دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

بروکر لایت فارکس : آموزش ثبت نام و ورود به سایت اصلی

بازار فارکس یکی از بزرگ‌ترین بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری بین‌المللی است که روزانه معاملات زیادی در آن انجام می‌شود. درواقع این بازار بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گرانی است که به دنبال سود دلاری هستند. اولین قدم برای ورود به بازار فارکس انتخاب یک بروکر است.

بروکرهای بسیاری در بازار فارکس مشغول فعالیت هستند به همین دلیل کاربران باید هنگام انتخاب بروکر به فاکتورهای بسیاری نظیر سابقه فعالیت، امنیت، حجم معاملات روزانه، تنوع در روش‌های واریز و برداشت و بسیاری از موارد دیگر توجه کنند. بروکر لایت فارکس که با نام لایت فایننس نیز شناخته می‌شود، یکی از بروکرهای بازار فارکس است که به دلیل ارائه طیف وسیعی از خدمات از اعتبار بالایی در بین معامله‌گران برخوردار است. در این مقاله قصد داریم به معرفی بروکر لایت فارکس بپردازیم و نحوه ثبت‌نام و انجام معاملات در آن را به طور کامل شرح دهیم.

معرفی بروکر لایت فارکس

بروکر لایت فارکس که به تازگی با نام لایت فایننس نیز شناخته می‌شود، ازجمله بروکرهای معتبر و باسابقه در بازار فارکس است که امکان انجام معاملات جفت ارزها، سهام، شاخص‌ها و کالاها را برای کاربران خود فراهم کرده است.

ورود به بروکر لایت فایننس

بروکر «لایت فارکس» (LiteForex) یک کارگزار فارکس معتبر و مستقر در قبرس است که از سال ۲۰۰۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. این بروکر که با نام «لایت فایننس» نیز شناخته می‌شود، جزو اولین بروکرهایی بود که امکان انجام معاملات کوچک را برای کاربران خود فراهم کرد؛ این اقدام لایت فارکس باعث شد تا کاربران با سرمایه اندک نیز بتوانند وارد بازارهای مالی شوند. درواقع لایت فایننس شعبه آف‌شور بروکر لایت فارکس است که کاربران ایرانی می‌توانند ازطریق این پلتفرم به انجام معامله بپردازند.

این بروکر امکان انجام معاملات بازار فارکس، سهام، شاخص‌ها و کالاها را در پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و متاتریدر۵ برای کاربران خود فراهم کرده است. درواقع این بروکر به دلیل شفافیت، قابلیت اطمینان، سودمندی و کاربرپسند بودن پلتفرم معاملاتی ازجمله بروکرهای برتر در بازارهای مالی به شمار می‌رود.

بیشتر بدانید: بهترین بروکرهای فارکس برای کاربران ایرانی

گفتنی است که این بروکر در زمینه پشتیبانی از کاربران خود نیز بسیارعالی عمل کرده است؛ زیرا مشتریان می‌توانند به‌صورت ۲۴ ساعته از خدمات پشتیبانی این بروکر بهره‌مند شوند.

ویژگی لایت فارکس

 

انواع حساب معاملاتی در بروکر لایت فارکس

بروکر لایت فارکس دارای سه نوع حساب معاملاتی مختلف ازجمله حساب معاملاتی استاندارد، ECN و Cent است که هر یک برای دسته‌ای از سرمایه‌گذاران مناسب است.

بروکر لایت فارکس سه نوع حساب معاملاتی با شرایط و ویژگی‌های خاص ارائه می‌کند. درواقع در این بروکر علاوه‌بر حساب‌های اصلی، حساب سنت نیز در دسترس است؛ به همین دلیل افراد با سرمایه اندک نیز می‌توانند اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار فارکس کنند. در ادامه ویژگی‌ها و مشخصات هر یک از حساب‌های معاملاتی بروکر لایت فارکس آورده شده است.

  • حساب معاملاتی استاندارد: این حساب بیشترین استفاده را در بروکر لایت فارکس دارد و گزینه‌ای مناسب برای اکثر معامله‌گران است. میزان اسپرد این حساب معاملاتی شناور بوده و از ۲.۰ پوینت آغاز می‌شود. همچنین کاربران برای افتتاح حساب به حداقل ۵۰ دلار نیاز دارند و حداکثر اهرم معاملاتی در این حساب برابر ۱:۱۰۰۰ است.
  • حساب معاملاتی ECN: میزان اسپرد این حساب نیز شناور بوده و از ۰ پوینت آغاز می‌شود. کاربران برای افتتاح حساب ECN باید حداقل ۵۰ دلار واریز داشته باشند. حداکثر لوریج این حساب معاملاتی برابر ۱:۱۰۰۰ است.
  • حساب معاملاتی Cent: حساب معاملاتی Cent از دیگر حساب‌های معاملاتی بروکر لایت فارکس است که برای اولین بار توسط این بروکر ارائه شد. کاربران برای افتتاح حساب به حداقل ۱۰ دلار نیاز دارند و حداکثر اهرم معاملاتی آن برابر ۱:۱۰۰۰ است. همچنین میزان اسپرد این حساب شناور بوده و از ۳ پیپ آغاز می‌شود.

 

نحوه ثبت نام در بروکر لایت فارکس

همانطور که گفتیم بروکر لایت فارکس به زبان فارسی نیز در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفته است. درواقع وب‌سایت کاربران اروپایی بروکر با کاربران ایرانی متفاوت است. کاربران فارسی زبان باید در سایت لایت فایننس که شعبه آفشور بروکر لایت فارکس است، ثبت‌نام کنند.

با کلیک بر روی این لینک به صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر هدایت می‌شوید. در این صفحه می‌توانید از منوی بالا، زبان وب‌سایت را فارسی کنید.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

در مرحله بعد با کلیک بر روی دکمه آبی رنگ «ثبت‌نام» صفحه زیر باز می‌شود. در این صفحه باید کشور را بر روی «ایران» قرار دهید و سپس آدرس ایمیل یا شماره همراه خود را وارد کنید. در ادامه یک گذرواژه انتخاب و تیک مربوط به پذیرش توافق‌نامه مشتریان را فعال نمایید. درنهایت بر روی دکمه «ثبت‌نام» بزنید.

توجه داشته باشید که گذرواژه انتخابی شما باید حداقل ۸ کاراکتر و شامل اعداد، حروف و کاراکتر باشد.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

یکی از کارهای مهم پیش از شروع فعالیت در بروکر لایت فارکس، تایید مشخصات فردی و احراز هویت است. برای انجام این کار از قسمت سمت راست بر روی گزینه «پروفایل» بزنید. در این صفحه با کلیک بر روی گزینه «تایید مشخصات»، صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

 

تایید ایمیل

در این قسمت برای تایید ایمیل خود بر روی دکمه «تایید کنید» مقابل بخش ایمیل کلیک کنید. درصورتی‌که با شماره همراه در سایت لایت فارکس ثبت‌نام کرده باشید باید در این بخش ایمیل خود را وارد کنید. با کلیک بر روی گزینه «ادامه دهید» پس از چند ثانیه، ایمیلی حاوی کد تایید دریافت خواهید کرد.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

کد تایید ارسال‌شده به آدرس ایمیل را در کادر مربوطه وارد کرده و سپس بر روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

 

تایید شماره همراه

برای تایید شماره همراه پس از کلیک بر روی گزینه «تایید کنید»، کادری مشابه به تصویر زیر باز می‌شود. در این قسمت باید شماره همراه خود را وارد کنید و بر روی دکمه «ادامه دهید» بزنید.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

پس از چند ثانیه کد تاییدی به شماره همراه شما ارسال خواهد شد. کد تایید ارسال شده را در قسمت مربوطه وارد کنید و دکمه «تایید» را بزنید.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

 

احراز هویت

برای ثبت اطلاعات شخصی خود با کلیک بر روی دکمه «تایید کنید» مقابل بخش «احراز هویت» صفحه‌ای مطابق تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت باید نام و نام‌خانوادگی خود را به لاتین وارد کنید. همچنین جنسیت و تاریخ تولد میلادی خود را مشخص کنید.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

با کلیک بر روی دکمه «ادامه دهید» از شما خواسته می‌شود تا عکس یکی از مدارک شناسایی خود نظیر گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی محلی خود را بارگذاری کنید. دقت داشته باشید که عکس باید روشن، شفاف، کامل و بدون برش باشد، در غیر اینصورت پذیرفته نمی‌شود. در انتها بر روی دکمه «ادامه دهید» کلیک کنید تا مدارک شما توسط کارشناسان لایت فایننس مورد بررسی قرار گیرد.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

 

تایید آدرس محل سکونت

برای وارد کردن آدرس محل سکونت خود بر روی دکمه «تایید کنید» مقابل بخش «اثبات آدرس» کلیک کنید. در این قسمت کشور را بر روی ایران قرار دهید و مشخصات محل سکونت خود نظیر منطقه، شهر، آدرس و کدپستی را به لاتین وارد نمایید.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

در ادامه نیز باید مدرکی را که ازطریق آن آدرس محل سکونت شما تایید می‌شود، در سایت قرار دهید. برای این منظور می‌توانید تصویر قبوض خدماتی، اجاره‌نامه یا صورت حساب بانکی خود را بارگذاری نمایید. درنهایت نیز بر روی گزینه «ادامه دهید» کلیک کنید تا مدارک شما به بروکر لایت فایننس ارسال شود.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

 

نحوه افتتاح حساب در بروکر لایت فارکس

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران پس از ثبت‌نام و احراز هویت برای انجام معاملات در بازار فارکس باید حساب معاملاتی باز کنند. برای این منظور، از قسمت راست وب‌سایت گزینه «متاتریدر» را انتخاب کنید. در صفحه باز شده بر روی گزینه «حساب باز کنید» بزنید.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

در ادامه کادری مشابه به تصویر زیر باز می‌شود. در این قسمت باید نوع حساب، اهرم معاملاتی و ارز پایه را انتخاب کنید و بر روی دکمه «باز کردن حساب معاملاتی» بزنید.

آموزش ثبت نام در بروکر لایت فارکس

پس از افتتاح حساب در بروکر لایت فایننس ایمیلی از طرف بروکر دریافت خواهید کرد که اطلاعات حساب کاربری شما در آن ذکر شده است.

 

روش‌های واریز و برداشت در بروکر لایت فارکس

بروکر لایت فارکس طیف وسیعی از روش‌های پرداخت را برای افزایش موجودی حساب‌ها در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. مشتریان لایت فارکس می‌توانند از بسیاری از سیستم‌های پرداخت الکترونیکی بین‌المللی، کارت‌های بانکی، انتقالات بانکی و سایر روش‌ها برای شارژ حساب معاملاتی خود استفاده کنند.

درواقع کاربران برای انجام عملیات واریز و برداشت در بروکر لایت فارکس می‌توانند از تاپ چنج، پرفکت مانی، ادوکش، کارت بانکی و ارزدیجیتال استفاده کنند. همچنین این بروکر از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل امکان واریز و برداشت ریالی را نیز در اختیار کاربران ایرانی قرار داده است.

 

سخن پایانی

باتوجه‌به اینکه بروکرهای بسیاری در بازار فارکس وجود دارند، به همین دلیل پیش از فعالیت در هر یک از این بروکرها باید برای شناخت آن‌ها زمان بگذارید و تمام شرایط را بررسی کنید. ما در این مقاله به معرفی بروکر لایت فارکس پرداختیم. درحقیقت این بروکر به دلیل سابقه بالا و همچنین پشتیبانی از زبان فارسی از محبوبیت بسیاری در بین کاربران ایرانی برخوردار است.

وجود روش‌های متنوع واریز و برداشت، پشتیبانی از پلتفرم‌های معاملاتی محبوب، کارمزد پایین معاملات، ارائه خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته و ارائه حساب‌های معاملاتی متنوع ازجمله دلایلی هستند که باعث ترغیب کاربران به استفاده از این بروکر شده‌اند. گفتنی است که این بروکر امکان معامله انواع جفت ارزهای بازار فارکس، شاخص‌ها، کالاها و ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است. همچنین درصورتی‌که در هنگام ورود به بروکر لایت فارکس با مشکل مواجه شدید، از VPN استفاده کنید.

اگر شما هم تجربه کار با بروکر لایت فارکس را دارید، تجربه‌های خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۱۵ دیدگاه ها

  1. من میخوام داخل بروکر لایت فارکس ثبت نام کنم کاش همون اول مقاله یک دکمه ورود به لایت فارکس میزاشتید که اینقدر اذیت نشیم

  2. در بروکر لایت فایننس کاربران ایرانی از روش‌های مختلفی چون تاپ چنج، ارزهای دیجیتال، پرفکت مانی و … می‌توانند واریز و برداشت خود را به آسانی انجام دهند. البته دربخش های دیگه ای هم مثل ساخت حساب کاربری و محیط کلربری هم مثال زدنی هستش

  3. سلام ممنون از آموزش خوبتون
    میشه دکمه لینک لایت فارکس ورود رو هم داخل مقاله قرار بدید سپاس بی کران

  4. وقت بخیر، من تازه حسابم را باز کردم. حساب کلاسیک به گفته سایت لایت فاینانس، بهترین حساب برای شروع معاملات به حساب می آید. درسته؟

  5. جالبخ که بروکر لایت فایننس یک بروکر حرفه‌ای برای کاربران ایرانی است که حساب‌های معاملاتی جذاب، حساب اسلامی، واریز و برداشت متنوع و پشتیبانی فارسی را به ایرانیان ارائه می‌دهد. ثبت نام در بروکر لایت فایننس بسیار آسان است و پس از آن می‌توانید خدماتی مثل ریبیت، کش بک و کپی ترید را از لایت فایننس دریافت کنید. همچنین واریز برداشت سریع هم جزو نکات مثبت این بروکر هستش.

  6. واقعا میشه با افزایش و ارتقا سطح دانش مالی در حساب های آزمایشی رایگان (0$) این بروکر، پا به دنیای تجارت در بازار واقعی گذاشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا