🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش NFTآموزش آلت کوین ها

پلتفرم راریبل (Rarible) چیست؟ معرفی ارز دیجیتال Rari

در سال ۲۰۲۰ «امور مالی غیرمتمرکز» (DeFi) توانست تا باعث پدید آمدن جنبش عظیمی در اکوسیستم رمزنگاری و بلاک چین شود. ولی این‌طور به نظر می‌رسد که در سال ۲۰۲۱، توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT‌ها توانسته‌اند تا از این بخش پیشی بگیرند. در حقیقت NFT یا توکن‌های غیر مثلثی آیتم‌های دیجیتالی هستند که نشانگر مواردی منحصربه‌فرد هستند. اما جدا از جمع‌آوری این توکن‌ها، در حوزه‌های نوین این حوزه، کاربران قادر هستند تا اقدام به خریدوفروش این دارایی‌ها نیز بکنند.

Rarible را می‌توان یکی از این موارد برشمرد که قابلیت ایجاد NFTها را بدون نیاز به برخورداری از مهارت‌های برنامه‌نویسی، برای کاربران فراهم ساخته است. در حقیقت شبکه راریبل و توکن بومی آن یعنی RARI از جمله پروژه‌های این حوزه هستند که بستری جهت خرید، فروش و ترید توکن‌های غیرقابل تعویض را در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

ازاین‌رو در این مطلب قصد داریم تا به معرفی و بررسی کامل ارز دیجیتال Rarible و شبکه آن کنیم. اما در ابتدا بد نیست تا مروری داشته باشیم بر مفهوم توکن‌های غیرقابل تعویض.

توکن غیرقابل تعویض (NFT) چیست؟

به‌طور کلی منظور از NFT توکنی است که هرکدام به‌تنهایی منحصربه‌فرد و یکتا بوده و قابل‌جایگزینی و تعویض با دیگر توکن ها نیستند. در حقیقت این ویژگی باعث شده تا رایج‌ترین کاربرد NFTها در مالکیت دیجیتال باشد.

اگر در حوزه ارزهای دیجیتال فعال باشید می‌دانید که پروژه‌های NFT و دیفای (DeFi) جزء داغ‌ترین اخبار این روزها هستند. مقصود از NFT در واقع توکن‌هایی است که هرکدام به‌تنهایی یکتا بوده و قابل‌جایگزینی و تعویض با هم نیستند. از طرفی رایج‌ترین کاربرد NFT ها استفاده از آن‌ها در مالکیت دیجیتال است.

یکی از مشهورترین مثال‌های NFT بازی «کریپتوکیتیز» (CryptoKitties) است. این بازی یک بازی بلاک چینی بر بستر شبکه ارز دیجیتال اتریوم است که کاربران در آن قادر هستند تا گربه‌های دیجیتال را تولید کرده، خریده یا بفروشند. در این بازی هر یک از گربه‌ها منحصربه‌فرد بوده و مالکیت آن‌ها به‌وضوح به‌وسیله شبکه بلاک چین تایید می‌شود.

این یک کاربرد توکن NFT در بازی بود. جدا از گربه‌های مجازی، این فناوری می‌تواند در «هنر دیجیتال» (Digital Arts) یا رمز ارزها نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. این توکن‌ها می‌توانند نقطه پایانی برای کپی کردن دارایی‌های دیجیتال باشند. این موضوع می‌تواند کمک شایانی به مالکیت معنوی و فیزیکی دارایی‌های دیجیتال باشد.

به نظر می‌رسد حوزه NFTها در سال‌های پیش رو با رشد بسیاری مواجه گردد. ازاین‌رو وجود یک بازار NFT با کارایی بسیار بالا مثل Rarible یک نیاز اساسی در عرصه رمز ارزها به شمار می‌رود.

 

ارز دیجیتال Rarible چیست؟

ارز دیجیتال Rarible پلتفرم توکن های غیرقابل تعویض (NFT) است که با تکیه‌بر فناوری بلاک چین طراحی گردیده است. در حقیقت هدف اصلی این ارز دیجیتال تبدیل‌شدن به پلتفرمی ایمن جهت تبادل کالاهای هنری و دیجیتال است.

ارز دیجیتال ریریبل پلتفرم توکن غیرقابل تعویض (NFT) برای مجموعه‌های دیجیتال به‌شمار می‌رود که با فناوری بلاک چین طراحی گردیده است. ارز دیجیتال ریریبل قصد دارد که به پلتفرمی ایمن برای کالاهای هنری و دیجیتال بدل گردد. ازاین‌رو سرمایه‌گذاران بسیاری به توکن RARI که یک توکن با استاندارد ERC-20 است، علاقه‌مند گشته‌اند.

دفتر مرکزی پروژه Rarible در شهر مسکو روسیه قرار دارد و در ابتدای سال ۲۰۲۰ و توسط آقایان «الکس سالنیکوف» (Alex Salnikov) و «الکسی فالین» (Alexei Falin) تأسیس گردیده است. در حقیقت Rarible یک پلتفرم NFT است که تمرکز خود را بر روی NFTها قرار داده است. همچنین Rarible دارای یک بازار است که به خود این امکان را می‌دهد تا آثار هنری دیجیتال یا NFT را خریدوفروش کنند.

همچنین کاربران می‌توانند از این پلتفرم جهت ساخت NFT ها استفاده کنند. درواقع یکی از معضلات سازندگان محتواهای دیجیتال، کپی شدن آثار آن‌ها است. اما در این پلتفرم، هنرمندان می‌توانند آثاری همچون کتاب، آلبوم موسیقی، فیلم یا دیگر آثار هنری خود را در قالب یک توکن NFT فروخته و نگران کپی شدن آثار خود نباشند.

به‌طور کلی هنرمند می‌تواند قسمتی از اثر هنری خود همچون پیش‌نمایش یک فیلم را برای کاربران نمایش داده و نسخه کامل اثر خود را نیز زمانی به‌صورت کامل در اختیار کاربر قرار دهد که وی توکن NFT این اثر را خریداری کند.

اما نکته مهم دیگر این است که ریریبل تأکید زیادی بر ایجاد بستری کاملا خودمختار دارد. این پلتفرم ارز دیجیتال به‌سرعت به‌سوی بدل گشتن به «سازمانی خودمختار و غیرمتمرکز» (DAO) پیش می‌رود. درواقع هدف یک سازمان DAO این است که کاربران پلتفرم، متولی تمامی تصمیمات مربوط به آن پلتفرم باشند. به همین دلیل توکن RARI از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

مدیریت جامعه ارز دیجیتال ریریبل

اساسا مدیریت یک جامعه به این مفهوم است که گروه، سازمان یا جامعه‌ای، مشترکا درباره استراتژی‌ها، سیاست‌ها و تصمیمات آن گروه تصمیم‌گیری کنند و جامعه مدنظر بدون نیاز به هرگونه مداخله خارجی، خود را رهبری کند. در شبکه ارز دیجیتال Rarible نیز مدیریت جامعه بدین مفهوم است که دارندگان توکن RARI در مورد سیاست‌ها و استراتژی‌های این شبکه تصمیم‌گیری خواهند کرد.

با در نظر گرفتن این نکته که ارز دیجیتال ریریبل قصد دارد تا به سازمانی خودمختار و غیرمتمرکز واقعی (DAO) بدل گردد، این موضوع به‌وسیله توکن حکمرانی RARI صورت می‌گیرد و الآن فرصت خوبی است تا بررسی کنیم که مقصود از مدیریت این جامعه چیست؟

اساسا مدیریت جامعه به این مفهوم است که گروه، سازمان یا جامعه‌ای، مشترکا درباره سیاست‌ها، تصمیمات و استراتژی‌های گوناگون تصمیم می‌گیرند. درواقع این بدین معنا است که جامعه بدون اعتماد به هرگونه مداخله خارجی یا دخالت توسط نهادی دیگر، خود را رهبری کرده، تصمیمات را شخصا اتخاذ کرده و خود را مدیریت می‌کند.

در عرصه ارزهای دیجیتال و بلاک چین، مدیریت جامعه بدین معنا است که پروژه، خود درباره آینده خود تصمیم می‌گیرد. در مورد ارز دیجیتال Rarible هم مدیریت جامعه این شبکه بدین شکل است که کاربران یا به بیانی دقیق‌تر دارندگان توکن‌های RARI، افرادی هستند که آینده پروژه را شکل خواهند داد.

ریریبل زیرساخت‌ها را جهت تبدیل گشتن به سازمانی خودمختار و غیرمتمرکز با مدیریت جامعه در نظر گرفته است. اگرچه تا الآن کارهای بسیاری جهت تحقق کامل این امر باقی‌مانده است، ولی تیم این ارز دیجیتال جهت تحقق این امر به‌سختی در تلاش هستند.

 

بازار معاملاتی توکن‌های NFT در پروتکل ارز دیجیتال Rarible

به‌طور کلی کاربرانی که از شبکه ریریبل استفاده می‌کنند یا قصد ایجاد NFT خود را دارند و به دنبال فضایی جهت فروش آن یا کلکسیونرهایی هستند که به دنبال خرید NFTها می‌گردند.

در قالب یک دسته‌بندی کلی، کاربرانی را که از شبکه ارز دیجیتال Rarible استفاده می‌کنند، می‌توان در ۲ گروه دسته‌بندی قرار داد:

  • کاربرانی که قصد ایجاد توکن‌های NFT خود را داشته و به دنبال فضایی جهت فروش آن هستند.
  • کلکسیونرهایی که به دنبال خرید NFTها هستند.

دقت کنید که کلیه تراکنش‌های مالی در این پروژه (چه کاربرانی که قصد ایجاد NFT دارند و چه کاربرانی که قصد ساخت و فروش این توکن ها را دارند) به‌وسیله کیف پول‌های وب-۳ مثل «متامسک» (Metamask) انجام می‌گیرد. همچنین این شبکه ارز دیجیتال فقط از رمز ارز اتر (ETH) و توکن‌های ایجادشده بر بستر شبکه ارز دیجیتال اتریوم به‌عنوان ابزارهای پرداخت خود استفاده می‌کند.

 

علت اهمیت ارز دیجیتال Rarible در زمان فعلی

کمپانی آمریکایی شناخته‌شده Coinfund که سرمایه‌گذار اولیه پروژه‌هایی همچون بلنسر، مساری و پاراسواپ نیز بوده، جزو سرمایه‌گذاران ابتدایی Rarible نیز بوده است. از طرفی کمپانی کوین به یس نیز اخیرا بر روی این پروتکل سرمایه‌گذاری کرده است.

در سال‌های گذشته، بحث در مورد ارز دیجیتال Rarible بسیار داغ شده و در این بخش قصد داریم تا به چرایی این موضوع بپردازیم. در حقیقت یکی از دلایل این اهمیت این است که ارز دیجیتال Rarible موفق به جذب سرمایه‌ای هنگفت از سوی شرکت سرمایه‌گذاری بلاک چین «کوین فاند» (CoinFund) گردید. دقت کنید که این سرمایه‌گذاری به جهت توسعه پلتفرم Rarible جهت بدل گشتن به یک بازار تجارت NFT عظیم است.

همچنین، اخیرا ارز دیجیتال Rarible به‌وسیله کمپانی yEarn Finance نیز پشتیبانی شده است. از طرفی تیم Rarible عنوان کرده است که در حال معرفی یک توکن است که کاربران قادر هستند تا باارزش‌ترین مجموعه‌های هنری را به‌وسیله آن دنبال کرده یا رویشان سرمایه‌گذاری کنند. در حقیقت بر اساس اظهارات آقای الکساندر سالنیکف، ارائه این توکن راهی جهت مشارکت کاربران و سرمایه‌گذاران در تمامی بازار NFTها خواهد بود.

همچنین، Rarible بر روی مجموعه جدیدی از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها نیز کار می‌کند. مثلا این شبکه هم‌اکنون در حال افزودن یک شبکه اجتماعی و پشتیبانی از یک اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های تلفن همراه نیز است. ضمنا سازوکار توزیع توکن RARI نیز کاربران را تشویق می‌کند تا NFTهای خود را بر روی پلتفرم Rarible فهرست کنند.

 

پلتفرم Rarible مناسب کدام دسته از افراد است؟

اساسا Rarible بستری جهت عرضه آثار هنری، نقاشی، موسیقی و… است. در حقیقت عکاس یا هنرمندی که آثار خود را خلق می‌کند، می‌تواند با تکیه‌بر این پلتفرم، اثر هنری خود را به یک NFT تبدیل کرده و آن را به فروش بگذارد.

وقتی‌که صحبت در مورد NFT ها است، پای ثابت سؤالات کاربران این است که کاربرد توکن‌های NFT چیست؟ درواقع سؤال این است که چرا افراد حاضر هستند تا برای فایلی دیجیتال، تا این اندازه پول خرج کنند؟ در این بخش از این مطلب قصد داریم ببینیم که پاسخ این سؤال چیست و پاسخ را در قالب حوزه‌هایی معرفی می‌کنیم که این پلتفرم برای فعالیت افراد فعال در آن حوزه‌ها مناسب است.

 

موسیقی

موزیسین‌ها، خواننده‌ها و به‌طور کلی افرادی که آثار خود را در عرضه موسیقی منتشر می‌کنند، می‌توانند فایل‌های صوتی آثار خود را در این پلتفرم قرار داده و به‌طور اختصاصی آن‌ها را به فروش برسانند. این آثار به شکل اختصاصی تنها در این پلتفرم عرضه‌شده و فقط کاربری که توکن NFT این آثار را خریداری کند، قادر به شنیدن آن‌ها است.

 

بازی

این حوزه یکی از پراستفاده‌ترین کاربردهای NFTها است. اگر در مورد آثار هنری به‌هیچ‌عنوان قانع نشده‌اید که چرا باید فردی برای خرید توکن آثار هنری، هزینه زیادی کند، به‌احتمال‌زیاد این بخش باورپذیرتر خواهد بود.

به‌طور تقریبی می‌توان گفت که افرادی که به ورزش فوتبال علاقه‌مند هستند، با بازی‌های سبک فوتبال فانتزی آشنایی دارند. درواقع در این بازی‌ها کاربران می‌توانند کارت‌های بازیکنان فوتبال را خریداری کرده و تیم فانتزی خود را تشکیل دهند. از طرفی در این بازی‌ها هر کارت، بیانگر یک بازیکن فوتبال در دنیای واقعی بوده و عملکرد وی در بازی‌های واقعی، به‌طور مستقیم بر امتیاز وی در بازی فوتبال فانتزی تأثیر خواهد گذاشت.

اما برگردیم به شبکه ریریبل. در حقیقت Rarible توانسته بستری را فراهم کند تا افراد قادر باشند این کارت‌های بازی را خریدوفروش نمایند. ولی جدا از بازی فوتبال فانتزی، کارت‌های دیگر بازی‌ها مثل کریپتوکیتی که در ابتدا نیز به آن اشاره داشتیم نیز در این پلتفرم قابل خریدوفروش است.

 

عکاسی

عکاسی نیز یکی دیگر از حوزه‌هایی است که می‌تواند به NFT تبدیل گردد. در پلتفرم Rarible بخش مجزایی جهت تصاویر گرفته‌شده به‌وسیله عکاسان در نظر گرفته‌شده است. ازاین‌رو اگر عکاس هستید، شما نیز می‌توانید عکس باکیفیت و اصلی گرفته‌شده توسط خود را در این پلتفرم به یک توکن NFT تبدیل کرده و آن را به قیمت مدنظر خود بفروشید.

هم‌اکنون چندین عکاس در این بخش از پلتفرم Rarible فعال هستند. هرچند شما نیز می‌توانید عکس‌های به فروش گذاشته‌شده در ریریبل را دانلود کرده و آن‌ها را در سیستم خود مشاهده کنید، ولی کاربری که توکن آن تصویر را خریداری کند، مالک آن به‌حساب می‌آید. این مورد دقیقا مثل فروش تابلوهای نقاشی یا تصاویر در گالری‌ها است که کلیه عکس‌های گرفته‌شده یا تصاویر نقاشی‌های کشیده شده در فضای اینترنت موجود است، ولی فردی که آن اثر را خریداری کند، صاحب نسخه اصلی آن خواهد بود و حق مالکیت آن را در تصاحب خود دارد.

 

دامنه وب‌سایت

از دیگر بخش‌های بازار معاملاتی NFTها در بستر شبکه Rarible می‌توانیم به خریدوفروش دامنه وب‌سایت‌ها اشاره‌کنیم. درواقع برخی افراد دامنه‌های به‌خصوصی را خریداری کرده و اقدام به فروش توکن آن در این بازار می‌کنند.

 

میم (Meme‌)

به‌طور کلی گسترش عرصه دیجیتال باعث شده تا مفهومی به نام «میم» (Meme) در دنیا پدیدار شود. از طرفی پلتفرم Rarible نیز بستری را ایجاد کرده تا افراد قادر باشند تا توکن‌های میم خود را که به شکل NFT درآمده‌اند، به فروش برسانند.

 

مزایا و معایب پلتفرم ریریبل

ساختار غیر متصدی، متن‌باز بودن، فراهم ساختن بستری آسان و ساده در راستای ایجاد یک NFT ازجمله برترین مزایای پلتفرم Rarible است. از طرفی از بزرگ‌ترین ایراداتی که می‌توان به این پلتفرم گرفت نیز می‌توانیم به نحوه توزیع توکن RARI اشاره‌کنیم.

 

مزایا

  • بازاری منبع باز و غیرحضوری
  • کمک به کاربران جهت ایجاد و عرضه توکن های دیجیتالی
  • رابط کاربری آسان و مطلوب
  • تجارت همتا به همتا با دیگر کاربران
  • هزینه‌های معاملاتی اندک NFTها

 

معایب

  • امکان دست‌کاری بازار به‌وسیله برخی کاربران و درنتیجه دسترسی آن‌ها به توکن‌های RARI وجود دارد؛
  • در حال حاضر در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و نمی‌توان یک وایت پیپر معتبر برای آن پیدا کرد؛
  • تنها از توکن های ایجادشده بر بستر شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند.

 

توکن RARI چیست؟

توکن RARI ارز دیجیتال شبکه ریریبل است و به‌عنوان نخستین توکن حاکمیت در حوزه NFTها به‌شمار می‌رود.

در جولای سال ۲۰۲۰ میلادی (تیرماه ۱۳۹۹)، ارز دیجیتال ریریبل مقاله‌ای را منتشر کرد و جزئیات توکن RARI را در آن توضیح داد. در حقیقت RARI نخستین توکن مدیریتی در حوزه NFTها به‌شمار می‌رود. از طرفی تمامی عرضه توکن RARI نیز چیزی در حدود ۲۵ میلیون توکن اعلام گردیده است که از این رقم، ۱۰ درصد آن در راستای ایردراپ‌ها یا هدیه‌های تبلیغاتی، ۳۰ درصد به سرمایه‌گذاران و تیم توسعه‌دهنده ریریبل و ۶۰ درصد نیز به‌وسیله استخراج در دسترس قرارگرفته است.

البته که پلتفرم Rarible یک پلتفرم فروشگاهی به‌حساب می‌آید و مفهوم استخراج در ساختار آن به‌طورکلی با کلیات مفهوم استخراج دیگر رمز ارزها تفاوت دارد. در حقیقت استخراج پلتفرم‌های بازاری یعنی تشویق کاربران به مشارکت بیشتر در پلتفرم مدنظر. ازاین‌رو در این پلتفرم‌ها کاربران قادر هستند تا به‌وسیله خریدوفروش در بستر Rarible، توکن RARI کسب کنند.

بد نیست بدانید که به‌صورت هفتگی، پلتفرم ریریبل ۷۵ هزار توکن RARI را در میان کاربران خود توزیع می‌کند و برنامه این شبکه این است که در ۴ سال ابتدایی شروع به‌کار این شبکه، این روند ادامه داشته باشد. همچنین این توکن‌ها به این شکل که ۵۰ درصد از ۷۵ هزار توکن میان خریداران و نیم دیگر نیز میان فروشندگان تقسیم خواهد شد.

درواقع استخراج نقدینگی در بازار Rarible به این شکل است که کاربران به‌راحتی با خریدوفروش در شبکه ریریبل می‌توانند توکن RARI استخراج کنند. ضمنا توکن‌های RARI مزایای گوناگونی را برای دارندگان خود به همراه دارد که مهم‌ترین آن‌ها امکان رأی دهی دارندگان توکن RARI درباره مواردی مثل ارتقای پلتفرم و مواردی این‌چنین است.

 

قیمت ارز دیجیتال Rarible

ریریبل با ارزش بازاری در حدود ۷۳ میلیون دلار، هم‌اکنون در رده ۵۴۰ برترین رمز ارزهای بازار قرار دارد و هر واحد از این رمز ارز در حال حاضر باقیمت ۳.۲۰ دلار معامله می‌شود. از طرفی در حال حاضر حجم مبادلات روزانه آن نیز نزدیک به ۴۲ میلیون دلار است.

از طرفی بالاترین قیمت ریریبل مربوط به ماه مارس ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) است که برابر با رقم ۴۵.۶۷ دلار بوده و قیمت فعلی RARI با بیشترین قیمت خود فاصله بسیار زیادی دارد. همچنین هم‌اکنون تعداد توکن‌های در گردش ریریبل بیش از ۲۳ میلیون واحد است.

 

خریدوفروش توکن RARI

در یک سال گذشته بیشتر حجم معاملات توکن RARI مربوط به صرافی یونی سواپ (Uniswap) است و شما نیز می‌توانید جهت خرید این توکن به این صرافی غیرمتمرکز یا صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی که از این رمز ارز پشتیبانی می‌کنند مراجعه کنید. ضمنا همان‌طور که اشاره داشتیم، با خریدوفروش توکن‌های NFT در پلتفرم Rarible نیز می‌توانید صاحب این توکن شوید.

همچنین در نظر داشته باشید که هم‌اکنون فعال‌ترین صرافی که ریریبل در آن معامله می‌شود، صرافی SecondBTC است که سهمی در حدود ۲۸ درصد از تمامی معاملات توکن RARI را در اختیار دارد.

 

برترین کیف پول‌های توکن RARI

رمز ارز RARI بر بستر شبکه بلاک چین اتریوم ایجاد گردیده و ازاین‌رو در دسته توکن‌های ERC-20 قرار می‌گیرد. درنتیجه این رمز ارز را می‌توان بر روی کیف پول‌هایی که از این دسته از توکن‌ها پشتیبانی می‌کنند ذخیره کرد.

همان‌طور که اشاره داشتیم، توکن RARI بر بستر شبکه بلاک چین اتریوم ایجادشده است. ازاین‌رو این توکن ازجمله توکن‌هایی با استاندارد ERC-20 به‌حساب می‌آید. درنتیجه این رمز ارز را می‌توان در کیف پول‌هایی که از این توکن‌ها پشتیبانی می‌کنند ذخیره کرد. در ادامه اما قصد داریم تا به معرفی برترین کیف پول‌هایی بپردازیم که می‌توانید به‌وسیله آن‌ها توکن‌های RARI خود را ذخیره و نگهداری کنید.

 

لجر نانو اکس (Ledger Nano X)

کیف پول‌های لجر از کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار محبوب و معتبر هستند. لجر نانو اکس نوع جدیدی از این کیف پول‌های سخت‌افزاری است. امنیت کیف پول‌های سخت‌افزاری بسیار بالاتر از کیف پول‌های نرم‌افزاری و تحت وب است. اگر مقدار بسیار زیادی توکن RARI خریده‌اید و قصد دارید تا برای زمانی طولانی آن‌ها را نگه‌دارید، کیف پول لجر نانو اکس را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این کیف پول از ۲۲۷ ارز دیجیتال دیگر نیز پشتیبانی می‌کند.

 

ترزور (Trezor)

ترزور هم یک کیف پول سخت‌افزاری دیگر است که از ۲۰۴ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. قیمت این ولت ارز دیجیتال به نسبت کیف پول لجر نانو اکس مقداری مناسب‌تر است. در حال حاضر قیمت این کیف پول حدود ۵۵ دلار است درحالی‌که کیف پول لجر نانو اکس حدود ۱۲۰ دلار قیمت دارد. می‌توانید برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود و همچنین ارز دیجیتال Rarible از این کیف پول استفاده کنید.

 

کوینومی (Coinomi)

کوینومی اولین کیف پول چند ارزی است که جزء باسابقه‌ترین کیف پول‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال نیز به شمار می‌رود. کوینومی از ۱۲۳ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری ارز دیجیتال Rarible است.

 

اکسودوس (Exodus)

یکی از پیشنهادات ما جهت ذخیره رمز ارز RARI استفاده از کیف پول ارز دیجیتال اکسودوس است. اکسودوس یک ولت نرم‌افزاری ارز دیجیتال است که هم نسخه مخصوص پلتفرم دسکتاپ دارد و هم نسخه مخصوص گوشی‌های موبایل با سیستم‌عامل اندروید و iOS. از طرفی بد نیست بدانید که این ولت ارز دیجیتال از بیش از صد ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند که توکن RARI نیز جزء آن‌هاست.

 

متامسک (Metamask)

کیف پول متامسک به‌صورت یک افزونه مرورگر و نرم‌افزار تلفن همراه است و همین قابلیت‌ها دسترسی شما به کیف پول را بسیار ساده و آسان می‌سازد. این ولت ارز دیجیتال تنها از توکن‌های ایجادشده بر بستر شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند و جزء کیف پول‌های محبوب و پرطرفدار این شبکه ارز دیجیتال به‌شمار می‌رود. از طرفی ارز دیجیتال Rarible نیز یکی از توکن‌هایی با استاندارد ERC-20 است که متامسک از آن پشتیبانی می‌کند.

 

سخن پایانی

به‌وضوح ارز دیجیتال Rarible دارای پتانسیل‌های بسیاری است. درواقع نه‌تنها این ارز دیجیتال توانسته تا ویژگی یکتا بودن را به بازار اضافه کند، بلکه پلتفرمی جذاب جهت خریدوفروش NFT‌ها نیز به‌شمار می‌رود. در حقیقت جهت رشد بیشتر بازار NFT‌ها، وجود بازارهایی همچون Rarible بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

از طرفی Rarible ویژگی‌های بسیاری برای مدیریت جامعه خود ارائه می‌دهد. توکن مدیریتی RARI نخستین توکن مدیریتی در حوزه NFT‌ها به‌حساب می‌آید و باید منتظر ماند و دید که این مدل که پیش‌ازاین در حوزه دیفای عملکرد خوبی داشته، در صنعت NFTها نیز عملکرد مطلوبی خواهد داشت یا خیر.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا