دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و تریدآموزش صرافی

معرفی و بررسی ۱۳ ارز دیجیتال برتر صرافی ها

با اینکه در ابتدا مفهوم «بیت کوین» (Bitcoin) و ارزهای دیجیتال به عنوان نوعی پول مجازی معرفی شد که تنها هدف از ساخت آن، دیجیتالی کردن پروسه‌ی انتقال پول و حذف عامل میانجی مثل بانک‌ و موسسات مالی بود؛ با اینحال رفته رفته همه‌چیز تغییر کرد و امروزه هر ارز دیجیتالی کاربرد خاص خودش را دارد.

یکی از انواع مختلف ارزهای دیجیتال، توکن‌های مربوط به صرافی‌ها است که قصد داریم در این مقاله به طور مفصل در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

برای این کار ابتدا کمی در مورد صرافی‌های ارز دیجیتال صحبت کرده و با انواع آن‌ها آشنا می‌شویم. سپس لیستی از بهترین رمزارزهای مربوط به صرافی‌های ارز دیجیتال را برایتان معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید آن‌ها را زیر نظر بگیرید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال به پلتفرم، سایت و اپلیکیشن موبایلی گفته می‌شود که کاربران می‌توانند با مراجعه به آن بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را خریدوفروش کنند.

هر کاربر برای خرید یا فروش بیت کوین، «اتریوم» (Ethereum) و سایر ارزهای دیجیتال نیاز به پلتفرم و بستری دارد که بتواند با استفاده از آن سفارش خود را ثبت کرده و رمزارزهای خود را مبادله کند.

وظیفه‌ی انجام این کار برعهده‌ی صرافی‌های ارز دیجیتال است که معمولاً به شکل یک سایت اینترنتی یا اپلیکیشن موبایل فعالیت می‌کنند.

برخی از این صرافی‌ها علاوه بر ارزهای دیجیتال متنوعی که در خود جای داده‌ و امکان خریدوفروش آن‌ها را فراهم کرده‌اند، خودشان نیز از یک رمزارز مخصوص و بومی استفاده می‌کنند که کاربردهای خاص خود را دارد.

برای مثال از نظر خیلی‌ از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال، در حال حاضر صرافی خارجی «بایننس» (Binance) بزرگترین صرافی برای معامله‌ی رمزارزها است که ارز دیجیتال «بایننس کوین» (Binance Coin) با نماد معاملاتی BNB ارز دیجیتال مخصوص آن محسوب می‌شود.

این ارز دیجیتال مزایای زیادی برای کاربران صرافی به همراه دارد که از جمله‌ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تخفیف در کارمزد معاملات، استفاده به عنوان وثیقه برای گرفتن وام رمزارزی و سپرده‌گذاری برای دریافت سود سالانه اشاره کرد.

موضوع مهم دیگری که در مورد صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارد این است که چنین صرافی‌هایی را می‌توان به دو نوع صرافی متمرکز و صرافی غیرمتمرکز تقسیم کرد.

«صرافی متمرکز» (Centralized Exchange)؛ به صرافی‌هایی گفته می‌شود که یک شرکت یا سازمان واحد آن را طراحی و پیاده‌سازی کرده و کاربر مجبور است برای معامله در آن، رمزارزهایش را به حساب خود در این صرافی‌ها واریز کند.

در این نوع صرافی‌ها دارایی کاربر تحت مالکیت خودش نیست و همه‌ی رمزارزهای او در کیف پول‌های صرافی ذخیره می‌شود.

«صرافی‌های‌ غیرمتمرکز» (Decentralized Exchange) یا به اختصار «دکس‌ها» (DEX) درست مانند اسمشان یک پلتفرم غیرمتمرکز برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال هستند.

در صرافی‌های غیرمتمرکز کاربر لازم نیست برای خرید یا فروش یک رمزارز آن را از کیف پول شخصی خود خارج کند و می‌تواند با اتصال کیف پول خود به سایت صرافی، به صورت مستقیم معامله کرده و در آخر نیز رمزارزهای خود را در کیف پول خودش دریافت کند.

هر دو نوع صرافی، ارز دیجیتال بومی خاص خود را دارند که کاربردشان می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه ابتدا بهترین ارزهای دیجیتال مربوط به صرافی‌های متمرکز را معرفی می‌کنیم و سپس به سراغ ارزهای دیجیتال صرافی‌های غیرمتمرکز می‌رویم.

 

بهترین ارزهای دیجیتال صرافی‌ های متمرکز

از جمله بهترین ارزهای دیجیتال بومی صرافی‌های متمرکز می‌توان به رمزارز بایننس (BNB)، اونوس سد لئو (UNUS SED LEO) و اف تی تی (FTT) اشاره کرد.

صرافی‌های متمرکز با تمام معایبی که می‌توان برای آن‌ها پیدا کرد، جزء جدایی‌ناپذیر بازارهای مالی هستند و بخاطر ویژگی‌هایی مانند امکانات بیشتر و سادگی، بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند از آن‌ها استفاده کنند. در ادامه بهترین ارزهای دیجیتال صرافی‌های متمرکز را مشاهده می‌کنید که به ترتیب ارزش بازار لیست شده‌اند.

بهترین ارزهای دیجیتال صرافی‌ های متمرکز

 

رمزارز بایننس کوین (BNB)

صرافی بایننس محبوب‌ترین و بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال است که از سال ۲۰۱۷ میلادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این صرافی خیلی زود حوزه‌ی فعالیت‌های خود را گسترش داد و با ایجاد بلاک چین اختصاصی و رمزارز بومی خود برای رقبا خط و نشان کشید.

در حال حاضر ارز دیجیتال بایننس کوین یا «بی ان بی» (BNB) بعد از بیت کوین، اتریوم، «تتر» (USDT) و USDC در رتبه‌ی پنجم برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار دارد.

این موضوع وقتی ارزش بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم تتر و USDC جزو ارزهای دیجیتال با ارزش ثابت یا «استیبل کوین» (Stablecoin) هستند و اگر آن‌ها را فاکتور بگیریم می‌توان بی ان بی را سومین ارز دیجیتال برتر بازار بعد از بیت کوین و اتریوم در نظر گرفت.

رمزارز بی ان بی به عنوان سوخت اصلی اکوسیستم «بی ان بی چین» (BNB Chain) نیز شناخته می‌شود که همان بلاک چین اختصاصی بایننس است.

برای انجام تراکنش‌های این بلاک چین و برنامه‌های غیرمتمرکز پیاده‌سازی شده در آن، باید مبلغ مشخصی به عنوان کارمزد پرداخت شود که این پرداخت همواره با استفاده از ارز دیجیتال BNB انجام می‌شود.

از دیگر کاربردهای BNB می‌توان به استفاده از آن برای خرید از فروشگاه‌های منتخب، رزرو هتل، خرید بلیط هواپیما و شرکت در طرح‌های متنوع صرافی بایننس اشاره کرد.

 

ارز دیجیتال اونوس سد لئو (LEO)

این ارز دیجیتال که اسم منحصر به فردی هم دارد، به عنوان رمزارز بومی صرافی «بیت فینکس» (Bitfinex) شناخته می‌شود.

این صرافی یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۰ میلادی آغاز و مدت‌ها بعد در اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی ارز دیجیتال بومی خود را با نام «اونوس سد لئو» (UNUS SED LEO) و نماد معاملاتی LEO به بازار عرضه کرد.

جالب است بدانید که اونوس سد لئو یک عبارت لاتین است که در زبان فارسی می‌توان معادل «یکی، ولی یک شیر» را برای آن در نظر گرفت. این اسم از داستانی گرفته شده که در جریان آن روباه ماده‌ای به خاطر داشتن چندین فرزند به شیری کنایه می‌زند و به او فخر می‌فروشد.

اما شیر در جواب او می‌گوید درست است که فقط یک فرزند دارم ولی او یک شیر است. از این داستان برای تاکید روی اهمیت کیفیت نسبت به کمیت استفاده می‌شود و شعار شرکت «آی فینکس» (iFinex) به عنوان شرکت مادرِ صرافی بیت فینکس است.

نکته‌ی جالب دیگر در مورد این رمزارز ماهیت خاص آن است که طبق ادعای مدیران شرکت سازنده قرار نیست یک رمزارز دائمی باشد.

در واقع شرکت آی فینکس قرار است هر ماه معادل ۲۷ درصد سود خالص ماه قبل خود را صرف خرید این رمزارز از بازار و از رده خارج کردن آن کند. بدین ترتیب در نهایت هیچ رمزارز لئویی در بازار باقی نخواهد ماند.

در زمان نگارش این مقاله ارز دیجیتال لئو در رتبه‌ی بیستم برترین ارزهای دیجیتال جهان از نظر ارزش بازار قرار دارد و بعد از BNB می‌توان آن را دومین ارز دیجیتال برتر در حوزه‌ی صرافی‌های متمرکز در نظر گرفت.

 

توکن اف تی ایکس (FTT)

صرافی «اف تی ایکس» (FTX) یکی دیگر از صرافی‌های خوب ارزهای دیجیتال است که توانسته اعتماد خیل عظیمی از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. این صرافی نیز یک رمزارز بومی به نام توکن اف تی ایکس دارد که البته نماد معاملاتی آن FTT است.

از ارز دیجیتال اف تی تی می‌توان برای دریافت تخفیف در پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، سپرده‌گذاری و دریافت سود، استفاده به عنوان وثیقه برای دریافت وام و موارد مشابه استفاده کرد.

نکته‌ی قابل توجهی که در مورد صرافی اف تی ایکس وجود دارد، تمرکز آن روی بازار آتی یا «فیوچرز» (Futures) و همچنین توکن‌های «لوریج» (Leverage) یا اهرم ‌دار است.

بنابراین کسانی که به دنبال بازارهایی به غیر از بازار عادی می‌گردند، می‌توانند از این صرافی استفاده کرده و در صورت تمایل روی ارز دیجیتال بومی آن سرمایه‌گذاری کنند.

هشدار: در نظر داشته باشید که زمان انتشار این مقاله، صرافی اف تی ایکس دچار فروپاشی شده و قیمت توکن آن نیز ۳۰ درصد افت قیمت را تجربه کرده است، پس قبل از خریدن این توکن بهتر است کمی تحقیق کنید و بی‌مهابا مقدار زیادی نخرید.

 

ارز دیجیتال کرونوس (CRO)

ارز دیجیتال «کرونوس» (Cronos) که در صرافی‌ها با نماد CRO معامله می‌شود، رمزارز بومی صرافی «کریپتو دات کام» (Crypto.Com) و بلاک چین کرونوس است.

این صرافی سنگاپوری که قبلاً با نام «موناکو» (Monaco) شناخته می‌شد در سال ۲۰۱۸ توانست دامنه‌ی اینترنتی Crypto.com را خریداری کرده و اسم خود را به این برند جدید تغییر دهد. دامنه‌ای که متخصصان این حوزه ارزش آن را چیزی بین ۵ تا ۱۰ میلیون دلار تخمین می‌زنند.

از کاربردهای مهم ارز دیجیتال کرونوس می‌توان به امکان سپرده‌گذاری و دریافت مزایای مختلف، تخفیف در کارمزدهای پرداختی در صرافی، پرداخت کارمزدهای انجام شده در بلاک چین کرونوس و خرید از فروشگاه‌های منتخب اشاره کرد.

جالب است بدانید که صرافی کریپتو دات کام با شرکت‌های بزرگی مثل مجله‌ی معتبر «تایم» (TIME) و فروشگاه «شاپیفای» (Shopify) همکاری داشته و حامی مالی جام جهانی پیش رو در قطر نیز هست.

 

رمزارز اوکی بی (OKB)

صرافی «اوکی اکسچنج» (Ok Exchange) که البته حروف‌چینی رسمی آن به شکل OKX است، از جمله صرافی‌های خوب برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. این صرافی نیز از یک توکن بومی به نام «اوکی بی» (OKB) استفاده می‌کند که از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به تخفیف حداکثر ۴۰ درصدی در کارمزد معاملات و دریافت سود از طریق سپرده‌گذاری اشاره کرد.

علاوه بر این، افرادی که دارای ارز دیجیتال OKB باشند اجازه‌ی شرکت در عرضه‌ اولیه‌هایی که در این صرافی انجام می‌شوند را پیدا خواهند کرد.

سازندگان این رمزارز برای حفظ ارزش آن از روش «توکن سوزی» (Token Burning) استفاده می‌کنند. بدین ترتیب که هر سه ماه یک بار مقداری از موجودی در گردش این ارز دیجیتال توسط سازنده به یک آدرس غیرقابل‌دسترسی فرستاده می‌شوند تا بدین ترتیب با کاهش عرضه، تقاضا برای آن بیشتر شود.

 

ارز دیجیتال کوکوین (KCS)

رمزارز کوکوین که به آن کوکوین توکن هم گفته می‌شود، ارز دیجیتال رسمی صرافی «کوکوین» (Kucoin) است. این رمزارز در سال ۲۰۱۷ میلادی و با هدف شریک کردن کاربران در سودهای حاصل از صرافی طراحی و ساخته شد.

در ابتدا موجودی کل این رمزارز ۲۰۰ میلیون واحد بود که قرار است با استفاده از روش‌های مختلف از جمله توکن سوزی در نهایت این رقم به ۱۰۰ میلیون واحد برسد.

شاید به جز دریافت تخفیف در کارمزد معاملات، مهم‌ترین مزیت ارز دیجیتال کوکوین دریافت سود ثابت از خود صرافی کوکوین باشد.

به عبارت دیگر، صرافی کوکوین بخشی از کارمزدهای دریافتی از کاربران را به رمزارز کوکوین تبدیل کرده و آن‌ها را بین دارندگان این رمزارز پخش می‌کند. اینکه هر کاربر چقدر دریافت می‌کند به مقدار کوکوین در اختیار، حجم معاملات صرافی و موارد دیگر بستگی دارد.

علاوه بر این، دارندگان رمزارز KCS می‌توانند با استفاده از بخش عرضه اولیه کوکوین، ارزان‌تر و زودتر از بقیه رمزارز پروژه‌های بلاک چینی منتخب را دریافت کنند.

 

توکن هوبی (HT)

صرافی ارز دیجیتال «هوبی گلوبال» (Houbi Global) یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که از سال ۲۰۱۳ میلادی شروع به فعالیت کرده و هم‌اکنون بیش از ۱۰ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند.

این صرافی نیز یک ارز دیجیتال بومی به نام «هوبی توکن» (Houbi Token) دارد که در صرافی‌ها با نماد HT معامله می‌شود. بنابراین وقتی صحبت از رمزارز اچ تی می‌شود، منظور همان ارز دیجیتال محلی صرافی هوبی است.

مهم‌ترین کاربرد این رمزارز که برپایه‌ی بلاک چین اتریوم طراحی و ساخته شده، پاداش دادن به کاربران خود از طریق تخفیف در کارمزد معاملات و روش‌های دیگر است. علاوه بر این دارندگان این رمزارز می‌توانند در مدیریت و توسعه‌ی صرافی هوبی نیز نقش داشته و در رای‌گیری‌های آن شرکت کنند.

 

گیت توکن (GT)

ار دیجیتال «گیت» (Gate Token) یا «جی تی» (GT) همان‌طور که از اسمش پیداست ارز دیجیتال بومی صرافی گیت به حساب می‌آید. این صرافی قدیمی بیشتر به پشتیبانی خود از رمزارزهای مختلف مشهور است که در بسیاری از موارد زودتر از صرافی‌های دیگر رمزارزهای ناشناخته را لیست می‌کند.

علاوه بر این، ارز دیجیتال گیت به عنوان سوخت اصلی بلاک چین «گیت چین» (Gate Chain) نیز کاربرد دارد که از این نظر می‌توان آن را در کنار ارز دیجیتال BNB و بلاک چین اختصاصی بایننس قرار داد.

از ارز دیجیتال جی تی می‌توان برای دریافت تخفیف در کارمزد معاملات، دسترسی به بخش‌های ویژه‌ی صرافی گیت و دریافت سطوح کاربری VIP استفاده کرد.

 

ارز دیجیتال کوینکس (CET)

رمزارز «ست» (CET) که ارز دیجیتال بومی صرافی «کوینکس» (CoinEx) است نسبت به بقیه‌ی ارزهای معرفی شده در رتبه‌ی پایین‌تری قرار می‌گیرد و صرفاً به خاطر محبوبیتی که این صرافی در بین کاربران ایرانی دارد، آن را معرفی می‌کنیم.

از این ارز دیجیتال نیز مانند همه‌ی رمزارزهای مخصوص صرافی، برای تخفیف در کارمزد معاملات، دریافت سطح کاربری VIP و مزایای دیگر استفاده می‌شود.

همچنین از آنجایی که صرافی کوینکس بلاک چین مخصوص خود را نیز راه‌اندازی کرده، پرداخت کارمزد تراکنش‌های آن با ارز دیجیتال CET انجام می‌شود.

در حال حاضر ارز دیجیتال کوینکس در رتبه‌ی ۴۷۵ برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار دارد و همان‌طور که اشاره کردیم فاصله‌ی زیادی با دیگر رمزارزهای رقیب دارد.

 

بهترین ارزهای دیجیتال صرافی‌ های غیرمتمرکز

ارز دیجیتال یونی، سوشی، کیک و 1inch از بهترین ارزهای دیجیتال صرافی‌های غیرمتمرکز هستند.

ارزهای دیجیتال صرافی‌های غیرمتمرکز نیز در بیشتر موارد کاربردی مشابه ارزهای دیجیتال صرافی‌های متمرکز دارند. با این حال برخی تفاوت‌ها نیز در بین آن‌ها وجود دارد که در ادامه ضمن معرفی برترین ارزهای دیجیتال صرافی‌های غیرمتمرکز، در مورد این تفاوت‌ها نیز صحبت می‌کنیم.

 

ارز دیجیتال یونی سواپ (UNI)

صرافی «یونی سواپ» (UniSwap) بهترین و محبوب‌ترین صرافی غیرمتمرکزی‌ست که هم‌اکنون فعالیت می‌کند. این صرافی برپایه‌ی بلاک چین اتریوم طراحی و ساخته شده و برای همین به راحتی می‌توان تمام توکن‌های اتریومی (ERC-20) را در آن معامله کرد.

ارز دیجیتال یونی نیز که حتماً بارها آن‌ را با نماد UNI مشاهده کرده‌اید، ارز دیجیتال بومی این صرافی است و کاربردهای خاص خود را دارد.

برای مثال همه‌ی کسانی که جزو دارندگان این رمزارز باشند، می‌توانند در روند مدیریت و توسعه‌ی یونی سواپ مشارکت داشته و در آینده‌ی آن سهیم باشند. بدین ترتیب که مقدار یونی هر شخص نشان‌دهنده‌ی قدرت و ارزش رای او در رای‌گیری‌ها به حساب آمده و می‌تواند در اعمال یا رد یک تغییر خاص نقش اساسی داشته باشد.

 

رمزارز سوشی سواپ (SUSHI)

صرافی غیرمتمرکز «سوشی سواپ» (SushiSwap) در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی و از روی کدهای یونی سواپ ساخته شد تا با رفع نواقص آن، ویژگی‌های بیشتری را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

همانند رمزارز یونی، از ارز دیجیتال سوشی نیز به عنوان توکن مالکیتی این صرافی استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، کسانی که مقدار زیادی از این ارز دیجیتال را در کیف پول‌های دیجیتال خود داشته باشند، نقش مهم‌تری در رای‌گیری‌های انجام شده خواهند داشت.

از دیگر کاربردهای سوشی که در صرافی‌ها با نماد SUSHI معامله می‌شود، استفاده از آن به عنوان پاداش فعالیت در صرافی است. برای مثال کسانی که در تامین نقدینگی این صرافی نقش داشته باشند، ممکن است مقداری از رمزارز سوشی را به عنوان پاداش دریافت کنند.

 

رمزارز پنکیک سواپ (CAKE)

با ظهور صرافی‌های غیرمتمرکز و افزایش محبوبیت صرافی‌هایی مثل یونی سواپ و سوشی سواپ، خیلی زود شاهد صرافی‌های مشابهی در بلاک چین‌های دیگر هم بودیم. همان‌طور که اشاره کردیم دو صرافی یونی سواپ و سوشی سواپ برپایه‌ی بلاک چین اتریوم ساخته شده بودند و برای همین کاربران تنها می‌توانستند، توکن‌های اتریومی را در آن مبادله کنند.

اما صرافی غیرمتمرکز «پنکیک سواپ» (PancakeSwap) به جای اتریوم، پلتفرم خود را بر بستر بلاک چین بایننس توسعه داد و به همین دلیل در حال حاضر پنکیک سواپ بزرگترین صرافی غیرمتمرکز برای مبادله‌ی توکن‌های مبتنی بر بلاک چین بایننس به حساب می‌آید.

رمزارز «کیک» (Cake) نیز رمزارز بومی این صرافی است و همانند یونی و سوشی عمده‌ترین کاربرد آن برای رای‌گیری در تصمیمات صرافی و همچنین پرداخت پاداش به کاربران است.

 

ارز دیجیتال وان اینچ (1inch)

ارز دیجیتال وان اینچ که در صرافی‌ها آن را با نماد 1INCH می‌شناسیم، رمزارز بومی صرافی غیرمتمرکزی به همین نام است. با این حال صرافی وان اینچ یک تفاوت عمده با دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز معرفی شده دارد.

در واقع کاری که وان اینچ انجام می‌دهد، جمع‌آوری نرخ‌های صرافی‌های غیرمتمرکز دیگر است که باعث می‌شود کاربران با کمترین هزینه‌ها رمزارزهای خود را مبادله کنند.

رمزارز وان اینچ نیز یک توکن مالکیتی است و دارندگان آن می‌توانند در آینده‌ی این پلتفرم کاربردی نقش داشته باشند. در جدول زیر لیست ارزهای دیجیتال صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز را به‌طور تفکیک شده برایتان آورده‌ایم:

بهترین ارزهای دیجیتال

 

سخن پایانی

ارزهای دیجیتال بومی صرافی‌ها از جمله رمزارزهایی هستند که روزانه کاربران زیادی از آن‌ها استفاده کرده و فواید آن را در فعالیت‌های خود می‌بینند.

چه برای دریافت تخفیف در کارمزد معاملات باشد و چه برای اثرگذاری در آینده‌ی پلتفرم مورد استفاده‌ی خود، هر روز شاهد استفاده‌ی کاربران و سرمایه‌گذاران از چنین رمزارزهایی هستیم که برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر واقعاً در بهبود روند فعالیت روزمره‌ی آن‌ها تاثیر مثبت می‌گذارند.

بازار ارزهای دیجیتال بازار بزرگی است که بخش‌های متنوعی هم دارد. روز به روز نیز به این تنوع افزوده می‌شود و شاهد ظهور نوع جدیدی از رمزارزها هستیم.

از همین رو در این مقاله سعی کردیم نوع خاصی از آن‌ها را که رمزارزهای مخصوص صرافی‌ها هستند برایتان معرفی کرده و حتی به چند نمونه از بهترین ارزهای دیجیتال مخصوص صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز اشاره کنیم. امیدواریم کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی مثل بی ان بی، لئو، سوشی یا کیک را دارند با خواندن این مقاله بتوانند تصمیم آگاهانه‌تری بگیرند.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

    1. سلام وقت شما بخیر
      بله معروف‌تری و محبوب‌ترین رمزارز صرافی‌ها بایننس هست ولی دلیل نمیشه که حتما همه باید فقط بی‌ان‌بی بخرن
      مثلا توی خود بازار کریپتو هم بیت‌کوین محبوبیت بیشتری داره ولی آیا دلیل میشه به ارزهای دیگه بی‌توجهی بشه؟
      تحقیقات درست و اصولی راهنمای بهتری هستن تا توجه صرف به محبوبیت یک ارز دیجیتال
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا