🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش کیف پول

معرفی بهترین کیف پول های دوج کوین

ارزهای دیجیتال عملکردی شبیه ارزهای حقیقی دارند؛ با این تفاوت که بی‌مرز و بدون محدودیت‌ می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و آزادی عمل زیادی در اختیار صاحبان خود قرار می‌دهند. هر چیزی که واژه‌ دیجیتال را در کنار نام خود یدک می‌کشد؛ یعنی به دنیای فناوری و ابزارهای دیجیتالی هم وابسته است.

بنابراین، باید انتظار داشته باشیم که ابزارهای دیجیتال مختلفی هم برای استفاده از ارزهای دیجیتال گوناگون مانند دوج کوین لازم و ضروری است. مثلا کیف پول دوج کوین که حالتی دیجیتالی یا همان الکترونیکی دارد، از جمله ابزارهایی است که برای انجام عملیات مختلف به‌وسیله‌ این ارز به آن نیاز داریم.

البته کیف پول‌های دوج کوین یا انواع دیگر ارز دیجیتال می‌تواند به‌شکل فیزیکی و سخت‌افزاری هم باشد. پس در این مقاله از تمام کیف پول‌هایی که می‌توانید برای نگهداری و انجام عملیات مختلف با دوج کوین تبادل انجام دهید، سخن خواهیم گفت. در ادامه همراه ما باشید.

ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟

ارز دیجیتال دوج کوین در واقع نوعی میم کوین است که در بستری غیرمتمرکز فعالیت می‌کند. منظور از غیرمتمرکز بودن این است که هیچ شخص ثالثی روی آن نظارت ندارد. 

قبل از اینکه وارد معرفی «دوج کوین» (Dogecoin)، کیف پول دیجیتال دوج کوین و مفاهیم تخصصی‌تر درباره‌ آن بشویم، بد نیست که از تلفظ این ارز دیجیتال هم بگوییم. ماجرا از این قرار است که تلفظ اصلی و رایج‌تر این ارز، دوج کوین است، اما در برخی از کشورها از تلفظ‌های دیگری مانند داگ کوین یا دوژ کوین هم استفاده می‌شود.

دوج کوین نوعی ارز دیجیتال است که «متن‌باز» (Open source) به‌شمار می‌رود و همه‌ کاربران به برنامه‌ها و کُدهای طراحی آن دسترسی دارند. این «رمزارز» (Cryptocurrency) در بستری غیرمتمرکز کار می‌کند و برای نقل و انتقالات «همتا به همتا» (Peer to Peer) کاربرد دارد. منظور از غیرمتمرکز و همتا به همتا این است که در پلتفرمی فعالیت ندارد که ناظر و مدیریت مشخصی بر آن تسلط دارند و هیچ هسته‌ مرکزی برای کنترل مراودات و فعالیت‌های افراد با دوج کوین تعریف نشده است.

در واقع ارتباطات برای نقل و انتقال این ارز دیجیتال و انجام تراکنش با آن، در شبکه‌ای غیرمتمرکز رخ می‌دهد و هیچ ناظر یا واسطه‌ای کاری به پیشبرد فرایندهای مختلف با دوج کوین ندارد. دیگر مانند بانک‌ها خبری از نظارت دولت و موسسات مالی نخواهد بود و شخص ثالثی در مذاکره و تبادلات مالی دوج کوینی بین دو کاربر ظاهر نمی‌شود.

نمادی که این کریپتوکارنسی یا همان رمزارز دوج کوین با آن در دنیای مجازی شناخته می‌شود، همان استیکر سگ کرم‌رنگ معروفی است که در شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد. با رشد ارزهای دیجیتالی مختلف با پادشاهی بیت‌ کوین، ارزهای دیگری مانند دوج کوین هم روانه بازار شدند.

در سال ۲۰۱۳ دوج کوین به بازار کریپتوکارنسی پا گذاشت. جالب است بدانید که دوج کوین به‌عنوان ارزی دوستانه و محترم شناخته می‌شود. علت چیست؟ علت این است که از آن در بسیاری از امور خیریه بهره گرفته می‌شود.

برای کار کردن با این رمزارز هم مانند هر رمزارز دیگری باید کیف پول دوج کوین داشته باشید. اما کیف پول مناسب چه ویژگی‌هایی دارد و چطور باید آن را در میان گزینه‌های مختلف انتخاب کرد؟‌ در ادامه از کیف پول امن برای‌تان می‌گوییم و بعد به‌طور خاص به سراغ بررسی کیف پول‌های قابل‌دسترس برای دوج کوین می‌رویم. این را هم بدانید که از نظر ارزش بازار، دوج کوین در میان ۳۰ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی‌ها قرار دارد.

 

ویژگی‌های یک کیف پول امن چیست؟

کیف پولی که گذشته خوبی داشته، افراد مشهور زیادی از آن استفاده کرده و رابطه کاربری ساده‌ترین دارند گزینه بهتری برای نگهداری دوج کوین‌های شما هستند.

برای اینکه بعد از خرید دوج کوین بتوانید آن را پس‌انداز کنید یا دست به تراکنش‌های مختلف بزنید، باید به ساخت کیف پول دوج و تهیه‌ آن فکر کنید. اما قبل از آن، لازم است بدانید که کیف پول امن و مناسب چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه است. کیف پول‌های ارزهای دیجیتالی باید ایمنی کافی داشته باشند. چون اگر از نظر امنیتی به‌اندازه کافی قابل‌اعتماد نباشند، به‌راحتی تمام سرمایه‌تان را از دست خواهید داد. چرا؟ چون مورد حمله و تهاجم هکرهایی قرار خواهید گرفت که به کیف پول‌تان دسترسی پیدا می‌کنند و تمام محتویاتش را در اختیار خودشان می‌گیرند. کیف پول‌های ارزهای دیجیتالی باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • از امنیت بالایی برخوردار باشند. این موضوع را با خواندن نظرات کاربران دیگری که قبلا از کیف پول‌های ارز دیجیتال دوج کوین استفاده کرده‌اند، متوجه می‌شوید. خواندن نظرات کاربران در سطح اینترنت به شما در انتخاب کمک خواهد کرد.
  • هرچقدر که شهرت و تعداد افرادی که از کیف پول دوج کوین استفاده می‌کنند بیشتر باشد، اعتمادکردن به آن هم ساده‌تر خواهد شد. پس به دنبال استفاده از مواردی باشید که به‌اندازه‌ کافی اعتبار و شهرت دارند.
  • پوشش‌دادن امکان انجام عملیات مختلف با چند رمزارز مختلف هم نکته‌ مثبتی است که می‌توان برای انتخاب کیف پول دوج کوین در نظر داشت؛ یعنی به سراغ کیفی بروید که امکان نگهداری و انجام عملیات مرتبط با بیش از یک رمزارز را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • ساده‌بودن رابطه‌ تعاملی میان طراحی و عملکرد کیف پول دوج کوین از نظر دسترسی‌ها و طراحی گرافیکی برای کاربران هم از نکات مهمی است که نباید آن‌ها را نادیده بگیرید.
  • کیف پول باید با هدفی که از خرید دوج کوین و رمزارزهای دیگر دارید در هماهنگی باشد. مثلا اگر می‌خواهید مدام در صرافی‌ها بچرخید و خرید و فروش انجام دهید، بهتر است سراغ کیف پول‌های دیجیتالی بروید که با صرافی‌ها همکاری دارند. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت هستید، به سراغ کیف پول‌های سخت‌افزاری بروید.

 

معتبرترین کیف پول‌های دوج کوین را می‌شناسید؟

کیف پول‌های کریپتوکارنسی‌ها مانند کیف پول‌های معمولی ارزهای حقیقی نیستند. این کیف‌ها دیجیتالی‌اند؛ یعنی در سطح رایانه قابل‌دسترسی هستند و از مسیرهای دیجیتالی باید با آن‌ها کار کنید. هر کیف پول دوج کوین یا ارزهای دیجیتالی دیگر مکان‌هایی برای ذخیره‌ اطلاعاتی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید از ارزهای دیجیتالی خود استفاده کنید. اطلاعاتی داخل این کیف پول‌ها قرار دارد که امکان تراکنش و استفاده‌های مختلف از رمزارزها را فراهم می‌سازد.

حال بیایید ببینیم منظور از اطلاعات چیست. اطلاعات به «کلیدهای عمومی و خصوصی» (Public keys and Private keys) معروف‌اند. هر کلید عمومی مانند ایمیلی است که کریپتوکارنسی‌ها می‌توانند به آن ارسال شوند و هر کاربری در شبکه می‌تواند آن‌ها را ببیند. کلید خصوصی هم مانند رمزعبور آن ایمیل عمل می‌کند. توجه داشته باشید که حفظ امنیت کلیدهای خصوصی بسیار ضروری است.

حال به کیف پول‌های دیجیتال بازگردیم. انواع مختلفی از کیف پول‌های دوج کوین وجود دارد:

  • کیف پول‌های آنلاین؛ کیف‌های موبایلی و تحت دسکتاپ؛
  • کیف پول‌های سخت‌افزاری؛
  • کیف پول‌های کاغذی

در ادامه به‌طور دقیق‌تر، هر یک از این کیف پول‌ها را با نمونه‌های معروف و قابل‌اعتمادشان شرح خواهیم داد.

 

کیف پول‌‌های موبایلی دوج کوین را می‌شناسید؟

کیف پول‌های موبایلی رمزارزها کیف‌های دیجیتالی هستند که اطلاعات حساب یک کاربر را ذخیره می‌کنند. اطلاعات حساب کاربر شامل مبلغی از ارزهای دیجیتالی است که در آن کیف ذخیره می‌شود و خیلی راحت می‌توان از طریق آن‌ها تراکنش‌های مختلف را انجام داد. کارکردن با کیف پول‌های موبایلی بسیار ساده است و طراحی قابل‌درکی برای عموم کاربران دارد.

برخی از کیف پول‌های موبایلی با صرافی‌های ارز دیجیتال در همکاری هستند و امکان خرید و فروش دوج کوین یا هر رمزارز دیگری را برای کاربران ساده می‌کنند. باید دقت کنید که هر کیف پول موبایلی چه اقدامات امنیتی را برای حفظ رمزارزهای موجود در حساب کاربرانش در نظر می‌گیرد.

برخی موارد از باقی گزینه‌ها ایمنی بالاتری دارند. چرا؟ چون داده‌ها و اطلاعات مرتبط با حساب‌های کاربران‌شان را در سِرورهای خود نگه‌داری نمی‌کنند. از همین روی، اگر حمله و تهاجمی سایبری رخ بدهد، دسترسی به اطلاعات کاربران مختلف برای هکرها مقدور نخواهد بود. چرا؟‌ چون اطلاعاتی در سطح سرورهای کیف پول وجود ندارد.

به‌طور کلی، امنیت کیف پول دوج کوین در حالت موبایلی یا هر حالت آنلاین دیگری که در آن خبر از اتصال رایانه یا موبایل کاربران به شبکه جهانی اینترنت وجود دارد، پایین‌تر از حالتی است که با کیف پول‌های کاغذی یا سخت‌افزاری روبه‌رو هستید. در ادامه با تعدادی از بهترین انواع موبایلی کیف پول دوج کوین آشنا می‌شوید.

 

کیف پول موبایلی اتمیک ولت (Atomic Wallet)

کیف موبایلی «اتمیک ولت» از معروف‌ترین کیف‌های موبایلی موجود در بازار برای رمزارزهاست. کنترل حساب‌های کاربران به‌طور تمام و کمال در اختیار خودشان است و شرکت اتمیک ولت هیچ دسترسی به دوج‌کوین‌ها و رمزارزهای دیگر موجود در کیف پول کاربران ندارد. از طریق کیف پول دوج کوین اتمیک خود می‌توانید کنترل رمزارزهای دیگر و انجام عملیات با آن‌ها را هم پیش ببرید.

مدیریت رمزارزهایی مانند «بیت کوین»، «اتریوم»، «ریپل»، «لایت‌کوین» و بیش از ۲۰۰ مورد دیگر در این کیف پول برای‌تان مقدور خواهد بود. این ویژگی بسیار مثبت است و به کسانی که سبد سرمایه‌گذاری متنوعی برای کارکردن و فعالیت در دنیای رمزارزها برای خود تدارک می‌بینند، این امکان را می‌دهد که خیلی ساده و بی‌دردسر در یک حساب بتوانند تمام رمزارزهای خود را تحت کنترل داشته باشند. هیچ‌کس نمی‌تواند مبالغ و اطلاعات موجود در کیف پول دوج کوین کاربران در اتمیک ولت را مسدود کند یا نظارتی بر آن‌ها داشته باشد. مدیریت کیف پول به طور کامل در دست خود کاربران خواهد بود.

 

ویژگی های کیف پول اتمیک ولت

کارکردن با کیف پول اتمیک ولت بسیار ساده است و کاربران برای استفاده از آن نیازی به داشتن دانش تخصصی ویژه‌ای ندارند. طراحی گرافیکی کیف پول دوج کوین موبایلی اتمیک ولت ساده است و به‌راحتی می‌توانید امور مختلف را در آن پیش ببرید. این کیف بیش از ۳۰۰ رمزارز مختلف را پشتیبانی می‌کند و همین باعث می‌شود که در صورت داشتن پورتفولیویی متنوع از رمزارزهای مختلف کارتان به‌شدت راحت شود و مدیریت امور مرتبط با رمزارزها را به‌خوبی و سادگی پیش ببرید. کیف پول اتمیک با صرافی‌‌های «شیپ‌شیفت» (ShapeShift) و «چینجلی» (Changelly)، که برای خرید دوج کوین و رمزارزهای دیگر هستند، همکاری می‌کند و از همین رو امکان خرید و فروش رمزارزها با آن برای‌تان ساده و قابل‌دسترس‌تر خواهد شد.

پشتیبانی اتمیک ولت از کاربران به‌صورت ۲۴ساعته در ۷ روز هفته است. درباره‌ امنیت کیف پول اتمیک ولت بار دیگر به این نکته اشاره می‌شود که کیف پول‌های موبایلی در میان انواع کیف پول دوج کوین دارای کمترین میزان ایمنی هستند. علت این است که در دسترس ‌بودن اطلاعات در این کیف‌ها در فضای آنلاین باعث می‌شود که همیشه احتمال تهاجم هکرها و مهاجمان سایبری مختلف وجود داشته باشد.

علاوه بر این‌ها، امکان دارد که در اثر ورود بدافزارها و هک‌ شدن سیستم موبایل‌تان هم دسترسی به کیف پول دوج کوین برای مهاجمان اینترنتی مهیا شود. پس اگر قرار است که با دوج‌کوین‌ها یا ارزهای دیجیتالی دیگری که در اختیار دارید، کارهای مهم و بلندمدتی انجام بدهید؛ مثلا مبالغ زیادی از آن‌ها را برای طولانی‌مدت پس‌انداز کنید، بهتر است که به سراغ کیف پول‌های موبایلی مانند اتمیک ولت نروید.

سرعت دانلود و نصب کیف پول موبایلی اتمیک ولت بسیار مطلوب است و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای ندارید. البته خرید رمزارز در بستر این کیف پول با دریافت مبلغ اندکی کارمزد همراه است ولی دانلود و نصبش کاملا رایگان خواهد بود.

 

کیف پول دوج کوین ولت (Dogecoin Wallet)

دوج کوین ولت هم یکی دیگر از کیف پول‌های موبایلی است که بعد از استخراج دوج کوین و خرید آن می‌توانید از این بستر برای ذخیره یا معاملات رمزارزی‌تان بهره ببرید. کیف پول دوج کوین ولت در بستر شبکه‌ای غیرمتمرکز فعالیت می‌کند؛ همان‌طور که گفتیم استفاده از شبکه‌ غیرمتمرکز به این معنی است که برای پیش‌برد عملیات مختلف نیازی به این ندارید که به هسته‌ای مرکزی متصل شوید تا مدیران و ناظرانی سازماندهی امور مرتبط با رمزارزهای‌تان را انجام بدهند.

این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد که دوج کوین را به ارزهای مختلف دنیا تبدیل کنند. حتی در صورت آفلاین ‌بودن هم می‌توانید از این کیف برای جابه‌جایی دوج کوین استفاده کنید. فهرستی از آدرس‌هایی که معمولا با آن‌ها تبادل و تراکنش دارید هم در این کیف پول موبایلی ذخیره می‌شود. طراحی کیف پول دوج کوین بسیار ساده است و اگر کوین‌هایی تازه به کیف‌تان وارد شود، اطلاعیه یا نوتیفیکیشنی به دست‌تان می‌رسد.

 

ویژگی‌های کیف پول دوج کوین ولت

کارمزدها به‌صورت اتوماتیک بنا به هر تراکنش در کیف پول موبایلی دوج کوین برای کاربران تعیین می‌شود. حداقل دستمزد برای تراکنش‌هایی که در این کیف پول صورت می‌گیرد، یک دوج کوین است. دانلود و نصب این اپلیکیشن رایگان است.

همان‌گونه که گفته شد کیف پول دوج کوین ولت در بستری غیرمتمرکز و همتا به همتا فعالیت می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد که کنترل امور مختلف حساب‌شان را تمام و کمال در دست داشته باشند و هیچ مدیریتی از سوی برند دوج‌کوین روی مبالغ و عملیات موجود در کیف‌شان وجود نداشته باشد.

در اینجا فقط پای کلیدهای عمومی و خصوصی کیف پول‌های دوج‌کوین‌ در میان است و نیازی به اطلاعات دیگر در مسیر برقراری ارتباط رمزارزی‌ نیست. در کیف پول دوج کوین ولت کاربران به تراز مالی حساب‌شان دسترسی دارند و به‌سادگی می‌توانند مبالغ و عملیات مختلف خود را در بستری که در اختیار دارند، مدیریت و کنترل کنند.

امکان تبدیل دوج کوین به ارزهای حقیقی مختلف و بدل‌ کردن آن ارزها به دوج کوین هم از گزینه‌های دیگری است که در این کیف پول برای کاربران مختلف مقدور خواهد بود. یکی از نکات قابل‌توجه درباره‌ کارمزد عملیات در این کیف پول، انتخاب خودکار مبلغ مناسب هر تراکنش از سوی خود برنامه است. یعنی با توجه به شرایط و مبلغی که قرار است میان دو کاربر تبادل شود، خودِ کیف پول دوج کوین اقدام به تعیین کارمزد مناسب معامله می‌کند. در این صورت دیگر خبری از تعلل و دیرکرد در انجام معاملات نخواهد بود و روندی سریع‌تر برای انجام کارها پیش می‌آید.

 

کیف پول‌های دسکتاپ دوج کوین

کیف پول‌های دسکتاپ دوج کوین روی رایانه‌ نصب می‌شوند و به کاربر اجازه می‌دهند که کنترل تمام‌عیاری بر کیف خود داشته باشد. این انواع از کیف پول دوج کوین به عنوان یک نشانی به کار می‌روند که امکان ارسال و دریافت دوج کوین‌ها به آن وجود دارد. به کمک کلیدهای خصوصی، کاربران می‌توانند رمزارزهای خود را در این کیف‌ها ذخیره هم بکنند. معمولا امکاناتی که کیف پول‌های تحت دسکتاپ ارائه می‌کنند، بیشتر از گزینه‌هایی است که کیف‌های موبایلی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

اگر قرار باشد که مدیریت رمزارزهای‌تان را از خانه یا محل کار یعنی جایی پیگیری کنید که سیستم رایانه‌تان قرار دارد، کمی محدود می‌شوید. کسانی که مدام در صرافی خرید دوج کوین به سر می‌برند و می‌خواهند خرید و فروشی فوری و مداوم داشته باشند، نباید به سراغ کیف‌های تحت دسکتاپ بروند. چون باوجود آن‌ها، دسترسی همیشگی به کیف پول خود نخواهند داشت.

این کیف‌ها هم مانند نسخه‌های موبایلی در ارتباط با شبکه جهانی اینترنت هستند و از سوی دیگر ممکن است که رایانه‌تان در اتصالات قبلی خود به اینترنت یا از طریق دستگاه‌های مختلف به بدافزارها و ویروس‌هایی آلوده شده باشد که امکان دسترسی هکرها و مهاجمان به کیف‌تان را فراهم می‌کنند. پس اگر به دنبال کیف پولی با ضریب امنیتی بسیار زیاد هستید، نباید روی کیف‌ پول دوج کوین دسکتاپ خیلی حساب کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از معروف‌ترین کیف‌پول‌های دوج کوین می‌پردازیم.

 

کیف پول دسکتاپ جکس لیبرتی (jaxx liberty wallet)

این کیف پول دسکتاپ برای ویندوز، لینوکس، افزونه‌ کروم در گوگل و مَک قابل ‌اجراست. نصب و استفاده از کیف پول جکس لیبرتی هزینه‌ای ندارد و برای انجام تراکنش‌ها با آن هم مبلغی اندک از کاربران دریافت می‌شود.

دوج کوین تنها ارزی نیست که از طریق این کیف پول قابلیت مدیریت دارد. ارزهای دیگری هم مانند بیت کوین، اتریوم، لایت‌ کوین و… در آن قابلیت پس‌انداز یا مبادله‌شدن دارند. جکس‌لیبرتی علاوه بر نسخه‌ دسکتاپ به حالت‌های موبایلی و تحت‌وب هم به کاربران عرضه می‌شود. گزینه‌های مختلفی برای مدیریت راحت‌تر ارزهای دیجیتالی مختلفی که در اختیار دارید در این برنامه در نظر گرفته شده است.

طراحی آن بسیار قابل درک به شمار می‌رود و از همین روست که کاربران برای استفاده از بخش‌های مختلف به دردسر نمی‌افتند. بیش از ۸۵ رمزارز مختلف در کنار دوج کوین در این کیف پول پوشش داده می‌شوند. برای کسانی که سرمایه‌گذاری روی چند کریپتوکارنسی را در نظر دارند، چنین کیفی می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

 

ویژگی‌های کیف پول دسکتاپ جکس لیبرتی

کیف پول جکس لیبرتی به رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و برخلاف بسیاری از شرکت‌هایی که خدماتی مشابه ارائه می‌دهند، پشتیبانی بسیار قوی و مناسبی دارد. به‌طوری که در ۷ روز هفته و به‌شکل ۲۴ساعته در خدمت کاربران هستند تا مشکلات و سوالات احتمالی‌شان را رفع کنند. از نقطه‌نظر امنیت هم می‌توان روی این کیف حساب کرد چون تاکنون سابقه تهاجم‌های سایبری به آن وجود نداشته و دست هکرها از آن کوتاه بوده است.

با این وجود باید دقت داشته باشید که کیف پولی که تحت دسکتاپ عمل می‌کند، فقط از نقطه‌نظر هجوم سایبری در خطر نیست بلکه بدافزارهایی که از راه‌های دیگر به سیستم رایانه نفوذ پیدا می‌کنند هم می‌توانند باعث شوند که کیف پول تحت دسکتاپ ایمنی خود را از دست بدهد.

در صورت فراموش‌کردن رمز عبور کیف پول جکس لیبرتی، قابلیت دسترسی به حساب قبلی خود از طریق ثبت‌نام مجدد و استفاده از عبارت‌های امنیتی که در زمان ثبت‌نام کیف پول نخست انجام گرفته، وجود خواهد داشت. تعداد کاربران بسیار زیادی از خدمات کیف پول جکس لیبرتی استفاده می‌کنند.

همین می‌تواند نشانه‌ای مطلوب برای اعتمادکردن به آن باشد. البته کماکان گوشزد می‌شود که اگر قصد پس‌انداز مبالغی بالا از رمزارزهای مختلف از جمله دوج کوین را دارید، بهتر است که به سراغ کیف پول‌هایی با ضریب امنیتی بالاتر بروید. مثلا کیف پول‌های کاغذی یا سخت‌افزاری گزینه‌هایی ایده‌آل برای حفاظت رمزارزها از دست هکرها و سارقان هستند.

شبکه‌ای که کیف پول دوج کوین جکس در آن فعالیت می‌کند، غیرمتمرکز است و از همین روی، دسترسی هیچ‌کس به جز خود کاربر به اطلاعات حسابش ممکن نیست. رمزعبورها و اطلاعات حساب هر کاربر هم به شکل رمزنگاری‌شده روی وسیله‌ خودش به ثبت می‌رسد و از این رو به نظر می‌رسد که امنیت مطلوبی در میان کیف پول‌های تحت دسکتاپ دیگر دارد. برای راه‌اندازی چنین کیف پولی روی سیستم‌تان حتما به سلامت و امنیت رایانه هم دقت داشته باشید.

 

کیف پول دسکتاپ کوینومی (Coinomi Wallet)

یکی دیگر از کیف پول‌های دسکتاپ معروف کوینومی است. تعداد بسیار زیادی از کاربران از کیف پول کوینومی استفاده می‌کنند. بالا بودن تعداد کاربران هر کیف پول نشان‌دهنده‌ این است که می‌توان به کاربردی‌بودنش امید داشت.

حدود ۱۲۵ رمزارز مختلف در کنار دوج کوین قابلیت مدیریت در این کیف پول را دارند. کلیدهای خصوصی در کوینومی در وسیله‌ خود کاربران ذخیره می‌شوند. رمزنگاری داده‌های افراد هم به‌دقت در این نرم‌افزار پیگیری می‌شود. برای همین از نقطه‌نظر امنیتی وضعیت خوبی دارد اما باز هم خاطرنشان می‌شود که امنیت کوینومی در قالب کیف پول دوج کوین در میان کیف‌های دیگری که تحت دسکتاپ عمل می‌کنند، مناسب است.

اما از نظر امنیتی موارد بهتری هم در میان کیف پول‌ها وجود دارند. هر کیفی که با اینترنت در ارتباط باشد یا به‌نوعی سیستم دیجیتالی متصل به آن مثلا رایانه یا موبایل با شبکه‌های جهانی در ارتباط باشد، امکان هک‌شدن و قرارگرفتن مورد تهاجمات سایبری را دارد.

 

ویژگی‌های کیف پول دسکتاپ کوینومی

حریم خصوصی کاربران در استفاده از کیف پول دسکتاپ کوینومی به‌خوبی حفظ می‌شود. دلیل این است که برای انجام تراکنش‌های مختلف با دوج کوین نیازی به ثبت اطلاعات هویتی خود ندارید. هیچ‌یک از فعالیت‌های‌تان در این کیف هم ردیابی و پیگیری نمی‌شود.

یادتان باشد که کوینومی متن‌باز یا همان اوپن‌سورس نیست. برنامه‌های متن‌باز از امنیتی بیشتر برخوردار هستند چون کاربران مختلف می‌توانند کدهای آن‌ها را ببینند و هرگونه رفتار مشکوک، خطر یا نقصی را در آن متوجه شوند، تغییر بدهند. اما این ویژگی در کوینومی وجود ندارد. بنابراین از نقطه‌نظر امنیتی کمی می‌تواند نسبت به همتایان متن‌باز خود مشکوک باشد.

معاملات در بستر این کیف پول یا رایگان هستند یا کارمزد بسیار اندکی به آن‌ها تعلق می‌گیرد. زمانی که اطلاعات حساب کاربری‌تان در کوینومی را فراموش می‌کنید، این امکان برای‌تان وجود دارد که به کمک اقدامات امنیتی که در هنگام ثبت‌نام انجام داده‌اید، روی وسیله‌ای دیگر کیف‌تان را بازیابی کنید.

در واقع، کُدی به شما داده می‌شود که با یادداشت‌کردن آن، امکان بازیابی حساب‌تان در وسیله‌ای دیگر به‌وجود می‌آید. در زمینه ایمنی کارکردن با کوینومی هم باید بدانید که اگرچه ساختار ایمنی این کیف پول قوی به نظر می‌رسد و در نوع خود مشکلی ندارد اما باید همیشه نسبت به حملات سایبری هوشیاری داشته باشید و آن‌ها را بعید و دور از هیچ پلتفرم و کیف پولی ندانید.

ضمن اینکه رایانه‌ای که قرار است در آن کیف پول دوج کوین موردنظرتان اجرا شود، لازم است که از نظر امنیتی کاملا پاک و بی‌خطر باشد. طراحی گرافیکی و ابزارهایی که کیف پول کوینومی در اختیار کاربران قرار می‌دهد هم بسیار ساده است و کسانی که با دنیای فناوری بیگانه‌اند نیز به‌راحتی می‌توانند با آن کار کنند.

 

کیف پول های سخت افزاری دوج کوین را می‌شناسید؟

کیف پول‌های سخت‌افزاری از امن‌ترین انواع کیف پول‌هایی هستند که می‌توانید برای رمزارزهای خود انتخاب کنید. کریپتوکارنسی‌هایی که در این کیف‌ها قرار می‌گیرند، در شرایط آفلاین هستند و هیچ تهاجمی از سوی هکرها به‌سمت آن‌ها وجود نخواهد داشت.

این کیف پول‌ها برخلاف مواردی که تا اینجا معرفی شد، حالت فیزیکی دارند و به شکل اپلیکیشن و برنامه‌ای کاربردی طراحی نمی‌شوند. در واقع، شما می‌توانید این کیف‌ها را در شکل‌ها و مدل‌های مختلف خریداری کنید و کلیدهای عمومی و خصوصی‌تان را در آن‌ها ذخیره نمایید.

هر زمان هم که نیاز به تراکنش داشته باشید، امکان برداشت از این کیف‌ها وجود دارد. بار دیگر عنوان می‌شود که کلیدهای عمومی نشانی‌هایی هستند که دیگران می‌توانند با کمک آن به شما رمزارز ارسال کنند و از طریق کلیدهای خصوصی‌تان است که می‌توانید کریپتوکارنسی‌ها را دریافت و رمزگشایی کنید.

برای استفاده از رمزارزهای‌تان می‌توانید در هر زمانی که تمایل داشتید، کیف پول‌تان را به رایانه وصل کرده، «پین‌کُد» (pin-code) خود را وارد نمایید و مبالغ موردنظرتان را ارسال کنید. کلیدهای خصوصی‌تان هیچ‌گاه از کیف پول‌های سخت‌افزاری خارج نمی‌شوند و تحت خطر قرار نمی‌گیرند.

 

کیف پول لجر نانو ایکس Ledger Nano X

کیف پول‌های سخت‌افزاری از تمام انواع کیف پول دوج کوین گران‌تر هستند. پس استفاده از آن‌ها فقط به کسانی توصیه می‌شود که می‌خواهند مبالغ زیادی از رمزارزهای مختلف را سرمایه‌گذاری کنند و در این دنیای دیجیتالی به‌طور جدی برنامه فعالیت ‌کردن دارند.

یکی از معروف‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر نانو ایکس است. راه‌اندازی این کیف و کارکردن با آن بسیار ساده است. کیف پول دوج کوین لجر نانو ایکس مجهز به دکمه‌ها و صفحه‌ای بزرگ‌تر از مدل‌های دیگری از کیف پول است که همین برند لجر عرضه می‌کند. علاوه بر دوج کوین طیف وسیعی از کوین‌های دیگر هم از سوی این کیف پوشش داده می‌شوند.

امکان اتصال کیف پول لجر نانو ایکس به ابزارهای دیجیتالی مختلف با برنامه‌های اندروید و iOS وجود دارد. ضمن اینکه می‌توانید این کیف را به رایانه هم متصل کنید. با خرید کیف پول نانو ایکس به شما کابل اتصال دستگاه به وسایل دیجیتالی و دستورالعمل‌های استفاده و بازیابی کدها در صورت گم‌شدن دستگاه داده می‌شود.

 

ویژگی‌های کیف پول لجر نانو ایکس

برای راه‌اندازی کیف پول لجر نانو ایکس نیازی به زحمت و دانش زیاد نیست. زمانی که دستگاه را روشن می‌کنید باید برای آن پین‌کد یا رمز انتخاب نمایید. بعد نیاز است تا «سیدنامبر» (seed number) یا عبارتی رمزعبور مانند را برای آن یادداشت کنید تا در صورت گم‌شدن دستگاه بتوانید اطلاعات‌تان را در کیف بازیابی کنید.

مرحله‌ بعدی کار هم به هماهنگ‌سازی این کیف با دستگاه موبایل یا رایانه‌تان اختصاص پیدا می‌کند. مراحل بعدی مختص نصب اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مرتبط با این کیف سخت‌افزاری است که فرایند دشواری به حساب نمی‌آید. دوج کوین فقط یکی از کوین‌هایی است که از سوی کیف پول لجر نانو ایکس پشتیبانی می‌شود.

بیش از هزار کوین و توکن از سوی این کیف پول سخت‌افزاری پوشش داده می‌شوند. این کیف در میان انواع کیف پول معتبر دوج کوین از جایگاه خوبی برخوردار است. همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، کیف‌های سخت‌افزاری بهترین و البته گران‌ترین مواردی هستند که از طریق آن‌ها می‌توان اقدام به ذخیره‌ رمزارزها کرد.

به‌طور کلی، کیف‌هایی که بدون اتصال به اینترنت از رمزارزها محافظت می‌کنند، «کیف پول‌‌های سرد» یا کُلد ولت (Cold wallet) نام می‌گیرند. موارد دیگری که از طریق اتصال به اینترنت و در فضای آنلاین از آن‌ها استفاده می‌شود، «کیف پول‌های داغ» یا هات ولت (Hot wallet) عنوان می‌شوند.

شیوه‌ استفاده از کیف پول هم به این ترتیب است که بعد از راه‌اندازی تنظیمات کیف لجر نانو ایکس باید اپلیکیشن رمزارز خود را انتخاب کنید و وارد حساب رمزارزی‌تان شوید. با انتخاب گزینه‌ دریافت، نشانی دوج کوین‌ها یا رمزارزهای دیگرتان را خواهید دید. ارسال دوج‌ کوین‌ها یا رمزارزهای دیگر در هر ساعتی به این نشانی مقدور خواهد بود. برای دریافت رمزارزها نیازی نیست که حتما کیف پول سخت‌افزاری‌تان به رایانه یا موبایل متصل باشد. نمونه دیگری از کیف پول‌های سخت‌افزاری، کیف پول لجر نانو اِس است که در ادامه با آن آشنا می‌شوید.

 

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول لجر نانو اس، یکی دیگر از کیف پول‌های معروف سخت‌افزاری است. این کیف مانند یک USB است، که صفحه‌نمایشی برای بررسی داده‌های موجود روی آن قرار دارد و کارکردن با آن سخت و پیچیده نیست. فروش کلان این کیف در سراسر دنیا نشان می‌دهد که این کیف پول در بین کاربران محبوب است و بیشتر افراد به‌سادگی از پس استفاده از آن برمی‌آیند.

کیف پول مذکور می‌تواند کلیدهای خصوصی لازم برای پیشبرد معاملات رمزارزی را به‌شکل آفلاین ذخیره کند. در این صورت، اطلاعات کاربران در هیچ سِروری ذخیره نخواهد شد. بسیاری از کیف پول‌های سخت‌افزاری دارای محدویت‌هایی در ذخیره‌ تعداد دوج کوین‌ها یا رمزارزهای دیگر هستند اما این محدودیت برای کیف پول لجر نانو اس وجود ندارد. پشتیبانی از حدود ۲۶ کوین و ۱۵۰۰ توکن در بستر این کیف پول، آن را در شمار معروف‌ترین و البته محبوب‌ترین‌ها قرار داده است.

 

ویژگی‌های کیف پول لجر نانو اس

کیف پول لجر نانو اس ارزان نیست. اصولا همان‌طور که چندین بار در این مقاله گفته شد، تمام کیف پول‌های سخت‌افزاری گران هستند. کسانی باید به سراغ خرید کیف پول دوج کوین سخت‌افزاری مانند لجر نانو اس بروند که می‌خواهند به‌طور جدی و رسمی در بازار رمزارزها فعالیت داشته باشند؛ مثلا کسانی که در سایت‌های استخراج دوج کوین به‌طور حرفه‌ای حضور دارند و مدام در صرافی‌ها به‌دنبال خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتالی هستند.

این کیف پول سخت‌افزاری بالغ بر هزار رمزارز مختلف از جمله دوج کوین را پوشش می‌دهد. کیف پول لجر دارای دو دکمه بر روی خود است که به حفظ امنیت دستگاه کمک بیشتری می‌کنند. برای تأیید پرداختی که با این کیف صورت می‌دهید باید این دکمه‌ها را به شکل فیزیکی به‌طور هم‌زمان فشار بدهید. چنین خصوصیت مهمی نشان می‌دهد که هکرها نمی‌توانند وارد فرایندهای پرداخت و معاملات‌تان شوند و اقدام به تأیید پرداخت‌تان کنند.

تأیید مذکور فقط از طریق فشار فیزیکی دستگاه سخت‌افزاری مقدور است. در هنگام راه‌اندازی تنظیمات کیف پول لجر نانو اس هم به انتخاب پین‌کُد نیاز است. این رمز مانع از آن می‌شود که دوج کوین‌ها یا رمزارزهای دیگرتان را در صورت گم‌شدن وسیله از دست بدهید. هیچ‌کس هم با پیداکردن کیف‌تان نمی‌تواند اقدام به تراکنش‌های مختلف کند چون نیاز به دانستن پین‌کد دارد. اگر سارق سه‌مرتبه رمز را اشتباه وارد دستگاه کند، به‌طور خودکار تمام اطلاعات حذف خواهد شد.

این کیف پول از باتری استفاده نمی‌کند و زمانی که به یک دستگاه مانند رایانه متصل می‌شود، به‌طور خودکار روشن می‌گردد. با کشیدن کیف پول از منبع برقی هم به‌طور خودکار خاموش می‌شود. یکی از اخبار بسیار مطلوب درباره‌ کیف پول لجر نانو اس این است که تاکنون هیچ خبری مبتنی بر تلاش هکرها برای ورود به آن از کاربران گزارش نشده است.

 

کیف پول کاغذی دوج کوین چیست؟

کیف پول‌های کاغذی کریپتو هم از انواع ولت‌ها یا همان کیف‌های سرد هستند و اتصالی به اینترنت و شبکه‌ جهانی ندارند. درجه امنیت این کیف‌ها هم از نمونه‌های آنلاین بسیار بیشتر است. کیف پول‌های کاغذی همان‌طور که از نام‌شان پیداست از جنس کاغذ هستند و در واقع، مکانیزمی آفلاین برای ذخیره‌ رمزارزهایی مانند دوج کوین در این کیف‌ها تعریف می‌شود.

این کیف پول‌ها تکه‌هایی از کاغذ حاوی کدهای QR یا کدهای دیگری هستند که برای انجام تراکنش‌های رمزارزی به آن‌ها نیاز است. برای به‌دست آوردن این کیف پول‌ها باید به سایتی مراجعه کنید که کار تولید کدهای QR و کلیدهای خصوصی و عمومی به طور تصادفی را انجام می‌دهد. به کاربران توصیه می‌شود که بعد از دریافت کدها، حافظه‌ اینترنت خود را پاک کنند تا امنیت بیشتری در استفاده از کلیدهای دریافتی‌شان داشته باشند.

با استفاده از این کیف‌ها امکان هک‌ شدن به صفر می‌رسد. تنها چالشی که این کیف‌ها به صاحبان‌شان تحمیل می‌کنند، امکان گم‌شدن کُد کاغذی است که برای حفظ آن راه‌های مختلفی وجود دارد و صرف کمی دقت می‌تواند مشکل را حل کند.

 

کیف پول Dogecoin Paper Wallet

برای تولید کلیدهای مرتبط با انجام تراکنش‌های دوج کوین باید به سراغ سایت‌هایی بروید که کار تولید کدها را برای‌تان انجام می‌دهند. این سایت‌ها می‌توانند آدرس‌ها یا همان نشانی‌های تازه برای ذخیره و دریافت رمزارزها را برای‌تان تولید کنند. کافی است که یکی از این سایت‌ها را پیدا کنید و در آن گزینه‌ «تولید نشانی‌های جدید» یا «Generate new address» را انتخاب نمایید.

بعد از اینکه اعداد برای‌تان به شکل تصادفی تولید می‌شوند، باید سریع اقدام به پرینت‌گرفتن از آن کنید. یادتان باشد که نسخه‌ای از کُدها را به شکل PDF در رایانه‌تان ذخیره نکنید. هر فایلی که روی سیستم‌تان ذخیره می‌شود، در معرض خطر هک‌ شدن است. پس با ذخیره‌ نکردن کدها روی رایانه می‌توانید درجه‌ امنیت عملیات خود در دریافت این کیف پول کاغذی را بالا ببرید.

 

ویژگی‌های کیف پول کاغذی دوج کوین

کیف پول‌های کاغذی بسیار امن هستند و حفاظت از آن‌ها وابسته به نظم و دقت خودتان است. چون هیچ‌گونه حمله‌ سایبری یا هک‌شدنی در کارشان نیست. به کمک کدی که از تولیدکنندگان کلید عمومی و خصوصی دریافت می‌کنید، امکان دریافت رمزارز از کاربران دیگر برای‌تان به‌وجود می‌آید. امکان به اشتراک‌گذاری این نشانی با کاربران متعدد برای دریافت رمزارز از آن‌ها وجود دارد. یعنی محدودیتی در استفاده از نشانی تولیدشده‌تان برای تراکنش رمزارزی وجود ندارد. باید دقت کنید که کسی از این کدها اطلاع نداشته باشد و پیش خودتان محفوظ باقی بمانند.

قبل از اینکه مقادیر زیادی از دوج کوین‌ها را از طریق کیف پول دوج کوین کاغذی جابه‌جا کنید، بهتر است که مبلغی اندک را امتحان نمایید و ببینید که اوضاع از چه قرار است و روند به‌خوبی پشت سر گذاشته می‌شود یا خیر. حواس‌تان باشد که اگر کسی از رمزتان باخبر باشد، امکان استفاده از کیف پول دوج کوین و برداشت از آن را خواهد داشت. مزایای استفاده از کیف پول‌های کاغذی بسیار زیاد است. علاوه بر اینکه دست هکرها به آن‌ها نمی‌رسد، برای انجام تراکنش‌ها با آن‌ها نیازی به واسطه‌ها و پرداخت هزینه وجود ندارد و با تخریب دستگاه و وسیله‌ای مانند رایانه یا موبایل هم کماکان در دسترس‌تان قرار خواهند داشت.

 

بهترین کیف پول های دوج کوین در ایران را می‌شناسید؟

در ایران هم می‌توان به‌راحتی فعالیت‌های مرتبط با رمزارزهای متفاوت را انجام داد. با رصد بازارهای متنوع کریپتوکارنسی و در نظرگرفتن قیمت آنلاین دوج کوین یا هر رمزارز دیگری می‌توان به خرید و فروش آن‌ها پرداخت یا آن‌ها را کار در کیف پول‌های مختلف پس‌انداز کرد.

برای خرید این ارز دیجیتال می‌توانید با استفاده از صرافی‌هایی خاص که این ارز را پشتیبانی می‌کنند، مستقیما با تبدیل ارزهای فیات مثل ریال و دلار آن را به دست آورید و یا ابتدا ارزهای دیگری مانند بیت کوین را بخرید و با تبدیل این ارزها به دوج کوین، آن را بدست آورید.

برخی از صرافی‌ها و کیف پول‌های آنلاین دارای محدودیت‌های جغرافیایی هستند و کشورهایی مانند ایران را که در تحریم‌های جهانی هستند، از استفاده از خدمات خود منع می‌کنند. اما همیشه راهی هست و با کمک تغییر IP از طریق وی‌پی‌ان‌ها می‌توانید به‌سادگی به تمامی آن‌ها دسترسی داشته باشید و امور خود را پیش ببرید. کیف پول‌های مختلفی که نام برده شد، برای ایرانی‌ها هم قابل‌دسترسی هستند.

 

سخن پایانی

همان‌طور که تا به اینجا متوجه شدید، دوج کوین ارز دیجیتالی متن‌باز است و در بستری غیرمتمرکز کار می‌کند. برای ذخیره‌ این ارز نیاز به کیف پولی مناسب دارید که از این ارز پشتیبانی می‌کند. انواع کیف پول‌ها و ویژگی‌های‌شان در این مقاله آورده شد، ولی انتخاب بین انواع کیف پول‌ها کاملا به شما و کاری که می‌خواهید با این رمز ارز انجام دهید بستگی دارد، باید قبل از ورود به دنیای دوج کوین‌ها یا هر رمزارز دیگری حواس‌تان به این باشد که قرار است چه مسیری را طی کنید و چطور در این راه گام بردارید. آیا قرار است که سرمایه‌گذاری بلندمدت داشته باشید؟‌ می‌خواهید مداوم و روزانه در صرافی‌ها به خرید و فروش مشغول شوید؟

این پرسش‌ها بسیار اساسی و مهم هستند و به شما کمک می‌کنند تا کیف پول‌ها و ابزارهای بهتری هم برای کارتان انتخاب و تهیه کنید. حواس‌تان باشد که کیف پول‌های سخت‌افزاری برای کسانی که به‌طور جدی در این عرصه وارد می‌شوند، ضروری هستند. هرچند که قیمت این کیف پول‌ها به نسبت نمونه‌های آنلاینی که رایگان عرضه و ارائه می‌شوند، بسیار بیشتر است اما برای حضور و سرمایه‌گذاری جدی در دنیای رمزارزها مفید و کاربردی هستند.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا