🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین ها

ارز Kin چیست؟ نگاهی به اکوسیستم ارز دیجیتال کین

آیا شما تا‌به‌حال از پیام‌رسان کیک (Kik Messenger) استفاده کرده‌اید؟ جالب است بدانید که ارز دیجیتال کین توسط توسعه‌دهندگان پیام‌رسان کیک تولید شده و در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف اصلی از توسعه‌ این پروژه، ارائه‌ خدمات و سرویس‌های مختلف به کاربران درون شبکه است.

بدین صورت که کاربران به ازای استفاده از خدمات ویژه‌ شبکه، کین پرداخت می‌کنند. ما در این مقاله ارز دیجیتال کین را به شما معرفی می‌کنیم و به تمام نکاتی که لازم است درباره‌ این پروژه بدانید، می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال کین چیست؟

  • ارز دیجیتال «کین» (Kin) برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ و توسط توسعه‌دهندگان پیام‌رسان کیک با به‌کارگیری روش عرضه‌ اولیه سکه در بین کاربران عرضه شد.
  • هدف اصلی پروژه افزایش تعامل موثر بین کاربران شبکه و ارائه‌ خدمات بهتر به آن‌ها است. البته برنامه‌نویسان هم می‌توانند با طراحی بازی، استیکر و خدمات مختلف برای کاربران نرم‌افزار کیک کسب درآمد کنند.

ایده‌ اصلی پروژه‌ رمز ارز کین برای اولین بار در دسامبر سال ۲۰۱۴ هنگامی که اعضای تیم به فکر طراحی یک سیستم پرداخت پاداش به کاربران افتادند، پایه‌گذاری شد. بعد از گذشتن چند سال در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ تیم توسعه‌دهندگان ۱۰۰ میلیون توکن ارز دیجیتال کین را به‌صورت «عرضه‌ اولیه سکه» (ICO) به کاربران شبکه فروختند.

کین یک توکن بر پایه‌ بلاک چین اتریوم (توکن ERC-20) است و تعداد آن چیزی برابر با ۱۰ تریلیون خواهد بود. البته اعضای تیم ادعا می‌کنند که در آینده‌ا‌ی نه چندان دور بلاک چین اختصاصی رمز ارز کین راه‌اندازی خواهد شد و تمام توکن‌ها به آن منتقل می‌شوند.

اما هدف اصلی از راه‌اندازی پروژه و ساخت رمز ارز کین چه بود؟ با توجه به اوراق سفید یا همان «وایت پیپر» (White Paper) ارز دیجیتال کین می‌توان گفت که هدف اصلی پروژه ساخت یک اکوسیستم اختصاصی برای کاربران نرم‌افزار کیک بوده است. توسعه‌دهندگان به ازای طراحی برنامه، بازی یا استیکر برای پیام‌رسان کیک، ارز دیجیتال کین دریافت می‌کنند.

همان‌طور که می‌دانید در دنیای امروز یکی از راه‌های دیده شدن، تبلیغ طرح‌ها و نرم‌افزارهای توسعه‌دهندگان در پلتفرم‌های مختلف است. پروژه رمز ارز کین به دنبال تغییر زیر ساخت‌های کنونی، فضایی را برای برنامه‌نویسان فراهم کرده‌ است که مستقیما از طریق کاربران شبکه کسب درآمد کنند. به‌طور‌کلی می‌توان گفت که چنین ساختاری تعامل بین جامعه‌ کاربران شبکه‌ کیک را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

کاربرد اصلی رمز ارز کین چیست؟ افرادی که در حساب کاربری خود کین داشته باشند، می‌توانند از خدمات ویژه‌ نرم‌افزار استفاده کنند، برای مثال می‌توان به خریداری محصولات مختلف اشاره کرد. علاوه بر آن توسعه‌دهندگان می‌توانند از این طریق کسب درآمد کنند.

 

مزایای ارز دیجیتال کین

  • پیام‌رسان کیک میلیون‌ها کاربر فعال در سراسر جهان دارد و همین موضوع باعث شده تا توسعه‌دهندگان رمز ارز کین ادعا کنند که تعداد تراکنش‌های روزانه‌ی آن‌ها حتی از بیت کوین و اتریوم بیشتر است.

اگر با پیام‌رسان کیک آشنایی داشته باشید قطعاً می‌دانید که میلیون‌ها کاربر فعال در سراسر جهان دارد. توسعه‌دهندگان پروژه از این موضوع به عنوان یکی از نقاط قوت پروژه یاد می‌کنند. آن‎‌ها همچنین ادعا می‌کنند که تعداد تراکنش‌هایی که روزانه بر روی بلاک چین برای رمز ارز کین به ثبت می‌رسند از ارزهای دیجیتال محبوب و پرطرفداری مثل بیت کوین و اتریوم هم بیشتر است. این موضوع باعث شده تا برخی از کارشناسان، جایگاه و محبوبیت نرم‌افزار کیک در بین مردم را به عنوان یکی از مزایا ارز دیجیتال کین بشناسند.

 

درگیری‌های قانونی ارز دیجیتال کین

  • ارز رمز ارز کین بعد از عرضه‌ی اولیه با کاهش ناگهانی رو به رو شد. همین موضوع موجب درگیری قانونی توسعه‌دهندگان پروژه با کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا شده است

همانطور که در بخش‌های قبلی هم گفته شد، رمز ارز کین در سال ۲۰۱۷ با روش عرضه‌ اولیه سکه در بین کاربران توزیع شد. اگر با روش عرضه‌ اولیه سکه یا همان ICO آشنایی داشته باشید می‌دانید که یک راه جذب سرمایه است که معمولا برای شرکت‌های استارتاپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما زمانی که کیک ارز دیجیتال کین را در عرضه‌ی اولیه سکه به فروش رساند، چیزی حدود ۱۰ سال از تأسیس شرکت می‌گذشت. ارزش توکن کین بعد از ICO به شدت کاهش یافت و همین موضوع باعث شد تا شرکت با کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا به مشکل بخورد.

مشکلات قانونی پیش آمده نظر بسیاری از افراد را به رمز ارز کین جلب کرد. در حقیقت کمیسیون بورس و اوراق بهادر آمریکا عرضه‎‌ اولیه کین را غیرقانونی می‌داند. از سوی دیگر شرکت کیک خودش را موظف می‌داند تا در مقابل سخت‌گیری‌های حکومتی ایستادگی کند تا در نهایت بتواند قوانین را به نفع فعالان حوزه‌ ارزهای دیجیتال تغییر بدهد.

جالب است بدانید که توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال کین تا به حال مبلغی حدود ۵ میلیون دلار را صرف برطرف کردن مشکلات قانونی پروژه کرده‌اند. علاوه بر آن شرکت کیک در سپتامبر ۲۰۱۹ طی بیانیه‌ رسمی اعلام کرد که پیام‌رسان کیک غیر فعال خواهد شد، تا اعضای تیم بتوانند با تمرکز بیشتری به دنبال رفع مشکلات قانونی پروژه باشند. سپس شرکت «مدیا لب» (MediaLab) در ماه اکتبر سال ۲۰۱۹ برای جلوگیری از چنین اتفاقی پیام‌رسان کیک را خریداری کرد.

 

معرفی صرافی‌ برای خریدوفروش ارز دیجیتال کین

همان‌طورکه گفته شد، «ارزش بازار» (Market Cap) کین بعد از عرضه‌ اولیه سکه با کاهش ناگهانی مواجه شد. چنین اتفاقی باعث شد تا ارز دیجیتال کین در صرافی‌های بزرگ و مطرح جهان جایگاهی نداشته باشد. اما صرافی‌هایی هستند که خدمات مربوط به خرید و فروش این رمز ارز را تحت پوشش قرار دهند برای مثال می‌توان به صرافی‌های FTX ،HitBTC ،Gate.io ،Bithumb Global ،Fatbtc و… اشاره کرد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از تصمیم‌گیری، خدمات ارائه شده توسط هر صرافی را با دقت بسنجید تا در نهایت بتوانید بهترین و متناسب‎‌ترین گزینه را با توجه به نیاز خودتان انتخاب کنید.

 

معرفی کیف پول‌های ارز دیجیتال کین

از آنجایی که ارز دیجیتال کین در بین کاربران شهرت چندانی ندارد، کیف پول‌های کمتری خدمات مربوط به آن را تحت پوشش قرار می‌دهند. در این بخش ۴ کیف پول‌ برتر که حفظ و نگهداری از رمز ارز کین در آن‌ها امکان‌پذیر است را به شما معرفی می‌کنیم.

 

اتمیک ولت (Atomic Wallet)

Atomic Wallet یکی از کیف پول‌های محبوب در بین کاربران است و به‌صورت کراس پلتفرم طراحی شده؛ بدین معنی که قابلیت اجرا بر روی هر سیستمی عاملی را دارد. بعد از بررسی نظرات متوجه شدیم که بیشتر کاربران از خدمات ارائه‌شده توسط شبکه ابراز رضایت می‌کنند. شما با نصب کیف پول اتمیک مستقیما به صرافی دسترسی خواهید داشت. در نتیجه Atomic Wallet می‌تواند گزینه‌ مناسب و قابل اطمینانی برای نگهداری ارز دیجیتال کین باشد.

 

تراست ولت (Trust Wallet)

Trust Wallet یکی از کیف پول‌های قابل اعتماد محسوب می‌شود چرا که توسط بایننس، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های دنیا، خریده شده است. طبق تحقیقات صورت‌گرفته تراست ولت به روزترین تکنولوژی‌ها و قابلیت‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

همین ویژگی به تنهایی باعث شده تا استفاده از آن برای فعالان حوزه ارزهای دیجیتال کارآمد به نظر برسد. تراست ولت از دو نسخه‌ اندروید و IOS پشتیبانی می‌کند.

 

فری ولت (Free Wallet)

Free Wallet خدمات مربوط به بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد و در سه نسخه‌ اندروید، IOS و تحت وب در دسترس است. هویت هر کاربر در این کیف پول با استفاده از روش تأیید هویت دو عاملی (2FA) و پین کد اختصاصی تأیید می‌شود. شما با استفاده از این کیف پول به‌راحتی می‌توانید به ازای پرداخت پول‌های فیات، ارز دیجیتال دریافت کنید.

 

کیف پول Lykke

کیف پول Lykke توسط یک شرکت تکنولوژی مالی سوئیسی ساخته شده است. این کیف پول خدمات مربوط به ارز دیجیتال کین را تحت پوشش قرار می‌دهد. توسعه‌دهندگان کیف پول Lykke قصد دارند فضایی را ایجاد کنند که در آن خدمات قابل قبولی به سرمایه‌گذاران رمز ارز کین ارائه شود و علاوه بر آن یک راه کسب درآمد برای برنامه‌نویسان ایجاد کنند. این کیف پول از سیستم‌ عامل اندروید و IOS پشتیبانی می‌کند. شما همچنین می‌توانید از نسخه‌ تحت وب کیف پول استفاده کنید. پس Lykke می‌تواند گزینه‌ خوبی برای نگهداری و حفاظت از ارز دیجیتال کین باشد.

 

آینده ارز دیجیتال کین

اگر با بازار ارزهای دیجیتال آشنایی داشته باشید، قطعا می‌دانید که عوامل و فاکتورهای زیادی بر روی قیمت و آینده‌ رمز ارزها تأثیر می‌گذارند. پس پیش‌بینی شرایط بازار در یک ماه آینده هم کار آسانی نیست. بعد از بررسی نظر تحلیل‌گران متوجه شدیم که بیشتر آن‌ها معتقدند، قیمت رمز ارز کین در آینده‌ نزدیک با تغییر قابل‌توجهی مواجه نخواهد شد. اما این احتمال هم وجود دارد که ارزش کین در پنج سال آینده افزایش پیدا کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که خودتان تمام جوانب و فاکتورهای تأثیر‌گذار را با دقت بسنجید و بعد تصمیم بگیرید که ارز دیجیتال کین گزینه‌ خوبی برای سرمایه‌گذاری است یا خیر؟!

 

سخن پایانی

خب در این مقاله ارز دیجیتال کین را به شما معرفی کردیم. سعی کردیم تا به تمام اطلاعات لازم و نکات کاربردی درباره‌ این رمز ارز بپردازیم. به نظر شما چه آینده‌‌ای در انتظار پروژه است؟ آیا ارز دیجیتال کین می‌تواند در لیست ۱۰ ارز برتر جهان قرار بگیرید؟ از آنجایی پیش‌بینی روند بازار‌ پر نوسان ارزهای دیجیتال غیر ممکن است، هیچکس نمی‌تواند با قطعیت به این سوالات پاسخ دهد. پس بهتر است، صبر کنیم و ببینیم که شرایط چگونه پیش می‌رود.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا