دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و ترید

سایت فاست (Faucet) چیست؟ ارز دیجیتال رایگان کسب کنید

کسب درآمد رایگان از اینترنت از سال‌ها قبل از ظهور ارزهای دیجیتال وجود داشته و افراد زیادی توانسته‌اند از این راه به درآمد برسند. حتی اگر خود شما هم به گذشته‌ خود فکر کنید به احتمال زیاد در دورانی از زندگی مجازی خود به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه می‌شود از اینترنت پول درآورد. فکرش را بکنید! ما که هر روز از اینترنت و خدمات سایت‌های مختلف استفاده می‌کنیم و بخش عمده‌ای از وقت‌مان در اینترنت می‌گذرد، پس چه خوب می‌شد اگر می‌توانستیم از این راه پول هم عایدمان شود.

همین ذهنیت به عرصه‌ ارزهای دیجیتال هم کشیده شده و برخی از سایت‌ها، ادعای پرداخت ارز دیجیتال رایگان می‌کنند. آیا می‌شود به این سایت‌ها اعتماد کرد؟ در این پست دقیقا قصد داریم به این سوال پاسخ داده و تکلیف کسب درآمد رمزارزی رایگان را یکبار برای همیشه روشن کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید، شاید شما هم بتوانید از این راه کمی به دارایی‌های دیجیتال خود بیفزایید.

فاست ارز دیجیتال

کلمه‌ی «فاسِت» (Faucet) در زبان انگلیسی به شیر آب گفته می‌شود. در دنیای ارزهای دیجیتال هم فاست به سایت‌های پرداخت‌کننده‌ ارزهای دیجیتال رایگان می‌گویند. اما چرا باید به چنین سایت‌هایی لقب شیر آب داده شود؟

خب پاسخ ساده است! درست مانند شیر آبی که چکه می‌کند و در هر لحظه قطره‌ آب کوچکی از آن به بیرون ریخته می‌شود، سایت‌های فاست هم دقیقا به همین ترتیب در بازه‌های زمانی مشخص مقدار بسیار کمی از ارزهای دیجیتال را به کاربران خود اعطا می‌کنند. این مقدار شاید بسیار ناچیز به نظر برسد ولی مانند قطره‌ها که کم‌کم جمع شده و حجم زیادی از آب را تشکیل می‌دهند، این مقادیر ناچیز ارز دیجیتال رایگان هم با گذشت زمان به مبالغ قابل‌قبولی می‌رسند.

نوشته های مشابه

به همین دلیل است که چنین سایت‌هایی با نام فاست ارز دیجیتال شناخته می‌شوند و در بین برخی از کاربران محبوبیت بالایی دارند. حال شاید بپرسید که چرا این سایت‌ها باید به رایگان به کاربران خود ارز دیجیتال بدهند؟ حتما با خود می‌گویید به احتمال زیاد سودی هم برای خود این سایت‌ها دارد وگرنه هیچ دلیل منطقی برای این کار وجود ندارد.

حدس شما درست است! این سایت‌ها معمولا به ازای انجام کارهای کوچکی مثل دیدن تبلیغات یا شرکت در نظرسنجی شیر آب را باز می‌کنند تا قطره‌ کوچکی از آن بچکد. به عبارت دیگر، شما تنها در صورتی ارز دیجیتال رایگان دریافت می‌کنید که کارهای مشخص‌شده در سایت‌های فاست را انجام دهید.

بدین ترتیب این سایت‌ها از شرکت‌های طرف قرارداد خود به دلیل اینکه تبلیغات‌شان را برای شما نمایش می‌دهند، یا شما را مجبور می‌کنند که در نظرسنجی آن‌ها شرکت کنید، مبلغی را دریافت می‌کنند که بخش کوچکی از آن به عنوان پاداش به شما داده می‌شود.

اما نکته‌ جالب، فلسفه‌ وجودی این فاست‌ها و نحوه‌ ایجاد اولین فاست ارز دیجیتال است که در بخش بعدی آن را می‌خوانید.

 

هدف و تاریخچه ایجاد فاست‌ها

در سال ۲۰۱۰ میلادی «گاوین اندرسون» (Gavin Andersen) که از برنامه‌نویس‌های اصلی «بیت کوین» (Bitcoin) بود، سایتی را با عنوان «فاست بیت کوین» (The Bitcoin Faucet) ایجاد کرد تا با اعطای بیت کوین رایگان به بازدیدکنندگان، افراد بیشتری را ترغیب به استفاده از این پدیده‌ جدید کند. جالب است بدانید که در آن زمان شما می‌توانستید با مراجعه به این سایت و انجام کارهای بسیار ساده مثل حل کردن معادله‌های امنیتی (Captcha) یا انجام بازی‌ به عنوان پاداش تا ۵ بیت کوین هم دریافت کنید!

با این حال، با گذشت زمان و همه‌گیر شدن ارزهای دیجیتال، کاربرد سایت‌های فاست هم تغییر یافت. اکنون بیشتر سایت‌های فاست، همان‌طور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، بیشتر به منظور تبلیغات و بالا بردن آمار سایت خود، اقدام به فعالیت می‌کنند.

البته نباید فراموش کرد که در این زمینه هم کلاه‌بردارها بی‌کار ننشسته و اقدام به ساخت سایت‌های فاست قلابی کرده‌اند که وقت شما را می‌گیرند و در آخر روز یا اصلا ارزی به شما نمی‌پردازند یا مقدار بسیار کمی از ارزهای دیجیتال بی‌ارزش را به کیف پول شما انتقال می‌دهند. بدتر از این، کارهای خرابکارانه است که در بخش‌های بعدی بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد.

 

چگونه از فاست‌ها ارز دیجیتال رایگان دریافت کنیم؟

اولین نکته‌ای که حتما باید در نظر داشته باشید این است که قرار نیست از راه سایت‌های فاست‌های بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر، ثروتمند شوید. از طرف دیگر، از آنجایی که ذهنیت در مورد این فاست‌ها اغلب منفی است، هرلحظه امکان تغییر قوانین آن‌ها نیز وجود دارد. برای مثال ممکن است بعد از کمی فعالیت در آن، مبلغ پرداختی را کم کنند.

برای همین، هنگام استفاده از این سایت‌ها همیشه به اخبار و اعلامیه‌های آن فاسِت توجه کنید. چیزهایی مثل میزان پرداختی آن‌ها که در هر بار پرداخت می‌شود و اینکه آیا واحد آن بیت کوین است یا ارزهای دیجیتال دیگر موجود در بازار. اغلب سایت‌های فاست معتبر تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کنند و فاست‌هایی که از ارزهای دیجیتال دیگر استفاده می‌کنند، خیلی کم است.

همچنین زمانی که باید بین هر بار پرداخت سپری شود از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا شما باید حساب کنید که نسبت به زمان صرف‌شده‌ شما ارزش دارد یا خیر. مورد بسیار مهم بعدی حداقل دارایی شما قبل از فعال شدن امکان برداشت است. به عبارت دیگر، بعضی از این سایت‌های فاست تنها در صورتی به شما اجازه‌ برداشت جوایزتان را می‌دهند که مقدار آن از یک حدنصاب بزرگ بالاتر رفته باشد. این یعنی اگر شما ماه‌ها از این سایت‌ها استفاده کرده باشید ولی هنوز پاداش‌هایتان به حدنصاب نرسیده باشد، باید چند ماه دیگر هم به فعالیت خود ادامه دهید، وگرنه چیزی نصیب‌تان نخواهد شد.

به این نکته هم توجه کنید که روش پرداخت سایت‌ فاست رایگانی که استفاده می‌کنید، به‌صورت مستقیم است یا از راه استفاده از کیف پول‌های «پرداخت خُرد» (Micropayment). در روش مستقیم شما کیف پول اصلی خود را به این سایت‌ها متصل می‌کنید و پرداخت‌ها معمولا بعد از رسیدن به حدنصاب به آن ریخته می‌شوند ولی در روش کیف پول‌های پرداخت خرد، شما باید از یک کیف پول ثانویه استفاده کنید که اغلب در خود این سایت‌های فاست گنجانده می‌شود. دلیل این کار این است که به دلیل پایین بودن مقدار پاداش‌ها، ممکن است بخش زیادی از آن صرف کارمزد تراکنش‌ها شود.

 

بهترین سایت‌های فاست رایگان

بهترین سایت فاست دریافت ارز دیجیتال رایگان، سایتی است که علاوه بر داشتن شرایط مناسبِ اشاره‌شده، قابلیت کسب درآمد از راه معرفی به دیگران را هم داشته باشد. بدین ترتیب که هر کس با عضویت در این سایت‌ها یک کد معرف دریافت می‌کند. اگر این فرد بتواند شخص دیگری را ترغیب به استفاده از این سایت کرده و از او بخواهد که هنگام ثبت‌نام کد معرف او را وارد کند، بخشی از پاداش تمام فعالیت‌های این شخص به حساب او ریخته خواهد شد. حال اگر چند نفر از کد معرف او استفاده کنند، درآمد او بیشتر خواهد شد.

در ادامه به معرفی چند مورد از سایت‌های فاست شناخته‌شده می‌پردازیم که می‌توانید از آن‌ها بیت کوین رایگان به دست بیاورید.

 

کسب بیت کوین رایگان از سایت فاست کوین‌تیپلای (Cointiply)

کوین‌تیپلای در اوایل سایت ۲۰۱۸ میلادی ایجاد شد و از آن زمان توانسته روز‌به‌روز پیشرفت کند. با داشتن رابط کاربری بسیار خوب و روش‌های متنوع کسب بیت کوین، این سایت توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

فاست کوین‌تیپلای به شما اجازه می‌دهد به طور میانگین در هر ۶۰ دقیقه حدود ۲۰۰ «ساتوشی» (Satoshi) که کوچک‌ترین واحد اندازه‌گیری بیت کوین است، دریافت کنید. مشاهده‌ تبلیغات ویدیویی، کلیک روی تبلیغات بنری و انجام بازی‌های تحت‌ مرورگر از جمله روش‌های افرایش درآمد از طریق این سایت است.

برای کسانی که احساس خوش‌شانسی می‌کنند، بخشی هم در کوین‌تیپلای وجود دارد که می‌توان ضریب دریافت پاداش را از آنجا افزایش داد. نکته‌ خوب این سایت هم در این است که از زمان شروع فعالیتش همواره فعال بوده و از دسترس خارج نشده است. وقتی پاداش شما به ۳۵ هزار ساتوشی برسد می‌توانید آن را به کیف پول پرداخت خُرد «فاست‌هاب» (FaucetHub) منتقل کنید. همچنین اگر این مقدار به ۱۰۰ هزار ساتوشی برسد در این صورت امکان برداشت به کیف پول اصلی شما نیز وجود خواهد داشت.

 

کسب درآمد رایگان رمزارزی از راه فاست بونس‌ بیت‌کوین (BonusBitcoin)

بونس بیت‌کوین یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های فاست است که در طول‌ سال‌ها دچار تغییرات زیادی شده و به شکل نهایی فعلی خود رسیده است.

ویژگی اصلی این سایت در این است که می‌توانید هر ۱۵ دقیقه حدود ۲۴ ساتوشی به دست بیاورید. در این سایت نیز می‌توان به پاداش‌ها ضریب داد و برای کسب درآمد بیشتر در نظرسنجی‌های تبلیغاتی شرکت کرد.

حساب‌های کاربری این فاست به کیف پول پرداخت خُرد «کوین‌پات» (CoinPot) متصل هستند که پاداش‌های شما در آنجا جمع می‌شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که به گفته‌ خیلی از کاربران، کوین‌پات باگ‌های زیادی دارد و برداشت از آن پردردسر است. با این‌حال در آخر می‌توانید با کمی تلاش پاداش خود را از آن خارج کنید. حداقل میزان برداشت با کارمزد از این کیف پول ۱۰ هزار ساتوشی و برداشت بدون کارمزد ۵۰ هزار ساتوشی است.

 

سایت‌های فاست رایگان دیگر

به جز این دو فاست، چند سایت دیگر نیز وجود دارند که اشاره‌ کوتاهی نیز به آن‌ها می‌کنیم.

فاست «بیت کوین‌ کِر» (Bitcoinker) هر ۵ دقیقه حدود ۷ ساتوشی پرداخت می‌کند که این رقم حداکثر می‌تواند ۱۰۰ هزار ساتوشی باشد. همچنین درصد کمیسیون معرفی دیگران به این فاست ۱۰ درصد بوده و کاربران قدیمی نیز ۲۵ درصد پاداش بیشتری می‌گیرند. پرداخت‌ها هم بعد از رسیدن به حدنصاب ۲۰ هزار ساتوشی به‌صورت هفتگی و مستقیما به کیف پول اصلی بیت کوین شما واریز می‌شود.

فاست «مون بیت کوین» (Moon Bitcoin) هم جزو فاست‌های قدیمی محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۵ فعال است. شما می‌توانید در این سایت هر ۵ دقیقه حدود ۱۰ ساتوشی دریافت کنید. علاوه بر این، در این فاست می‌توانید پردازنده‌ مرکزی (CPU) رایانه‌ خود را در اختیار این سایت قرار دهید تا پاداش بیشتری نصیب‌تان شود. مون بیت کوین هم مانند بونس بیت کوین از کیف پول کوین‌پات برای پرداخت به کاربرانش استفاده می‌کند.

آخرین فاستی که در این مقاله معرفی می‌کنیم فاست «بیت فان» (BitFun) است. در این سایت می‌توانید با انجام بازی‌های ساده و داس انداختن، بیت کوین رایگان کسب کنید. بیت فان هم از کیف پول کوین‌پات استفاده می‌کند و زمانی که حدنصاب پاداش شما به ۱۰ هزار ساتوشی برسد، می‌توانید از آن برداشت کنید.

 

ریسک‌های استفاده از سایت‌های فاست

درست است که می‌توانید به کمک سایت‌های فاست بیت کوین رایگان به دست بیاورید ولی فراموش نکنید که سایت‌های کلاه‌برداری که در قالب سایت‌های فاست فعالیت می‌کنند کم نیستند. به همین دلیل است که گفتیم ذهنیت کلی در مورد چنین سایت‌هایی منفی است.

پایین بودن پاداش سایت‌های فاست را که کنار بگذاریم، استفاده از چنین سایت‌هایی ریسک‌های جدی و خطرناکی هم به دنبال دارد. از آنجایی که بیشتر سایت‌های فاست به ازای پرداخت ساتوشی به کاربر از آن‌ها می‌خواهند که کارهای خاصی انجام دهند، برخی از این سایت‌های کلاه‌بردار از آن‌ها می‌خواهند که یک فایل دانلود کنند.

کاربر کم‌تجربه به محض دانلود و اجرای این فایل متوجه می‌شود که فایل مورد نظر چیزی جز یک بدافزار یا ویروس نبوده است. حتی بدتر از آن زمانی است که ویروس مورد نظر خود را نشان نمی‌دهد و بدون اینکه کاربر متوجه شود، در پس‌زمینه به انجام کارهای خرابکارانه خود ادامه می‌دهد.

نکته‌ دیگری که باید به آن توجه داشت این است که تقریبا همه‌ سایت‌های فاست به لطف نمایش تبلیغات به فعالیت خود ادامه می‌دهند. به همین دلیل دور از انتظار نیست که ایمیل و مشخصات شخصی شما را در اختیار تبلیغ‌دهندگان قرار بدهند.

حتی بعضی از این سایت‌ها پا را فراتر گذاشته و از ایمیل‌های جمع‌آوری‌شده برای حملات «فیشینگ» (Phishing) استفاده می‌کنند. بدین صورت که ایمیل‌های تهدیدکننده یا تقلبی برای کاربران می‌فرستند و با فریب آن‌ها دارایی‌هایشان را بالا می‌کشند.

 

سخن پایانی

سایت‌های بسیاری هستند که خود را با عنوان «بهترین سایت فاست بیت کوین» معرفی می‌کنند. اگر شما هم علاقه‌مند به فعالیت‌ها در چنین سایت‌هایی هستید، به احتمال زیاد بارها بین دوراهی قرار گرفته‌اید که کدام یک قلابی هستند و کدام یک واقعا بیت کوین رایگان عرضه می‌کنند.

به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم علاوه بر آشنایی با مفهوم سایت‌های فاست و تاریخچه‌ آن، چند مورد از بهترین سایت‌های فاست را معرفی کنیم تا طعمه‌ سایت‌های کلاه‌بردار نشوید. با این‌حال، باز هم بهتر است قبل از فعالیت در آن‌ها خودتان هم تحقیقات لازم را انجام دهید و بعد از کسب اطمینان روی آن وقت بگذارید.

در کل، کسب بیت کوین رایگان و دیگر ارزهای دیجیتال از طریق سایت‌های فاست حقیقت دارد ولی اینکه زمان و انرژی که صرف آن می‌کنید، ارزشش را دارد یا خیر، سوالی است که خودتان باید پاسخش را بدهید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا