دوره پرایس اکشن ict
آموزش فارکس

روش های جذب سرمایه گذار در بازار فارکس

دوره حضوری منتور شیپ

معامله در بازار فارکس یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای سرمایه‌گذاری است که در صورت داشتن تجربه کافی در آن می‌توانید از گوشه اتاق خود درآمد دلاری داشته باشید. با این حال یکی از مشکلات بزرگی که بسیاری از معامله‌گران فارکس با آن مواجه هستند، این است که برای شروع سرمایه کافی ندارند. اینجاست که برای حل این مشکل، بحث جذب سرمایه‌گذار فارکس به میان می‌آید.

همان‌طور که در جریان هستید در تمام بازارهای مالی سرمایه اولیه حرف اول را می‌زند. هرچقدر سرمایه اولیه شما بیشتر باشد به همان نسبت احتمال کسب سود شما نیز بیشتر خواهد بود. اما اگر سرمایه کمی را وارد بازار فارکس کنید شاید سودهای که به دست می‌آورید چندان قابل‌توجه نباشد.

در طرف دیگر، گروهی از افراد و شرکت‌های مالی را داریم که سرمایه زیادی در اختیار دارند اما به دلایل مختلف خودشان نمی‌خواهند از این سرمایه برای معامله در فارکس استفاده کنند. در عوض این افراد و شرکت‌های مالی که به آن‌ها سرمایه‌گذاران فارکس می‌گوییم، تحت قوانین و چارچوب‌های خاصی، سرمایه خود را در اختیار معامله‌گران حرفه‌ای قرار می‌دهند و در پایان نیز بخشی از سودهای حاصل‌شده را به عنوان کارمزد خود برمی‌دارند.

بدین ترتیب هم مشکل معامله‌گرانی که سرمایه کافی ندارند، حل می‌شود و هم سرمایه‌گذاران فارکس از سرمایه خود برای کسب درآمد بیشتر استفاده می‌کنند.

سوالی که در این بین پیش می‌آید این است که جذب سرمایه‌گذار فارکس چگونه انجام می‌شود؟ آیا همه افراد و حتی معامله‌گران ایرانی هم می‌توانند از مزایای جذب سرمایه‌گذار فارکس بهره‌مند شوند؟

برای پاسخ به این سوالات تصمیم گرفتیم مقاله امروز حسینی فایننس را به این موضوع مهم اختصاص دهیم. در ادامه ابتدا یک بار دیگر مفهوم جذب سرمایه در بازار فارکس را توضیح می‌دهیم و سپس به سراغ روش‌های انجام این کار می‌رویم. لطفا همراه ما باشید تا با یادگیری روش‌های جذب سرمایه در فارکس، شما نیز سرمایه جذب کنید و به ترید بپردازید.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

چک لیست جذب سرمایه گذار فارکس

قبل از اینکه بخواهید به جذب سرمایه گذار در فارکس فکر کنید باید ابتدا یک سری قدم‌های اولیه را بردارید که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به داشتن استراتژی، ارتباط با سایر معامله‌گران، تنظیم مفاد قرارداد و رزومه معاملاتی اشاره کرد.

معامله در بازار فارکس نیز یک شغل و حرفه به حساب می‌آید و مانند هر حرفه دیگر، برای اینکه بتوانید در حوزه کاری خود اسم و رسمی پیدا کنید، باید هم مهارت کافی را داشته باشید و هم یک رزومه قابل‌قبول از خود برجای بگذارید.

برای مثال یک طراح سایت اینترنتی را در نظر بگیرید که به دنبال دریافت پروژه است. این طراح برای اینکه بتواند نظر مشتریان را به خود جلب کند باید ویترینی از سایت‌هایی که قبلا طراحی کرده است را به عنوان نمونه کار در اختیار کارفرما قرار دهد. بدین ترتیب کارفرما با مشاهده کیفیت بالای کارهای قبلی این طراح سایت مطمئن می‌شود که او دانش و تجربه کافی را دارد و پروژه خود را به او می‌سپارد.

در شغل معامله‌گری نیز دقیقا همین اتفاق می‌افتد. شما به عنوان یک معامله‌گر بازار فارکس که به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستید، هم باید دانش و تجربه کافی را داشته باشید، دانش خود را با ارائه معاملات قبلی خود به سرمایه‌گذار ثابت کنید و مهم‌تر از آن در حوزه کاری خود شناخته شده باشید.

چک لیست جذب سرمایه گذار

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

این روش‌ها باعث می‌شوند تا شما به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای بازار فارکس که به دنبال جذب سرمایه است، کار راحت‌تری در متقاعد کردن سرمایه‌گذاران فارکس داشته باشید. در ادامه هر کدام از این روش‌ها را با جزئیات بیشتری توضیح می‌دهیم.

 

یک استراتژی معاملاتی با کیفیت داشته باشید

قبل از اینکه به جذب سرمایه‌گذار فارکس فکر کنید، باید برای خود یک استراتژی معاملاتی کارآمد، سودآور و مشخص داشته باشید. در این استراتژی اهداف، نقشه مدیریت ریسک و تحلیل دقیق دارایی‌هایی که قصد دارید روی آن معامله کنید، مشخص می‌شود.

داشتن یک استراتژی معاملاتی با کیفیت نه‌تنها شانس موفقیت شما را بیشتر می‌کند بلکه باعث می‌شود سرمایه‌گذاران فارکس نیز علاقه بیشتری به همکاری با شما داشته باشند.

برای مثال استراتژی مارتینگل و معامله در زمان شکست دو مورد از استراتژی‌های معاملاتی محبوب فارکس هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین در مقاله «بهترین استراتژی فارکس» می‌توانید چند مورد از دیگر استراتژی‌های معاملاتی فارکس را یاد بگیرید.

 

رزومه خود را آماده کنید

یکی از خوبی‌های معامله در بازار فارکس این است که می‌توانید سابقه معاملات خود را ببینید و از آن به عنوان یک رزومه معاملاتی استفاده کنید. اگر به تازگی وارد بازار فارکس شده‌اید، بهترین کار این است که ابتدا با سرمایه اندک خود معامله کنید و حساب خود را رشد دهید. با این کار هم تجربه کافی را کسب کرده و هم یک سابقه معاملاتی برای خود ایجاد می‌کنید.

با این کار لازم نیست نگران کم بودن سرمایه اولیه خود باشید زیرا معمولا کیفیت معاملات شما براساس درصد و نه مقدار سود به دست آمده ارزیابی می‌شود. مطمئنا فردی که سرمایه ۱۰۰ دلاری خود را طی معاملات متعدد به ۲۰۰ دلار رسانده است، عملکرد بهتری نسبت به کسی ۱۰۰۰ دلار خود را به ۱۵۰۰ دلار رسانده، داشته است.

درست است که معامله‌گر اول تنها ۱۰۰ دلار و سرمایه‌گذار دوم ۵۰۰ دلار سود کرده است اما اگر به صورت درصدی حساب کنیم، سود معامله‌گر اول ۱۰۰ درصد و سود معامله‌گر دوم تنها ۵۰ درصد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه معاملات فارکس پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله «استیتمنت (Statement) چیست؟» را مطالعه کنید و شما هم طبق این آموزش استیتمنت معاملاتی خود را دریافت کنید. بدین ترتیب می‌توانید گزارش استیتمنت فارکس خود را به عنوان رزومه معاملاتی به کار ببرید.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

 

با دیگر معامله‌گران و سرمایه گذاران در ارتباط باشید

ارتباط با دیگران و شبکه‌سازی یکی از اصول اولیه پیدا کردن موقعیت‌های خوب شغلی است که در بحث جذب سرمایه‌گذار فارکس نیز اهمیت زیادی دارد. برای این کار می‌توانید در کنفرانس‌ها و سمینارهای مربوط به معامله‌گری فارکس شرکت کنید، در شبکه‌های اجتماعی آنلاین با دیگر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در ارتباط باشید و در گروه‌های تلگرامی و سایر اپلیکیشن‌های ارتباطی فعالیت کنید.

بدین ترتیب هم از تجارب سایر افراد بهره‌مند می‌شوید و هم با افراد دارای نفوذ ارتباط برقرار می‌کنید. این کار در نهایت منجر به پیدا کردن فرصت‌های جذب سرمایه‌گذار فارکس می‌شود و شما را یک قدم به اهداف‌تان نزدیک‌تر می‌کند.

 

استراتژی معاملاتی خود را به سرمایه گذاران فارکس ارائه کنید

زمانی که برای خود یک استراتژی معاملاتی کارآمد تهیه کردید و با استفاده از آن به انجام معامله در فارکس پرداختید، یک رزومه و تاریخچه پرسود خواهید داشت. در این مرحله نوبت به ارائه توانمندی‌های شما به سرمایه‌گذاران فارکس می‌رسد.

برای این کار می‌توانید استراتژی معاملاتی و نتایج آن را به شرکت‌های فعال در زمینه فارکس ارائه کنید که در بخش‌های بعدی بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 

مفاد قرداد با سرمایه گذار را از قبل مشخص کنید

بعد از اینکه سرمایه‌گذار فارکسی را پیدا کردید که نسبت به استراتژی معاملاتی شما علاقه‌مند است، قبل از شروع کار حتما مفاد قرارداد و نحوه همکاری را با او مشخص کنید. برای مثال جزئیاتی مثل مقدار سرمایه‌ای که آن‌ها ارائه خواهند کرد یا درصد سودی که در نهایت نصیب شما خواهد، همگی باید از قبل مشخص شوند. برای جلوگیری از هرگونه سوء‌تفاهم و مشکلات احتمالی حتما باید حواس‌تان به این موضوع باشد.

 

روش‌های جذب سرمایه گذار فارکس

به‌طور کلی روش‌های مختلفی برای جذب سرمایه در فارکس وجود دارد که از جمله اصولی‌ترین روش‌های این کار می‌توان به کپی تریدینگ و پراپ اشاره کرد.

بعد از اینکه با پیش‌زمینه‌های مورد نیاز برای جذب سرمایه‌گذاران فارکس آشنا شدیم و دانستیم که قبل از هر چیز باید یک استراتژی معاملاتی خوب داشته باشیم، برای خود رزومه تهیه کنیم و با سایر سرمایه‌گذاران در ارتباط باشیم، اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که از چه راه‌هایی می‌توان برای معامله در فارکس سرمایه جذب کرد؟ به عبارت دیگر، روش‌های جذب سرمایه گذار فارکس برای معامله‌گران ایرانی کدام‌ها هستند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که چندین روش برای این کار وجود دارد. شاید کسانی که تجربه چندانی در بازار فارکس ندارند روش‌هایی مثل پول قرض گرفتن از دوستان و آشنایان یا دریافت وام از بانک را به عنوان تنها روش‌های جذب سرمایه برای ورود به فارکس در نظر بگیرند اما باید بگوییم که روش‌های اصولی‌تری نیز برای جذب سرمایه در فارکس وجود دارد.

در اصل روش‌های اصولی جذب سرمایه‌گذار فارکس شامل استفاده از سایت‌های «پراپ» (Prop) و استخدام در شرکت‌های معامله‌گری فارکس می‌شود که در ادامه اطلاعات بیشتری را در مورد هرکدام ارائه می‌کنیم.

روش جذب سرمایه گذار فارکس

 

اعضای خانواده و آشنایان به عنوان سرمایه گذار فارکس

بسیاری از ما زمانی که به فکر تهیه کردن سرمایه برای شروع کاری می‌گردیم، اولین کسی که به ذهن‌مان می‌رسد خانواده، دوستان و آشنایان هستند. در مورد ورود به فارکس و معامله در آن نیز ممکن است به دریافت سرمایه از این افراد فکر کرده باشید.

اما همان‌طور که می‌دانید یکی از پایه‌های اساسی موفقیت در بازار فارکس بحث روانی است و قطعا زمانی که از آشنایان و اعضای خانواده خود پول دریافت می‌کنید، ناخودآگاه در عملکرد معاملات‌تان تاثیر منفی می‌گذارد.

بدون شک هیچ‌کدام از ما دوست نداریم در هر جمع خانوادگی در مورد معاملات خود صحبت کنیم و مدام عملکرد خود را توضیح دهیم. از طرف دیگر استرسی که مدیریت سرمایه آشنایان به معامله‌گر وارد می‌کند، ممکن است روی تصمیمات او در لحظات حساس تاثیرگذار باشد و باعث شود او برخی از قوانین خود را زیر پا بگذارد.

بنابراین دریافت سرمایه از خانواده و آشنایان برای معامله در فارکس فکر چندان خوبی نیست و بهتر است به سراغ سایر گزینه‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، بروید.

 

دریافت وام به عنوان سرمایه ورود به فارکس

برخی افراد با دریافت وام از بانک به نوعی بانک‌ها را به‌صورت غیرمستقیم در نقش سرمایه گذار فارکس قرار می‌دهند. درست است که در این صورت بانک‌ها هیچ اطلاعی از موارد مصرف وام ندارند ولی زمانی که شما با استفاده از مبلغ وام‌گرفته شده در فارکس معامله کنید، عملا بانک به عنوان سرمایه گذار فارکس شما در نظر گرفته می‌شود.

با این حال دریافت وام به عنوان سرمایه ورود به فارکس نیز مشکلاتی را به همراه دارد که باعث می‌شود بسیاری از متخصصان انجام آن را توصیه نکنند. فراموش نکنید که فارکس بازاری پرنوسان است که هر لحظه امکان از دست رفتن سرمایه در آن وجود دارد. بنابراین هیچ‌کس دوست ندارد وام بگیرد، سرمایه خود را از دست بدهد و تا مدت‌ها قسط وامی را بدهد که هیچ فایده‌ای برای او نداشته است.

 

استخدام در شرکت‌ها

بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه بازارهای مالی همیشه به دنبال استخدام افراد با استعداد و دارای رزومه خوب هستند. بنابراین اگر طبق قدم‌هایی که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم یک استراتژی معاملاتی خوب دارید و رزومه شما نیز آماده است، می‌توانید درخواست استخدام خود را به این شرکت‌ها ارسال کنید.

اگر واقعا در کار معامله‌گری فارکس حرفه‌ای باشید و تاریخچه و استیتمنت معاملاتی شما نیز این موضوع را تایید کند، می‌توانید به عنوان معامله‌گر فارکس در چنین شرکت‌هایی استخدام شوید و با سرمایه آن‌ها به انجام معامله بپردازید.

 

جذب سرمایه گذار فارکس با کپی تریدینگ

یکی دیگر از روش‌های جذب سرمایه‌گذار در بازار فارکس استفاده از امکان «کپی تریدینگ» (Copy Trading) است. با استفاده از این قابلیت که در برخی از بروکرهای فارکس وجود دارد، شما می‌توانید خود را به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای فارکس معرفی کنید و اجازه دهید سایر کاربران معاملات شما را کپی کنند. بدین ترتیب اگر معاملات شما با سود بسته شوند، مقداری از سود آن کاربران نیز به شما تعلق می‌گیرد.

همچنین سیستم دیگری در معاملات فارکس وجود دارد که به آن «پم» (PAMM) گفته می‌شود. در این سیستم کاربران سرمایه خود را روی هم جمع کرده و در اختیار شما قرار می‌دهند و شما معامله می‌کنید. در نهایت سود به دست آمده بین شما و کاربران تقسیم می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کپی تریدینگ می‌توانید مقاله «کپی تریدینگ فارکس چیست؟» را مطالعه کنید یا بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ فارکس را بشناسید.

 

پراپ

شاید بهترین روش جذب سرمایه گذار فارکس استفاده از پلتفرم‌های پراپ تریدینگ باشد که به آن پراپ فرم نیز گفته می‌شود. در این روش یک شرکت سرمایه‌گذاری با برگزاری آزمون و فیلترهای دیگر، معامله‌گران حرفه‌ای و با استعداد را شناسایی می‌کند و سرمایه اولیه‌ای را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

بدین ترتیب معامله‌گر طبق قوانین خاصی به انجام معامله می‌پردازد و در انتها نیز بخش زیادی از سودهای به ‌دست آمده را برای خود برمی‌دارد. مقداری از سود نیز به عنوان کارمزد به شرکت پراپ فرم تعلق می‌گیرد.

مزیت جذب سرمایه فارکس با پراپ در این است که اگر ضرر کنید یا هیچ سودی از معاملات خود کسب نکنید، لازم نیست مبلغ متضرر شده را به شرکت پراپ پرداخت کنید. تنها اتفاقی که می‌افتد این است که شما فرصت ادامه معامله را از دست می‌دهید و دیگر نمی‌توانید از سرمایه این شرکت‌ها برای معامله در فارکس استفاده کنید.

بنابراین کم‌ریسک‌ترین راه برای جذب سرمایه گذار فارکس استفاده از پراپ تریدینگ است که کاربران ایرانی هم می‌توانند از آن استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پراپ تریدینگ پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله «پراپ تریدینگ (Prop Trading) چیست؟» را مطالعه کنید و با قوانین آن آشنا شوید.

 

سخن پایانی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که معامله‌گران مختلف در هنگام ورود به بازار فارکس با آن روبه‌رو می‌شوند نبود یا کمبود سرمایه اولیه برای شروع معاملات است. بیشتر این افراد دانش کافی را دارند و در طول سال‌ها معامله‌گری خود تجربه زیادی نیز کسب کرده‌اند ولی هیچ‌وقت نتوانسته‌اند به دلیل کم بودن سرمایه خود، آن‌طور که باید به درآمد قابل‌توجهی در فارکس برسند.

خوشبختانه روش‌های مختلفی برای جذب سرمایه گذار در فارکس وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان این مشکل بزرگ را حل کرد. برای مثال می‌توانید از بانک وام بگیرید یا از دوستان و آشنایان خود درخواست سرمایه کنید اما این روش‌ها چندان اصولی‌ نیستند و مشکلاتی را به همراه دارند.

در عوض می‌توانید از روش‌های منطقی‌تر دیگری همچون کپی تریدینگ یا شرکت‌های پراپ استفاده کنید که در طول مقاله امروز در مورد آن‌ها صحبت کردیم. همچنین قدم‌های اولیه مورد نیاز برای جذب سرمایه گذار فارکس نیز در این مقاله آموزش داده شد که با خواندن آن‌ها، شما نیز می‌توانید سرمایه اولیه دلخواه خود را برای معامله در فارکس تامین کنید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

منبع
roboforexcurrentdeskforex.academy

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا