🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و تریدبررسی بازی های کریپتویی

معرفی ۵ پروژه عرضه اولیه ارز دیجیتال | ICO برتر سال ۲۰۲۳

یکی از مفاهیمی که در حوزه‌ ارزهای دیجیتال از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، مبحث عرضه اولیه سکه یا همان ICO است. در حقیقت در حوزه‌ کریپتوکارنسی‌ها، توسعه‌دهندگان و ایده‌پردازان این عرصه، بودجه‌ توسعه‌ پروژه خود را به‌وسیله‌ی روشی تحت عنوان عرضه اولیه سکه فراهم کرده و از سرتاسر دنیا سرمایه‌گذاران بسیاری را جذب پروژه خود می‌کنند.

در این مطلب قصد داریم تا در مورد ۵ عرضه اولیه سکه یا ICO برتر سال ۲۰۲۳ صحبت کنیم. منظور از برتر بودن این است که در زمان عرضه، جذب سرمایه‌ بسیاری زیادی داشته‌اند.

بد نیست تا در ابتدا به‌طور خلاصه به مفهوم ICO بپردازیم.

ICO چیست؟

در یک عرضه اولیه یا ICO، توکن یک پروژه‌ ارز دیجیتال با قیمتی پایین‌تر از عرضه عادی به فروش می‌رسد و سرمایه حاصل از این کار برای راه‌اندازی پروژه استفاده خواهد شد.

«عرضه اولیه سکه» (Initial Coin Offering) یا ICO، روشی جهت جذب سرمایه و به‌نوعی فرصتی برای سرمایه‌گذاری است که از طریق آن توکن‌های یک پروژه ارز دیجیتال، قبل از راه‌اندازی آن پروژه فروخته شده و بدین ترتیب افراد مختلف با خریدن آن توکن‌ها بر روی آن پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به‌صورت کلی ICO را با نام‌هایی هم‌چون فروش توکن یا عرضه اولیه توکن نیز می‌شناسند. در حقیقت عرضه اولیه سکه جهت جذب سرمایه در راستای راه‌اندازی پروژه‌های مربوط به تکنولوژی بلاک چین که سرمایه‌ اولیه کافی را برای شروع پروژه ندارند، انجام می‌شود.

از طرفی بعد از راه‌اندازی این پروژه‌ها و با گذشت زمان، عموما ارزش این توکن‌ها بیشتر شده و سرمایه‌گذاران از این طریق کسب سود می‌کنند. جدا از این موارد، توکنی که شرکت یا پروژه به سرمایه‌گذاران می‌دهد، می‌تواند جهت خرید محصولات آینده‌ آن شرکت یا به‌عنوان سهام شرکت در نظر گرفته شود.

حال که با مفهوم کلی ICO آشنا شدیم، زمان آن رسیده تا به موضوع اصلی این مطلب، یعنی معرفی عرضه اولیه ۵ ICO برتر سال ۲۰۲۳ بپردازیم.

برترین icoهای ۲۰۲۳

 

بیت کوین ماینت‌ریکس (Bitcoin Minetrix)

«بیت کوین ماینت‌ریکس» که با نماد اختصاری BTCMTX نمایش داده می‌شود، یک رمز ارز مبتنی بر بلاک چین بیت کوین با ابزار Stake-to-Mine است.

ماموریت BTCMTX روشن است. هدف آن دموکراتیک کردن استخراج ارزهای دیجیتال از طریق مدل Stake-to-Mine است؛ با قرار دادن توکن‌های BTCMTX، کاربران اعتبار لازم برای استخراج بیت‌کوین را کسب می‌کنند که در زمان واقعی پس از استخراج به پاداش تبدیل می‌شود.

تنها ۴ میلیون توکن BTCMTX وجود دارد که ۷۰ درصد آن برای شرکت‌کنندگان پیش‌فروش اولیه در نظر گرفته شده است. این توکن در طول پیش فروش تنها با قیمت ۰.۰۱۱ دلار به ازای هر توکن در دسترس قرار گرفت؛ این استراتژی در روز اول بیش از ۱۰۰ هزار دلار سرمایه جمع‌آوری کرد.

بیت‌کوین ماینتریکس برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای آینده دارد تا پروتکل Stake-to-Mine خود را جهانی و با نهادهای بزرگ استخراج برای تقویت ظرفیت استخراج، همکاری کند. علاوه‌بر آن، تیم توسعه آن قصد دارد نسخه موبایلی از پلتفرم خود را راه‌اندازی کند که به کاربران امکان می‌دهد فعالیت‌های استخراج خود را به‌راحتی از طریق تلفن‌های هوشمندشان مدیریت کنند.

بیت‌کوین ماینتریکس به عنوان یک انتخاب مناسب برای کسانی که به دنبال فرصت‌های درآمد غیرفعال در فضای ارزهای دیجیتال هستند، در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

 

توکن ETF بیت کوین

از زمان تصویب اولین ETF بیت کوین در سال ۲۰۲۱، تقاضا برای دریافت تاییدیه‌های بیشتر افزایش پیدا کرد. با این حال، در سال جاری تا زمانی که BlackRock تاییدیه ETF بیت کوین را دریافت کرد، توجه تمام جامعه ارزهای دیجیتال به آن معطوف شد و بسیاری از سازمان‌ها، تصمیم به ایجاد توکن‌های جدید و عرضه آن‌ها گرفتند.

توکن ETF بیت کوین به عنوان یکی از برترین ICOهای ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ شناخته شده است؛ چراکه از دنیای ETFهای بیت کوین الهام گرفته است و مزایای بلندمدتی را برای دارندگان به همراه می‌آورد.

عرضه اولیه آن در ده مرحله پیش‌فروش انجام می‌شود، به‌طوری که قیمت توکن BTCETF در مرحله اول از ۰.۰۰۵ دلار شروع می‌شود و در مرحله آخر به ۰.۰۰۶۸ دلار می‌رسد. کسانی‌که به پیشنهادات این پروژه علاقه‌مند هستند، می‌توانند برای شرکت در آن به سایت توکن BTCETF مراجعه کنند.

 

وای پردیکت (yPredict)

«وای پردیکت» توکن بومی YPRED را در طول یک ICO، عرضه می‌کند و پیش از این، بیش از ۴.۹۵ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است.

این توکن‌ها برای ترمینال معاملاتی yPredict استفاده می‌شوند که از یک مدل فریمیوم بهره می‌گیرد و با سه سطح مختلف کار می‌کند که امکان دسترسی به ویژگی‌های مختلف را فراهم و بینش‌های تحلیلی از این پروتکل را ارائه می‌کند.

اگرچه قیمت توکن‌ها در حال حاضر ۰.۱۱ دلار است، زمانی که در صرافی‌ها لیست شود به ۰.۱۲ دلار افزایش خواهد یافت.

توکن yPredict به معامله‌گران ارز دیجیتال کمک می‌کند تا پتانسیل سودآوری خود را به حداکثر برسانند و با ارائه طیف وسیعی از داده‌ها، معیارها، توانایی ساخت و توسعه مدل‌های پیش‌بینی مبتنی بر هوش مصنوعی و آموزش، تصمیم‌های آگاهانه‌تری بگیرند.

هوش مصنوعی yPredict همچنین تشخیص الگو، تراکنش و تجزیه و تحلیل شاخص را ارائه می‌دهد، در حالی‌که کاربران می‌توانند مدل‌های پیش‌بینی خود را به سایر کاربران ارائه دهند و بر اساس عملکردشان از آن‌ها درآمد کسب کنند.

تیم yPredict دارای سیستم ارائه اطلاعات شخصی (doxxed) و همچنین KYC تایید‌شده و متشکل از تیمی با تجربه از کوانت‌ها و معامله‌گران حرفه‌ای، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و کارشناسان است.

از حداکثر ۱۰۰ میلیون عرضه، ۸۰ درصد در طی یک پیش فروش هشت مرحله‌ای در دسترس قرار گرفته است، که ۵۰ درصد از آن‌ها در طول رویداد تولید توکن عرضه می‌شوند و ۵۰ درصد برای یک دوره استیک شش هفته‌ای و در دوره عرضه شش ماهه ارائه خواهند شد.

برای اطلاعات بیشتر وایت پیپر yPredict را مطالعه کنید.

 

شامپزی (Chimpzee)

«شامپزی» با تمرکز قوی خود بر حفظ گونه‌های در معرض خطر و مبارزه با جنگل‌زدایی به‌عنوان یکی از امیدوارکننده‌ترین عرضه‌های اولیه سکه در سال ۲۰۲۳ شناخته شده است.

داستان بازی Chimpzee داستان جذاب «مکس چیمپزیسکی» (Max Chimpzeeski) است؛ میمون دانشمندی درخشان که با استفاده از فناوری Web3 سلاحی قدرتمند برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی ایجاد می‌کند. این روایت نشان‌دهنده ماموریت پروژه برای متحد کردن کاربران Web3 در تلاش برای محافظت از سیاره ما است.

اکوسیستم Chimpzee شامل پنج جزء ضروری است؛ فروشگاه شامپزی (Shop-2-Earn)، بازار NFT (Trade-2-Earn)، بازی تحمل صفر (Play-2-Earn)، پاسپورت NFT شامپزی و آواتار هوش مصنوعی شامپزی.

توکن Chimpzee را می‌توان برای خرید پاسپورت‌های NFT استفاده کرد که با به اشتراک گذاشتن آن (استیک کردن) می‌توان سالانه تا ۲۰ درصد درآمد به‌دست آورد.

فروشگاه Chimpzee به کاربران این امکان را می‌دهد که با خرید کالاهای Chimpzee، توکن‌های CHMPZ کسب کنند و بخشی از سود آن صرف خیریه‌های زیست محیطی شود. بازی «تحمل صفر» (Zero Tolerance) تجربه‌ای همه جانبه به بازیکنان ارائه و به آن‌ها با توکن‌های CHMPZ پاداش می‌دهد.

علاوه بر این، Chimpzee یک آواتار هوش مصنوعی با نام AI Avatar Generator دارد که به کاربران اجازه می‌دهد آواتارهای شخصی شامپزی ایجاد کنند.

 

دی‌لنس (DeeLance)

«دی‌لنس» پلتفرمی غیرمتمرکز است که با هدف اتصال فریلنسرها به کارفرمایان ایجاد شده و خود را در میان بهترین عرضه‌های اولیه سال ۲۰۲۳ جای داده است. این توکن بر روی شبکه بلاک چین اتریوم اجرا شده است و قصد دارد تحولی در زمینه استخدام و کاریابی ایجاد کند.

توکن DeeLance از سه تکنولوژی متاورس، NFT و شبکه غیرمتمرکز بلاک‌چین بهره می‌گیرد؛ این ارز فرصت‌های بیشتری برای فریلنسرها فراهم کرده و حقوق فریلنسرها و پاداش آن‌ها را تضمین می‌کند.

مقدار کل عرضه این توکن ۱ میلیارد واحد است. قیمت DeeLance در زمان عرضه اولیه ۰.۰۴۸ دلار و قیمت آن در صرافی ۰.۰۵۷ دلار است. این توکن در امارات متحده عربی ثبت شده، اما فروش آن در همه جا بلامانع است.

از دیگر توکن‌هایی که با پیش‌بینی آینده روشن که در سال جاری، سال ۲۰۲۳ عرضه شده‌اند می‌‌توان به MemeKombat ،BillionAir ،Pepe Love Inu Penguin ،Metropoly ،Mind AI و AI Doge اشاره کرد.

 

سخن پایانی

طی سال‌های اخیر پروژه‌های عرضه اولیه سکه به یکی از داغ‌ترین و پرحاشیه‌ترین مباحث در حوزه‌ ارزهای دیجیتال بدل گشته‌اند و توانسته‌اند بسیاری از نظرها را به‌سمت خود جلب کنند. در این مطلب ما سعی داشتیم تا ضمن مروری کوتاه بر مفهوم ICO، به معرفی پنج ICO برتر بازار در سال ۲۰۲۳ بپردازیم تا افرادی که علاقه‌مند به این بخش از عرصه‌ کریپتوکارنسی‌ها هستند، اطلاعات جامع‌تری در مورد ICOها در اختیار داشته باشند.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا