🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین هاآموزش استخراج رمزارز

استخراج دوج کوین؛ چطور DogeCoin استخراج کنیم؟

دوج کوین توانسته در ماه‌های اخیر به لطف حمایت افراد مشهور توجهات بسیاری را به خود جلب و افزایش قیمت شدیدی را تجربه کند. استخراج دوج کوین یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توان از این رمزارز به سودآوری رسید.

این روز‌ها ارز دیجیتال دوج کوین به‌خاطر نوسانات شدید قیمتی به سر زبان‌ها افتاده و بسیاری از افراد مشهور جهان هم از آن حمایت کرده‌اند. ارزی که در ابتدا به عنوان یک شوخی و برای به سخره گرفتن تعدد بالای ارزهای دیجیتال معرفی شد، اکنون توانسته بسیاری از مردم عادی را ثروتمند کند.

با‌این‌حال بسیاری از افراد هم تمایلی به ریسک و سرمایه‌گذاری مستقیم روی این رمزارز پرحاشیه ندارند و ترجیح می‌دهند از راه‌های دیگر مثل استخراج آن کسب درآمد کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید با ما همراه باشید تا در ادامه ضمن مرور تاریخچه‌ دوج کوین، در مورد استخراج آن صحبت کنیم.

کسی چه می‌داند شاید دوج کوین‌هایی که امروز استخراج می‌کنید روزی چندین برابرِ قیمت فعلی ارزش پیدا کنند. مسئله‌ای که بارها در طی ماه‌های اخیر شاهد آن بودیم و دیدیم که چگونه قیمت این رمزارز در بازه‌های زمانی مختلف، به یکباره چندین برابر شد.

ارز دیجیتال دوج کوین

دوج کوین ارز دیجیتالی است که در ابتدا به عنوان یک شوخی ایجاد شد ولی اکنون به محبوبیت بالایی در بین کاربران رسیده است.

«دوج کوین» (Dogecoin) یکی از ارزهای دیجیتالی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط «جکسون پالمر» (Jackson Palmer) و «بیلی مارکوس» (Billy Markus) و صرفا به عنوان یک شوخی توسعه داده شد. این دو نفر که از فضای کاملا جدی دنیای رمزارزها در آن سال‌ها خسته شده بودند، تصمیم گرفتند ارزی ایجاد کنند که اسم و تصویر شاخص آن الهام گرفته از یک میم اینترنتی (Meme) با همین نام باشد. در این میم شاهد یک سگ از نژاد «شیبا اینو» (Shiba Inu) هستیم که به خاطر چهره‌ خود سوژه‌ کاربران اینترنتی شده است.

اکنون دوج کوین که خیلی‌ها هنوز هم آن را یک شوخی در نظر می‌گیرند توانسته با جهش‌های قیمتی خیره‌کننده‌ خود به صورت کاملا جدی افراد زیادی را ثروتمند کند. این ارز همانند بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال قابل معامله در بسیاری از صرافی‌های معتبر است و بسیاری از افراد مشهور و شرکت‌های شناخته‌شده از آن حمایت می‌کنند تا بدین ترتیب در بین کاربران اینترنتی به محبوبیت برسند.

 

استخراج دوج کوین

مانند هر ارز دیجیتال دیگر می‌توان به استخراج دوج کوین هم به عنوان یک راه کسب سود نگاه کرد.

یکی از راه‌های دیگر کسب درآمد از دوج کوین، استخراج کردن آن است. همان‌طور که می‌دانید استخراج ارز دیجیتال که به آن «ماینینگ» (Mining) هم می‌گویند، به فرایند تأیید تراکنش‌ها و اضافه شدن بلاک‌های جدید به بلاک چین گفته می‌شود. به عبارت دیگر اگر می‌خواهید دوج کوین استخراج کنید در واقع باید قدرت سخت‌افزاری رایانه‌ خود را در اختیار بلاک چین دوج کوین قرار دهید تا عملیات تأیید تراکنش‌ها انجام شود. با این کار به عنوان پاداش مقداری از ارز دوج کوین هم به خود شما تعلق می‌گیرد.

استخراج دوج کوین شبیه استخراج دیگر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین است ولی تفاوت‌هایی هم با آن دارد. هر ارز دیجیتال قوانین استخراج مخصوص به خود را دارد که به آن الگوریتم هم می‌گویند. بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کند در‌حالی‌که دوج کوین مثل لایت کوین از الگوریتم Scrypt بهره می‌برد. علاوه بر این، مدت زمانی که طول می‌کشد یک بلاک جدید به بلاک چین بیت کوین اضافه شود ۱۰ دقیقه است که این زمان برای دوج کوین تنها به ۱ دقیقه می‌رسد.

همچنین نکته‌ دیگری که باید به آن توجه کرد میزان پاداشی است که استخراج هر ارز دیجیتال در پی دارد. در حال حاضر با استخراج بیت کوین ۱۲.۵ واحد از این رمزارز حاصل می‌شود در‌حالی‌که این رقم در دوج کوین ۱۰ هزار واحد است. البته فراموش نکنید که هر واحد از بیت کوین بسیار گران‌قیمت‌تر از هر واحد دوج کوین است.

 

چگونه دوج کوین استخراج کنیم؟

استخراج دوج کوین را می‌توان از سه روش فردی و گروهی (استخر استخراج) و استخراج ابری انجام داد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

حال که با مقدمات استخراج دوج کوین آشنا شدیم بیایید در مورد نحوه‌ استخراج این رمزارز پرطرفدار صحبت کنیم. برای اینکه بتوانید دوج کوین استخراج کنید می‌توانید از یکی از این سه روش استفاده کنید. اولین راه استخراج انفرادی است. این یعنی تمام هزینه‌های مربوط به تهیه‌ تجهیزات استخراج و هزینه‌های جانبی مثل قبض برق برعهده‌ خودتان است. در عوض تمام پاداش استخراج هم به خودتان تعلق می‌گیرد.

روش دوم ملحق شدن به «استخر استخراج» (Mining Pool) دوج کوین است. استخرها به پلتفرم‌هایی گفته می‌شود که در آن‌ها افراد از مناطق مختلف و از طریق اینترنت منابع سخت‌افزاری خود را به اشتراک گذاشته و پاداش حاصل را نیز بین یکدیگر تقسیم می‌کنند. این روش با اینکه هزینه‌ کمتری دارد ولی همان‌طور که گفتیم تنها بخشی از پاداش استخراج به شما تعلق می‌گیرد. از استخرهای معروف استخراج دوج کوین می‌توان به Aikapool و Hashwiz اشاره کرد.

علاوه بر این دو روش، روش استخراج دوج کوین از طریق استخراج ابری را هم داریم که نسبت به دو روش قبل ریسک بیشتری دارد. در این روش شما در واقع تجهیزات سخت‌افزاری شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ این سرویس را از طریق اینترنت اجاره می‌کنید، سخت‌افزارها دوج کوین استخراج می‌کنند و در انتها شما پاداش‌های حاصل را دریافت می‌کنید.

در این روش به دلایل مختلف ممکن است نه تنها هیچ سودی نصیب شما نشود بلکه وارد ضرر هم بشوید. برای مثال شما با یکی از این شرکت‌ها قرارداد چند ماهه می‌بندید و به استخراج می‌پردازید ولی در طول این مدت اتفاقاتی مثل سقوط قیمت یا مسائل دیگر باعث می‌شود که دریافتی شما از هزینه‌ اولیه‌تان کمتر شود. بنابراین قبل از انتخاب این روش باید همه‌ جوانب را زیر نظر داشت.

 

برای استخراج دوج کوین به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای شروع استخراج دوج کوین به خرید سخت‌افزار، نصب نرم‌افزار و نصب کیف پول دیجیتال نیاز داریم.

قبل از شروع استخراج دوج کوین باید به چندین نکته‌ مهم توجه داشته باشید. اولین مورد مصرف برق و اینترنت توسط دستگاه‌های استخراج‌کننده است. به هر حال این دستگاه‌ها بدون اینترنت و برق به هیچ دردی نخواهند خورد.

همان‌طور که می‌دانید استخراج بیت کوین برق بسیاری زیادی مصرف می‌کند که با مصرف برق برخی از کشورها برابر است. برای همین حتما باید هزینه‌های مربوط به مصرف برق در هنگام استخراج دوج کوین را مدنظر داشته باشید. اتصال اینترنت شما هم باید پرسرعت و با کمترین قطعی باشد.

به جز این مورد به چند چیز دیگر هم نیاز دارید: سخت‌افزار، نرم‌افزار و کیف پول دیجیتال.

استخراج ارز دیجیتال نیازمند قدرت سخت‌افزاری بالایی است. رایانه‌ شما باید توانایی انجام هزاران محاسبه را داشته باشد تا بتواند در زمان معقولی تراکنش‌ها را تأیید کند. برای همین استخراج با استفاده از پردازنده‌ مرکزی رایانه‌های شخصی بسیار کند است و فعالان این حوزه ترجیح می‌دهند به کمک کارت‌های گرافیک این عملیات را انجام دهند.

البته از آنجایی که الگوریتم مورد استفاده‌ دوج کوین، Scrypt نام دارد می‌تواند از ماشین‌های ASIC مخصوص این الگوریتم هم استفاده کرد. ASIC به سخت‌افزارهایی گفته می‌شود که تنها برای یک هدف خاص که در اینجا استخراج ارز دیجیتال است تهیه و تولید می‌شوند.

بعد از تهیه‌ سخت‌افزارهای مورد نیاز نوبت به یک نرم‌افزار می‌رسد که عملیات استخراج را مدیریت کند. استخراج دوج کوین را می‌توان در همه‌ سیستم‌عامل‌های مرسوم مثل ویندوز، مک و لینوکس انجام داد. همچنین نرم‌افزاری که باید از آن استفاده کنید بستگی به نوع استخراج شما دارد.

به عبارت دیگر اگر می‌خواهید با استفاده از پردازنده‌ مرکزی خود به استخراج بپردازید باید از نرم‌افزارهای استخراج با پردازنده‌ مرکزی مثل CPUminer استفاده کنید. برای استخراج با کارت گرافیک هم نرم‌افزارهای EasyMiner و CudaMiner پیشنهاد می‌شوند. همچنین برای استخراج با دستگاه‌های ASIC هم می‌توانید از نرم‌افزار MultiMiner کمک بگیرید.

در نهایت نیاز به جایی دارید که دوج کوین‌های استخراج‌شده‌ خود را در آن نگه‌داری کنید. برای این کار باید از یک «کیف پول دیجیتال» (Digital Wallet) استفاده کنید که خوشبختانه بسیاری از کیف پول‌های شناخته‌شده از دوج کوین پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

از این کیف پول‌ها می‌توان به لجر نانو ایکس، کیپ‌کی و کوینومی اشاره کرد.

 

آیا استخراج دوج کوین هنوز هم سودآور است؟

برای اینکه بفهمید استخراج دوج کوین برای شما سودآوری خواهد داشت یا نه، باید قبل از شروع، انتخاب‌های خود را بررسی کنید. به عبارت دیگر باید بودجه‌ اولیه، زمان و وقتی که می‌خواهید برای این کار صرف کنید را بسنجید. برای این کار می‌توانید از ماشین حساب‌های محاسبه‌کننده‌ سود استخراج مثل این سایت ستفاده کنید. البته سایت‌های مختلفی برای این منظور وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید.

شما می‌توانید اطلاعات درخواستی این سایت‌ها مثل میزان قدرت سخت‌افزاری، هزینه‌های برق و… را وارد کرده و میزان سود دریافتی را مشاهده کنید. اگر همه‌چیز با شرایط شما مناسب بود پس می‌توانید به استخراج دوج کوین به عنوان یک منبع کسب درآمد خوب فکر کنید. در غیر این صورت بهتر است قید این کار را قبل از ضرر بزنید و از راه‌های دیگر کسب سود کنید.

به‌هر‌حال ناگفته نماند که میزان سودآوری استخراج دوج کوین در سال جاری میلادی به‌شدت افزایش یافته که بالا رفتن قیمت این رمزارز پرحاشیه یکی از دلایل اصلی آن بوده است.

 

سخن پایانی

استخراج دوج کوین یکی دیگر از راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید مقداری بیشتری از این رمزارز را کسب کنید. تنها کاری که باید انجام دهید تهیه‌ تجهیزات مورد نیاز و تأمین هزینه‌های آن است. با این کار عملیات استخراج به صورت خودکار انجام خواهد گرفت و شما می‌توانید در پایان پاداش خود را دریافت کنید.

با‌این‌حال نباید به صورت کورکورانه و بدون آگاهی شروع به استخراج دوج کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر کرد چون ممکن است هزینه‌های تحمیلی بسیار بیشتر از میزان سود دریافتی باشد. برای همین باید قبل از شروع، تمام جوانب استخراج دوج کوین را در نظر گرفت.

دوج کوین یکی از ارزهایی است که در طی ماه‌های اخیر رشد خوبی کرده و میزان سوددهی استخراج آن هم افزایش یافته است. به همین منظور در این مقاله سعی کردیم شما را با روش‌های استخراج این رمزارز آشنا کنیم.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا