دوره منتور شیپ
آموزش فارکس

۵ نرم افزار برتر ترید فارکس برای کاربران ایرانی

فارکس بزرگ‌ترین بازار مالی جهان است که روزانه میلیون‌ها نفر در آن معامله می‌کنند. در این بین برخی از معامله‌گران به سود می‌رسند و برخی دیگر متحمل ضرر می‌شوند. بنابراین یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در بازار فارکس این است که بتوانید نسبت به رقبای خود برتری داشته باشید. آشنایی با نرم افزارهای ترید فارکس و تسلط بر آن‌ها می‌تواند چنین برتری را برای شما به‌همراه داشته باشد.

از همین رو در ادامه با مفهوم نرم افزار فارکس آشنا می‌شویم و می‌بینیم که استفاده از آن‌ها چه فوایدی دارد. همچنین ۵ نرم افزار برتر ترید فارکس برای ایرانیان را نیز معرفی می‌کنیم تا شما هم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

نرم افزار فارکس چیست و چه فایده‌ای دارد؟

به برنامه‌های کامپیوتری و اپلیکیشن‌های موبایلی که با استفاده از آن‌ها می‌توان در بازار فارکس معامله کرد نرم افزار فارکس می‌گویند. این نرم افزارها کاربردهای دیگری هم دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مشاهده نمودار، ابزارهای تحلیل تکنیکال، برنامه‌نویسی و… اشاره کرد.

منظور از نرم افزار فارکس برنامه‌های کامپیوتری و اپلیکیشن‌های موبایلی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید نمودار دارایی‌های مختلف را ببینید، تحلیل کنید و سپس آن‌ها را بخرید یا بفروشید.

برای استفاده از یک نرم افزار فارکس باید ابتدا آن را دانلود و در پلتفرم مورد استفاده خود نصب کنید. برای مثال اگر به‌دنبال بهترین نرم افزار فارکس برای موبایل می‌گردید،‌ باید ابتدا اسم آن را پیدا کنید. سپس با جستجوی آن در اینترنت می‌توانید فایل نصبی آن را دانلود کرده و در گوشی هوشمند خود نصب کنید. با این کار می‌توانید نرم افزار مورد نظر را باز کنید و از تمام امکانات آن بهره‌مند شوید.

نرم افزارهای فارکس انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها تنها برای کاربردهای خاصی همچون ارائه اخبار اقتصادی، پیگیری قیمت دارایی‌ها و… ایجاد شده‌اند و برخی دیگر مجموعه‌ای از خدمات را در اختیار کاربران خود می‌دهند. برای همین وقتی صحبت از نرم افزار ترید فارکس می‌شود منظور همان نرم افزارهایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید جفت ارزها، طلا، سهام و سایر دارایی‌های قابل‌معامله در فارکس را خریدوفروش کنید.

 

۵ نرم افزار برتر ترید فارکس برای کاربران ایرانی

در حال حاضر پنج نرم افزار متاتریدر ۴ و ۵، نینجا تریدر، سی تریدر و تریدینگ ویو جزو بهترین نرم افزارهای ترید فارکس به حساب می‌آیند که کاربران ایرانی می‌توانند بدون مشکل از آن‌ها استفاده کنند.

استفاده از نرم افزارهای فارکس باعث می‌شود تا در یک پلتفرم جامع به تمامی اطلاعات و ابزارهای مورد نیاز برای کسب درآمد دلاری از فارکس دسترسی داشته باشید. برای همین آشنایی با بهترین نرم افزار ترید فارکس از اهمیت بالایی برخوردار است.

در حال حاضر تعداد نرم افزارهایی که با استفاده از آن‌ها می‌توان در فارکس معامله کرد بسیار زیاد است. با این حال تنها چند مورد از آن‌ها توانسته‌اند نظر معامله‌گران حرفه‌ای را به خود جلب کنند که در ادامه با ۵ مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم.

نرم افزار ترید فارکس

 

نرم افزار متاتریدر ۴ (MetaTrader 4)

اگر به‌تازگی به بازار فارکس علاقه‌مند شده‌اید حتما یکی از اولین اسم‌هایی که به‌گوشتان خورده است، «متاتریدر» (MetaTrader) است. متاتریدر یکی از نرم افزارهای قدیمی و محبوب برای انجام معامله در فارکس است که امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

این نرم افزار در حال حاضر در دو نسخه ارائه می‌شود: متاتریدر ۴ و نسخه پنجم آن که متاتریدر ۵ نام دارد. با این حال نسخه چهارم این نرم افزار به دلیل سادگی و امکانات کامل خود هنوز هم انتخاب اول معامله‌گران فارکس است.

با استفاده از متاتریدر ۴ می‌توانید به تمام امکانات مورد نیاز برای تحلیل بازار و انجام معامله روی دارایی‌های مختلف، دسترسی پیدا کنید. از نمودار قیمت دارایی‌ها گرفته تا اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، هشدارهای قیمتی، قابلیت برنامه‌نویسی،‌ ثبت سفارش خرید یا فروش و… همگی از ویژگی‌های این نرم افزار محبوب است.

یکی دیگر از مزایای قابل‌توجه متاتریدر ۴ این است که تقریبا تمام بروکرهای معتبر فارکس از آن پشتیبانی می‌کنند. بدین ترتیب بعد از ثبت نام در هر بروکر، می‌توانید حساب معاملاتی خود را به متاتریدر ۴ متصل کنید و معاملات خود را انجام دهید.

متاتریدر ۴ از نظر بسیاری از معامله‌گران فارکس به‌عنوان بهترین نرم افزار ترید فارکس شناخته می‌شود و اگر شما هم یک بار از آن استفاده کنید، به احتمال زیاد به همین نتیجه خواهید رسید. ضمن اینکه به این نرم‌ افزار «ام تی ۴» یا MT4 نیز گفته می‌شود که از ترکیب حروف اول MetaTrader به‌دست می‌آید.

نرم افزار متاتریدر ۴

شما می‌توانید متاتریدر ۴ را به‌شکل رایگان برای رایانه‌های شخصی خود یا گوشی‌های موبایل اندروید و iOS دانلود کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این نرم افزار و مقایسه آن با متاتریدر ۵، خواندن دو مقاله «متاتریدر (Metatrader) چیست؟» و «مقایسه نرم افزار متاتریدر نسخه ۴ و ۵» پیشنهاد می‌شود.

 

نرم افزار متاتریدر ۵ (MetaTrader 5)

متاتریدر ۵ نسخه جدیدتر و پیشرفته‌تر متاتریدر ۴ است که در سال ۲۰۱۰ میلادی به‌عنوان جایگزین مدرن‌تر این نرم‌ افزار به بازار عرضه شد. با این حال همان‌طور که گفتیم، بسیاری از معامله‌گران قدیمی و حرفه‌ای بازار ترجیح می‌دهند از همان نسخه چهارم این نرم افزار استفاده کنند.

شاید مهم‌ترین تفاوت متاتریدر ۵ با متاتریدر ۴ در زبان برنامه‌نویسی این دو نرم افزار باشد که با یکدیگر متفاوت هستند. زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده در نسخه پنجم، امکانات بیشتر و عملکرد بهتری دارد و برای همین کسانی که به‌دنبال استفاده از امکانات جانبی متاتریدر همچون استفاده از ربات‌های معامله‌گری هستند، بهتر است به سراغ MetaTrader 5‌ بروند.

سرعت بیشتر در انجام معاملات، تعداد اندیکاتورهای بیشتر، عملکرد بهتر در ذخیره‌سازی داده‌ها و قابلیت «نتینگ» (Netting) از دیگر مزایای متاتریدر ۵ نسبت به متاتریدر ۴ است.

نرم افزار متاتریدر ۵

متاتریدر ۵ (MT5) نیز همانند نسخه قبلی خود به رایگان عرضه شده است و می‌توانید آن را برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند خود دانلود و نصب کنید. همچنین امکان استفاده از این نرم افزار به‌شکل تحت وب و تنها با مراجعه به یک سایت اینترنتی نیز وجود دارد.

 

نرم افزار فارکس نینجا تریدر (NinjaTrader)

یکی دیگر از نرم‌ افزارهای معاملاتی بازار فارکس نینجا تریدر نام دارد که برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ میلادی روانه بازار شد. جالب است بدانید که نینجا تریدر، دو سال زودتر از متاتریدر ۴ عرضه شده و برای همین حتی از این نرم افزار محبوب نیز قدمت بیشتری دارد.

موضوع دیگری که در مورد نینجا تریدر وجود دارد این است که برای استفاده از تمام امکانات آن نیاز به پرداخت اشتراک ماهانه دارید. البته یک پلن رایگان نیز برای نینجا تریدر در نظر گرفته شده است.

از مزایای نرم افزار نینجا تریدر می‌توان به پشتیبانی آن از معاملات مجازی و شبیه‌سازی‌شده اشاره کرد. در واقع شما می‌توانید به کمک این نرم افزار و بدون استفاده از سرمایه واقعی خود، به انجام معامله بپردازید و استراتژی‌های معاملاتی خود را تست کنید.

نرم افزار نینجا تریدر

نرم افزار NinjaTrader هم‌اکنون برای رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند قابل دانلود است.

 

نرم افزار سی تریدر (cTrader)

سی تریدر در مقایسه با متاتریدر و نینجا تریدر قدمت کمتری دارد اما امکانات منحصربه‌فرد آن باعث شده تا برخی از معامله‌گران فارکس این نرم افزار را به سایر گزینه‌های موجود ترجیح بدهند.

نرم افزار فارس cTrader برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی و توسط شرکت نرم‌ افزاری «اسپات ور سیستمز» (Spotware Systems LTD) به بازار عرضه شد. در این نرم افزار معاملاتی امکانات قابل‌توجهی همچون سرعت بالای اجرای تراکنش‌ها، رابط کاربری مدرن و چشم‌نواز، انواع مختلف ثبت سفارش، ابزارهای پیشرفته تحلیل نمودار و… تعبیه شده است و برای همین می‌توان آن را رقیب شایسته‌ای برای متاتریدر در نظر گرفت.

نرم افزار سی تریدر

شما می‌توانید هم‌اکنون نرم افزار سی تریدر را برای رایانه‌های شخصی یا گوشی‌های هوشمند اندرویدی و iOS خود دانلود و نصب کنید. علاوه بر این، امکان استفاده از نسخه اینترنتی و تحت وب سی تریدر نیز وجود دارد.

 

نرم افزار تریدینگ ویو (TradingView)

یکی دیگر از اسم‌های آشنایی که در بازارهای مالی وجود دارد و تقریبا همه با آن آشنا هستند، تریدینگ ویو است. این پلتفرم که هم به‌شکل نرم افزار و هم به‌صورت اینترنتی قابل استفاده است، امکانات مختلفی همچون نمودار و ابزارهای تحلیلی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی‌های خوب نرم افزار تریدینگ ویو امکان اتصال بروکرهای مختلف به آن و انجام معامله و ترید است.

همان‌طور که گفتیم، تریدینگ ویو هم به‌شکل نرم افزار رایانه‌ای و موبایل قابل دانلود و نصب است و هم می‌توان آن را به‌‌صورت تحت وب استفاده کرد. ضمن اینکه استفاده از این پلتفرم معاملاتی و تحلیلی رایگان است اما می‌توانید با پرداخت اشتراک ماهانه از امکانات دیگر آن نیز بهره‌مند شوید و محدودیت‌های آن را از بین ببرید.

نرم افزار تریدینگ ویو

قبلا در جریان مقاله جداگانه‌ای با عنوان «آموزش صفر تا صد نرم افزار تریدینگ ویو (Tradingview)» آموزش کامل و تصویری کار با این نرم افزار را منتشر کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید.

 

بهترین نرم افزار فارکس برای اندروید

نرم افزارهایی مثل متاتریدر ۴ و ۵، نینجا تریدر، سی تریدر و تریدینگ ویو نسخه موبایل هم دارند و شما می‌توانید آن‌ها را روی گوشی‌های هوشمند اندرویدی خود نصب کرده و از تمام امکاناتشان استفاده کنید.

تمام نرم افزارهایی که در بخش قبلی معرفی کردیم برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز قابل دانلود و نصب هستند. در این بین شاید بهترین نرم افزار فارکس برای اندروید متاتریدر ۴ و ۵ باشد که هر کدام بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده‌اند.

در نسخه اندروید متاتریدر ۴ می‌توانید همان امکانات نرم افزار رایانه‌ای را انتظار داشته باشید. برای مثال می‌توانید به‌راحتی در گوشی موبایل خود نمودار دارایی‌های مختلف فارکس را باز کنید، با استفاده از اندیکاتورهای موجود آن را تحلیل کنید و در نهایت نیز سفارش خرید یا فروش خود را به ثبت برسانید.

از دیگر اپلیکیشن‌های موبایل اندرویدی برای ترید و معامله در فارکس می‌توان به نرم افزار «موبایل تریدر» (MobileTrader) اشاره کرد. در زمان نگارش این مقاله، موبایل تریدر بیش از ۱ میلیون بار در فروشگاه رسمی گوگل یعنی گوگل پلی دانلود شده و امتیاز آن نیز ۴.۴ از ۵ است.

نسخه موبایل تریدینگ ویو نیز انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. بنابراین اگر گوشی هوشمند شما از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند، می‌توانید اپ تریدینگ ویو را دانلود و نصب کنید.

علاوه بر این، برخی بروکرهای فارکس نیز اپلیکیشن موبایل مخصوص خود را طراحی و توسعه داده‌اند که می‌توانید از آن‌ها نیز استفاده کنید. برای مثال اپلیکیشن موبایل «لایت فایننس» (LiteFinance) متعلق به بروکری به همین نام است که قبلا در مقاله جداگانه‌ای با عنوان «آموزش بروکر لایت فارکس (LiteForex) | نحوه ثبت نام و معاملات» به‌طور کامل در مورد آن صحبت کرده‌ایم.

 

بهترین ربات فارکس با بیشترین سوددهی

منظور از ربات‌های معامله‌گری فارکس نرم افزارهایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید روی جفت ارزها و سایر دارایی‌ها معاملات خودکار داشته باشید. این کار به‌صورت هوشمند و توسط الگوریتم‌ها انجام می‌شود و عملیات خریدوفروش برعهده سرمایه‌گذار نیست.

ربات تریدر فارکس به نرم افزارهایی گفته می‌شود که براساس یک سری قوانین از پیش‌تعیین‌شده، جفت ارز فارکس یا سایر دارایی‌های قابل‌معامله در آن را خریدوفروش می‌کند.

برای استفاده از ربات معامله‌گری در فارکس دو راه دارید: راه اول ساخت ربات فارکس است که در این صورت باید خودتان دانش فنی داشته باشید و بتوانید برنامه‌نویسی کنید. این کار برای بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران فارکس کاری دشوار است. با این حال همیشه یک راه آسان‌تر نیز وجود دارد و آن استفاده از پلتفرم‌ها و ربات‌های تریدر آماده است.

از نظر بسیاری از متخصصان این حوزه بهترین ربات فارکس «فارکس فیوری» (Forex Fury) نام دارد که برای استفاده در نرم افزار متاتریدر ۴ و ۵ ساخته شده است. البته ربات‌های تریدر دیگری نیز وجود دارند که برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید مقاله «ربات فارکس چیست؟ + معرفی بهترین ربات معامله گر فارکس» را مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

موفقیت در بازار فارکس نیازمند این است که از تمام ابزارها و راهکارهای موجود به‌نفع خود استفاده کنید تا بدین ترتیب بتوانید از سایر رقبای خود پیشی بگیرید. نرم افزارهای فارکس از جمله این ابزارها هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به طیف وسیعی از امکانات مختلف دسترسی داشته باشید.

برای همین در طول مقاله امروز ۵ مورد از بهترین نرم افزار ترید فارکس برای کاربران ایرانی را معرفی کردیم. همچنین در مورد بهترین نرم افزار موبایل فارکس و بهترین ربات فارکس نیز مطالبی را ارائه کردیم. امیدواریم که از مطالب گفته شده در این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

نظر شما چیست؟ بهترین نرم افزار فارکس برای ایرانیان کدام برنامه است؟ شما می‌توانید نظرات خود را در بخش کامنت‌های همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا