دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین هاآموزش کیف پول

معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال بایت کوین

همچون بسیاری از رمز ارزهای دیگر، خرید و ذخیره ارز دیجیتال بایت کوین نیز امکان‌پذیر است. در حقیقت جهت سرمایه‌گذاری بر روی بایت کوین، جدا از استخراج این ارز دیجیتال، می‌توانید به صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر مراجعه کرده و پس از ثبت‌نام در آن‌ها، اقدام به خرید توکن BCN کنید.

نکته‌ مهم این است که پس از استخراج یا خرید بایت کوین، نیاز به فضایی دارید تا دارایی‌های خود را در آن ذخیره کنید و اینجا بحث کیف پول‌های دیجیتال بایت کوین به میان می‌آید.

ازاین‌رو در این مطلب قصد داریم تا به معرفی کیف پول‌های بایت کوین بپردازیم و چند کیف پول معتبر و ایمن این ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

معرفی ارز دیجیتال بایت کوین

«بایت کوین» (Bytecoin) که اختصارا با نماد BCN نمایش داده می‌شود، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که در سال ۲۰۱۲ میلادی خلق شد و یکی از نخستین و بهترین ارزهای دیجیتال توسعه‌یافته است که بر اساس اعتقاد کارشناسان بازار رمز ارزها، این ارز دیجیتال می‌تواند آینده‌ درخشانی داشته باشد، چرا که فقط ۴۷/۱۸۴ میلیارد واحد از آن را می‌توان استخراج یا تولید کرد و همین محدودیت در عرضه باید باعث تقاضای بالای آن و افزایش قیمتش شود.

از طرفی بایت کوین یک ارز دیجیتال «منبع باز» (Open Source) و قابل توسعه است و هر کاربری می‌تواند با عضویت در شبکه بایت کوین آن را توسعه دهد و به پیشرفت آن کمک کند.

علاوه بر این، بایت کوین یک سیستم پرداخت همتا به همتا است و بسیاری از کاربردهای بیت کوین را نیز دارد. درواقع تیم قدرتمند بایت کوین در تلاش است تا موضوعاتی را که جهت پیشرفت بیت کوین مطرح‌ شده بود، در رمز ارز خود پیاده‌سازی و اجرا کرده و آن را توسعه دهد.

 

ذخیره و نگهداری بایت کوین

درست مثل دیگر ارزهای دیجیتال، بایستی بایت کوین را در یک کیف پول دیجیتال ذخیره کرد. نکته‌ای که دراین‌بین باید به آن دقت کنید این است که متأسفانه در حال حاضر کیف پول‌های موبایلی که بر روی گوشی‌های موبایل با سیستم‌عامل iOS در دسترس هستند، هیچ‌کدام از رمز ارز بایت کوین پشتیبانی نمی‌کنند و تنها کاربرانی که از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند، قادر هستند تا این رمز ارز را در کیف پول‌های موبایلی خود ذخیره کنند.

از طرفی اگر قصد دارید تا از کیف پول‌های موبایلی جهت ذخیره بایت کوین یا دیگر رمز ارزها استفاده کنید، بایستی حتما یک رمز عبور قدرتمند و همچنین قابلیت تایید هویت دومرحله‌ای را برای کیف پول خود فعال کنید، چرا که این کار به امنیت دارایی‌های ذخیره‌شده در کیف پول شما کمک خواهد کرد و با خیال آسوده‌تری می‌توانید سرمایه‌های خود را ذخیره کنید.

از طرفی پیش از آنکه اقدام به انتخاب و ایجاد حساب در یکی از کیف پول‌های موجود جهت ذخیره بایت کوین کنید، دقت کنید که حتما کیف پول مدنظر شما دارای خصوصیات زیر باشد:

  • ایمن باشد.
  • از قابلیت تأیید هویت دومرحله‌ای یا FA۲ پشتیبانی کند.
  • رابط کاربری ساده و آسانی داشته باشد.
  • کیف پول در میان کاربران از اعتبار بالایی برخوردار باشد.

اما بپردازیم به کیف پول‌های ارز دیجیتال بایت کوین و ببینیم که از کدام‌یک از ولت‌های موجود می‌توانیم جهت ذخیره این ارز دیجیتال استفاده کنیم.

بهترین کیف پول‌های بایت کوین

در ادامه قصد داریم تا به چند مورد از بهترین کیف پول‌های بایت کوین بپردازیم تا افرادی که قصد سرمایه‌گذاری بر روی این ارز دیجیتال را دارند، بتوانند گزینه مناسبی را برای ذخیره و نگهداری توکن‌های BCN خود داشته باشند.

 

کیف پول‌های رسمی بایت کوین (Bytecoin Wallet)

تیم رسمی این رمز ارز، یک کیف پول مخصوص برای نگهداری از بایت کوین ارائه کرده است که برای سه نسخه دسکتاپ (برای سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و مک)، تحت وب و موبایل (اندروید) کار می‌کند. می‌توانید از وب‌سایت رسمی این ارز دیجیتال نسخه دلخواه خود را دانلود کنید.

همان‌طور که در بالا نیز به آن اشاره داشتیم، در حال حاضر فقط کاربران گوشی‌های اندرویدی می‌توانند از کیف پول موبایلی بایت کوین استفاده کنند و تیم توسعه‌دهنده بایت کوین کماکان تاریخی را جهت عرضه کیف پول مخصوص نسخه iOS مشخص نکرده است.

 

کیف پول کریپتونیتر (Cryptonator)

به‌صورت کلی استفاده از این کیف پول دیجیتال که در قالب اپلیکیشن‌های مربوط به سیستم‌عامل اندروید و آی او اس در دسترس کاربران قرار دارد، بسیار ساده است. از طرفی کریپتونیتر پرداخت‌های مربوط به ارزهای دیجیتال را به‌صورت مستقیم و با سرعتی بالا امکان‌پذیر کرده و از طرفی کاربران می‌توانند رمز ارزهای مختلفی را بر روی آن ذخیره کنند که بایت کوین نیز جزو ارزهای دیجیتالی است که این ولت از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

از طرفی اگر به مقوله‌ امنیت دارایی‌های دیجیتال خود اهمیت بسیاری می‌دهید، این ولت یکی از برترین کیف پول‌های بایت کوین به ‌حساب می‌آید، چرا که از فناوری امنیتی بالا و در سطح بانک‌ها استفاده می‌کند و در لایه‌های امنیتی آن سیستم‌های رمزنگاری پیچیده‌ای به کار رفته است. ضمنا در این کیف پول دیجیتال از تکنولوژی Trusted IP، جهت پشتیبانی از قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای و همچنین اتصال وب رمزنگاری‌شده (HTTPS) استفاده ‌شده که ایمنی آن را در مقایسه با دیگر کیف پول‌های نرم‌افزاری به شکل قابل قبولی افزایش داده است.

 

کیف پول فیری ولت (FreeWallet)

این کیف پول دیجیتال، یک کیف پول چندمنظوره است و شما می‌توانید با دانلود نسخه اصلی این کیف پول، اقدام به نگهداری بیش از صد ارز دیجیتال مختلف شامل بایت کوین کنید. این کیف پول دیجیتال اساسا دارای نسخه‌های تحت وب یا آنلاین نیز است و شما می‌توانید به‌سادگی و به شکل آنلاین از آن استفاده کنید. اما اگر علاقه به استفاده‌ آنلاین از این کیف پول ندارید، می‌توانید از نرم‌افزار آن نیز استفاده کنید.

نسخه تحت وب کیف پول فیری ولت در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و تقریبا آزمون‌وخطاهای بسیاری را پس داده و نمی‌توان گفت که هنوز دارای ایرادات و مشکلات زیادی است. البته کماکان ایرادات بسیار کوچکی در این کیف پول وجود دارد، ولی بااین‌حال جای هیچ نگرانی نیست و این ایرادات مشکلی را برای ایمنی دارایی‌های کاربران ایجاد نمی‌کنند.

از طرفی این کیف پول توانست تا با اعتمادی که از سوی کاربران به آن شد، رتبه بسیار مطلوبی را در گوگل پلی کسب کند. اما در مورد امنیت این کیف پول دیجیتال نیز باید عنوان کنیم که تا الان هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر هک شدن یا حمله به دارایی‌های کاربران در این کیف پول ثبت ‌نشده است، ولی بررسی‌های گوناگون نشان می‌دهند که این کیف پول در برخی مواقع حساب کاربری برخی از کاربران خود را مسدود می‌کند.

درواقع این موضوع باعث می‌شود تا برای کاربرانی که با این پدیده مواجه شده‌اند، مشکلاتی ایجاد شود. البته که این مشکل غالبا در نسخه تحت وب فیری ولت اتفاق افتاده و نسخه‌های دیگر این کیف پول دارای ایراد به‌خصوصی نیستند.

از طرفی ایراد دیگر وارد به فیری ولت این است که کنترل کلیدهای خصوصی کاربران در دست این کیف پول است و در نتیجه می‌تواند به اطلاعات کامل کاربران دسترسی داشته باشد. همچنین از دیگر مواردی که باید در مورد این کیف پول دیجیتال و جهت جلوگیری از حمله هکرها آن را رعایت کنید، فعال‌سازی قابلیت تأیید دومرحله‌ای یا FA۲ است. در حقیقت شما با انجام این کار قادر خواهید بود تا یک رمز عبور دیگر برای حساب کاربری خود فعال کرده و سطح ایمنی کیف پول خود را ارتقا دهید.

 

کیف پول کوین اسپات (CoinSpot)

کیف پول کوین اسپات اساسا یک کیف پول چند ارزی یا Multi Currency است که به‌صورت متمرکز در کشور استرالیا فعالیت کرده و به نسبت دیگر کیف پول‌های دیجیتال بایت کوین، از ارزهای دیجیتال بیشتر و متنوع‌تری پشتیبانی می‌کند و این موضوع، در کنار دیگر خصوصیات آن باعث شده تا جزو برترین کیف پول‌های دیجیتال برای ذخیره بایت کوین به‌ حساب بیاید.

اساسا کوین اسپات یک کیف پول تحت وب است و دارای یک صرافی دیجیتال داخلی نیز است که کاربران را از مراجعه به صرافی‌های ارز دیجیتال دیگر بی‌نیاز کرده و این امکان را فراهم می‌کند که کاربران بتوانند از داخل کیف پول اقدام به ترید ارزهای دیجیتال خود کنند. شما جهت استفاده از این کیف پول می‌توانید به این آدرس مراجعه کرده و اقدام به دانلود نسخه‌ اصلی این ولت از وب‌سایت اصلی آن کنید.

از خصوصیات برجسته این کیف پول دیجیتال می‌توانیم به مواردی مثل کاربرپسند بودن این کیف پول، رابط کاربری ساده و آسان، برخورداری از قابلیت coin swap یا صرافی داخلی، تیم پشتیبانی آنلاین قدرتمند، حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران در سطحی فوق‌العاده بالا و… اشاره‌ کنیم.

 

سخن پایانی

اساسا جهت ذخیره و نگهداری رمز ارز بایت کوین، کیف پول‌هایی برای پلتفرم‌های دسکتاپ با سیستم عامل‌های Mac، ویندوز و لینوکس موجود است و در کنار آن به کیف پول‌های آنلاین بایت کوین نیز می‌توان از طریق هر مرورگری که بر روی سیستم خود دارید دسترسی پیدا کنید.

البته بار دیگر بایستی به این نکته اشاره داشته باشیم که در حال حاضر تنها کاربران گوشی‌های موبایل با سیستم‌عامل اندروید قادر هستند تا از کیف پول‌های بایت کوین استفاده کنند و فعلا هیچ کیف پولی برای سیستم‌عامل iOS وجود ندارد که از این رمز ارز پشتیبانی کند.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا