🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش بیت کوین

بهترین سایت‌های فاست برای به کسب بیت کوین

افرادی که تازه با دنیای کریپتو آشنا شده‌اند، ممکن است در جستجوهای اینترنتی، سایت‌ها و برنامه‌هایی را ببینند که در ازای انجام کاری مشخص مثل مشاهده‌ یک ویدئو، به‌صورت رایگان بیت کوین پاداش می‌دهند. به این سایت‌ها در اصطلاح فاسِت گفته می‌شود. به‌خاطر فضای رو به رشد ارزهای دیجیتال و مخصوصا ارزش چند هزار دلاری بیت کوین، افراد کم‌تجربه به‌راحتی در چنین سایت‌هایی وقت صرف می‌کنند؛ اما در بیشتر مواقع سود خاصی عایدشان نمی‌شود.

سایت‌های فاست مخصوصا در سال‌های نخست پیدایش بیت کوین، بسیار رونق داشتند، ولی به مرور محبوبیت خود را از دست دادند. علت این قضیه به مسائل مختلفی برمی‌گردد که در ادامه تصمیم داریم بیشتر در موردشان صحبت کنیم و ببینیم که آیا فاست بیت کوین واقعا سود می‌دهد یا نه؟ هدف یک سایت از اینکه به کاربران بیت کوین رایگان می‌دهد چیست؟ تا پایان همراه ما باشید تا پاسخ سوال‌هایتان را بگیرید.

سایت فاست چیست؟

«فاسِت» (Faucet) در اصطلاح به وب‌سایت (یا برنامه‌ای) گفته می‌شود که به بازدیدکنندگان خود مقدار کمی ارز دیجیتال را به‌صورت رایگان پرداخت می‌کند. در حقیقت کاربران هر بار در ازای انجام دادن کارهایی مثل مشاهده‌ تبلیغ یا حل کردن «کپچا» (Captcha)، به‌اندازه‌ چند ساتوشی (یک‌صدمیلیونیوم بیت کوین) پاداش دریافت می‌کنند.

اصولا این کوین‌ها کم‌کم و بعد از گذشت مدتی به حد نصاب لازم می‌رسند و کاربر می‌تواند درخواست «برداشت» (Withdrawal) بدهد تا کوین‌ها به کیف پولش واریز شوند. بعضی از فاست‌ها هر چند ساعت اجازه‌ برداشت را می‌دهند و بعضی روزی فقط یکبار. هر چه در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تری برداشت انجام دهید، طبیعتا در هر برداشت، مبلغ پایین‌تری به دست می‌آورید.

خب تا اینجای کار همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد. حالا باید ببینیم که چرا یک سایت فاست به کاربران، بیت کوین رایگان می‌دهد؟ سود سایت فاست از کجاست؟

یک سایت فاست بر اساس تبلیغات کار می‌کند. سایتی می‌تواند در زمینه‌ تبلیغ فعالیت کند که بازدیدکننده‌های زیادی داشته باشد؛ پس ابتدا باید کاربران را به‌سمت سایت خود جلب کند و چه ایده‌ای بهتر از وعده‌ پرداخت بیت کوین رایگان!

یک سایت فاست با انواع شرکت‌های تجاری و سایت‌های استخراج ابری و حتی سایت‌های شرط‌بندی همکاری می‌کند و برای آن‌ها تبلیغات کرده و باعث افزایش کاربران و درآمد آن شرکت‌ها می‌شود و در ازای این خدمات پول زیادی از آن‌ها دریافت می‌کند.

سایت فاست بخشی از درآمد خود را صرف توزیع رایگان کوین می‌کند. منتها از آنجایی که مقدار کوین‌هایی که در هر بار مشاهده‌ تبلیغ (یا حل کپچا و غیره) به کاربر پرداخت می‌شود، بسیار ناچیز است؛ کاربران مجبورند چند ماه فعال باشند تا مقدار قابل قبولی کوین به دست بیاورند.

تازه ممکن است در مدت این چند ماه قیمت ارز مورد نظر نوسان کند و کوین‌های آن‌ها به‌اندازه‌ قبل ارزشمند نباشد. در نتیجه بسیاری از کاربران بعد از مدتی و بدون رسیدن به حد نصاب برای درخواست پول، دیگر فعالیت نمی‌کنند و در نتیجه سود سایت بیشتر می‌شود.

فعالیت در سایت‌های فاست می‌تواند به حدی زمان‌بر و اعتیادآور باشد که روند عادی زندگی را دچار اختلال کند. مثلا تصور کنید که در یک سایت، به ازای هر بار مشاهده‌ یک تبلیغ یک دقیقه‌ای، به شما ده هزار ساتوشی پاداش می‌دهد، ولی هر ۱۵ دقیقه فقط یک تبلیغ می‌توانید ببینید.

در چنین شرایطی، بلافاصله کاربر این‌طور محاسبه می‌کند که در بهترین حالت، هر ساعت ۴ بار و هر روز ۹۶ بار می‌تواند این کار را انجام دهد و این مقدار را در هفته و یا ماه ضرب می‌کند و به یک مقدار مشخص می‌رسد. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر ساعت‌ها وقت صرف می‌شود و این ممکن است به کار روزانه یا فعالیت‌های عادی زندگی آسیب وارد کند.

تا اینجای مقاله شاید فکر کنید که فاست‌ها هیچ فایده‌ای ندارند و از اول هم چیزهای بدردنخوری بودند، اما باید بپذیریم که فاست‌ها، مخصوصا در گذشته نقش مهمی در فضای کریپتو ایفا کرده‌اند. در سال‌های ابتدایی پیدایش رمزارزها و مخصوصا بیت کوین، فعالیت فاست‌ها باعث شد افراد زیادی با این فناوری آشنا شوند و کار با کیف پول‌ها و انتقال ارزدیجیتال را یاد بگیرند.

البته هستند کسانی که وقتی قیمت بیت کوین زیر ۱ دلار بود، از این راه مقادیر قابل توجهی بیت کوین به دست آوردند و بعد از ده سال اکنون جزء ثروتمندان به‌شمار می‌روند.

فاست‌ها مثل درگاهی هستند که افراد تازه‌وارد می‌توانند با استفاده از آن‌ها و هرچند با مقادیر کم، وارد دنیای کریپتو شوند. یک فاست می‌تواند به‌راحتی شما را صاحب مقداری بیت کوین کند، بدون اینکه سرمایه‌ اولیه‌ شما با ریسک همراه شود. جالب است بدانیم که خیلی از قدیمی‌های این بازار اولین تراکنش خود را از طریق برداشت از یکی از سایت‌های فاست انجام داده‌اند.

 

خطرات استفاده از فاست

فعالیت در یک سایت فاست برای به دست آوردن مقداری کوین، هیچ هزینه‌ای برای کاربران ندارد و این باعث می‌شود که کاربران خیلی راحت به یک سایت اعتماد کنند و ساعت‌ها و روزها و ماه‌ها در آن فعالیت کنند و آن را در مرورگر خود به‌صورت باز نگه ‌دارند. باید توجه داشته باشیم که ممکن است بعضی از این سایت‌ها به‌صورت مخفیانه از قدرت پردازشی سیستم شما برای کارهایی مثل ماینینگ استفاده کنند و این باعث می‌شود دستگاه شما زودتر فرسوده شود و هزینه‌ مصرف برق شما نیز بیشتر شود.

نکته‌ دیگر این است که بعضی سایت‌های فاست در ابتدا حدنصاب کمی برای برداشت کوین در نظر می‌گیرند تا کاربران زیادی را به خود جذب کنند و بعد از مدتی، برای اینکه پرداختی کمتری داشته باشند، این مقدار را مثلا دو برابر می‌کنند. در این موارد به احتمال زیاد کاربری که مثلا یک ماه زمان صرف کرده تا مقدار خاصی کوین به دست بیاورد، باید یک ماه دیگر هم زمان بگذارد که در بیشتر موارد، کاربران از ادامه‌ فعالیت منصرف می‌شوند.

مورد آخر مربوط می‌شود به اینکه ممکن است یک سایت فاست برای مدتی فعال باشد و بعد از اینکه موجودی کاربران به مقدار خاصی رسید، دیگر هیچ پرداختی انجام نشود و در نهایت سایت دیگر بالا نیاید.

 

بهترین سایت‌های فاست

صدها سایت فاست در اینترنت وجود دارد که همه هم مدعی هستند که بیشترین درآمد را با فعالیت در آن‌ها به دست می‌آورید. نکته اینجاست که آن‌ها واقعا دروغ نمی‌گویند،‌ اما تمام حقیقت را هم بیان نمی‌کنند. این ما هستیم که باید شرایط و محدودیت‌های هر کدام را بررسی کنیم و اگر تصمیم داریم برای آن‌ها وقت بگذاریم، وقت خود را در جایی صرف کنیم که سابقه‌ بهتری داشته و حداقل کلاهبرداری از آب در نیاید.

در ادامه چند تا از فاست‌های معروف را که فعالیت قابل قبولی دارند و کاربران زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند معرفی می‌کنیم.

  • Bitcoin Aliens: این سایت که بیش از ۶ سال از فعالیتش می‌گذرد، بازی‌هایی را معرفی می‌کند که کاربران می‌توانند علاوه بر لذت بردن از بازی، بیت کوین و لایت کوین و بیت کوین کش به دست آورند. قوانین بازی‌ها متفاوت است، اما در ازای تکمیل مراحل، حدود ۴ هزار ساتوشی پاداش پرداخت می‌شود. البته این مقادیر تغییرات زیادی دارند و نمی‌شود برای طولانی مدت روی آن‌ها حساب کرد.
  • FreeBitcoin: فری بیت کوین از معروف‌ترین فاست‌های بیت کوین به حساب می‌آید و بیشتر شامل بازی‌های کازینویی است. این فاست به قرعه‌کشی‌ها و جایزه‌های مختلفی که هر چند وقت یکبار به کاربران می‌دهد معروف است. طبق اطلاعات روی سایت، این فاست بیش از ۴۰ میلیون کاربر دارد و پرداختی‌هایش به نسبت بیشتر از اکثر فاست‌های دیگر است.
  • Bitcoin Zebra: در فاست بیت کوین زبرا، کاربر باید در بازه‌های زمانی مشخص وارد اکانت خود شود و در اصطلاح عملیات Feed the Zebra را انجام دهد. خالق بیت کوین زبرا، این فاست را به‌خاطر بی‌کیفیت بودن و عدم کارایی فاست‌های دیگر،‌ ساخته و مدعی است این سایت یکی از بیشترین پاداش‌های پرداختی را در بین تمام فاست‌ها دارد.
  • Moon Bitcoin: مون بیت کوین هم از فاست‌های قدیمی و معتبر است که علاوه بر بیت کوین،‌ ارزهای دیگری مثل اتریوم نیز پاداش می‌دهد. این سایت طرح‌های گوناگونی دارد و حتی با گذراندن مدت زمانی خاص در این سایت بدون انجام کار خاصی، می‌توان بیت کوین پاداش گرفت. از ویژگی‌های جالب این فاست، پاداش وفاداری است. به این معنی که اگر برای چند روز پشت‌سرهم به سایت سر بزنید و فعال باشید به‌طوری که وقفه ایجاد نشود، پاداش‌های دریافتی شما با ضرایب بالاتری محاسبه خواهد شد.
  • Cointiply: این فاسِت در سال ۲۰۱۸ ساخته شده و در ازای تماشای ویدئو،‌ تبلیغات کلیکی و یا شرکت در بازی‌ها به کاربران پاداش می‌دهد. این فاست طرفداران زیادی دارد و در هر دقیقه به میزان ۲۰۰-۳۰۰۰۰۰ ساتوشی پرداخت می‌کند. حداقل موجودی قابل برداشت ۳۵۰۰۰ ساتوشی است که باید به کیف میکرووالت واریز شود. حداقل واریزی به یک کیف پول معمولی ۱۰۰،۰۰۰ ساتوشی یا یک هزارم بیت کوین است.
  • FamilyBTC: فمیلی بی‌تی‌سی هم از فاست‌های معروف بیت کوین است. در ازای تماشای ویدئوهای ۳۰ ثانیه‌ای و بیشتر، مقدارخیلی کمی BTC‌ پاداش داده می‌شود. همچنین بازی‌های مثل شیر یا خط در این فاست وجود دارد که در صورت برد جایزه‌ بیشتری پرداخت می‌شود.

روش‌های دیگری هم برای دریافت پاداش وجود دارد از جمله: PTVWall ،PersonalWall و KiwiWall.

 

سخن پایانی

فاست‌ها وبسایت‌ها و برنامه‌هایی هستند که در ابتدا برای توسعه‌ ارزهای دیجیتال و شناخت و مقبولیت بیشتر آن‌ها در بین مردم ایجاد شدند. زمانی جایزه‌ مشاهده‌ یک تبلیغ ویدئویی ۵ بیت کوین بود. به مرور با پیشرفت پروژه‌ بیت کوین و افزایش قیمت هر واحد آن، میزان پاداش در فاست‌ها کم و کمتر شد تا اینکه امروز به چند ساتوشی ناچیز رسیده است.

استفاده از فاست‌ها دیگر توجیه اقتصادی ندارد؛ البته شاید خوش‌شانس باشید و در قرعه‌کشی یکی از فاست‌ها مبلغ قابل توجهی برنده شوید، ولی برای اکثریت، سود خاصی به دست نمی‌آید و آن چیزی هم که به عنوان پاداش نصیب کاربر می‌شود، شاید فقط هزینه‌ برق یا استهلاک گوشی همراه را پوشش دهد و مهم‌ترین عامل، وقت با ارزش ماست و باید در جایی صرف شود که در آینده حسرتش را نخوریم.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا