🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین هاآموزش سرمایه‌گذاری و ترید

آشنایی با ارز دیجیتال USD Coin | یو اس دی کوین چیست؟

حتما تا‌به‌حال نام «استیبل کوین‌ها» (Stablecoin) را شنیده‌اید. استیبل کوین یک نوع ارز دیجیتال با پشتوانه است که قیمت آن به نسبت سایر رمز ارزها نوسان کمتری دارد. استیبل کوین USDC هم رمز ارزی با پشتوانه‌ دلار آمریکا است.

در این مقاله قصد داریم ارز دیجیتال USD Coin را به شما معرفی کنیم و به مسائلی از قبیل ویژگی‌ها، ساختار و نظر کارشناسان حوزه‌ مالی درباره‌ آینده آن بپردازیم. در انتها چندین صرافی و کیف پول که خدمات ارز دیجیتال USDC را تحت پوشش قرار می‌دهند، به شما معرفی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی ارز دیجیتال USD Coin

ارز دیجیتال USD Coin با نماد اختصاری USDC به عنوان یک «استیبل کوین» (Stablecoin) شناخته می‌شود. ارزش هر USDC همواره برابر با یک دلار آمریکا است. بازار پرنوسانی مانند ارزهای دیجیتال برای حفظ ثبات شبکه به استیبل کوین‌هایی از قبیل تتر، USDC و… نیاز دارد. در حقیقت USD Coin یک توکن ERC-20 است که به مرور بر بلاک چین «الگوراند» (Algorand) و «سولانا» (Solana) نیز پیاده‌سازی شد.

ارز دیجیتال USDC برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۸ به‌صورت رسمی در بین کاربران عرضه شد و جالب است بدانید که در دسامبر همان سال از لحاظ ارزش بازار در رتبه‌ پنجم قرار گرفت. رمز ارز USDC روند پیشرفت نسبتا خوبی داشت چرا که تنها بعد از گذشت یک سال ۸۵ کشور جهان خدمات مربوط به ترید یعنی همان خرید و فروش این ارز دیجیتال را تحت پوشش قرار دادند.

طبق تحقیقات صورت‌گرفته در ماه اکتبر سال ۲۰۲۰ «ارزش بازار» (Market Cap) استیبل کوین USDC به ۲.۶ میلیارد دلار رسید. مجموع ارزهای دیجیتال USDC در حال گردش تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ چیزی حدود ۴.۷ میلیارد دلار تخمین زده شده است. USD Coin مانند سایر ارزهای دیجیتال استخراج نمی‌شود و تنها بر روی شبکه‌ ERC-20 اتریوم، الگوراند و سولانا در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال USD Coin

ارز دیجیتال USD Coin محبوب‌ترین استیبل کوین در بین کاربران نیست. در حال حاضر تتر به عنوان پرکاربردترین استیبل کوین شناخته می‌شود، اما با محدودیت‌هایی مواجه است. برای مثال رمز ارز تتر از لحاظ مسائل مالی تحت نظارت شدید دولت‌ها قرار دارد. توسعه‌دهندگان تتر ادعا می‌کردند به ازای هر رمز ارز تتر در حال گردش در شبکه، یک اسکناس دلار در بانک ذخیره شده است.

در حقیقت تیم پروژه‌ تتر به محض مشاهده‌ پیگیری و بررسی مقامات مختلف دولتی و حقوقی از قبیل دادستان کل نیویورک، ادعای خودشان را پس گرفتند. جالب است بدانید تحقیق مقامات حقوقی در این زمینه تا به امروز همچنان ادامه دارد، در نتیجه می‌توان گفت که هنوز به نتیجه‌ درست و قانع‌کننده‌ای نرسیدند.

تمام مواردی که گفته شد دست به دست هم دادند و باعث شدند تا استیبل کوین‌ها یا همان پول‌های دیجیتالی جایگزین که فرایند تأمین بودجه و حسابرسی در آن‌ها مشخص‌ و شفاف‌تر است در بازار ارزهای دیجیتال توسعه پیدا کنند. جالب است بدانید که یکی از دلایل اصلی ساخته شدن USDC هم همین موضوع بوده است. در این قسمت کاربردها و ویژگی‌هایی که موجب تمایز بین USDC و سایر استیبل کوین‌ها شده است را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

  • ساختار قانونمند: پروژه‌ی ارز دیجیتال USDC یک سیستم ارائه‌دهنده‌ خدمات مالی در کشور آمریکا است و تحت مدیریت و نظارت شبکه اجرایی جرائم مالی آمریکا فعالیت می‌کند. پس سازندگان پروژه مستلزم به تبعیت از قوانین ضد پولشویی هستند. در نتیجه کاربران به دلیل اینکه در یک شبکه‌ قانونمند فعالیت می‌کنند، احساس امنیت و رضایت بیشتری خواهند داشت.
  • حسابرسی دقیق و درست شبکه: تمام تراکنش‌های کاربران توسط شرکت Grant Thornton که جزو اولین و برترین‌های حوزه‌ حسابرسی است، کنترل و مدیریت می‌شوند. پس می‌توان این موضوع را به عنوان یکی از نقاط قوت و مزیت‌های رقابتی USDC شناخت.
  • سرعت بالا: انتقال پول و دلار به سایر نقاط جهان با استفاده از خدمات بانکی فرایندی زمانبر است که در برخی از موارد حتی چندین روز متوالی به طول می‌انجامد. سیستم شبکه‌ ارز دیجیتال USDC توانسته با به‌کارگیری تکنولوژی، سرعت ثبت تراکنش‌ها و انتقالات را تا حد قابل توجهی افزایش دهد. به گفته‌ توسعه‌دهندگان یکی از اهداف اصلی پروژه از همان ابتدا تسهیل و تسریع فرایند انتقال پول به نقاط مختلف جهان بوده است.

 

صرافی‌‌های ارز دیجیتال USD Coin

شاید این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که ارز دیجیتال USDC در کدام صرافی‌ها خرید و فروش می‌شود؟ در این بخش صرافی‌هایی که ترید USD Coin در آن‌ها امکان‌پذیر است، را به شما معرفی می‌کنیم. خب شما می‌توانید اسم تعدادی از صرافی‌ها که خرید و فروش ارز دیجیتال USDC در آن‌ها صورت می‌گیرد را در لیست زیر مشاهده کنید:

  • Binance
  • Coinbase Pro
  • Kraken
  • KuCoin
  • Uniswap

البته صرافی‌های دیگری هم هستند که خدمات مربوط به این ارز دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهند. در حقیقت بهتر است که هر کاربر با توجه و در نظر گرفتن شرایط خودش یک صرافی را انتخاب کند. پس ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر چیز تمام قابلیت‎‌ها و خدمات مربوط به هر یک از صرافی‌های مورد نظر خودتان را با دقت بسنجید تا در نهایت بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

کیف پول‌های ارز دیجیتال USD Coin

همان‌طور که در بخش‌های قبل هم گفته شد استیبل کوین USDC به نسبت تتر در بین کاربران محبوبیت چندانی ندارد. اما ساختار منحصر به فرد و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد موجب شده تا روز به روز در جوامع مختلف ترویج پیدا کند و توسط کاربران بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد. در این بخش ۴ کیف پول USD Coin را به کاربرانی که قصد خرید یا سرمایه‌گذاری در این رمز ارز را دارند، معرفی می‌کنیم. پس اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید ما را همراهی کنید.

 

Atomic wallet

کیف پول «اتمیک» (Atomic) به عنوان یکی از کیف پول‌های محبوب و پرطرفدار در بین کاربران شناخته می‌شود. جالب است بدانید که این کیف پول از بیش از ۵۰۰ سکه و توکن پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن طراحی ساده و کاربردی نرم‌افزار باعث شده که کار کردن با کیف پول حتی برای افراد تازه‌کار هم راحت به نظر برسد.

بعد از بررسی نظر کاربران شبکه متوجه شدیم که بسیاری از آن‌ها از خدمات امنیتی ارائه‌شده توسط نرم‌افزار ابراز رضایت می‌کنند. در آخر لازم است بدانید که کیف پول اتمیک به‌صورت کراس پلتفرم ساخته شده، بدین معنی که روی سیستم‌ عامل‌های مختلف قابل اجراست. شما می‌توانید کیف پول اتمیک را به‌صورت رایگان از وب سایت‌های اینترنتی دانلود و بر سیستم مورد نظر خودتان نصب کنید.

 

Trust Wallet

«تراست ولت» (Trust Wallet) از دو نسخه‌ اندروید و IOS پشتیبانی می‌کند. این کیف پول تمامی خدمات مربوط به اتریوم و توکن‌های ERC-20 را تحت پوشش قرار می‌دهد. جالب است بدانید که تراست ولت در جولای سال ۲۰۱۸ توسط صرافی بایننس خریداری شد. همین موضوع به تنهایی یکی از دلایل اصلی شهرت و محبوبیت کیف پول تراست محسوب می‌شود. به بیان ساده‌تر اعتبار صرافی بایننس موجب می‌شود تا کاربران با اعتماد بیشتری از این کیف پول استفاده کنند.

 

Coinomi

«کوینومی» (Coinomi) خدمات مربوط به بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد و به صورت همزمان در چندین نسخه‌ مختلف اندروید، iOS و دسکتاپ قابل اجراست. سازندگان Coinomi با تمرکز بیشتری به برطرف کردن مسائل و مشکلات امنیتی شبکه پرداختند و همین موضوع باعث شده تا کاربران از خدمات امنیتی شبکه رضایت داشته باشند.

 

Coinbase

جالب است بدانید که کیف پول «کوین‌ بیس» (Coinbase) به عنوان یکی از امن‌ترین گزینه‌ها برای حفاظت از رمز ارزها شناخته می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت که نرم‌افزار به قدری ساده و کاربردی طراحی شده که کار کردن با آن برای تمام کاربران راحت خواهد بود. شما می‌توانید نرم‌افزار را به‌صورت رایگان دانلود و نصب کنید، علاوه بر آن Coinbase به نسبت سایر کیف پول‌ها کارمزد کمتری از کاربران خود دریافت می‌کند.

 

آینده ارز دیجیتال USD Coin

به‌طورکلی استیبل کوین‌هایی مانند USDC برای کاربرانی که با مشاهده‌ ساختار پرنوسان و پرریسک ارزهای دیجیتال احساس خطر می‌کنند، گزینه‌ خوبی به نظر می‌رسد. به بیان‌ ساده‌تر بسیاری از افراد به دنبال سرمایه‌گذاری در بازارهایی هستند که توسط دولت‌ها پشتیبانی می‌شوند و از قوانین مشخصی پیروی می‌کنند.

استیبل کوین‌ها این قابلیت را دارند که نظر افرادی که به دنبال ریسک کمتر و ساختار قانونمند‌ هستند را به خود جلب کنند. با این حساب می‌توان گفت که استیبل کوین‌هایی از قبیل USDC یا تتر می‌توانند تاثیر به‌سزایی در ترویج ارزهای دیجیتال در سطح جهانی داشته باشند. پس با توجه به نظر کارشناسان این احتمال وجود دارد که USD Coin در آینده با پیشرفت قابل توجهی مواجه شود و به‌صورت فراگیر در بین کاربران مورد استفاده قرار بگیرد.

نکات کلیدی:

  • ارز دیجیتال USD Coin با نماد اختصاری USDC یک استیبل کوین است و ارزش آن همواره برابر با یک دلار آمریکاست.
  • USDC بر روی بستر اتریوم توسعه داده شده است. پس می‌توان آن را یک توکن ERC-20 دانست، البته ناگفته نماند که توسعه‌دهندگان پروژه همواره در تلاش‌اند تا به مرور زمان USD Coin را بر روی سایر شبکه‌ها هم پیاده‌سازی کنند.
  • هدف اصلی از اجرایی شدن پروژه رمز ارز USD Coin تسریع و تسهیل فرایند انتقال پول به نقاط مختلف جهان بوده است.

 

سخن پایانی

شما در این مقاله با ارز دیجیتال USD Coin، کاربردها و ویژگی‌های منحصر به فرد آن آشنا شدید. علاوه بر آن اطلاعاتی از قبیل صرافی‌ها و کیف پول‌هایی که خدمات USDC را تحت پوشش قرار می‌دهند به دست آوردید. اما نکته‌ قابل توجه این است که شما به عنوان یک فعال در بازار ارزهای دیجیتال باید بعد از انجام تحقیقات مختلف و بررسی مزیت‌های رقابتی یک رمز ارز به نسبت سایر گزینه‌ها تصمیم‌گیری کنید چرا که تنها در این صورت قادر به انتخاب استیبل کوین متناسب با نیازهای شخصی خودتان هستید. حالا با در نظر گرفتن تمام نکاتی که گفته شد، شما چه آینده‌ای را برای استیبل کوین USDC در بازار پر نوسان و داغ ارزهای دیجیتال پیش‌بینی می‌کنید؟!

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا