🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش امنیتآموزش کیف پول

معرفی بهترین کیف پول های سخت افزاری

اگر تا الان درزمینه‌ خریدوفروش ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، حتما اسم کیف پول‌های سخت‌افزاری به گوش‌تان خورده است. از کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ذخیره و نگهداری رمز ارزهای مختلف استفاده می‌شود.

البته این را هم باید بگوییم که کیف پول‌های دیگری هم هستند که به‌صورت آنلاین می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، ولی برتری عمده‌ای که کیف پول‌های سخت‌افزاری به نسبت دیگر کیف پول‌ها و مخصوصا کیف پول‌های آنلاین دارند این است که امنیت این کیف پول‌های دیجیتال چند برابر کیف پول‌های آنلاین است.

علاوه بر این کیف پول‌های سخت‌افزاری در انواع متنوعی وجود دارند که بسته به شرایط مختلف می‌توانید هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید. در اصل همین تعداد زیادِ کیف پول‌های سخت‌افزاری است که باعث شده دست شما و دیگر کاربران برای انتخاب باز باشد.

در این مطلب قصد داریم تا بهترین کیف پول سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از میان آن‌ها کیف پول موردنظر خودتان را انتخاب کنید، اما اول ‌از همه باید ببینیم که اساسا کیف پول‌های سخت‌افزاری چه هستند و چه ویژگی‌ها، مزایا و معایبی دارند؟ پس با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

کیف پول سخت‌ افزاری

«کیف پول سخت افزاری» (Hardware wallet) یک دستگاه دیجیتال است که به منظور محافظت از کلیدهای خصوصی و ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال به صورت «ذخیره سرد» (Cold storage) طراحی شده است.

«کیف پول‌های سخت‌افزاری» (Hardware Wallets) دستگاه‌های کوچکی هستند که می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را حمل کنید. در اصل این کیف پول‌های دیجیتال کلید خصوصی ارزهای دیجیتال را به‌طور آفلاین و بدون اتصال به اینترنت در خودشان ذخیره می‌کنند و به شما امکان مدیریت دارایی‌های دیجیتال‌تان را می‌دهند.

این کیف پول‌ها هم ایمن هستند و هم استفاده از آن‌ها راحت است. در مورد امنیت این کیف پول‌ها بد نیست بدانید که این دستگاه‌ها می‌توانند در برابر حملات گوناگونی که امکان دارد به رایانه‌ی شما انجام بگیرد، مقاومت کنند و این امنیت به حدی قوی است که حتی اگر این دستگاه‌ها را به رایانه‌های آلوده به ویروس هم وصل کنید، بازهم مشکلی برای ارزهای دیجیتال شما به وجود نمی‌آید.

اگر قصدتان از سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال، بلندمدت است و می‌خواهید دارایی‌های دیجیتال‌تان را با هدفِ سرمایه‌گذاری بلندمدت در جایی ذخیره کنید، می‌توانیم این‌طور بگوییم که بهترین گزینه برای شما استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری است. البته شما این گزینه را هم دارید تا از دیگر روش‌های ذخیره‌سازی سرد هم استفاده کنید که از جمله‌ این گزینه‌ها می‌توانیم به «کیف پول‌های کاغذی» (Paper wallets) ارزهای دیجیتال اشاره ‌کنیم.

اما برگردیم به بحث کیف پول‌های سخت‌افزاری. شما با استفاده کردن از کیف پول‌های سخت‌افزاری، می‌توانید بر روی دستگاه کیف پول خود کلید خصوصی تولید کنید و این کار باعث می‌شود که تا حد زیادی خطر هک شدن و سرقت سرمایه‌تان کاهش پیدا کند.

جدا از این و همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، کیف پول‌های سخت‌افزاری این قابلیت را دارند تا کلیدهای خصوصی شما را به‌طور آفلاین ذخیره و نگهداری کنند و تنها در زمان انجام تراکنش است که به اینترنت نیاز خواهد بود.

جدا از این کار کردن با کیف پول‌های سخت‌افزاری برای شما فوق‌العاده راحت خواهد بود و در اکثر این کیف پول‌ها، برای انجام دادن تراکنش‌ها تنها لازم است تا دستگاه را به‌وسیله‌ یک کابل USB به رایانه‌ خود وصل کرده و از کیف پول استفاده کنید.

 

چرا از کیف پول‌ سخت افزاری استفاده کنیم؟

حتما این سؤال برای‌تان پیش‌آمده که اگر کیف پول‌های نرم‌افزاری، بدون اینکه نیاز باشد تا هزینه‌ای را پرداخت کنیم، به‌راحتی قابل دانلود و نصب هستند، چرا باید مبلغ زیادی پرداخت کنیم و از کیف پول‌های سخت‌افزاری استفاده کنیم؟ مگر این دسته از کیف پول‌های ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارند؟ پیش از آنکه به مزایا و معایب این کیف پول‌ها بپردازیم، بگذارید تفاوت اصلی این کیف پول‌ها را با دیگر کیف‌ها بیان کنیم.

کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت بیشتری نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری که به‌طور مداوم به اینترنت متصل هستند دارند، بنابراین برای زمانی که می‌خواهید مقدار زیادی ارز دیجیتال را ذخیره کنید و یا ارزهای‌تان را برای مدت طولانی ذخیره کنید این کیف پول‌ها مناسب هستند.

همچنین اینکه اگر رایانه‌ شما به بدافزارها و ویروس‌ها آلوده باشد، با وصل کردن این کیف پول به رایانه‌تان اتفاقی برای دارایی‌تان نخواهد افتاد و دیگر اینکه کیف پول‌های سخت‌افزاری به شما این امکان را می‌دهند که نسخه‌ پشتیبان تهیه کنید تا دارایی‌تان از دست نرود.

 

مزایای کیف پول های سخت ‌افزاری

حالا که با کیف پول‌های سخت‌افزاری آشنا شدید و به این نتیجه رسیدید که این دستگاه‌ها بهترین راه ذخیره و نگهداری ارزهای دیجیتال شما هستند، در مرحله‌ بعد باید بدانید که یک کیف پول سخت ‌افزاری خوب، چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

  • امنیت: به لطف این کیف پول‌ها و با وجود عدم اتصال به اینترنت، امنیت دارایی‌های دیجیتال‌تان را تضمین‌شده بدانید. درواقع این قابلیت مدیون لایه‌های امنیتی اضافی است که یک کیف پول سخت‌افزاری به دور ارزهای دیجیتال شما خواهد کشید و ازاین‌رو ارزهای دیجیتال‌تان در مقابل انواع حملات سایبری و هک شدن ایمن خواهند بود.

پس پیش از انتخاب کیف پول سخت‌افزاری خود این سؤالات را در مورد کیف پول مدنظرتان از خود بپرسید: کیف پول سخت‌افزاری من چقدر ایمن است؟ آیا می‌توانم از کیف پولم به‌وسیله‌ پین کد محافظت کنم؟ آیا این کیف پول صفحه‌نمایش دارد؟ آیا می‌توانم تراکنش‌ها را به‌صورت دستی و به‌وسیله یک دکمه تأیید کنم؟

  • کاربری ساده: کیف پول‌های سخت‌افزاری یک دستگاه کوچک هستند که خروجی USB دارند و به‌راحتی می‌توان آن را حمل کرد و به رایانه خود متصل کرد. ولی رابط کاربری ساده نیز یکی دیگر از ویژگی‌های یک کیف پول سخت ‌افزاری خوب است، زیرا اگر تازه‌وارد نیز باشید به آسانی می‌توانید با این کیف پول‌ها کار کنید.
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف: یکی از ویژگی‌ های کیف پول های سخت افزاری خوب این است که از بیش از یک ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، بنابراین شما به‌وسیله‌ یک کیف پول سخت‌افزاری می‌توانید به‌صورت همزمان با بلاک چین‌های متعددی کار کنید و نتیجتا اینکه می‌توانید اتریوم یا دیگر آلت کوین‌ها را خریده و در این کیف پول ذخیره کنید.
  • پلتفرم‌های سازگار با کیف پول: بعضی از کیف پول‌های سخت‌افزاری به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید با استفاده از پلتفرم‌های دیگر نظیر نرم‌افزارهای تلفن همراه‌تان نیز از آن‌ها استفاده کنید.
  • ترید مستقیم از یک کیف پول به کیف پولی دیگر:‌ با استفاده از پلتفرم‌هایی مثل Radar Relay می‌توانید به‌صورت مستقیم از کیف پول سخت‌افزاری خود ترید کنید.
  • امکان تهیه‌ نسخه‌ی پشتیبان: یکی از ویژگی‌هایی که حتما باید در یک کیف پول سخت ‌افزاری خوب وجود داشته باشد این است که بتوانید از اطلاعات ذخیره‌شده در کیف پول نسخه‌ پشتیبان تهیه کنید تا در صورت از دست دادن کیف پول بتوانید دارایی‌های‌تان را بازیابی کنید.

این از مزایای کیف پول‌های سخت‌افزاری. حالا بریم ببینیم که این کیف پول‌های ارزهای دیجیتال چه معایبی دارند تا بعد از آن بتوانید تصمیم‌گیری کنید که اصلا می‌خواهید از این کیف پول‌ها استفاده کنید یا خیر!

معایب کیف پول سخت‌ افزاری

باوجود امنیت بالای کیف پول‌های سخت‌افزاری که باعث شده تا ایمن‌ترین راه نگهداری ارزهای دیجیتال شما باشند، ولی این کیف پول‌ها با تعدادی محدودیت هم روبه‌رو هستند. مثلا اینکه کیف پول‌های سخت‌افزاری تعادل مناسبی بین ایمنی و کاربرپسندی را ایجاد کرده‌اند، ولی کاملا واضح است که می‌توانید از کیف پول‌های موبایلی مثل «کوینومی» (Coinomi) و «اکسودوس» (Exodus) بسیار راحت‌تر استفاده کنید.

با اینکه کیف پول‌های سخت‌افزاری ایمن‌تر از دیگر کیف پول‌های ارزهای دیجیتال هستند ولی با این حال باز امکان دارد که شما آن‌ها را گم کنید و یا از شما دزدیده شوند و شما به‌عنوان یک کاربر این کیف پول‌ها به‌شخصه مسئولیت حفظ دارایی‌های خودتان را برعهده دارید.

بیشتر کاربران این موضوع را یک مزیت می‌دانند نه محدودیت، چراکه دارایی‌های شما توسط هیچ شخص دیگری مدیریت نمی‌شود، ولی این موضوع را به این دید ببینید که اگر فرایندی را اشتباه انجام دهید، دیگر راهی برای بازیابی دارایی‌های دیجیتال خود نخواهید داشت.

این هم از معایب کیف پول‌های سخت‌افزاری! حالا اگر تصمیم گرفته‌اید که از این کیف پول‌ها استفاده کنید، در ادامه و تا پایان این مطلب همراه ما باشید، چرا که می‌خواهیم در کنار هم سری بزنیم به بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار.

 

کیف پول لجر نانو اس  Ledger nano S

کیف پول سخت‌افزاری «لجر نانو اس» (Ledger Nano S)، یکی از بهترین و ایمن‌ترین کیف پول‌های ارزهای دیجیتال جهت ذخیره‌ ایمن و مطمئن ارزهای دیجیتال است. این کیف پول ویژگی‌های امنیتی بسیاری دارد که هم در عرصه‌ ذخیره‌ ارزهای دیجیتال و هم ‌جهت خدمات پرداخت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تعدادی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این کیف پول سخت‌افزاری عبارت‌اند از سادگی استفاده از رابط کاربری این کیف پول، صفحه‌نمایشگر OLED، امکان پرداخت با سرعت بالا، سطح ایمنی بالا، کلید فیزیکی تعبیه‌شده برای تأیید تراکنش‌ها، امکان تهیه‌ نسخه‌ پشتیبان و قابلیت بازیابی دارایی‌ها و… .

این کیف پول، یک صفحه‌نمایش داخلی با ابعاد مطلوب دارد که پیام‌ها و بازدیدهای شما را در همان لحظه نمایش می‌دهد. جدا از این دکمه‌ای بر روی دستگاه تعبیه‌شده که می‌توانید از آن‌ جهت بررسی و تأیید تراکنش‌های‌تان استفاده کنید.

 

ویژگی ‌های کیف پول لجر نانو اس

کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد و تا به الان فروش بسیار قابل‌توجهی داشته است. این کیف پول سخت‌افزاری محبوب به‌صورت آفلاین کار می‌کند و به این دلیل امکان هک شدن دارایی‌های دیجیتال ذخیره‌شده‌ شما بر روی آن بسیار پایین است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این کیف پول ارزهای دیجیتال، تعداد بالای ارزهای دیجیتالی است که از آن پشتیبانی می‌کند.

از جمله شناخته‌شده‌ترین رمز ارزهایی که می‌توانید بر روی این کیف پول آن‌ها را ذخیره کنید می‌توانیم به بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین، دوج کوین، زی کش، بیت کوین کش، دش، اتریوم کلاسیک و… اشاره ‌کنیم. همچنین لجر نانو اس فرایند نصب و راه‌اندازی راحتی دارد و استفاده از آن نیز آسان است.

جدا از موارد بالا، خرید این کیف پول با توجه به قابلیت‌هایی که دارد از نظر اقتصادی برای شما مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. شاید ازجمله محدودیت‌های لجر نانو اس بتوانیم به «متن‌بسته بودن» (Closed source) آن اشاره ‌کنیم.

 

کیف پول ترزور Trezor

کیف پول سخت‌افزاری «ترزور» (Trezor) یکی از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال است که در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. در ابتدا شما تنها می‌توانستید از ترزور برای ذخیره و نگهداری بیت کوین استفاده کنید و ازاین‌رو این کیف پول به‌نوعی اولین کیف پول سخت‌افزاری برای بیت کوین به‌حساب می‌آید. در حقیقت هدفی که ترزور دارد این است که کلیدهای خصوصی شما و همچنین فرایند امضای تراکنش‌های‌تان را به‌صورت آفلاین انجام دهد و در این راه بسیار هم موفق بوده است.

جدا از این شما می‌توانید از این کیف پول سخت‌افزاری بر روی گوشی‌های موبایل با سیستم‌عامل اندروید و همچنین کیف پول‌های نرم‌افزاری مثل «ترزور ولت» (Trezor Wallet)، «مای سلیوم» (Mycelium) و «مولتی بیت اچ دی» (Multibit HD) استفاده کنید. در حال حاضر ترزور از حدود هشت ارز دیجیتال شناخته‌شده پشتیبانی می‌کند و برای تهیه‌ آن باید چیزی در حدود صد دلار هزینه کنید. خب! حالا ببینیم که ترزور چه ویژگی‌هایی دارد.

 

ویژگی‌های کیف پول ترزور

کیف پول سخت‌افزاری Trezor یکی از اصلی‌ترین رقبای کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano S به‌حساب می‌آید. اگرچه این شرکت هیچ‌وقت آمار فروش خود را منتشر نکرده است، ولی در برخی از زمان‌ها شاهد این بودیم که به دلیل تقاضای بالا در بازار، نمی‌توانستیم به‌سادگی ترزور را پیدا کنیم و بخریم. در بالا هم اشاره کردیم که ترزور هم مثل لجر در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد و شرکت توسعه‌دهنده‌ آن SatoshiLabs است.

ترزور به‌جز ویژگی‌های امنیتی بسیاری که دارد، رابط کاربری ساده‌ای هم دارد و به‌راحتی می‌توانید از قابلیت‌های این کیف پول سخت‌افزاری برای ذخیره‌ دارایی‌های دیجیتال خود به صورت سرد استفاده کنید. ترزور هم مثل لجر یک صفحه‌نمایش OLED دارد و به‌نوعی ظاهری شبیه به یک ماشین‌حساب دارد. علاوه بر این ترزور این قابلیت را دارد تا برای شما یک رمز ۹ رقمی تصادفی و همچنین یک عبارت بیست و چهار کاراکتری تولید کند تا اگر کیف پول خود را گم کردید یا خراب شد، بتوانید دارایی‌های دیجیتال خود را بازیابی کنید.

جدا از موارد بالا ترزور یک کیف پول «متن‌باز» (Open source) است و با توجه به قابلیت‌هایی که دارد خرید آن برای شما مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. ضمنا ترزور سبک است و می‌توانید به‌راحتی آن را با خود حمل کنید.

 

کیف پول کیپ کی (Keep key)

یکی دیگر از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری که می‌توانید از آن برای ذخیره و نگهداری دارایی‌های دیجیتال خود استفاده کنید، کیف پول«کیپ کی» (Keep Key) است. در برابر لجر نانو اس و ترزور این کیف پول امکانات زیادی ندارد و از نظر اندازه هم حدودا ۲ برابر این کیف پول‌ها است. ازاین‌رو حمل آن کمی سخت بوده و نمی‌توانید آن را در جیب خود بگذارید.

در حقیقت کیپ کی یک رایانه‌ مینیاتوری است که می‌توانید از آن برای ذخیره‌ کلید خصوصی خود استفاده کنید. اساسا کیپ پی یک کیف پول سخت‌افزاری است که به‌صورت سرد دارایی‌های دیجیتال شما را ذخیره می‌کند و با توانایی تولید کلید خصوصی و ذخیره‌ آن به‌صورت آفلاین، ایمنی دارایی‌های شما را تضمین می‌کند.

 

ویژگی‌های کیف پول کیپ کی

از جمله قابلیت‌های این کیف پول سخت‌ افزاری می‌توانیم به قیمت مناسب آن، صفحه‌نمایش OLED که به زیبایی بر روی دستگاه طراحی و تعبیه‌شده، پشتیبانی از بیشتر ارزهای دیجیتال شناخته‌شده در بازار و همچنین قابلیت‌های امنیتی بسیار حرفه‌ای و به‌روز آن اشاره کنیم. جدا از این موارد، کیپ کی برای حفاظت از دارایی‌های شما یک عبارت بازیابی و همچنین یک رمز عبور برای وارد شدن به کیف پول تولید می‌کند.

 

کیف پول لجر بلو (Ledger blue)

اگر بخواهیم به زبانی ساده کیف پول لجر بلو را توضیح دهیم باید بگوییم که این کیف پول سخت‌ افزاری نسخه‌ای جدیدتر از لجر نانو اس است که نسبت به آن ویژگی‌های بیشتر و پیشرفته‌تری دارد و صد البته که قیمت آن نیز بالاتر است. کیف پول دیجیتال Ledger Blue بر روی خود دارای یک صفحه‌نمایش رنگی کوچک است و در حال حاضر یکی از مدرن‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در بازار به‌حساب می‌آید.

این کیف پول در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد و  در حال حاضر به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت Ledger به‌ شمار می‌رود. اگر قصد استفاده از این کیف پول را داشته باشید، می‌توانید به‌وسیله‌ صفحه لمسی تعبیه‌شده بر روی آن به‌راحتی دارایی‌های دیجیتال و تراکنش‌های‌تان را مدیریت کنید. این از کلیت این کیف پول و حالا ببینیم که لجر بلو چه ویژگی‌هایی دارد.

 

ویژگی‌های کیف پول لجر بلو

کیف پول سخت‌افزاری لجر بلو رابط کاربری ساده‌ای دارد و استفاده از آن برای شما بسیار آسان خواهد بود و اگر جزء کاربران مبتدی هستید، برعکس لجر نانو اس کار با این کیف پول برای شما سردرگم‌کننده نخواهد بود. جدا از رابط کاربری ساده‌ای که لجر بلو دارد، این کیف پول از رمزهای عبور تشکیل‌شده از ۴ الی ۸ رقمی جهت ورود به کیف پول بهره می‌گیرد و ازاین‌رو امنیت بسیار بالایی دارد.

همچنین برعکس لجر نانو اس که برای استفاده از آن و انجام تراکنش‌ها باید آن را به رایانه‌ خود متصل کنید، لجر بلو عملکرد مستقلی دارد و برای استفاده از آن نیازی به متصل کردن آن به دستگاهی دیگر نخواهید داشت. علاوه بر این لجر بلو هم درست مثل لجر نانو اس، از شناخته‌شده‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار پشتیبانی می‌کند و می‌توانید با استفاده از این کیف پول این ارزهای دیجیتال را بر روی آن ذخیره کنید.

در حال حاضر برای تهیه لجر بلو از فروشگاه‌های اینترنتی، باید چیزی در حدود ۲۵۰ دلار هزینه کنید و از این ‌رو لجر بلو یکی از گران‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال به‌حساب می‌آید.

 

کیف پول بیت باکس (Bit Box)

«بیت باکس» (Bit Box) یک کیف پول سخت‌افزاری است که به‌وسیله‌ شرکت SHIFT Cryptosecurity که یک کمپانی سوئیسی است به بازار عرضه ‌شد. این دستگاه توسط Douglas Bakkum و یکی از برنامه‌نویسان هسته‌ بیت کوین یعنی Jonas Schnelli تولید شده است. بیت باکس که یک کیف پول کوچک است می‌تواند از ارزهای دیجیتال مختلفی مثل بیت کوین، اتریوم، توکن‌های ERC20  و… پشتیبانی کند.

جدا از این، شما با استفاده از این کیف پول دیجیتال می‌توانید جهت امنیت بیشتر دارایی‌های‌تان از قابلیت احراز هویت دومرحله‌ای بهره بگیرید. جدا از این در زمان خرید این کیف پول، یک کارت حافظه‌ چهار گیگابایتی هم دریافت می‌کنید.

 

ویژگی‌‌های کیف پول بیت باکس

کیف پول بیت باکس کوچک است و ظاهری شبیه به فلش مموری دارد و به همین جهت به‌راحتی قابل حمل است. یک چراغ LED نیز بر روی این کیف پول ارز دیجیتال تعبیه شده است. جهت رد یا قبول کردن تراکنش‌ها یک دکمه بر روی این دستگاه قرار داده شده است. همچنین بدنه‌ این کیف پول سخت‌ افزاری از موادی شبیه به شیشه‌های ضدگلوله ساخته شده و از این رو مقاومت بالایی در برابر ضربه خواهد داشت.

در این کیف پول قابلیت تهیه‌ نسخه‌ پشتیبان به‌صورت آفلاین بر روی کارت حافظه موجود در دستگاه قرار داده‌ شده و با استفاده از آن می‌توانید در هر زمانی اطلاعات ازدست‌رفته‌ خود را بازیابی کنید. کلید‌های خصوصی شما بر روی یک چیپ با امنیت بالا ذخیره می‌شوند و همچنین جهت حفظ حریم خصوصی شما، این کیف پول با مرورگرهایی مثل Tor نیز سازگار است.

در آخر نیز باید گفت که کیف پول بیت باکس یک کیف پول سخت‌ افزاری متن‌باز است.

 

سخن پایانی

کیف پول‌های سخت‌ افزاری به‌صورت یک دستگاه هستند که کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال شما را به‌صورت آفلاین و کاملا ایمن بر روی خود ذخیره می‌کنند. اگر قصد ذخیره و نگهداری میزان زیادی ارز دیجیتال در مکانی امن را دارید، کیف پول‌های سخت‌افزاری ایمن‌ترین و بهترین گزینه پیش روی شما خواهند بود.

علاوه بر این شاید در نگاه اول استفاده از این کیف پول‌ها دشوار به نظر برسد ولی این کیف پول‌ها برای استفاده‌ی عموم طراحی گردیده‌اند. پس اگر جزء کاربران آماتور بازار ارزهای دیجیتال هستید، نگران نباشید و در خرید این کیف پول تردید نکنید.

اگر بعد از خواندن این مقاله به این نتیجه رسیده‌اید که بهتر است برای امن نگه داشتن ارزهای دیجیتال خود از کیف پول سخت افزاری استفاده کنید، سری به فروشگاه ولت‌های سخت افزاری «ولت سنتر» بزنید تا بهترین تجربه خرید را داشته باشید.

در این مطلب سعی کردیم که علاوه بر معرفی کیف پول‌های سخت‌ افزاری و بررسی ویژگی‌های یک کیف پول سخت‌ افزاری خوب، شما را با بهترین کیف پول‌های سرد موجود در بازار هم آشنا کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و بتوانید با خواندن این مطلب انتخاب مطلوبی را انجام دهید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا