🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش کیف پول

معرفی برترین کیف پول‌های چین لینک

چین لینک یک شبکه‌ غیرمتمرکز اوراکل است که داده‌های دنیای واقعی را به قراردادهای هوشمند بلاک چین ارائه می‌دهد. قراردادهای هوشمند توافق‌نامه‌هایی از پیش تعیین شده برروی بستر بلاک چین هستند که با ارزیابی اطلاعات آن‌ها را اجرا می‌کنند. توکن‌های لینک، توکن‌های دارایی دیجیتال هستند که برای پرداخت خدمات درون شبکه استفاده می‌شوند. پس از بررسی این ارز دیجیتال به معرفی بهترین کیف‌ پول‌های چین لینک خواهیم پردخت.

قبل از اینکه شروع به معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال چین لینک نماییم، بهتر است گریزی به این موضوع بزنیم که ارز دیجیتال چین لینک چیست.

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟

چین لینک برای متصل کردن خدمات پرداختی و دسترسی افراد به پایگاه‌داده در دنیای واقعی و فضای بلاک چین، کاربردهای فروانی را به کاربران ارائه می‌دهد.

چین لینک یک شبکه غیرمتمرکز در بستر بلاک چین اتریوم است که اطلاعات را از خارج از بلاک چین برای «قرارداد‌های هوشمند» (Smart contracts) فراهم می‌کند، به این نوع از شبکه‌ها «اوراکل» (Oracle) می‌گویند.‌

اگر اطلاعات شما از قرارداد هوشمند اندک است گریزی به این موضوع که قرارداد هوشمند چیست خواهیم زد؛ قراردادهای هوشمند توافق‌نامه‌هایی هستند که به‌صورت مجازی روی بلاک چین اجرا می‌شوند تا واسطه‌ای میان دوطرف قرادادها وجود نداشته و شخص سوم را وارد معامله نکنند.

نوشته های مشابه

قرادادهای هوشمند در بلاک چین همانند قراردادهای معمولی هستند با این تفاوت که قراردادهای هوشمند را برنامه‌نویس‌ها در بستر بلاک چین تعریف می‌کنند. برای مثال، قراردادهای هوشمند برای تکثیر اوراق قرضه یا توافق‌نامه‌های بیمه احتمالا نیاز به API دارند که از قیمت‌های بازار یا داده‌های اینترنتی گزارش می‌دهند. پس از اجرای قرارداد هوشمند این قراردادهای به هیچ صورتی قابل توقف نیستند.

اوراکل‌ها پل‌هایی هستند که بین بلاک چین و قرارداد‌های هوشمند و اطلاعات خارج از آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. درواقع اوراکل فناوری‌ای است که داده‌های خارج از بلاک چین را جمع‌آوری می‌کند و به قرارداد هوشمند می‌فرستد؛ به این صورت قراردادهای هوشمند می‌توانند بر روی بلاک چین اجرا شوند و امنیت آن‌ها را تامین می‌کند.

هر اوراکلی که در بستر چین لینک فعالیت می‌کند، امتیازی بر اساس درستی داده‌هایی که فراهم می‌کند می‌گیرد، بنابراین سعی بر این است که این اوراکل‌ها بهترین و درست‌ترین داده‌ها را تامین کنند. در نهایت آن‌ها بر اساس ارز دیجیتال چین لینک یا LINK جایزه دریافت می‌کنند. این توکن، یک توکن ERC-20 در بستر اتریوم است.

کاربردهای ارزدیجیتال چین لینک در سیستم‌های پرداختی،‌ پرداخت بانکی،‌ ایجاد شبکه‌های پرداختی، ایجاد صرافی‌های غیرمتمرکز و بسیاری از موارد دیگر است. درواقع به صورت کلی ارز دیجیتال چین لینک، همانند بیت کوین و اتریوم، انقلابی کاربردی را در حوزه‌ ارزهای دیجیتال به وجود آورد.

 

کیف پول دیجیتال چیست؟

کیف پول دیجیتال به کیف پول‌هایی گفته می‌شود که ارزهای دیجیتال را در خود ذخیره می‌کنند. کیف پول‌های دیجیتالی انواع مختلفی از قبیل سخت‌افزاری،‌ نرم‌افزاری، کاغذی، تحت وب دارند که هر کدام از این کیف پول‌های مجازی دارای مزایای خاص خود هستند.

اگر بخواهیم کمی مسئله را روشن‌تر بیان کنیم باید این موضوع را بیان کنیم که کیف پول‌های ارز دیجیتال تشکیل شده از کدهای کامپیوتری و ساختار دیجیتالی هستند که در بستر بلاک چین فعالیت می‌کند. کیف پول‌های دیجیتال دارای دو کلید خصوصی و عمومی هستند که هرکدام منحصربه‌فرد و مخصوص همان کیف پول هستند.

اگر کیف پول را همانند یک کارت بانکی بدانیم کلید خصوصی در آن مانند رمز اول کارت و کلید عمومی آن همانند شماره کارت است. پس باید در نگهداری کلید خصوصی نهایت دقت را به کار بگیریم. برای مطالعه‌ بیشتر از کیف پول دیجیتال بهتر است به مقاله‌ کیف پول ارز دیجیتال چیست،‌ مراجعه کنید.

 

بهترین کیف پول ‌های چین لینک

تا به این قسمت از مقاله با ارز دیجیتال چین لینک و مفهوم کیف پول‌های دیجیتال آشنا شده‌اید،‌ در ادامه می‌خواهیم به بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال چین لینک اشاره کنیم تا بتوانید با مطالعه‌ این مقاله مناسب‌ترین کیف پول خود را انتخاب کنید.

 

کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو اس

«لجر نانو اس» (Ledger Nano S) یکی از امن‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری از شرکت فرانسوی است که برای کاربرانی که امنیت برای آن‌ها اهمیت فراوانی دارد طراحی شده است. لجرنانو اس از لحاظ ظاهری همانند یو‌اس‌بی است که با کابل به کامپیوتر یا هر دستگاه دیگری متصل می‌شود. این دستگاه به دلیل نداشتن باتری باید به کامپیوتر متصل شود تا روشن شده و کار کند.

لجر نانو اس برچسب ضد دستکاری یا anti-tampering sticker ندارد زیرا سیاست این شرکت براساس یکپارچگی دستگاه هنگام روشن بودن آن است. در این دستگاه یک صفحه‌ OLED همراه با دو کمه‌ در کنار وجود دارد که به مدیریت آن و تایید تراکنش‌ها کمک می‌کند. لجر نانو اس کیف پول چند ارزی سخت‌افزاری است که با قیمت مناسب برای کاربران ارائه می‌شود.

هنگام فعال‌کردن دستگاه باید حواستان به کد سید و عبارت بازیابی ۲۴ عبارتی باشد زیرا در زمان گم‌کردن و به‌وجود آمدن مشکلی در این کیف پول با عبارات سید می‌توانید به راحتی ارزهای خود را بازیابی کنید.

فضای آفلاین ذخیره‌سازی و سخت‌افزاری بودن این کیف پول، امنیت ارزها را دوچندان کرده و عملا امکان هک کردن ارزهای داخل این کیف پول را صفر می‌کند. از این رو لجر نانو اس یکی از بهترین کیف پول های چین لینک محسوب می‌شود.

ارزهایی که این کیف پول از آن‌ها پشتیبانی می‌کند:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • اتریوم کلاسیک
  • دش
  • زی‌کش
  • دوج‌کوین
  • لایت کوین
  • ریپل
  • مونرو
  • چین لینک

 

کیف پول لجر سخت ‌افزاری نانو ایکس

«لجر نانو ایکس» (Ledger Nano X) با داشتن تراشه‌های CC EAL5+ دارایی‌های کاربران را در امن‌ترین حالت ممکن ذخیره می‌کنند. این کیف پول با گزینه‌ بلوتوث داخلی که ارائه می‌دهد برای مدیریت ارزهای دیجیتال بدون نیاز به متصل شدن به دستگاهی کیف پول لجر نانو ایکس روشن شده و کار خواهد کرد.

سیستم عامل BOLOS در یک چیپ امن داخل این کیف پول ذخیره شده است. این کیف پول به سیستم عامل‌های آی‌او‌اس ۹،‌ اندروید ۷، ویندوز ۸ به بالا، مک و سیستم لینوکس متصل می‌شود.

کاربران با لجر نانو ایکس در هر مکانی و در هر ساعتی می‌توانند به دارایی‌های دیجیتالی خود دسترسی پیدا کنند. این کیف پول جزو مناسب‌ترین کیف پول‌ها‌ی چین لینک است که همانند همتای خود چند ارزی است.

 

کیف پول نرم‌‎ افزاری کوین باکس

«کوین‌باکس» (CoinBox) یکی از محبوب‌ترین کیف‌پول‌های دیجیتال آنلاین است که بیشتر از ۱۰۰ ارز دیجیتال و آلت کوین‌های ERC20 را پشتیبانی می‌کند. کوین باکس با سرعت بالا و امنیت خوب خود نظر تعداد زیادی از کاربران ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است.

کاربران می‌توانند از طریق دسکتاپ، سیستم عامل اندروید و سیستم عامل‌آی‌او اس از این کیف پول استفاده کنند. قابل ذکر است کیف پول دیجیتالی کوین باکس اولین کیف پول دیجیتال است که خدمات خود را از طریق اپل واچ به کاربران ارائه می‌دهد.

علاوه بر تمامی این‌ها کوین باکس دارای پشتیبانی عالی برای مشتریان و کاربران خود است که با پرسنل حاذق و کاربلد نظر مثبت بیشتر افراد در این حوزه را به خود جلب کرده است.

کیف پول کوین باکس از ۳۵ زبان زنده‌ دنیا پشتیبانی می‌کند.

 

کیف پول سخت افزاری ترزور

«ترزور» (Trezor) اولین کیف پول دیجیتالی سخت افزاری است که برای بیت کوین ساخته شد. شرکت این کیف پول در جمهوری چک واقع شده که به دلیل امنیت بالا و غیرممکن کردن سرقت‌های مجازی اعتبار زیادی به دست آورده است. ترزور نیز همانند همتایان لجر خود دارای صفحه‌‌نمایش OLED است که از طریق یو‌اس‌بی به کامپیوترها متصل می‌شود.

این کیف پول سخت‌افزاری تمام کلید‌های خصوصی را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند. هنگامی که برای اولین‌بار کیف پول ترزور را به کامپیوتر متصل می‌کنید یک پین کد ۹ رقمی برای شما نمایش داده می‌شود که کاربر باید همان پین را در سیستم خود وارد کند. پین کد هربار هنگام اتصال به صورت تصادفی نشان داده می‌شود. همین موضوع سبب می‌شود که امنیت این دستگاه نسبت به رقبای خود دو چندان شود.

بعد از وارد نمودن پین ۹ رقمی، نیاز است که کاربر سید ۲۴ عبارتی خود را وارد کند. کاربران باید توجه کنند که سید ۲۴ عبارتی بسیار مهم است بنابراین باید در نگهداری آن به‌شدت دقت کنند.

ارزهای که ترزور از آن‌ها پشتیبانی می‌کند:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • اتریوم کلاسیک
  • دش
  • زی کش
  • دوج کوین
  • لایت کوین
  • نیم کوین
  • چین لینک

 

کیف پول نرم‌ افزاری لومی

کیف پول چند ارزی «لومی» (Lumi) از آلت کوین‌های ERC-20 نیز پشتیبانی کرده و یکی از بهترین کیف پول‌های آنلاین برای چین لینک محسوب می‌شود. کاربران می‌توانند از طریق دسکتاپ، موبایل اندروید و آی‌اواس به این ارزدیجیتال متصل شوند. مدیریت کلیدها به عهده‌ خود کاربر است زیرا خود لومی به آن‌ها دسترسی نخواهند داشت.

 

کیف پول نرم افزاری اکسودوس

کیف پول دیجیتال آنلاین «اکسودوس» (Exodus) نیز یکی از کیف پول‌های چند ارزی است که گزینه‌ مناسبی برای ذخیره‌ چین لینک است. اکسودوس از ۱۰۰ ارزدیجیتال پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند از طریق ویندوز، لینوکس و مک به این کیف پول‌ها دسترسی داشته باشند.

از مزایای این کیف پول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چند ارزی بودن
  • سید ۲۴ عبارتی
  • متن باز بودن کیف پول
  • احراز هویت دوعاملی
  • هزینه‌های معاملاتی معقول

 

کیف پول نرم افزاری اتمیک

«اتمیک» (Atomic) یک بستر غیرمتمرکز مناسب برای معاملات ارزهای دیجیتال بدون تغییرناپذیری‌، زنجیره‌ای و شفاف است. تراکنش‌ها در بستری غیرمتمرکز انجام می‌شوند. کیف پول دیجیتالی اتمیک از بیش ‌از ۳۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند که این رقم قابل توجهی است که همین موضوع کاربران زیادی را به خود جذب می‌کند. برخی از مزایای این کیف پول عبارتند از:

  • کاربرپسند بودن
  • چند ارزی بودن
  • امکان کارکرد با کارت‌های اعتباری
  • انجام معاملات از طریق صرافی داخلی ShapeShift/Changelly
  • ذخیره‌سازی داده‌های محلی
  • سید ۲۴ عبارتی
  • ذخیره‌ تاریخچه‌ بلاک چین
  • پشتیبانی عالی و مداوم

کیف پول اتمیک طبیعتا دارایی معایبی از قبیل نداشتن احراز هویت دو عاملی و متن‌باز نبودن است که می‌تواند از محبوبیت این کیف پول تا حد زیادی بکاهد.

 

سخن پایانی

چین لینک به عنوان یکی از برترین آلت کوین‌هایی که توانسته است انقلابی نوین را در حوزه‌ ارزهای دیجیتال به وجود آورد چند سالی است که مورد توجه کارشناسان و منتقدان قرار گرفته است.

در این مقاله به بررسی برترین کیف‌پول‌های این ارز دیجیتال پرداخته‌ایم و کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری محبوبی نظیر کیف پول‌های لجر نانو و لومی و… را به شما عزیزان معرفی کرده‌ایم.

اگر شما نیز این ارز دیجیتال را در هر کدام از این کیف پول‌ها ذخیره کرده‌اید، تجربه‌ خود را با ما در میان بگذارید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا