دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر پی سی ام (PCM) | نحوه ثبت نام و معاملات

بازار فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی در جهان است که روزانه معاملات زیادی در آن انجام می‌گیرد. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران برای فعالیت در بازار فارکس نیاز به یک بروکر دارند تا بتوانند از این طریق معاملات خود را انجام دهند. درواقع بروکر به‌عنوان یک واسط بین معامله‌گران عمل می‌کند و باعث تسهیل انجام معاملات مالی میان فروشندگان و خریداران می‌شود.

برای شروع فعالیت در بازار فارکس ابتدا لازم است در میان بروکرهای معتبر یک بروکر را انتخاب کنید که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهد. بروکرهای معتبر بسیاری وجود دارند اما باتوجه‌به تحریم‌ها، تنها تعداد محدودی از آن‌ها تمام خدمات خود را در اختیار سرمایه‌گذاران ایرانی قرار می‌دهند. بروکر «پی سی ام» (PCM) یکی از این بروکرها است که در مقاله امروز قصد داریم به طور کامل به معرفی آن بپردازیم. در این مقاله ابتدا به معرفی خود این بروکر می‌پردازیم و سپس نحوه ثبت‌نام و انجام معاملات در آن را شرح می‌دهیم.

معرفی بروکر پی سی ام

بروکر پی سی ام یکی از کارگزاری‌های شناخته شده بازار فارکس است که تحت نهاد نظارتی FSC فعالیت می‌کند. امکان انجام معاملات جفت ارزها، فلزات، کالاها، شاخص‌ها و سهام شرکت‌های مختلف برای کاربران این بروکر فراهم شده است.

پی سی ام، نام یکی از بروکرهای فعال در بازار فارکس است که در سال ۲۰۰۶ در منطقه آزاد تجاری DMCC دبی به ثبت رسید. این بروکر بهترین گزینه برای سرمایه‌گذارانی است که قصد معامله دارایی‌هایی همچون جفت‌ ارزهای فارکس، فلزات گران‌بها، ارزهای دیجیتال، شاخص‌ها و سهام شرکت‌های مختلف را دارند. نهاد نظارتی اسکا (نهاد ناظر بازارهای مالی کشور امارات) و نهاد FSC بر روی فعالیت‌های این بروکر نظارت می‌کنند. درواقع نهاد FSC از سازمان‌های نظارتی کشورهای مشترک المنافع بریتانیا است.

گفتنی است که این شرکت توسط شرکت بیمه بین‌المللی موریشز، سرمایه مشتریان را در مقابل هرگونه خطر یا ضرری که احتمال دارد در اثر هر چیزی غیر از ترید و ریسک پوزیشن‌ها وارد شود، گارانتی و بیمه کرده است. همچنین در شرایط ناآرام بازار که ممکن است کل دارایی سرمایه‌گذار از بین برود، این بروکر به‌صورت خودکار موجودی حساب کاربر را صفر می‌کند تا از بروز این مشکل جلوگیری کند.

علاوه‌بر ارائه حساب‌های معاملاتی متنوع و پشتیبانی از زبان فارسی، این بروکر همواره در تلاش است تا سطح دانش عمومی کاربران را در زمینه بازارهای مالی ارتقا دهد. به همین دلیل وب‌سایت این بروکر دارای بخش‌هایی تحت عنوان آموزش و اخبار بوده که برای تمام کاربران قابل دسترس است. همچنین بروکر PCM از پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند در صورت بروز مشکل، با ارسال تیکت از خدمات پشتیبانی سریع این بروکر استفاده کنند.

نحوه ثبت‌نام و ایجاد حساب در بروکر پی سی ام همانند بسیاری از بروکرهای دیگر بسیار ساده بوده و با گذارندن چند مرحله ساده، ثبت‌نام شما انجام خواهد شد. با‌این‌حال اگر مشکلی در مراحل ثبت‌نام و احراز هویت دارید، می‌توانید از راهنمای قرار داده شده در قسمت‌های بعدی استفاده کنید.

ویژگی بروکر pcm

 

انواع حساب در بروکر پی سی ام

بروکر پی سی ام دارای ۱۰ نوع حساب معاملاتی متنوع است که کاربران می‌توانند باتوجه‌به شرایط و استراتژی‌های معاملاتی خود هر یک از این حساب‌ها را انتخاب کنند.

از دیگر مواردی که باعث محبوبیت بروکر پی سی ام شده، ارائه حساب‌های معاملاتی متنوع است. وجود حساب‌های معاملاتی مختلف برای کاربران این امکان را فراهم می‌کند تا باتوجه‌به شرایط و نیازهای خود هر یک از این حساب‌ها را انتخاب کنند. درواقع این حساب‌ها از نظر برخی فاکتورها نظیر میزان اسپرد، حداقل واریزی، اهرم و بسیاری از قابلیت‌های دیگر تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

بنابراین بهتر است کاربران پیش از ثبت‌نام، ابتدا با ویژگی‌های هر یک از این حساب‌های معاملاتی آشنا شوند تا بتوانند از این طریق حساب مناسب با استراتژی معاملاتی خود را انتخاب کنند.

  • حساب «سنت» (Cent): کوچک‌ترین نوع حساب معاملاتی در این بروکر، سنت است. در این حساب سرمایه کاربران و به‌طورکلی دارایی‌ها به جای دلار برحسب سنت بیان می‌شود، به همین دلیل کاربران اغلب برای تست استراتژی‌های معاملاتی خود از این حساب استفاده می‌کنند. امکان انجام معامله روی ۲۸ جفت ارز و طلا برای دارندگان این حساب فراهم شده است. معامله‌گران برای افتتاح حساب به حداقل ۱ دلار نیاز دارند. میزان اسپرد این حساب شناور بوده و از ۰.۲ پیپ آغاز می‌شود. همچنین برای انجام معاملات با این حساب نیازی به پرداخت کمیسیون نیست و حداکثر تا اهرم ۱:۱۰۰ امکان معامله خواهید داشت.
  • حساب «میکرو» (Micro): حساب میکرو مناسب برای تریدرهایی است که می‌خواهند با سرمایه اندک از معاملات خود کسب سود کنند. در این حساب امکان انجام معاملات ۵۸ جفت ارز، کالاها، CFDها، سهام، شاخص دلار، ICLN و ارزهای دیجیتال برای کاربران فراهم شده است. میزان اسپرد این حساب معاملاتی از ۱.۶ پیپ آغاز می‌شود و حداکثر اهرم معاملاتی در این حساب برابر با ۱:۵۰۰ است. همچنین کاربران برای افتتاح حساب به حداقل ۱۰۰ دلار نیاز دارند و با استفاده از این حساب نیازی به پرداخت کمیسیون نیست.
  • حساب «مینی» (Mini): محبوب‌ترین نوع حساب معاملاتی برای تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای، حساب مینی است. در این نوع حساب تمام نمادهای معاملاتی و محبوب بازار فارکس ارائه شده است. میزان اسپرد در حساب مینی از نوع شناور بوده و از ۰.۹ پیپ آغاز می‌شود. حداقل مبلغ واریزی برای افتتاح حساب برابر با هزار دلار است. همچنین معامله‌گران برای انجام معاملات نیازی به پرداخت کمیسیون ندارند و حداکثر تا اهرم ۱:۲۰۰ امکان انجام معامله خواهند داشت.
  • حساب «ویژه کم‌ترین اسپرد» (VIP-Ultra-low-spread): این حساب معاملاتی کمترین میزان اسپرد را دارد. درحقیقت میزان اسپرد این حساب از ۰ تا ۰.۱ پیپ آغاز می‌شود. همچنین حساب معاملاتی ویژه امکان انجام معاملات ۲۷ جفت ارز، طلا و نقره، نفت برنت و کرود را تنها با واریز هزار دلار برای کاربران خود فراهم کرده است.

گفتنی است که در این حساب معاملاتی اسکالپ مجاز نیست. درحقیقت اسکالپ به معاملاتی گفته می‌شود که در کمتر از ۳ دقیقه یا ۳ پیپ بسته شوند. حداکثر اهرم معاملاتی در این حساب برابر با ۱:۱۰۰ است و معامله‌گران باید به ازای هر لات معامله مقدار ۱۸ دلار به‌عنوان کمیسیون پرداخت کنند.

  • حساب «الیت» (Elite): این حساب معاملاتی با کمترین اسپرد مناسب برای تریدرهای باتجربه و حرفه‌ای است. میزان اسپرد این حساب از ۰.۶ پیپ شروع می‌شود و معامله‌گران برای افتتاح حساب حداقل به ۵ هزار دلار نیاز دارند. حساب الیت دارای کمیسیون بوده و به ازای هر لات معامله، ۱۰ دلار از حساب کاربر کسر می‌گردد. همچنین تریدرها حداکثر تا اهرم ۱:۱۰۰ امکان انجام معامله خواهند داشت.
  • حساب «ای سی ان پرو» (ECN Pro): حساب ECN Pro به دلیل ارائه اسپردهای رقابتی و سرعت بالای اجرای سفارش‌ها گزینه‌ای مناسب برای حرفه‌ای‌ها و معامله در هنگام اعلام اخبار است. معامله‌گران برای افتتاح حساب به حداقل ۱۰۰ دلار نیاز دارند و حداکثر تا اهرم ۱:۲۰۰ امکان انجام معامله خواهند داشت. میزان اسپرد این حساب معاملاتی از ۰.۲ پیپ شروع می‌شود و معامله‌گران برای انجام معاملات باید کمیسیون پرداخت کنند.
  • حساب ارزهای دیجیتالی: امکان انجام معاملات بیت کوین، اتریوم، بیت نوت و لویار کوین در این حساب برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال فراهم شده است. اسپرد این حساب شناور بوده و معامله‌گران برای افتتاح حساب به حداقل ۱۰۰ دلار نیاز دارند. حداکثر اهرم معاملاتی در این حساب برابر با ۱:۵۰ است. همچنین معامله‌گران باید ۰.۸ درصد از ارزش حقیقی معامله به علاوه ۲ دلار به ازای هر لات به‌عنوان کمیسیون پرداخت کنند.
  • حساب «فیکس اسپرد» (Fixed Spread): همانطور که اسم این حساب مشخص است میزان اسپرد این حساب ثابت است. معامله‌گران در این حساب تنها با واریز ۱۰ دلار اجاره معامله پیدا خواهند کرد. حداکثر اهرم معاملاتی در این حساب برابر با ۱:۲۰۰ است و نیازی به پرداخت کمیسیون برای انجام معاملات نیست.
  • حساب «زیرو اسپرد» (Zero Spread): این حساب معاملاتی بهترین گزینه برای اسکلپرها است. میزان اسپرد برای این حساب معاملاتی ۰.۲ پیپ در نظر گرفته شده است. همچنین معامله‌گران برای افتتاح حساب به حداقل ۱۰۰ دلار نیاز دارند و حداکثر تا اهرم ۱:۲۰۰ اجازه معامله پیدا خواهد کرد.
  • حساب لوریج ۱۰۰۰: میزان اسپرد معاملات در این حساب از ۱.۶ پیپ آغاز می‌شود و معامله‌گران برای افتتاح حساب به حداقل ۵۰۰ دلار نیاز دارند. این حساب با ارائه حساب معاملاتی ۱۰۰۰ امکان گرفتن حداکثر سود از معاملات را فراهم می‌کند. همچنین تریدرها برای انجام معاملات نیازی به پرداخت کمیسیون ندارند.

 

نحوه ثبت نام در بروکر پی سی ام

با کلیک بر روی این لینک وارد صفحه وب‌سایت رسمی بروکر پی سی ام خواهید شد. در این صفحه با انتخاب گزینه «ورود/ثبت‌نام» به صفحه ورود به پنل کاربری خود هدایت می‌شوید. درصورتی‌که پیش از این حسابی ساخته باشید، با وارد کردن نام کاربری و رمزعبور می‌توانید وارد پنل کاربری خود شوید. برای ایجاد حساب کاربری با کلیک بر روی گزینه «ثبت‌نام» که در قسمت بالای این صفحه قرارداده شده است، به صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر هدایت می‌شوید.

آموزش بروکر pcm

اولین کادر این صفحه مربوط به نوع حساب معاملاتی است. شما باید در این قسمت باتوجه‌به نوع فعالیت خود، یکی از حساب‌های معاملاتی موجود در لیست را انتخاب کنید. بروکر PCMحساب‌های معاملاتی متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در قسمت ابتدایی این مقاله در رابطه با ویژگی‌ها و مشخصات هر یک از این حساب‌ها صحبت کرده‌ایم. در کادر بعد باید میزان لوریج (حداکثر اهرم معاملاتی) حساب معاملاتی خود را تعیین کنید.

سپس نام و نام‌خانوادگی کامل خود را به‌صورت لاتین در قسمت مربوطه بنویسید و یک شناسه کاربری و رمز عبور دلخواه انتخاب نمایید. درنهایت آدرس ایمیل خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که آدرس ایمیلی را در این بخش وارد کنید که به آن دسترسی کامل دارید.

آموزش بروکر pcm

در ادامه فرم ثبت‌نام همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید باید شماره موبایل خود را به همراه کد استان و کشور وارد کنید. سپس جنسیت خود را از منو انتخاب کنید و شهر محل سکونت خود را به لاتین وارد نمایید. پس از وارد کردن نام شهر، از شما خواسته شده تا نحوه آشنایی با این بروکر را مشخص کنید.

 

درنهایت قوانین و مقررات فعالیت در بروکر PCM را مطالعه کرده و سپس تیک مربوط به پذیرش قوانین را فعال کنید. پس از وارد کردن کد امنیتی مطابق با تصویری که به شما نمایش داده می‌شود، بر روی گزینه «ارسال» بزنید. توجه داشته باشید که تمام کادرهایی که در این بخش مورد بررسی قرار دادیم، همه در یک صفحه هستند.

پس از ثبت‌نام در بروکر پی سی ام، ایمیل فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود. به ایمیل خود مراجعه کنید و بر روی گزینه Activate Your Account کلیک کنید تا حساب کاربری شما فعال شود.

 

احراز هویت در بروکر پی سی ام

برای انجام مراحل احراز هویت باید وارد حساب معاملاتی خود شوید. پس از ورود به پنل کاربری از منوی بالا بر روی گزینه «آپلود مدارک» کلیک کنید.

در این قسمت همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، باید ابتدا آدرس منزل یا محل کار خود را به لاتین بنویسید. سپس تصویر جلو و پشت کارت ملی خود را در قسمت مشخص شده آپلود کنید. درنهایت کدملی و تاریخ اعتبار آن را به میلادی وارد کرده و بر روی گزینه «ارسال» بزنید.

آموزش بروکر pcm

درصورتی‌که تمام مراحل را به‌درستی انجام داده باشید، پیغامی مبنی بر تکمیل فرآیند تایید هویت نمایش داده خواهد شد. در این لحظه باید منتظر تایید کارشناسان بروکر پی سی ام باشید. درصورت صحت مدارک، حساب کاربری شما طی دو روز کاری فعال خواهد شد.

 

انواع واریز و برداشت در بروکر PCM

یکی از مهم‌ترین مسائلی که سرمایه‌گذاران باید در زمان انتخاب بروکر به آن توجه کنند، تنوع در روش‌های واریز و برداشت از آن است. بروکر PCM‌ نیز همانند بسیاری از بروکرهای دیگر از روش‌های واریز و برداشت متنوعی پشتیبانی می‌کند.

درواقع شارژ حساب با استفاده از این بروکر به روش‌های مختلفی نظیر واریز و برداشت ریالی، تتر، بیت‌ کوین، پی پل، اسکریل، نتلر، یونیون پی و FasaPay انجام می‌گیرد. بروکر پی سی ام روش واریز و برداشت ریالی را برای راحتی بیشتر کاربران ایرانی در نظر گرفته است.

 

سخن پایانی

بروکر پی سی ام فعالیت خود را از سال ۲۰۰۶ تحت نهاد نظارتی FSC آغاز کرد. این بروکر امکان انجام معاملات تمام نمادهای معاملاتی نظیر جفت ارز، فلزات، سهام، شاخص‌ها و کالاها را در پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ برای کاربران خود فراهم کرده است. تنوع حساب‌های معاملاتی و ارائه امکانات متنوع باعث شده تا این بروکر برای تمام معامله‌گران بازار فارکس حتی افراد با سرمایه اندک نیز گزینه مناسبی باشد.

همچنین بروکر PCM با ارائه امکاناتی نظیر واریز و برداشت ریالی، محیط کاربری فارسی و ارائه خدمات پشتیبانی به زبان فارسی از محبوبیت بسیاری در بین کاربران ایرانی برخوردار است. برای انجام معاملات با استفاده از بروکر پی سی ام باید ابتدا در این بروکر ثبت‌نام کنید و احراز هویت شوید. درصورتی‌که هنگام ورود به این بروکر با مشکل مواجه شدید از VPN‌ استفاده کنید.

اگر شما هم تجربه کار با بروکر پی سی ام را دارید، تجارب خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا