دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و تریدآموزش کیف پول

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ترون (TRX) را بشناسید

هر ارز دیجیتال تازه‌ای که به بازار پا می‌گذارد، سعی دارد تا با ایجاد ارزش‌افزوده‌ای نسبت به رقیبان خود، سهم و جایگاهی در بازار پیدا کند. ترون هم ادعا می‌کند که در هر ساعت از شبانه‌روز، توانایی سروسامان ‌دادن به ۲ هزار تراکنش در ثانیه را دارد. این رقم، بسیار جالب توجه بوده و به این معناست که ترون تمام تلاشش را کرده تا ظرفیت شبکه‌ غیرمتمرکز خود را از ارزهای دیجیتال معروف دیگری مانند بیت کوین هم بیشتر کند.

جدا از این مسائل ارز دیجیتال ترون هدف و چشم‌انداز بزرگ دیگری هم برای خود در نظر گرفته است. ترون می‌خواهد اینترنت غیرمتمرکز را در تمام دنیا رواج بدهد. یعنی تولید محتوا در سطح اینترنت بدون واسطه‌ها و در بستر شبکه‌ای غیرمتمرکز پیش خواهد رفت. جالب نیست؟

باوجود شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر بلاک ‌چین، اپ‌استورهای بلاک ‌چینی و به‌‌طور کلی، ظرفیت‌هایی که امکان تولید محتوای بی‌واسطه‌ افراد در سطح اینترنت غیرمتمرکز را می‌دهند، گردش و نشر اطلاعات در دنیا وارد مرحله‌ کاملا جدیدی خواهد شد. ترون هم زیرساخت مالی این شبکه را فراهم می‌کند.

پس اگر دوست‌دار ارزهای دیجیتال هستید یا از آن دسته افرادی هستید که نسبت به آینده‌ رمزارزها خوش‌بین هستند، احتمالا شاخک‌های‌‌تان کمی تیز شده و دوست دارید بدانید که رمزارز ترون را چطور باید نگهداری کرد. همچنین شناخت انواع کیف پول ترون به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترونیکس که آن را با نماد (TRX) نشان می‌دهند، رمز ارز بومی شبکه بلاک چین ترون است که در سال ۲۰۱۷ روانه بازار شد. هدف از ایجاد این ارز دیجیتال معرفی اینترنت غیرمتمرکز بود.

«ترون» (TRON) با نماد اختصاری TRX یکی از ارزهای دیجیتال معروف است که در بستر شبکه‌ای غیرمتمرکز کار می‌کند. خالق این رمز ارز، کارآفرینی چینی به نام «جاستین‌ سان» (Justin Sun) بوده که ترون را در سال ۲۰۱۷ روانه‌ بازار ارزهای دیجیتال کرده است. هدف ترون رواج اینترنت غیرمتمرکز در جهان است. به این معنی که ترون قصد دارد نوعی از شبکه‌‌ اینترنت را به دنیا عرضه کند که در آن دیگر از واسطه‌ها و شبکه‌های مرکزی خبری نباشد و کاربران بتوانند به‌طور مستقیم به فضای آن بیایند و محتوای تولیدی‌شان را منتشر کنند.

تمرکز اصلی ترون روی توسعه‌ شبکه‌ جهانی اینترنت غیرمتمرکز در زمینه‌ سرگرمی است؛ مثلا در نظر دارد که شبکه‌های اجتماعی مختلفی را مانند اینستاگرام به فضای خود راه بدهد که کاربران مختلف برای نشر محتوا در آن، کاملا آزاد و مستقل هستند. هیچ نهاد و هسته‌ مرکزی برای کنترل و واسطه‌گری اطلاعات وجود نخواهد داشت. برای اینکه انجام چنین اموری شدنی باشد، نیاز به حضور رمزارزی خواهد بود که مبادلات میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محتوا را مقدور کند.

کریپتوکارنسی ترون همان ارز دیجیتال مناسبی خواهد بود که امور مالی میان کاربران را پیش می‌برد. همین چشم‌اندازهای جالب و خوشایند باعث شده که تعداد زیادی از کاربران مایل به سرمایه‌گذاری روی ترون شوند. کارمزد اندکی که برای پیش‌برد و انجام تراکنش‌های مختلف در بستر ترون دریافت می‌شود و تقریبا نزدیک به صفر است هم از دلایل دیگر محبوبیت این ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود.

مواردی که ذکر شد باعث شده شاخک‌های سرمایه‌گذاران برای حضور در دنیای ترون تیز و تیزتر شود، چرا که سرمایه‌گذاری در بستر و زمینه‌ای که یک‌ هدفش در آینده صنعت سرگرمی خواهد بود، قطعا و حتما سود زیادی به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر سرعت بالای انجام تراکنش‌ها با ترون هم از دلایل دیگری است که آن را در میان ارزهای دیجیتال برتر قرار می‌دهد. پس ترون رمز ارز باظرفیتی است که ویژگی‌ها و البته آینده‌ مطلوبی در آستین دارد. پس اگر قصد حضور در بازار ارز دیجیتال دارید، باید نیم‌نگاهی به خرید آن و تهیه‌ کیف پول دیجیتال ترون هم داشته باشید.

 

یک کیف پول خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

کیف پول ارز دیجیتال در قالب یک نرم‌افزار برای گوشی و رایانه طراحی می‌شود یا به صورت آنلاین قابل استفاده است. کیف پول خوب از هر نوع که باشد باید از امنیت بالایی برخوردار و کاربری آن ساده باشد. آن دسته از کیف پول‌های سرد که به اینترنت متصل نمی‌شوند، امنیت بیشتری دارند.

برای نگهداری و تراکنش با رمزارزها به کیف پول مخصوص احتیاج دارید. کیف پول ارزهای دیجیتالی انواع بسیار متنوعی دارند و به شما کمک می‌کنند تا به‌کمک داشتن نشانی‌هایی مخصوص به خود، رمزارزی مانند ترون را بخرید، بفروشید یا پس‌انداز کنید. اما نکته در اینجاست که بهترین کیف پول ترون یا هر رمزارز دیگری چه ویژگی‌هایی دارد؟ در هنگام تهیه و خرید رمزارز باید به دنبال چه کیف پول‌هایی باشید؟

هر جا که صحبت از ارز است، یعنی پای پول و سرمایه‌ شما به میان آمده، پس نمی‌توان مقوله‌ مهم امنیت را نادیده گرفت. در واقع، امنیت هر کیف پول دیجیتالی در رأس قرار دارد. باید به‌دنبال کیفی باشید که از دسترسی هکرهای همیشه منتظر و مهاجمان سایبری در امان است. خب! از کجا باید بدانید که کدام کیف‌ها امنیت بیشتری دارند؟ واقعیت این است که دو نوع کیف پول دیجیتالی وجود دارد: نسخه‌هایی که با رایانه و فضای آنلاین سروکار دارند و نمونه‌هایی که حالت سخت‌افزاری دارند. نمونه‌های آنلاین و موارد نرم‌افزاری می‌توانند تحت نفوذ هکرها قرار بگیرند.

کیف پول‌هایی که در فضای آنلاین قابل دسترسی هستند، امکان هَک ‌شدن دارند. اگر مورد تهاجم حملات سایبری قرار بگیرند چه؟ در این صورت، سرمایه دیجیتال‌تان را به‌سادگی از دست خواهید داد؛ اما کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند قطعات الکترونیکی کوچک و ایمنی هستند که خیلی ساده به شما کمک می‌کنند تا رمزارزهایی مانند ترون یا هرچیز دیگری را پیش خود در وضعیتی امن نگهداری کنید. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری در دنیای ارز دیجیتالی دارید و می‌خواهید کیف پول ترون برای خود فراهم کنید، همیشه حواس‌تان به این باشد که کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت بسیار بیشتری نسبت به نسخه‌های دیگر دارند.

علاوه بر مسئله‌ ‌‌امنیت، کیف پول ترون خوب، کیف پولی است که به شما امکان مدیریت چندین رمزارز را می‌دهد. در این صورت، تراکنش‌های مختلف‌تان، راحت‌تر پیش خواهد رفت. ساده ‌بودن فضای تعاملی کیف پول و سهولت کار کردن با کیف پول هم شرط است. پس در انتخاب کیف پول ترون و رمزارزهای دیگر به این دقت کنید که کار کردن و استفاده از آن ساده باشد.

 

امن‌ترین کیف پول‌های ترون را می‌شناسید؟

اگر قصد خرید کیف پول ترون را دارید، باید با بهترین‌های بازار آشنا شوید. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید کیف پول امن ترون یا هر رمزارز دیگری باید در نظر بگیرید، میزان شهرت و اعتباری است که کارکنان مختلف به هر محصول می‌دهند. با مرور در میان منابع اطلاعاتی مختلف، سایت‌ها، نظرات‌ ثبت‌شده از کاربران درباره‌ اپلیکیشن‌ها و… می‌توانید متوجه شوید که هر کیف پولی چقدر شهرت و اعتبار دارد.

به‌طور کلی، به کیف‌هایی که با فضای اینترنت و شبکه‌ جهانی در ارتباط هستند، کیف پول‌های گرم و یا هات‌ولت (hot-wallet) می‌گویند و به کیف‌های سخت‌افزاری که از این فضا و شبکه دور هستند، کیف پول‌های سرد یا کلد‌ولت (cold-wallet) گفته می‌شود. در میان کیف پول‌های مختلفی که امکان ذخیره‌ ترون را دارند، موارد زیر در دسته‌ معتبرترین‌ها و بهترین‌ها قرار می‌گیرند:

کیف پول‌های موبایلی:

  • کیف پول تراست (Trust)؛
  • کیف پول ترون‌والت (TronWallet)؛
  • کیف پول اکسدوس (Exodus)

کیف پول‌های دسکتاپ:

  • کیف پول اتمیک (Atomic)؛
  • کیف پول اکسدوس (Exodus)

کیف پول‌های سخت افزاری:

  • کیف پول ترزور (Trezor)؛
  • کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

در ادامه به معرفی هر یک از موارد می‌پردازیم و شما را با ویژگی‌های انواع کیف پول ترون آشنا می‌کنیم. کماکان با ما همراه باشید.

 

کیف پول‌‌های موبایلی ترون

کیف پول‌های مختلفی برای تراکنش‌های ارزهای دیجیتال گوناگون موجود هستند. کیف پول موبایلی از ساده‌ترین انواع کیف پول دیجیتال است که کار کردن با آن سرعت و سهولت بالایی دارد. کیف پول‌های موبایلی را روی تلفن همراهتان نصب کرده و خیلی زود و راحت از آن‌ها برای ذخیره یا خرید و فروش ترون و ارزهای دیگر استفاده می‌کنید؛ اما همان‌طور که قبلا هم گفته شد، کیف پول‌هایی که به‌نوعی به اینترنت و شبکه‌ جهانی متصل‌اند، امنیت بالایی ندارند.

شما نمی‌توانید مطمئن باشید که چنین کیف پولی زیر نظر هکرها و مهاجمان سایبری قرار ندارد. البته روش‌های مختلفی برای بالا بردن امنیت کیف پول‌های موبایلی وجود دارد اما باز هم اگر قصدتان این است که مبالغ کلانی از ترون یا کریپتوکارنسی‌های دیگر را ذخیره کنید یا خرید و فروش را با آن‌ها انجام بدهید، بهتر است که به سراغ مدل‌های دیگری از کیف پول دیجیتالی بروید.

در صورتی که کارتان خرید و فروش مداوم و سریع ارزهای دیجیتالی است، این امکان وجود دارد که یک کیف پول موبایلی هم داشته باشید و معاملات سریع خود را با آن پیش ببرید. اما مبالغ زیاد را به کیف پولی ایمن‌تر مثلا یک کیف پول سخت‌افزاری منتقل کنید.

در ادامه کیف پول موبایلی تراست را برای ذخیره و تراکنش ترون‌ها به شما معرفی می‌کنیم. اگر به دنبال کیف پول موبایلی هستید و می‌خواهید کیف پول ترون برای‌تان ساده و سریع در دسترس باشد، تراست ولت را در نظر داشته باشید.

 

کیف پول Trust (تراست)

یکی از کیف پول‌های معروف دنیای رمزارزها، تراست است. یعنی علاوه بر استفاده از آن به عنوان کیف پول ترون می‌توانید رمزارزهای دیگری را هم با آن مدیریت کنید. مهم‌ترین ویژگی که در طراحی این کیف در نظر گرفته شده، سادگی آن است. تراست کیف پولی «متن‌باز» (open source) به شمار می‌رود و کار کردن با آن برای هر کاربری ساده است.

کاربران می‌توانند کلیدهای خصوصی خود را روی دستگاه تلفن همراه‌شان ذخیره کنند و در نتیجه، امنیت تراکنش‌های‌شان بالاتر می‌رود. سیستم عامل‌های اندروید و iOS می‌توانند این اپلیکیشن را استفاده کنند. با مراجعه به اپ‌استور یا گوگل‌پلی امکان دانلود کیف پول ترون تراست وجود دارد و هیچ هزینه‌ای هم در ازای دانلود و نصب آن لازم نیست. از جمله ارزهای معروفی که تراست از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، باید به بیت‌کوین و اتریوم اشاره کرد.

 

ویژگی‌‌های کیف پول Trust (تراست)

کیف پول تراست تمام تلاشش را به کار گرفته تا در میان کیف پول‌های موبایلی، گزینه‌ای امن برای استفاده‌ کاربران باشد. از همین رو هم، ویژگی‌هایی در آن وجود دارد تا خیال کاربران برای خرید و فروش یا ذخیره‌ ترون‌ها راحت‌تر شود. برای مثال، نصب و دانلود این کیف بدون دریافت اطلاعات هویتی از کاربر پیش می‌رود. ضمن اینکه در هنگام ثبت‌نام، این ادعا مطرح می‌شود که هیچ‌یک از داده‌های کاربران در کیف پول ذخیره نخواهد شد. برای استفاده از این اپلیکیشن، فقط کافی است که یک حساب کاربری بدون وارد کردن اطلاعات شخصی بسازید.

یکی از ویژگی‌های مهم کیف پول تراست، این است که مرورگر مورد استفاده در آن از «وب‌تری» (Web3) استفاده می‌کند و به همین خاطر کاربران می‌توانند با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به‌طور مستقیم تعامل برقرار کنند. برای تبادل و انجام تراکنش‌های مختلف با توکن‌های‌تان، گزینه‌های متنوعی پیش روی‌تان قرار دارد. در تراست می‌توانید توکن‌های‌تان را به یک صرافی ارسال کنید. صرافی‌های معروف «چینجلی» (Changelly) یا «شیپ‌ شیفت» (ShapeShift) با تیم تراست همکاری می‌کنند و کاربران تراست می‌توانند با این صرافی‌ها از طریق کیف پول دیجیتالی خود در ارتباط مستقیم قرار بگیرند.

زمانی که از تراست استفاده می‌کنید، هیچ مبلغی به عنوان کارمزد تراکنش از شما دریافت نمی‌شود. برای اینکه امنیت امور مختلف در این کیف پول بیشتر شود، امکان استفاده از «رمزعبور چهره» (Face-ID) و «رمزعبور لمسی» (Touch-ID) هم وجود دارد.

باوجود این گزینه‌ها و ذخیره‌ نشدن کلیدهای خصوصی و اطلاعات کاربران در برنامه و اپلیکیشن تراست، امنیت کار تاحد زیادی بالا می‌رود. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، اطلاعات امور تراکنشی و مبادلات کاربران بر روی تلفن خودشان ذخیره می‌شود، با این حال استفاده از کیف پول‌های موبایلی برای کسانی که قصد سرمایه‌گذاری‌های کلان روی ترون یا ارزهای دیجیتال دیگر دارند، توصیه نمی‌شود.

 

کیف پول TronWallet (ترون ولت)

ترون ولت هم یک کیف پول الکترونیکی ترون است که ارزهای دیجیتالی دیگری مانند بیت‌کوین را هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول دیجیتالی خوب، پشتیبانی از رمزارزهای مختلف است. از روی بررسی نظرات کاربرانی که از این کیف پول استفاده می‌کنند هم می‌توان تاحدی متوجه شد که با یکی از کیف‌های خوب بازار روبه‌رو هستیم.

کیف پول ترون ‌ولت هم مانند کیف پول تراست اطلاعات کاربران را ذخیره نمی‌کند. کلیدهای خصوصی که کاربران در تراکنش‌های رمزارزی به کار می‌گیرند در پایگاه داده‌ ترون‌ولت ذخیره نمی‌شوند. همه‌ داده‌های مربوط به کاربران روی دستگاه خودشان ذخیره می‌شود. بنابراین، هرکس مسئول مدیریت دارایی‌های دیجیتالی خود یعنی ترون‌ها و بیت‌کوین‌ها و… است.

پشتیبانی از کاربران این کیف به بهترین شکل و در تمام روزهای سال به‌طور ۲۴ساعته وجود دارد. مرورگر غیرمتمرکز ترون‌والت به کاربران اجازه می‌دهد که انتخاب‌های متنوعی برای استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دیگر روی بلا‌ک‌ چین ترون داشته باشند؛ مثلا استفاده از اپلیکیشن‌هایی که برای بازی، شرط‌بندی و سرگرمی ساخته شده‌اند.

 

ویژگی‌های کیف پول TronWallet (ترون ولت)

قبل‌تر هم اشاره شد که ترون می‌خواهد به دنیای تولید محتوا رنگ‌وبویی تازه بدهد. برای همین هم هست که از طریق کیف پول ترون یعنی ترون‌ولت می‌توانید به بازی‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز متنوعی در حوزه‌ سرگرمی و تولیدمحتوا دسترسی پیدا کنید. این کیف از زبان‌های بین‌المللی مختلفی پشتیبانی می‌کند. مثلا زبان روسی و چینی علاوه بر انگلیسی در میان زبان‌هایی هستند که می‌توان ترون‌ولت را با آن‌ها مرور و استفاده کرد.

ثبت‌نام‌ کردن برای دسترسی به ترون‌ولت کار ساده‌ای است و به سرعت هم انجام می‌شود. در مرحله‌ نخست کار، اپلیکیشن موبایلی از کاربران می‌خواهد که رمزعبوری ۶ رقمی تعیین کنند. این رمز در هر بار ورود کاربر به سیستم از او درخواست خواهد شد. در صورتی که کاربران رمز خود را فراموش کنند هم از طریق عبارت امنیتی که در زمان ثبت‌نام برایشان تولید می‌شود، امکان ورود به کیف پول ترون را خواهند داشت.

در این کیف، می‌توان شاهد تراز مالی هر کاربر بود و مبلغ هر رمزارزِ تحت‌پوششِ ترون‌ولت هم به‌طور جداگانه به نمایش درمی‌آید. به‌همین‌خاطر است که خیلی ساده، مدیریت چندین و چند رمز ارز مختلف برای افراد وجود خواهد داشت.

برای انجام تراکنش‌های مختلف با ترون‌ ولت نیازی به پرداخت کارمزد ندارید و همه‌چیز کاملا رایگان پیش خواهد رفت. چنین چیزی نکته‌ای بسیار مثبت است. جابه‌جایی ارزهای مختلف در صرافی‌ها و از سوی مؤسسات مالی در حالت سنتی و از طریق شبکه‌های متمرکز معمولا همراه با هزینه‌ بالای کارمزد است. اما با وجود کیف پول ترون ولت و انواع دیگری از کیف‌های دیجیتالی که کارمزدشان اندک یا صفر است، تراکنش‌ها بسیار ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر انجام می‌شوند.

 

کیف پول‌های دسکتاپ ترون

نوع دیگر کیف پول الکترونیکی ترون هم از نوع دسکتاپ است. کیف پول‌های دسکتاپ را روی سیستم‌های رایانه‌ای دانلود و نصب می‌کنند و کلیدهای خصوصی کاربران به شکل آفلاین در سیستم‌شان ذخیره می‌شود. بنابراین، امکان دسترسی هیچ‌کس دیگری به جز خود صاحب سیستم به کیف پول وجود ندارد. کیف پول ترون دسکتاپی به کاربران نشانی یا همان آدرسی را می‌دهد تا بتوانند ترون‌های خود را از طریق آن، ارسال و دریافت کنند.

کیف پول‌های دسکتاپ گزینه‌هایی هستند که می‌توانید به‌عنوان روشی ساده و سریع در جهت انجام تراکنش‌های مالی خود با ارزهای دیجیتال از آن‌ها استفاده کنید؛ اما باز هم به شما یادآوری می‌کنیم که سادگی به‌تنهایی شرط انتخاب کیف پول دیجیتالی نیست. اگر قصد سرمایه‌گذاری روی ترون یا هر ارز دیجیتالی دیگری دارید، باید حواس‌تان را جمع کنید و به فکر استفاده از کیف‌هایی باشید که بیشترین میزان امنیت را برایتان به همراه می‌آورند.

این کیف‌ها هم همان‌طور که قبلا در این متن اشاره شد، کیف‌های سخت‌افزاری هستند. یادتان باشد که کیف پول‌های دسکتاپ هم می‌توانند تحت نفوذ هکرها قرار بگیرند. به هر حال، پای یک سیستم رایانه‌ای در میان است که احتمال آلوده‌شدن آن به بدافزارها وجود دارد. پس باید احتیاط زیادی به خرج بدهید.

 

کیف پول Atomic (اتمیک)

اگر به دنبال بهترین کیف پول ترون می‌گردید، باید با معروف‌ترین انواع آن آشنا شوید. بعد از شناخت و آشنایی است که می‌توانید به تحلیل درستی از هر کیف پول دیجیتال برسید و کار خود را در دنیای رمزارزها پیش ببرید. کیف پول Atomic هم یکی از معروف‌های بازار رمزارزهاست که علاوه بر ترون، حدود ۳۰۰ کریپتوکارنسی دیگر را هم پشتیبانی می‌کند.

اگر از کسانی باشید که حرفه‌ای به حساب نمی‌آیند و دوست دارند که در دنیای ارزهای دیجیتالی فعالیت داشته باشند، کیف پول اتمیک گزینه‌ مناسبی برایتان خواهد بود. چرا؟ به دلیل اینکه کارکردن با محیط آن بسیار ساده است. علاوه بر سادگی، پشتیبانی ۲۴ ساعته از سوی کارشناسان شرکت مؤسس این کیف پول ترون و ارزهای دیجیتالی دیگر برای کاربران در نظر گرفته شده که در ۷ روز هفته، پاسخ‌گوی مشکلات و سؤالات افراد است. نکته‌ دیگری که باعث می‌شود نگاه‌‌ به‌سمت کیف پول اتمیک جلب شود، نظرات بسیار مثبتی است که کاربران مختلف بعد از استفاده از آن مطرح کرده‌اند. بنابراین، می‌توان تاحد زیادی روی آن حساب کرد.

 

ویژگی‌های کیف پول Atomic (اتمیک)

کیف پول اتمیک در سال ۲۰۱۷ وارد بازار رمزارزها شد؛ یعنی همان سالی که کوین‌های دیجیتالی به شکوفایی زیادی رسیدند. حضور و وجود این کیف پول هم دلیل دیگری بر رونق ‌گرفتن رمزارزهای مختلف از جمله ترون بود. زمانی که اتمیک ولت را به عنوان کیف پول ترون خود انتخاب می‌کنید، امکان نگه‌داری و ذخیره‌ رمزارزهای دیگر هم در آن وجود خواهد داشت. بنابراین، کسانی که مایل‌اند تا پورتفولیویی از کریپتوکارنسی‌های مختلف برای خود تدارک ببینند، به کمک چنین کیف پولی به‌سادگی مدیریت اوضاع را به دست خودشان خواهند گرفت.

کیف پول اتمیک هم مانند بیشتر کیف‌های دیجیتالی به رایگان در اختیار عموم افراد قرار دارد. شما به‌راحتی می‌توانید آن را دانلود و استفاده کنید. همکاری اتمیک ولت با صرافی‌های «شیپ‌شیفت» (ShapeShift) و «چینجلی» (Changelly) هم از ویژگی‌های مطلوب این کیف پول است. باوجود چنین ارتباطی، خرید و فروش برای کسانی که مدام در صرافی‌ها فعالیت دارند، بسیار ساده‌تر و البته سریع‌تر خواهد شد.

فضا و طراحی کیف پول اتمیک هم بسیار ساده است و این هم امتیاز بزرگی برای آن به‌حساب می‌آید. اما کماکان میزان و سطح امنیت آن، کمتر از کیف پول‌های سخت‌افزاری است. ساخت کیف پول اتمیک ولت هم دشوار نیست. بعد از اینکه این کیف پول ترون را دانلود کردید، باید به بخش «نصب» (SET-UP) بروید و مراحل زیر را پیگیری کنید:

  • گزینه‌ «کیف پول جدید» (New Wallet) را انتخاب کنید.
  • رمزعبوری قوی انتخاب کنید و حواس‌تان باشد که این رمزعبور را برای ورود به سایت‌های دیگر و سایر برنامه‌های روی رایانه‌تان استفاده نکرده باشید.
  • عبارتی ۱۲ کلمه‌ای هم برای پشتیبانی از حساب‌تان در صورت فراموش ‌کردن رمز، تعیین کنید. این عبارت را برای خود نگه دارید. در صورت از بین‌رفتن حساب‌تان، فقط همین عبارت است که می‌تواند به بازیابی کیف پول‌تان کمک کند.

همان‌طور که دیدید، روند راه‌اندازی کیف پول ترون از نوع اتمیک بسیار ساده است. البته باز هم تأکید می‌شود که این کیف برای رمزارزهای متعدد دیگر هم کاربرد دارد و اگر بخواهید سبد سرمایه‌گذاری درست کنید و در آن کریپتوکارنسی‌های گوناگون جای بدهید، استفاده از این کیف پول به کمک‌تان خواهد آمد تا اوضاع را به‌راحتی مدیریت کنید.

 

کیف پول Exodus (اکسدوس)

اگر به دنبال کیف پول ترون می‌گردید، امکان استفاده از اکسدوس هم برای‌تان وجود دارد. البته این کیف هم از رمزارزهای متعدد دیگری در کنار ترون پشتیبانی می‌کند. علاوه بر نسخه‌ دسکتاپ، نسخه‌ موبایلی اکسدوس هم وجود دارد. طراحی ساده و کاربردی کیف پول اکسدوس هم باعث شده که یکی از گزینه‌های معروف و پرطرفدار در میان کیف پول‌های دیجیتالی باشد. این کیف در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد و تمرکز اصلی‌اش بر طراحی ساده بوده است؛ به‌طوری که تمام کاربران بتوانند به‌آسانی با محیط آن ارتباط برقرار کنند. در نسخه‌ دسکتاپ اکسدوس می‌توان شاهد بخش‌هایی مانند موارد زیر بود:

  • پورتفولیو: بخشی که هر رمزارز ذخیره‌شده در کیف را به‌طور مجزا به شما نشان می‌دهد.
  • کیف پول:‌ در این بخش امکان ارسال و دریافت کوین‌های دیجیتالی مختلفی وجود دارد که از سوی اکسدوس پشتیبانی می‌شوند.
  • صرافی: صرافی هم درون کیف پول ترون اکسدوس وجود دارد که اجازه‌ خرید و فروش رمزارزهای مختلف را در کیف برای کاربران فراهم می‌کند.
  • پشتیبانی یا بک‌آپ: این بخش به کاربران اجازه می‌دهد که رمزعبور یا عبارت بازیابی رمزعبور که ۱۲کلمه‌ای است را ذخیره کنند.
  • تنظیمات: کنترل مسائل امنیتی و امور مرتبط با مدیریت ظاهر و طراحی کیف هم در این بخش تنظیم می‌شود.

 

ویژگی‌های کیف پول Exodus

علاوه بر بخش‌هایی که گفته شد، کیف پول ترون اکسدوس که البته برای ارزهای دیجیتالی متنوع دیگری هم قابل‌استفاده است، دو بخش دیگر هم دارد. بخش کمک و راهنمایی که در آن محتوایی برای استفاده‌ کاربران در جهت رفع مشکلات و یادگیری بهتر در نظر گرفته شده است. اکسپلورر اپلیکیشن هم بخش دیگری است که امکان جست‌وجو و یافتن اپلیکیشن‌های دیگر برای کار کردن با آن‌ها در فضای کیف پول اکسدوس را فراهم می‌کند.

زمانی که از اکسدوس استفاده می‌کنید، کلیدهای خصوصی ترون‌های‌تان روی سیستم رایانه خودتان ذخیره می‌شوند. امکان هماهنگ‌کردن موبایل و رایانه‌تان برای کنترل دوگانه‌ کیف پول اکسدوس از طریق هردوی این پلتفرم‌ها هم وجود دارد. از جمله ارزهای دیجیتالی معروفی که از سوی این کیف پشتیبانی می‌شوند، باید به بیت‌کوین، اتریوم، ریپل، لایت‌کوین و تتر اشاره کرد.

برای استفاده از اکسدوس نیاز به ثبت‌نام وجود ندارد. از همین رو، هیچ اطلاعاتی از شما به عنوان یک کاربر به اکسدوس منتقل نمی‌شود. با این حال، اگر قصد دارید که روی ترون یا ارزهای دیجیتالی دیگری که تحت پوشش این کیف قرار می‌گیرند، سرمایه‌گذاری کلان و بلندمدت داشته باشید، بهتر است که به فکر کیف پول‌های ایمن‌تر باشید.

 

کیف پول‌های سخت افزاری ترون

در آخر به کیف پول‌ ترون از نوع سخت‌افزاری رسیدیم؛ نوعی که گفته می‌شود، بیشترین میزان امنیت را میان تمام انواع کیف پول دارد. ترون و هر رمزارز دیگری در این کیف‌ها به‌طور آفلاین نگه‌داری می‌شوند و هیچ‌کس به‌جز خود صاحبِ کیف، به محتویات درون آن دسترسی ندارد. کوتاه‌ بودن دست هکرها و مهاجمان سایبری از این کیف‌ها باعث می‌شود که امنیت سخت‌افزاری‌ها از هر مدل دیگری از کیف پول ترون دیجیتالی بالاتر باشد.

کلیدهای عمومی و خصوصی کاربران برای کار با رمزارزهای‌شان در این کیف‌های سخت‌افزاری ذخیره می‌شود. به این کیف‌ها، سخت‌افزاری یا hardware گفته می‌شود. پس نتیجه این است که با کیف‌هایی فیزیکی روبه‌رو هستیم. شکل و مدل‌های مختلفی از این ابزارها در دسترس هستند. مثلا چیزی شبیه یک فلش‌مموری USB هستند و می‌توانید اطلاعات رمزارزهای خود را در آن‌ها ذخیره‌سازی کنید.

زمانی که مبالغ مختلف ارزهای دیجیتالی به کیف پول سخت‌افزاری‌تان وارد می‌شوند، با نصب و اتصال کیف به رایانه امکان مدیریت ارزها برای‌تان به‌وجود می‌آید. اگر می‌خواهید کیفی با بیشترین میزان امنیت داشته باشید، باید به سراغ کیف پول‌های سخت‌افزاری بروید. در ادامه نمونه‌هایی معروف و معتبر از این کیف‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

کیف پول Trezor (ترزور)

اگر به دنبال کیف پول ترون از نوع سخت‌افزاری هستید، باید نیم‌نگاهی هم به کیف معروف ترزور داشته باشید. ترزور هم مانند بیشتر کیف پول‌های سخت‌افزاری گران است. برای استفاده از این کیف‌ها نمی‌توانید مانند کیف‌های نرم‌افزاری عمل کنید و بدون پرداخت هزینه دانلود و نصب، کارتان را پیش ببرید.

پس اگر هدف‌تان از حضور و فعالیت در دنیای کریپتوکارنسی‌ها جدی است، باید اقدام به خرید کنید تا پشیمان نشوید. این کیف پول سخت‌افزاری می‌تواند تعداد زیادی ارز دیجیتالی از انواع مختلف را پوشش بدهد. این کیف پول از نظر ایمنی هم شرایط مطلوبی دارد و اگر سری به نظرات کاربرانی بزنید که از آن استفاده می‌کنند، به این نتیجه می‌رسید که با گزینه‌ای قابل‌اعتنا روبه‌رو هستید.

کلیدهای خصوصی کاربران برای انجام تراکنش‌های دیجیتالی‌شان در کیف ذخیره می‌شود و برای مدیریت آن‌ها نیازی به اتصال به اینترنت نیست. این یعنی امنیت چنین کیفی بالاست و از دسترسی عوامل خطرناک مانند هکرها در امان قرار دارد.

 

ویژگی‌های کیف پول Trezor (ترزور)

همان‌طور که گفته شد، تعداد زیادی رمزارز مختلف از جمله ترون قابلیت ذخیره و سامان‌دهی در کیف پول ترون ترزور را دارند. پس اگر ارزهای دیجیتال مختلفی خریداری کرده و قصد دارید که سرمایه‌گذاری بلندمدتی روی آن‌ها انجام بدهید، به‌سادگی می‌توانید روی ترزور حساب کنید. به‌طور کلی، تشکیل سبد سرمایه‌گذاری برای فعالیت در زمینه‌های اقتصادی مختلف باعث کاهش ریسک اقدامات مالی می‌شود. چنین چیزی رفتاری هوشمندانه است که می‌توان در دنیای ارزهای دیجیتالی هم آن را پیاده‌سازی کرد.

تیم ترزور مدام در حال توسعه‌ ظرفیت‌های کیف پول خود است. به همین‌خاطر برای اطلاع از به‌روزرسانی‌های زیادی که دارد باید به سایت آن مراجعه کنید. فضای موجود در کیف پول ترون ترزور به اندازه‌ موارد نرم‌افزاری ساده نیست. برای همین است که اگر قصد خرید و استفاده از چنین کیفی را داشته باشید، باید حتما دفترچه راهنمای آن را مرور و مطالعه کنید. در غیر این صورت، امکان دارد که دچار اشتباه شوید. این را هم به خاطر داشته باشید که هنوز هیچ کیف پول دیجیتالی اختراع نشده که کاملا و صددرصد ایمن باشد. حتی درباره‌ ترزور هم موردی از هک ‌شدن در سال ۲۰۱۷ گزارش شده است.

 

کیف پول Ledger Nano X (لِجِر نانو ایکس)

کیف پول لِجِر نانو ایکس از آن کیف‌های معروف و معتبری است که برای نگه‌داری ترون و ارزهای دیجیتالی مختلف مورد استفاده‌ سرمایه‌گذاران یا کسانی قرار می‌گیرد که می‌خواهند مبالغ زیادی از کریپتوکارنسی‌ها را برای مدتی طولانی ذخیره و حفظ کنند. البته لازم است بدانید که کیف پول‌های سخت‌افزاری از انواع دیگر کیف‌ها گران‌تر هستند. یعنی اگر قصدتان کار کردن حرفه‌ای با رمزارزها نیست، شاید خرید این کیف پول چندان برای‌تان مناسب نباشد.

در خرید کیف پول لجر نانو ایکس باید دقت کافی به خرج بدهید و این وسیله را از جایی امن تهیه کنید. هرگز از واسطه‌ها و سایت‌های نامطمئن خرید نکنید چون امکان دارد که سرتان کلاه برود و امنیت رمزارزهایی که در لجر نانو ایکس ذخیره می‌کنید به خطر بیفتد. شما می‌توانید این کیف پول را به رایانه و ابزارهای دیجیتالی با سیستم عامل اندروید و iOS وصل کنید.

 

ویژگی‌های کیف پول Ledger Nano X

کیف پول‌هایی مانند لجر نانو ایکس عملکردی ساده دارند و به‌راحتی می‌توان با آن‌ها کار کرد. هر کیفی دارای پین یا رمزعبوری است که شما به عنوان کاربر مشخص می‌کنید و بعد هم باید اقدام به هماهنگ‌سازی کیف با رایانه خود کنید. یادتان باشد که راهی برای بازیابی کیف در صورت گم ‌شدن رمزعبور وجود دارد؛ با مشخص ‌کردن عبارت امنیتی که به آن «سیدنامبر» (seed-number) گفته می‌شود، شما می‌توانید در صورت گم ‌شدن دستگاه، اطلاعات آن را بازیابی کنید.

کیف پول لجر نانو ایکس توکن‌ها و رمزارزهای بسیار متنوع و پرتعدادی از جمله ترون را پوشش می‌دهد. شمار این توکن‌ها و رمزارزها به حدود هزار مورد می‌رسد. شرکت تولیدکننده این کیف پول سخت‌افزاری نسخه‌های دیگری از کیف پول را هم راهی بازار کیف پول‌های دیجیتالی کرده‌ است اما نانو ایکس نسبت به گزینه‌های دیگر کاربرد و کیفیت بیشتری دارد.

همان‌طور که گفته شد، این کیف تقریبا گران است و برای خرید آن باید هزینه زیادی بپردازید اما اگر قصد فعالیت جدی در دنیای رمزارزها دارید، این هزینه کاملا می‌ارزد. امکان مدیریت ‌کردن این کیف با موبایل در کنار طراحی ساده‌ای که کاربران به‌راحتی از آن سر درمی‌آورند از جمله دلایلی است که می‌توان کیف پول سخت‌افزاری لجر نانو ایکس را در دسته‌ بهترین انواع کیف پول ترون و سایر رمزارزها قرار داد.

برای اتصال و استفاده از لجر نانو ایکس نیاز به کابل هم ندارید چون از طریق بلوتوث هم کار می‌کند و به سیستم‌ها متصل می‌شود. علاوه بر اینکه لجر نانو ایکس کیف پول ترون به شمار می‌رود، ارزهای دیجیتالی معروفی مانند بیت کوین، اتریوم، لایت‌کوین، تتر و… هم تحت پوشش آن هستند. برای کسانی که سبدی از سرمایه‌گذاری برای خود طراحی کرده و می‌خواهند ارزهای دیجیتالی مختلفی را در کیف خود ذخیره و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند، وجود چنین کیفی مطلوب و مفید خواهد بود.

 

بهترین کیف پول‌های ترون در ایران

استفاده از هریک از این کیف پول‌ها در ایران هم مقدور است. یعنی اگر به دنبال خرید و استفاده از کیف پول ترون هستید، تمام موارد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نا‌م‌برده در این مقاله را می‌توانید تهیه کنید. فقط باید یادتان باشد که برخی از سایت‌ها و صرافی‌های متعلق به ارزهای دیجیتال از جمله ترون، استفاده از خدمات‌شان را برای کاربران برخی از کشورها محدود کرده‌اند.

مثلا ایران که تحت تحریم‌های مختلف بین‌المللی است، امکان دسترسی به برخی از کیف پول‌ها و صرافی‌ها را ندارد. ولی این مشکل حل‌شدنی است و خیلی‌ساده با استفاده از وی.پی.‌ان‌ها و تغییر آدرس IP می‌توانید به هر جا که دوست دارید، سرک بکشید و در هر جا که تمایل دارید، فعالیت‌های خود را در زمینه‌ رمزارزهای دیجیتالی پیگیری کنید.

 

سخن پایانی

تا به اینجا به شما نشان دادیم که ارز دیجیتال ترون چیست و از چه کیف پول‌هایی جهت نگهداری آن می‌توان استفاده کرد که امن بوده و بیشترین کارایی را داشته باشند. همچنین دیدیم که میزان ایمنی کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار بیشتر از کیف پول‌های نرم‌افزاری است و برای خرید آن‌ها باید قیمت بالاتری پرداخت.

همان‌طور که تا به اینجا توضیح دادیم هات‌ ولت‌ها گزینه‌های نامطلوبی نیستند اما ماجرا از این قرار است که کنترل آن‌ها فقط به دست کاربران نیست و امکان دارد که مورد دستبرد هکرهای مختلفی قرار بگیرند یا تحت‌تأثیر سرورها و فضایی که در آن‌ها مشغول به کار هستند، ایمنی‌شان مخدوش شود.

حال که با انواع این کیف پول‌ها آشنا شدید می‌توانید با مرور مقاله، درباره‌ انتخاب کیف پول ترون مناسب تصمیم‌گیری کنید و وارد عمل شوید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سپاس از مطالب علمی و ارزشمندتون . در خصوص کیف پول ارز ترون لطفا تحقیق و اعلام بفرمایی . در خصوص کیف پول ترون لینک tronlink , tronlink pro ; که هر دو اینها اسکم و فیشینگ با همکاری عده ای از دختران چینی و به بهانه های استک و … و حتی بدون اینها کیف پول رو خالی میکنند و پس از تماس با پشتیبانی کیف پول به شما توصیه میکنند که مبلغی معلدل اون رو پرداخت کنین تا حسابتون تراکنسسس راه اندازی بسه و همون رو هم خالی میکنند . در صورت لزوم با بنده تماس بگیرین تا جزییات رو هم عرض کنم . چون افراد معمولی یا کم تجربه نمیتونن بمانند شما اینهارو تحلیل وتشخیص بدن و نیازمند راهنمایی هستند . اونهم بوسیله مالباختگان . درور بر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا