🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش بیت کوینآموزش سرمایه‌گذاری و ترید

معرفی ۵ سایت برتر برای خرید و فروش بیت کوین

«بیت کوین» (Bitcoin) با نماد BTC یکی از ارزهای دیجیتالی است که بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال آن را فهرست کرده‌اند. باتوجه‌به این موضوع که بیت کوین اولین ارز دیجیتال بوده و این بازار را ایجاد کرده است، این موضوع چندان هم تعجبی ندارد.

معتبرترین سایت‌های خرید و فروش بیت کوین شامل بعضی از صرافی‌های ارز دیجیتال جهانی و عمده می‌شود که سهم مهمی از معاملات این ارز دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند. با ما باشید تا معتبرترین سایت های خرید و فروش بیت کوین در سال ۲۰۲۳ را معرفی کنیم.

انواع صرافی‌ها

صرافی‌های ارز دیجیتال تماما مجازی هستند و به شکل سایت، اپلیکیشن موبایل یا حتی نسخه دسکتاپ در اختیار کاربران قرار می‌گیرند که با ثبت نام در آن‌ها، می‌توان از امکانات مختلف مربوط به ارزهای دیجیتال استفاده کرد.

صرافی‌ها یا سایت‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال و به‌خصوص بیت کوین انواع مختلفی دارند. باتوجه‌به نوع‌شان، هر یک از این صرافی‌ها کاربردهای خود را دارند. در مجموع انواع مختلف صرافی‌های ارز دیجیتال شامل پنج دسته‌ کلی می‌شود:

  • صرافی ارز دیجیتال متمرکز: مثل «بایننس»، «کوین‌بیس»
  • صرافی ارز دیجیتال غیرمتمرکز: به جای سرور، از بلاک‌چین برای سیستم آن‌ها استفاده می‌شود. مثل بیسک.
  • صرافی ارز دیجیتال بروکر یا کارگزار: صرافی متمرکز قانونی که مطابق انواع قانون‌گذاری‌ها فعالیت می‌کند، مثل کوین‌بیس.
  • صرافی ارز دیجیتال فوری: جایی که در آن می‌توان به‌سرعت یک ارز دیجیتال را با ارز دیجیتال دیگر معامله کرد. مثل چنجلی.
  • صرافی ارز دیجیتال هایبرید: همزمان ترکیبی از ویژگی‌های محبوبیت و سادگی صرافی متمرکز را با امنیت و بلاک ‌چین صرافی غیرمتمرکز ارائه می‌دهد.

در ادامه‌ این مطلب از حسینی فایننس، معتبرترین وب‌سایت‌‌های صرافی بیت کوین و ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ معرفی می‌شود.

 

بایننس، محبوب‌ترین گزینه کاربران بین‌المللی

«بایننس» (Binance) از سال ۲۰۱۸ به بعد همواره محبوب‌ترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات بوده است. با وجود محبوبیت بسیار زیاد این سایت خرید و فروش بیت کوین، عمده اهمیت آن در فروش آلت کوین‌ها است. بایننس امکانات مختلفی در اختیار معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال می‌گذارد.

بایننس در ازای این خدمات حق‌الزحمه‌ای دریافت می‌کند که اگر کاربر آن را با ارز بومی بایننس یعنی «بایننس کوین» (Binance Coin) پرداخت کند، شامل ۵۰٪ تخفیف می‌شود. علاوه‌براین نوع تخفیف وفاداری، بایننس به کاربران اجازه می‌دهد از بین ۶۰۰ جفت ارز معامله کنند. این حجم از آزادی انتخاب و حق‌الزحمه‌های به نسبت ارزان، باعث شده تا بایننس در لیست یکی از معتبرترین سایت‌های خرید و فروش بیت کوین در جهان قرار گیرد.

بایننس در سال ۲۰۱۷ در چین تأسیس شد، اما به واسطه قانون‌گذاری‌ها و سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ بعدی این کشور در رابطه با ارزهای دیجیتال، به خارج از چین نقل مکان کرد. این صرافی ارز دیجیتال توسط «چانگ‌پنگ ژائو» (Changpeng Zhao) تأسیس شده که شرکت‌هایش در گذشته سابقه تولید ابزارهای معاملاتی آنلاین برای کارگزاری‌های مختلف را داشته‌اند.

بایننس درحال‌حاضر مستقیما از سپرده‌های دلاری پشتیبانی نمی‌کند، اما همچنان اجازه‌ معامله با مجموعه‌ای از کارت‌های اعتباری و پیش‌پرداخت دلاری را به کاربران می‌دهد. این صرافی یک نسخه مخصوص امریکا ایجاد کرده که در ۱۳ ایالت ازجمله نیویورک، خدماتی به مشتریان عرضه می‌کند.

برای آشنا شدن بیشتر با این صرافی ارز دیجیتال، مزایای آن را در زیر لیست شده‌اند.

  • کارمزد ارزان در مقایسه با بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال
  • مجموعه گسترده‌ای از جفت‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال
  • پشتیبانی از بسیاری ارزهای رسمی ازجمله یورو
  • امکانات پیشرفته چارتینگ در مقایسه با بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال
  • ارائه‌ انواع خدمات جانبی مانند استیکینگ ارز دیجیتال، امکان وام یا قرض دادن ارز دیجیتال، امکان شرکت در عرضه‌های اولیه کوین و امکانات مختلف دیگر

 

کوین ‌بیس، یک صرافی ارز دیجیتال قانونی

«کوین ‌بیس» (Coinbase) یکی از صرافی‌های بین‌المللی ارزهای دیجیتال است که در امریکا محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این صرافی برخلاف بایننس که تا حد زیادی پیچیده به نظر می‌رسد، رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و از تعداد قابل‌توجهی جفت‌های ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. کوین‌بیس از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۲، یعنی زمانی‌که هنوز بسیاری از افراد بیت کوین را نمی‌شناختند تأسیس شد.

کوین ‌بیس در طول سال‌ها فعالیت همواره سعی کرده بستری امن و قابل اطمینان برای معاملات ارزهای دیجیتال ایجاد کند. این صرافی ارز دیجیتال از معدود وب‌سایت‌های خرید و فروش است که از سازمان‌های مالی و قانونی امریکا مجوز فعالیت در بیش از ۴۰ ایالت این کشور را دریافت کرده است.

کوین بیس محبوبیت خیلی زیادی بین معامله‌گران امریکایی دارد. این محبوبیت باعث شده تعداد بسیار زیادی از خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال به دلیل نقدشوندگی بالا به این وب‌سایت مراجعه کنند. کوین‌بیس یکی از معتبرترین سایت‌های خرید و فروش بیت کوین است که پاسخگوی بیشتر نیازهای معامله‌گران ارزهای دیجیتال است.

کوین‌بیس یک نسخه‌ پیشرفته هم دارد که تا حدی ساختار متفاوتی دارد، اما حق‌الزحمه‌های ارزان‌تری دریافت می‌کند. این دو وب‌سایت ازجمله محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان محسوب می‌شوند که کاربران وفاداری هم دارند.

اگر بخواهیم از مزایای کوین بیس نام ببریم باید به نکات زیر اشاره کنیم:

  • رابط کاربری ساده
  • نقدشوندگی بسیار بالا
  • عرضه تعداد زیادی از جفت‌های ارز دیجیتال
  • دریافت مجوزهای قانونی و پاسخگویی رسمی

 

کش‌ اپ، بهترین گزینه برای مبتدیان

«کش ‌اپ» (CashApp) یکی دیگر از معتبرترین سایت های خرید و فروش بیت کوین در جهان محسوب می‌شود. کش‌اپ درست مثل یک بانک کار می‌کند و کاربران می‌توانند کارت‌های دبیت کش ‌اپ خود را داشته باشند. این سرویس به کاربران اجازه‌ برداشت و تبدیل بیت کوین به دلار را نیز می‌دهد. کش ‌اپ به خودی خود یک سرویس قانع‌کننده و کامل است، بااین‌حال مجموعه‌ گسترده‌ای از امکانات دیگر نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

کش‌ اپ علاوه‌بر بیت کوین و ارزهای دیجیتال، به کاربران اجازه‌ معامله روی سهام، قراردادهای ETF و انواع محصولات مالی دیگر را می‌دهد. رابط کاربری آن (که به خصوص برای موبایل طراحی شده) به قدری ساده است که حتی کسانی که هیچ سابقه‌ای در معامله ندارند هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

امکان برداشت ارز دیجیتال به‌صورت نقدی یکی از مهم‌ترین امکاناتی است که کش ‌اپ به کاربران عرضه می‌کند. این سیستم معاملاتی «همتا به همتا» (Peer to Peer) مجموعه‌ای از امکانات متقاعدکننده عرضه می‌کند که باعث می‌شود گزینه‌ای بسیار معتبر برای خرید و فروش بیت کوین باشد.

حال بگذارید تا با مزایای کش‌ اپ بیشتر آشنا شویم:

  • سیستم پرداخت همتا به همتا مانند «ونمو» (Venmo)
  • امکان برداشت بیت کوین
  • رابط کاربری بسیار ساده برای مبتدیان
  • عرضه انواع محصولات مالی

 

چنجلی، یک راه‌کار سریع

فرض کنید معامله‌گری هستید که روی ۱۴ ارز دیجیتال اول جدول سرمایه‌گذاری کرده‌اید. حالا متوجه شده‌اید که یکی از گزینه‌ها رشد مناسبی ندارد و می‌خواهید آن را با ارز دیجیتال رتبه‌ ۱۹ که رشد خوبی دارد تعویض کنید. برای این کار لازم است کیف پول ارز دیجیتال مناسبی داشته باشید که از تمام این ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند.

علاوه‌براین، برای هر معامله لازم است که به یک صرافی ارز دیجیتال رفته و قیمتی برای عرضه‌ ارز دیجیتال خود ارائه دهید. بعد از پیدا شدن مشتری یا پیشنهادی که با قیمت شما سازگار باشد، می‌توانید ارز دیجیتال خود را فروخته، سپس درخواست خرید ارز دیجیتال جدید را بدهید.

«چنجلی» (Changelly) جایی است که در آن می‌توانید به‌سرعت هر ارز دیجیتالی را با یک ارز دیجیتال دیگر مبادله کنید. این صرافی ارز دیجیتال روی ویژگی سرعت متمرکز است. نکته‌ قابل توجه این است که چنجلی برای تبدیل جفت‌های ارز دیجیتال کارایی دارد و راه‌کار مناسبی برای جفت‌هایی با یک ارز رسمی محسوب نمی‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید با تغییرات روزانه‌ قیمت ارزهای دیجیتال، کوین‌های خود را تغییر دهید، بدون تردید چنجلی که یکی از معتبرترین سایت های خرید و فروش بیت کوین است گزینه‌ بسیار مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

مزایای این صرافی در زیر آورده شده است.

  • حق‌الزحمه تبادل ثابت ۰.۰۵ درصدی
  • امنیت فوق‌العاده زیاد
  • ارائه‌ انواع افزونه‌ها و ای‌پی‌آی‌های معاملاتی
  • پشتیبانی شبانه‌روزی و قابل اتکا

 

بیسک، معتبرترین صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال

«بیسک» (Bisq) یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است که کاربران آن نیازی به احراز هویت ندارند. این صرافی امکانات بسیار مناسب و حق‌الزحمه‌های قابل قبولی از کاربران دریافت می‌کند. این صرافی یک ارز بومی به نام «بی‌اس‌کیو» (BSQ) دارد. کاربران با پرداخت حق‌الزحمه‌های خود ازطریق این ارز دیجیتال می‌توانند از ۵۰ درصد تخفیف بهره ببرند. بیسک به‌خصوص برای کشورهایی که دسترسی به سیستم بین‌المللی بانکی ندارند، گزینه‌ بسیار مناسبی محسوب می‌شود. درحقیقت ازجمله اهداف توسعه‌ این پلتفرم، ایجاد امکان دسترسی به امور مالی غیرمتمرکز در کشورهای در حال توسعه است.

بیسک یک نرم‌افزار قابل دانلود غیرمتمرکز و ازجمله معتبرترین سایت های خرید و فروش بیت کوین محسوب می‌شود. غیرمتمرکز بودن بیسک به این معنا است که هیچ سروری وجود ندارد که اطلاعات تراکنش‌ها و پرداخت‌های کاربران در آن ذخیره شود. در بیسک ارز دیجیتال کاربران نزد خودشان باقی می‌ماند و وارد حساب یا کیف پول‌های صرافی نمی‌شود.

بیسک از مجموعه‌ای ارزهای دیجیتال و ارزهای رسمی ازجمله دلار امریکا پشتیبانی می‌کند. ویژگی غیرمتمرکز بیسک باعث می‌شود میزان نقدشوندگی آن بسیار کمتر از صرافی‌های متمرکز باشد و سرعت تراکنش در آن پایین بیاید. بااین‌حال، این موضوع برای کاربرانی که به دنبال محرمانگی کاملی هستند که بیسک عرضه می‌کند، آن قدر اهمیت ندارد.

ویژگی‌های بیسک در ادامه آورده شده است:

  • یک صرافی غیرمتمرکز بدون نیاز به احراز هویت و ارائه مدارک قانونی و رسمی
  • پشتیبانی از ۲۶ گزینه مختلف برای پرداخت
  • اپ موبایل هم برای اندروید هم آی‌او‌اس
  • عدم امکان پیگیری یا افشای تراکنش‌ها

 

سخن پایانی

در این مطلب بعضی از معتبرترین سایت های خرید و فروش بیت کوین معرفی شدند. هر یک از این وب‌سایت‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال ویژگی‌های خاص خود را دارند که باعث می‌شود کاربران برای این ویژگی‌ها سراغ آن‌ها بروند. درحالی‌که صرافی‌های متمرکز امکانات به نسبت گسترده و همچنین سادگی قابل قبولی دارند، دغدغه‌های مختلف امنیتی در مورد آن‌ها وجود دارد که باتوجه‌به پیشامدهای تاریخی موجه هم هستند.

در مقابل صرافی‌های غیرمتمرکز با وجود ارائه سطح قابل توجهی از امنیت و پیروی از ساختار غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال، کاربری سختی دارند. درنهایت انتخاب صرافی بر اساس نیاز کاربر انجام می‌شود.

در این مطلب سعی کردیم معتبرترین صرافی‌ها از نظر میزان اقبال کاربران در سال ۲۰۲۳ را معرفی کرده و مشخص کنیم به چه دسته‌ای از صرافی‌های ارز دیجیتال اختصاص دارند.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا