارز متن باز به شمار می‌رود که در حوزه حریم خصوصی فعالیت می‌کند. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۴ روانه بازار شد و بخاطر ویژگی‌های خاصی که دارد، محبوبیت زیادی میان کاربران پیدا کرده است.

ارز دیجیتال «مونرو» (Monero) که علامت اختصاصی آن XMR است یک کوین حریم خصوصی و غیرقابل ردیابی است که در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال، هیچ‌یک از توکن‌های آن را برای خود و همچنین تامین سرمایه شرکت برنداشتند. تیم توسعه‌دهنده‌ مونرو یک گروه هفت نفره است که پنج نفر از این هفت نفر ناشناس هستند. دو نفر دیگر «دیوید لاتاپی» (David latapie) و «ریکاردو اسپاگنی» (Ricardo spagni) هستند.

نوشته های مشابه

پلتفرم این ارز دیجیتال «متن‌باز» (Open Source) است و به‌وسیله‌ سرمایه‌ای که کاربران در ابتدا وارد پروژه‌ این ارز دیجیتال کردند ارزشمند شده است. همچنین برای اینکه بیشتر با مونرو آشنا شوید، این رمز ارز از امضاهای حلقه‌ای و آدرس‌های ناشناس برای پنهان کردن هویت شما به‌عنوان فرستنده یا گیرنده بهره می‌برد که در ادامه‌ این مطلب بیشتر در مورد این ویژگی‌ها اطلاعات به‌دست خواهید آورد.

تیم توسعه‌دهنده‌ اصلی مونرو به‌طور دائم در حال ‌توسعه‌ امنیت و دیگر ویژگی‌های این رمز ارز است. درواقع شاید فکر کنید که مونرو یک شرکت است، ولی این‌طور نیست و هیچ مالک و هیئت‌مدیره‌ای پشت این پروژه نیست.

درواقع قصه‌ شکل‌گیری مونرو از سال ۲۰۱۲ و با توسعه‌ پروتکلی تحت عنوان «کریپتونوت» (CryptoNote) شروع می‌شود. کریپتو نوت یکی از اولین پروتکل‌های بلاک چین بود که بر اساس حفظ حریم خصوصی کاربران ایجاد شده بود و موفق هم شد تا فضا را برای رشد ارزهای دیجیتال دیگر در این زمینه آماده کند. کریپتو نوت در سال ۲۰۱۲ و درست وقتی ایجاد شد که «نیکولاس فن زابرهگن» (Nicolas Van Saberhagen) وایت‌پیپر CryptoNote 1.0  را منتشر کرد.

درواقع درست مثل خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو، این‌طور به نظر می‌رسد که نیکولاس فن زابرهگن هم یک اسم مستعار است و حدس و گمان‌های زیادی درباره‌ هویت اصلی او زده می‌شود و کسی تا الان اطلاعات دقیقی درباره‌ او ندارد.

ارز دیجیتال بایت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که از پروتکل CryptoNote بهره برد و بعد از چندماه که از عرضه‌ آن گذشت، طی یک «هاردفورک» (Hard Fork) که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، مونرو به‌وسیله‌ پروتکل CryptoNight ایجاد شد.

این بود داستان شکل‌گیری این ارز دیجیتال. خب! حالا با ما همراه باشید تا ببینیم که مونرو چطور کار می‌کند.

 

مونرو چگونه کار می‌‌کند؟

برای اینکه کارکرد ارز دیجیتال مونرو را بهتر درک کنید باید بگوییم که شبکه‌ مونرو به سه شکل سعی می‌کند تا حریم خصوصی کاربرانش را حفظ کند تا در شبکه‌ بلاک چین ناشناس بمانند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

«امضاهای حلقه» (Ring Signatures) به شما به‌عنوان فرستنده‌ یک تراکنش این قابلیت را خواهد داد تا بین جمعی از آدرس‌های ارسالی در شبکه مخفی شوید. در واقع وقتی‌ که یک تراکنش انجام می‌شود، جمعی از فرستنده‌های احتمالی هستند که با کلیدهای خود در شبکه نشان داده می‌شوند و هویت شما به‌عنوان یک فرستنده‌ واقعی هیچ‌وقت در داده‌های ذخیره‌شده در بلاک چین برای کسی آشکار نمی‌شود.

به‌طور کلی «تراکنش‌های محرمانه‌ حلقه» (RingCT) به معنای روش پنهان کردن مبلغ تراکنش‌ها در شبکه‌ بلاک چین مونرو است. این ویژگی در سال ۲۰۱۷ روی بلاک چین مونرو پیاده شده و از اواسط همان سال به‌طور رسمی راه‌اندازی شد. با اضافه شدن این ویژگی به شبکه‌ مونرو، پنهان شدن مبلغ تراکنش‌ها، آدرس فرستنده و گیرنده و نحوه‌ تولید توکن‌های XMR، امضاهای حلقه و… بهبود یافتند.

آدرس‌های مخفی این قابلیت را به شما که فرستنده هستید می‌دهد تا آدرسی یک‌بار مصرف برای انجام تراکنش‌هایی که تصادفی درست ‌شده‌اند، بسازید. درواقع تراکنش بین این آدرس‌های مخفی ثبت می‌شود و به هیچ شکلی نمی‌توان آن را به خریدار یا فروشنده نسبت داد. شاید تعجب کنید که افرادی هم هستند که از محرمانه بودن تراکنش‌ها در شبکه‌ مونرو نگران هستند.

این نگرانی برای این است که مخفی بودن هویت کاربران در شبکه‌ مونرو، این امکان را به مجرمان می‌دهد تا بدون شناسایی و ردیابی، معاملات غیرقانونی خود را انجام دهند؛ اما حریم خصوصی چیزی است که شما و دیگران از آن استقبال می‌کنید و حتما اطلاعاتی دارید که دوست دارید آن‌ها را خصوصی نگه دارید.

حالا که با کارکرد مونرو آشنا شدید، بد نیست کمی هم درباره‌ تراکنش‌های این شبکه‌ ارز دیجیتال بدانید. پس پیشنهاد می‌کنم با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

تراکنش‌های مونرو

مونرو هم مثل بیت کوین و خیلی ارزهای دیجیتال دیگر برای تأیید تراکنش‌های خود از بلاک چین و الگوریتم «اثبات کار» (Proof of work) بهره می‌برد ولی همان‌طور که گفتیم مونرو این فرق را دارد که از سه تکنولوژی امنیتی خود استفاده کند تا تراکنش‌ها در شبکه‌ آن محرمانه باشند. دیدیم که دو تکنولوژی «امضاهای حلقوی» (Ring Signatures) و «تراکنش‌های محرمانه‌ حلقوی» (RingCT) بودند؛ تکنولوژی سوم «نشانی‌های پنهان» (Stealth Addresses) است.

این تکنولوژی‌ها بسیار پیچیده هستند ولی نگران نباشید، چون در ادامه به زبانی ساده هرکدام از آن‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم.

امضاهای حلقوی در اصل باعث مخفی شدن مشخصات شما به‌عنوان فرستنده می‌شود و به این شکل کار می‌کند که هر تراکنش در بین جمعی از تراکنش‌های دیگر قرار می‌گیرد و به این صورت همه‌ این تراکنش‌ها شبیه یکدیگر دیده می‌شوند و درنتیجه هیچ کاربری در زمان مشاهده‌ اطلاعات ثبت‌شده در بلاک چین مونرو نمی‌‎تواند مشخصات شما را به‌عنوان فرستنده پیدا کند.

جدا از قابلیت بهره بردن از امضای حلقه‌ای، شبکه‌ ارز دیجیتال مونرو سعی کرده تا حفظ حریم خصوصی کاربر را به‌وسیله آدرس‌های پنهانی که به شکلی کاملا تصادفی تولید می‌شوند، بهبود ببخشد. در اصل این آدرس‌های یک‌بار مصرف برای هر معامله از طرف گیرنده ایجاد می‌شوند و با استفاده از این قابلیت، گیرنده هم یک آدرس را منتشر می‌کند، اما تراکنش‌ها به آدرس‌های به‌خصوصی منتقل می‌شوند و نتیجتا تراکنش‌های مونرو را نمی‌توان به آدرس منتشرشده به‌وسیله‌ فرستنده یا گیرنده ربط داد.

ضمنا تراکنش‌های محرمانه‌ حلقوی هم‌مقدار ارز دیجیتال انتقال‌یافته را مخفی نگه می‌دارند. درواقع این تکنولوژی یکی از جدیدترین ویژگی‌های امنیتی شبکه‌ رمز ارز مونرو است. درست وقتی‌که یک تراکنش در شبکه مونرو انجام می‌شود، شما به‌عنوان فرستنده باید تمام مشخصات کیف پول خود را وارد کرده و پس ‌از آن دو خروجی برای تراکنش خود تعیین کنید. در حقیقت این کار به این شکل است که اول مقدار ارز دیجیتال مورد نظر برای انتقال و بعد از آن هم مبلغی را که باید به کیف پول بازگردد، مشخص خواهید کرد.

در شبکه‌ مونرو تراکنش به این شکل تأیید می‌شود که مجموع ورودی باید برابر با مجموع خروجی باشد و هیچ توکن جدیدی از این تراکنش درست نمی‌شود. بااین‌حال، میزان دقیق ارز دیجیتال انتقال‌یافته مشخص نخواهد شد. درواقع رمزنگاری انجام‌شده از سمت شما به‌عنوان فرستنده‌ ارز دیجیتال به شکلی است که تنها کامپیوترهای شبکه که برای تأیید اعتبار تراکنش‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توانند میزان دقیق تراکنش را بدانند و این مقدار از دیگر کاربرها مخفی خواهد ماند.

خب! با تراکنش‌های شبکه‌ مونرو هم آشنا شدیم. تا اینجا حدس می‌زنم که حسابی جذب چگونگی کارکرد مونرو شده‌اید. حالا برای اینکه بیشتر شما را با مونرو آشنا کنیم، به سراغ ویژگی‌های ارز دیجیتال مونرو می‌رویم. با ما همراه باشید تا باهم ویژگی‌های این رمز ارز را بررسی کنیم.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال مونرو

ارز دیجیتال مونرو به‌صورت کلی چند ویژگی اصلی دارد که باعث شده تا مونرو ارز دیجیتالی متفاوت از باقی رمز ارزها باشد. با هم ببینیم این ویژگی‌ها چه هستند.

 

حریم خصوصی

اولین ویژگی مونرو که اصلی‌ترین قابلیت این ارز دیجیتال هم است، همان‌طور که در بالا هم بر روی آن تأکید کردیم، حفظ حریم خصوصی کاربران است. درواقع شما به‌طور کامل بر روی تراکنش‌های خود کنترل دارید و مسئولیت ارز دیجیتال مونرو فقط بر عهده‌ شماست. درواقع به این دلیل است که در مونرو هیچ‌کس نمی‌تواند متوجه شود که شما مونروی خود را برای چه چیزی خرج کرده‌اید.

 

تمرکززدایی

بیشتر ارزهای دیجیتال این ادعا را دارند که تمرکززدایی را در خط اول هدف‌های خود قرار داده‌اند ولی متوجه می‌شوید که این‌طور نیست و هنوز خیلی به رسیدن با آن فاصله ‌دارند. درواقع ارزهای دیجیتال از الگوریتم‌های اثبات سهام یا اثبات کار بهره می‌گیرند و هیچ‌کدام از این دو باعث تمرکززدایی واقعی نخواهند شد.

درست است که مونرو بر اساس الگوریتم اثبات کار درست شده است، ولی راه جدایی را در پیش‌گرفته تا به تمرکززدایی واقعی نزدیک شود. یعنی الگوریتم استخراج مونرو این قابلیت را دارد که با کارایی بالا به‌وسیله‌ میلیاردها دستگاه استفاده شود و چنین ویژگی مهمی است که باعث شده تا امکان استخراج مونرو برای همه وجود داشته باشد، نه فقط دارندگان تشکیلات عظیم استخراج!

 

مقیاس‌پذیری

یکی از معضلات اصلی عرصه‌ کریپتوکارنسی‌ها مقیاس‌پذیری است. یعنی اغلب رمز ارزها بر اساس کدهای پایه‌ بیت کوین درست‌ شده‌اند و این باعث شده تا یک محدودیت حجم در بلوک داشته باشند و چنین محدودیتی باعث انتقادهای بسیاری از بیت کوین شده است. این در شرایطی است که مونرو با ابتکاری که داشته توانسته از بلوک‌هایی انعطاف‌پذیر، از نظر اندازه، استفاده کند.

در اصل راه‌حلی که مونرو برای حل این مشکل ارائه داده، ایجاد پاداش بلوک دائمی است و این پاداش هیچ‌وقت به پایین‌تر از حد ۰.۳ XMR نمی‌رسد. در اصل این پاداش باعث می‌شود تا رفتار ماینرها تغییر نکند و درنتیجه از افزایش تورم هم جلوگیری می‌کند.

 

قابلیت تعویض

قابلیت معاوضه در پروتکل مونرو گنجانده ‌شده و این قابلیت است که مونرو را به یک رمز ارز واقعی تبدیل کرده است. این ویژگی که در مونرو بیشتر از دیگر ارزهای دیجیتال به چشم می‌آید به شما این اجازه را می‌دهد تا هر میزانی از یک ارز دیجیتال را با واحدهای مساوی از همان ارز معاوضه کنید. در اصل فرقی که بین یک ارز دیجیتال دیگر مثل بیت کوین با مونرو وجود دارد این است که در بیت کوین شفاف بودن نقل‌وانتقال‌ها و قابل‌ردیابی بودن تراکنش‌ها باعث می‌شود تا قابلیت معاوضه وجود نداشته باشد. ولی در مونرو که عملکرد آن بسیار شبیه به پول‌های واقعی است، به‌وسیله ساختاری غیرقابل ردیابی، همیشه یک XMR مونرو با یک XMR مونرو برابر است. درست مثل یک تکه طلا که همیشه با یک تکه طلا با همان گرم یکسان است.

 

میزان کل توکن‌های عرضه ‌شده

در آغاز راه، ۱۸٫۴ میلیون توکن مونرو قابل استخراج است و تا اینجا چیزی نزدیک به ۱۶٫۵ میلیون از این میزان به‌وسیله‌ ماینرها استخراج شده است. بعد از پایان استخراج تمام این ۱۸٫۴ میلیون توکن، فرایند استخراج مونرو تمام نخواهد شد و این فرایند بر اساس تعداد ۰٫۳ توکن در دقیقه ادامه پیدا می‌کند. در اصل هدف از وجود چنین روندی این است که همیشه یک انگیزه برای شما به‌عنوان کاربر مونرو وجود داشته باشد که دست به استخراج مونرو بزنید.

حالا در ادامه این مطلب باهم ببینیم که اساسا مونرو با بیت کوین چه تفاوتی دارد که تا این حد این دو ارز دیجیتال را از هم مجزا می‌کند.

 

تفاوت بیت کوین و مونرو

به‌طور کلی بیت کوین یک پروتکل معین برای شکل کارکرد خود دارد و بر اساس این پروتکل در تلاش است تا هویت شما را به‌وسیله‌ آدرس‌های مستعار کاربران دیگر مخفی کند. در حقیقت آدرس‌های مستعار که گفتیم به‌صورت تصادفی و از ترکیب حروف الفبا و تعدادی عدد تشکیل می‌شوند.

بااین‌حال، حریم شخصی شما به‌طور کامل در این شبکه حفظ نمی‌شود و این به این دلیل است که آدرس‌ها و تراکنش‌های بیت کوین بر روی بلاک چین ثبت می‌شوند و در دسترس همه‌ کاربران هستند.

در شبکه‌ ارز دیجیتال مونرو هم آدرس‌های مستعار به‌طور کامل خصوصی نیستند، چون می‌توان تراکنش‌هایی را که توسط شما در یک بازه‌ زمانی مشخص انجام‌ شده را به آدرس موجود ربط داد و خیلی راحت هویت شما را پیدا کرد.

فرق دیگر مونرو و بیت کوین درواقع یک مزیت مونرو نسبت به بیت کوین محسوب می‌شود. این مزیت ویژگی «تعویض‌پذیری» (Fungibility) مونرو است به این معنی که دو واحد از ارز دیجیتال مونرو جایگزین هم می‌شوند و در اصل هیچ تفاوتی باهم ندارند. بااین‌حال دو اسکناس یک دلاری ارزش یکسانی دارند ولی هرکدام شماره‌سریال مخصوص به خود را خواهند داشت، پس نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر جایگزین کرد.

ولی دو تکه طلای صد گرمی با عیارهایی یکسان را تعویض‌پذیر می‌گوییم، چون هردوی آن‌ها ارزشی برابر دارند و هیچ‌کدام ویژگی متفاوتی نسبت به دیگری ندارد. پس بیت کوین مثل اسکناس یک دلاری است و مونرو مثل یک تکه طلا است و این همان ویژگی تعویض‌پذیری نام دارد.

خب! تا اینجا تا حد زیادی با مونرو و نحوه کارکرد آن آشنا شدیم. حالا وقت آن است که ببینیم چطور می‌توانید مونرو بخرید. ازاینجا به بعد کمی بحث ما جالب‌تر و حساس‌تر می‌شود. پس کمربندهای خود را ببندید تا به جاده بزنیم و ببینیم چطور می‌توانیم مونرو بخریم.

 

چگونه مونرو بخریم؟

اگر پروژه‌ مونرو برای شما جذاب است و علاقه دارید این ارز دیجیتال را بخرید یا قصد دارید مستقیما آن را به‌وسیله‌ ریال ایران بخرید، می‌توانید از صرافی‌های داخلی معتبر این کار را انجام دهید. دقت کنید که بیشتر وب‌سایت‌های ایرانی هم‌اکنون فقط یا بیت کوین می‌فروشند یا اتریوم و وب‌سایت‌های کمی هستند که می‌توانید از آن‌ها مونرو بخرید.

راه دیگر این است که در ابتدا بیت کوین یا اتریوم بخرید و سپس با استفاده از صرافی‌های خارجی بیت کوین یا اتریوم خود را به مونرو تبدیل کنید. توجه کنید که به علت تحریم‌های اعمال‌شده بر ایران، قبل از اینکه صرافی موردنظر خود را انتخاب کنید، مطمئن شوید که مشکلی با کاربرانی با آی پی ایران نداشته باشد، در غیر این صورت می‌توانید از روش‌هایی برای تغییر ای پی خود استفاده کنید.

به‌طور کلی رمز ارز مونرو در بیشتر صرافی‌های دیجیتال خارجی برای خریدوفروش قرار دارد و تعداد اندکی از صرافی‌های دیجیتال هم این قابلیت را دارند تا بتوانید با استفاده از دلار، یورو یا پوند، ارز دیجیتال مونرو را بخرید. بااین‌وجود، بیشتر صرافی‌های دیجیتال فقط اجازه می‌دهند تا مونرو و سایر ارزهای دیجیتال را با بیت کوین، اتر یا تتر معامله کنید.

اگر این راه را برای خرید مونرو انتخاب کردید، از بهترین صرافی‌های دیجیتال می‌توان به «بایننس» (Binance) اشاره کرد که هم پلتفرم ساده‌ای دارد و هم معتبر است و خدمات خوبی را به شما ارائه می‌دهد.

دیدیم که به چند شکل می‌توانید مونرو را خریداری کنید، ولی شاید تصمیم بگیرید که مونرو را به روش استخراج به‌دست بیاورید. نگران نباشید! در ادامه این روش از به‌دست آوردن مونرو را هم بررسی می‌کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

استخراج ارز دیجیتال مونرو

از سال ۲۰۱۴ مونرو حرکت آهسته و پیوسته‌ خود را شروع کرد و در حال حاضر جزء مدعیان بازار ارزهای دیجیتال به‌حساب می‌آید. درست است که خرید مونرو آسان و سریع است ولی شاید علاقه داشته باشید که این ارز دیجیتال را استخراج‌کنید. الگوریتم CryptoNight در ارز دیجیتال مونرو در آغاز طوری بود که می‌توانستید مونرو را با CPU هم استخراج ‌کنید. ولی الان سوددهی استخراج مونرو فقط به‌وسیله‌ کارت‌های گرافیک (GPU) برای شما میسر است. ضمنا هنوز امکان ماین کردن مونرو با سخت‌افزار آسیک (ASIC) وجود ندارد.

توجه کنید که راه صحیح استخراج مونرو استفاده از «استخرهای استخراج» (Mining pools) مونرو است، چون استخراج انفرادی مونرو صرفه‌ اقتصادی زیادی ندارد. پس اول ببینید که هدف شما از استخراج مونرو کسب سود است یا نه و اگر جواب بله است به یک استخر استخراج بپیوندید. معمولا استخرهای استخراج هزینه‌هایی دارند و به نسبت این هزینه‌ها مزایای زیادی برای شما خواهند داشت.

اگر توان محاسباتی کافی نداشته باشید، برای گرفتن پاداش حل مسأله در شبکه‌ مونرو باید زمان و برق زیادی را مصرف کنید که این کار صرفه‌ اقتصادی ندارد. برای همین پیشنهاد ما به شما این است که به یک استخر استخراج بپیوندید و توان محاسباتی و سود خود را هم بالا ببرید.

چه مونرو را بخرید و چه استخراج‌کنید، لازم دارید تا آن را در جایی ذخیره کنید و همان‌طور که می‌دانید منظور از این مکان یک کیف پول دیجیتال است. پس با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله با کیف پول‌های ارز دیجیتال مونرو آشنا شویم.

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال مونرو

مثل باقی ارزهای مجازی، مونرو را هم باید در یک کیف پول دیجیتال معتبر و ایمن ذخیره کرد. این کیف پول می‌تواند یک کیف پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری باشد. با توجه به اینکه مونرو محبوبیت زیادی دارد، گزینه‌های زیادی برای انتخاب کیف پول مناسب خود دارید. توجه کنید که اولین اولویتی که برای هر کیف پول باید به آن توجه کنید، بحث امنیت آن کیف پول است.

توسعه‌دهندگان مونرو برای تمامی سیستم‌عامل‌ها یک کیف پول ارائه داده‌اند و می‌توانید در هر سیستم‌عاملی مونروی خود را ذخیره کنید.

 

کیف پول دسکتاپ

کیف پول دسکتاپی که در وب‌سایت رسمی مونرو برای سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و مک معرفی‌ شده است کیف پول دیجیتال «مای مونرو» (MyMonero) است و پیشنهاد ما این است که جهت امنیت بیشتر دارایی‌های دیجیتال خود تنها از این کیف پول دیجیتال استفاده کنید.

 

کیف پول موبایلی

سه کیف پول دیجیتال برای تلفن‌های همراه در وب‌سایت رسمی مونرو پیشنهاد شده است که پیشنهاد ما هم این است که از آن‌ها استفاده کنید و سراغ گزینه‌های دیگر نروید. این کیف پول‌ها عبارت‌اند از کیف پول دیجیتال monerujo و کیف پول cakewallet.

 

کیف پول‌های سخت‌افزاری

اگر قصد دارید برای ذخیره‌ مونرو خود از کیف پول‌های سخت‌افزاری که امنیت بالاتری دارند استفاده کنید، وب‌سایت رسمی مونرو به شما دو پیشنهاد می‌دهد. کیف پول Ledger Nano S و Trezor.

 

آینده مونرو

به‌صورت کلی حفظ حریم شخصی کاربران در شبکه‌ ارز دیجیتال مونرو به این ارز دیجیتال کمک کرده است تا در میان ۲۰ ارز دیجیتال محبوب و برتر بازار رمز ارزها جای بگیرد. علاوه بر این محرمانه بودن تراکنش‌های انجام‌گرفته بر روی شبکه‌ مونرو باعث شده تا بحث‌ها و مناظره‌های فراوانی درباره‌ فعالیت‌های غیرقانونی که با استفاده از این ارز دیجیتال انجام می‌شود شکل بگیرند. بااین‌حال محبوبیت مونرو روزبه‌روز در حال افزایش است و پیش‌بینی ما از آینده‌ مونرو این است که سرمایه‌گذاری بر روی مونرو ارزش خواهد داشت.

 

سخن پایانی

همان‌طور که دیدیم مونرو ارز دیجیتالی است که به علت محرمانه‌ بودن نوع تراکنش‌های آن محبوبیت‌های فراوانی را در بین کاربران کسب کرده است. پس اگر جز کاربرانی هستید که می‌خواهید کاملا ناشناس بمانید، پیشنهاد ما به شما این است که از این ارز دیجیتال استفاده کنید.

در این مقاله ضمن بررسی نوع کارکرد این ارز دیجیتال و بررسی ویژگی‌های آن، چند کیف پول برتری را که در وب‌سایت خود این ارز دیجیتال نام برده شده بود را معرفی کردیم.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا