🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش بیت کوینآموزش سرمایه‌گذاری و ترید

چگونه بیت کوین بفروشم؟ آموزش فروش بیت کوین

قطعا این سوال برای تمام افرادی که بیت کوین استخراج کرده‌اند یا آن را خریده‌اند پیش می‌آید که چگونه می‌توان آن را فروخت. ازاین‌رو در این مطلب قصد داریم تا به‌صورت کلی به بررسی تمامی روش‌هایی که این افراد می‌توانند اقدام به فروش بیت کوین خود کنند بپردازیم.

این موارد شامل فروش بیت کوین به دلار، فروش بیت کوین به تومان یا تبدیل این رمز ارز به ارزهای دیجیتال دیگر می‌شود، پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا به‌طور کامل به این پرسش پاسخ دهیم.

تبدیل بیت کوین به تومان

به‌طور‌کلی برای فروش بیت کوین و دریافت ریال یا تومان& دو راه در پیش رو دارید، یا می‌توانید اشخاصی را در اینترنت پیدا کنید که حاضر باشند از شما بیت کوین بخرند و پول را در ازای دریافت بیت کوین به حساب شما واریز کنند یا باید از طریق صرافی‌های داخلی اقدام به خریدوفروش کنید.

باید دقت کنید که در روش اول این احتمال وجود دارد که کلاهبرداری روی دهد و شخص پس از دریافت بیت کوین، به حساب شما پولی واریز نکند. از آنجایی هم که تراکنش‌های بیت کوین برگشت‌ناپذیر هستند، راهی برای بازپس‌گیری دارایی دیجیتال خود یا حتی پیگیری قانونی برای شما وجود ندارد و سرمایه‌تان از بین خواهد رفت.

حتی این امکان نیز وجود دارد که شخص یک کلاهبردار فیشینگ باشد و بخواهد اطلاعات حساب شما را به دست بیاورد یا حتی ممکن است آن شخص قصد پول‌شویی داشته باشد تا بتواند پول‌های خود را به بیت کوین تبدیل کند و به این ترتیب پای شما نیز به این جریان باز خواهد شد.

حال به راه دوم برمی‌گردیم که استفاده از صرافی‌های داخلی است. این روش به نسبت امن‌تر از راه اول است ولی پیشنهاد ما به شما این است که پس از پیدا کردن صرافی ارز دیجیتال باید اطمینان حاصل کنید که این صرافی معتبر است و سابقه‌ خوبی در بین کاربران خود دارد. با یک سرچ ساده می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، از انجام معامله و فروش بیت کوین خود به اشخاص یا وب‌سایت‌ها و گروه‌های تلگرامی که شناختی از آن‌ها ندارید، خودداری کنید.

پس از انتخاب صرافی، شما می‌توانید بیت کوین خود را به صرافی بفروشید یا از بستری که صرافی برای شما فراهم کرده استفاده کنید و با افرادی دیگر معامله انجام دهید. بنابراین نیاز است که فرایند احراز هویت را در داخل صرافی انجام دهید زیرا این فرایند به طرفین معامله اطمینان می‌دهد که هر دو طرف مورد تایید تیم پشتیبانی و توسعه‌دهنده‌ صرافی هستند و به‌این‌ترتیب می‌توانید با خیال راحت اقدام به معامله بر روی این بسترهای معاملاتی کنید.

بنابراین بین دو روش بالا، استفاده از صرافی بهترین راه فروش بیت کوین است. شما می‌توانید پس از جست‌وجو در گوگل، صرافی‌های معتبری را پیدا کنید که در قیمت، کارمزد، تیم پشتیبانی و… با یکدیگر تفاوت دارند.

تبدیل بیت کوین به دلار

جهت تبدیل رمز ارز بیت کوین خود به دلار، نیاز است تا شما به یک حساب ارزی بین‌المللی دسترسی داشته باشید که در حال حاضر این دسترسی برای کاربران ساکن ایران، به دلیل اعمال تحریم‌ها بر کشور ما میسر نخواهد بود. ولی اگر قصد فروش بیت کوین خود به دلار را دارید و قصد دارید تا دلارهای خود را نیز نگه ‌دارید، پیشنهاد ما این است که بیت کوین‌های خود را به رمز ارز «تتر» (Tether) تبدیل کنید.

درواقع همان‌طور که احتمالا می‌دانید، تتر یک «رمز ارز پایدار» (Stable Coin) است که قیمت آن معادل ۱ دلار بوده و به‌سادگی می‌توانید آن را داخل کیف پول ارز دیجیتال خود ذخیره کنید. نتیجتا اینکه اگر از شرایط لازم گفته‌شده برخوردار هستید، جهت فروش رمز ارز بیت کوین خود در ازای دلار، می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتال «کوین بیس» (Coinbase)، «بیت استمپ» (Bitstamp)، «بیت فاینکس» (Bitfinex) و «کراکن» (Kraken) استفاده کنید.

 

تبدیل بیت کوین به ارزهای دیجیتال دیگر

روش دیگری نیز برای فروش بیت کوین وجود دارد و آن می‌توانید بیت کوین خود را بفروشید و در ازای آن رمز ارز دیگری بگیرید. این فرایند در بستر صرافی‌ها انجام می‌گیرد. صرافی پس از کسر کارمزد از حساب شما، بیت کوین شما را به ارز انتخابی‌تان تبدیل خواهد کرد.

در این روش هم می‌توانید از صرافی داخلی استفاده کنید و هم خارجی که البته تفاوت‌هایی با هم دارند. به‌طور‌مثال میزان نقدشوندگی صرافی‌های داخلی بسیار کمتر از صرافی‌های خارجی است. سرعت نقدشوندگی صرافی‌های بین‌المللی به حدی است که معاملات شما در همان لحظه انجام می‌گیرند.

همچنین مورد دیگر، کارمزد است که بین این دو نوع صرافی بسیار تفاوت دارد. نکته‌ دیگر اینکه صرافی‌های ایرانی نسبت به صرافی‌های بین‌المللی، انواع ارزهای دیجیتال کمتری دارند. در آخر باید گفت با اینکه امنیت صرافی‌های خارجی از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی بیشتر است، با‌این‌حال این صرافی‌ها نیز از امنیت خوبی برخوردارند.

همان‌طور که در قبل گفتیم در صرافی‌های داخلی می‌توان او‌ام‌پی فینکس را نام برد و در صرافی‌های بین‌المللی، صرافی‌های «بایننس» (Binance) و بیترکس (Bitrex) معتبر هستند. برای دیدن لیست صرافی‌های معتبر بین‌المللی می‌توانید مقاله‌ صرافی‌های ارز دیجیتال را مطالعه فرمایید.

البته دقت کنید که طبق شرایطی که شما در آن قرار دارید، انتخاب روش فروش بیت کوین می‌تواند تغییر کند و نمی‌توان به‌طور قطعی گفت که کدام روش از دیگری بهتر است. ازاین‌رو انتخاب صرافی ارز دیجیتال داخلی یا خارجی، کاملا به نظر شخصی خود شما وابسته خواهد بود.

 

فروش بیت کوین بدون احراز هویت

یکی از موضوعات مهم در زمینه‌ خرید و فروش بیت کوین، مسئله‌ احراز هویت است. دقت کنید که احراز هویت به شما کمک می‌کند که از رخ دادن مشکلات احتمالی جلوگیری کنید و امنیت شما را بالا می‌برد، همچنین به شما کمک می‌کند که در هنگام خرید و فروش بیت کوین به شخصی دیگر در بستر صرافی، بتوانید این کار را با اطمینان انجام دهید؛ زیرا صرافی با در دست داشتن اطلاعات شخصی کاربر دیگر، ریسک این خطرات را کاهش می‌دهد.

با اینکه احراز هویت امنیت شما را بالا می‌برد، با‌این‌حال بسیاری از افراد هستند که به هر دلیلی دوست ندارند هویت خود را فاش کنند. در این حالت با پیدا کردن صرافی‌های خارجی که اجازه‌ فعالیت بدون احراز هویت به کاربران را می‌دهند، می‌توان این مشکل را حل کرد. اگرچه دقت کنید که تمامی صرافی‌های داخلی ایرانی از شما مدارک شناسایی می‌خواهند.

علاوه بر صرافی‌های خارجی، روش دیگر استفاده از کانال‌های تلگرامی یا جست‌وجو در اینترنت برای پیدا کردن افرادی است که بتوان به آن‌ها بیت کوین فروخت ولی همان‌طور که گفته شد دقت کنید که این کار ریسک‌های بسیار زیادی در پی دارد و مورد پیشنهاد ما نیست.

 

حداقل و حداکثر میزان فروش بیت کوین

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که در هنگام فروش بیت کوین باید مبلغ زیادی داشته باشند، درحالی‌که شما حتی می‌توانید بیت کوین خود به مبلغ ۵۰ هزار تومن را نیز بفروشید. این نکته قابل‌ذکر است که در صرافی‌های ارز دیجیتال مختلف، میزان حداقلی برای این کار در نظر گرفته شده است که بسته به صرافی ارز دیجیتالی که انتخاب می‌کنید، ممکن است این مقدار تغییر کند. اما نکته‌ اصلی این است که حتما نیازی نیست تا مالک حجم زیادی از بیت کوین باشید تا بتوانید اقدام به فروش آن کنید.

جدا از این، برای فروش بیت کوین نیز به همین شکل هیچ‌گونه حداکثری در نظر گرفته نمی‌شود و شما به هر میزان بیت کوینی که در تملک خود دارید، می‌توانید اقدام به فروش این ارز دیجیتال کنید ولی باز هم بعضی از صرافی‌ها ممکن است سقف خاصی برای فروش بیت کوین داشته باشند.

 

سخن پایانی

اگر صاحب مقداری بیت کوین، هرچند کم هستید، راه‌های بسیاری وجود دارد که بسته به شرایط خود می‌توانید از هر کدام از آن‌ها استفاده کنید و بیت کوین خود را بفروشید. به طور کل این راه‌ها شامل استفاده از صرافی‌های خارجی و داخلی است، یا پیدا کردن اشخاصی در فضای اینترنت که بتوانید از طریق آن‌ها بیت کوین‌های خود را بفروشید.

در این مقاله به بررسی هر کدام از این راه‌ها پرداختیم و آن‌ها را به تفصیل بررسی کردیم. اما مطلبی که به‌طورکلی وجود دارد این است که راحت‌ترین و امن‌ترین راه برای فروش بیت کوین استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی است. با‌این‌حال انتخاب روش فروش کاملا به شما و سبک کارتان بستگی دارد.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا