دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین ها

ارز دیجیتال دنت (DENT) چیست و چه آینده‌ای دارد؟

بر اساس تخمین Cisco، در هر ماه چیزی حدود ۳۲ میلیارد دلار بسته‌ اینترنت در سراسر جهان خریداری‌ می‌شود که از آن مقدار نزدیک به ۵.۶ میلیارد دلار آن به علت مصرف نشدن یا اتمام بسته‌ کاربران به هدر می‌رود.

پس از منتشر شدن این اطلاعات، بنیان‌گذاران ارز دیجیتال دنت به فکر ساختن شبکه‌ای افتادند که بتواند این مقدار هزینه‌ هدررفته را به شبکه بازگرداند و در اختیار کاربران قرار دهد، آن‌ها وایت‌ پیپر ایده‌ خود را در سال ۲۰۱۷ ارائه و اکوسیستم دِنت را پایه‌گذاری کردند. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم که دِنت چگونه می‌خواهد اینترنت‌های همراه را در سراسر جهان به شکل آزادانه در اختیار مردم قرار دهد.

 دِنت وایرلس

«دِنت وایرلس» (Dent Wireless) قصد دارد که با ساخت یک شبکه‌ موبایل و اینترنت همگانی به اولین اپراتور دیجیتال جهانی در سراسر دنیا تبدیل شود. منظور از یک اپراتور دیجیتال جهانی این است که شما بتوانید در هر کجای دنیا که هستید بدون نیاز به سیم‌کارت آن کشور (یا پرداخت هزینه‌های رومینگ) از خدمات تلفن‌های همراه، نظیر بسته‌های اینترنت و مکالمه بهره ببرید.

توسعه‌دهندگان دِنت در وب‌سایت رسمی خود ادعا می‌کنند که خدمات‌ آن‎‌ها هم‌اکنون در ۶۰ کشور در سراسر جهان ارائه می‌شود و نزدیک به ۲۶ میلیون کاربر دارند و ۲۲۰ اپراتور تلفن در بستر آن‌ها فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

توسعه‌دهندگان دِنت با ارائه کردن اپلیکیشن‌های مخصوص موبایل و تحت وب خود به کاربران این امکان را می‌دهند که از بسته‌های تلفن یا اینترنت همراه استفاده کنند و با دیگر افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار کنند. با استفاده از خدمات دنت، کاربران در هنگام سفر در جهان می‌توانند از بسته‌های متفاوت تلفن همراه استفاده کنند.

خدمات دِنت در همین‌جا تمام نمی‌شود و امکانات جالب‌تری را نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، به طور مثال کاربران می‌توانند بسته‌های اینترنت خود را از این شبکه خریداری کنند و آن را با دیگر اعضای خانواده یا دوستان خود به اشتراک بگذارند یا در صورت عدم نیاز آن را بر روی شبکه به فروش برسانند. در ادامه با ما باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.

 

ارز دیجیتال دنت چیست و چگونه کار می کند؟

توسعه‌دهندگان دِنت در سال ۲۰۱۷ «وایت پیپر» (White Paper) این ارز دیجیتال را ارائه کردند. هدف از ایجاد دِنت ساخت یک پلتفرم غیرمتمرکز برای خدمات تلفن و اینترنت همراه بود که کاربران در سراسر جهان بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند و دیگر نگران هزینه‌های زیاد بسته‌های اینترنت یا رومینگ نباشند.

اکوسیستم دِنت را می‌توان به سه قسمت «اپلیکیشن دِنت» (Dent:eSIM)، «دِنت تیم» (Dent Team) و «صرافی دنت» (Dent Exchange) تقسیم کرد.

اپلیکیشن دِنت که با نام Dent:eSIM data & top-up بر روی اپل استور و گوگل پلی قرار دارد به کاربران این امکان را می‌دهد که در بسیاری از کشورها از اینترنت همراه استفاده کنند و هزینه‌های رومینگ را نپردازند. کاربران می‌توانند با شماره سیم کارت عادی خود در این اپلیکیشن پروفایل بسازند و حتی با افرادی که این اپلیکیشن را ندارند تماس تلفنی برقرار کنند.

همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن تحت وب دنت تیم بسته‌های خدمات تلفن همراه را (نظیر بسته‌های مکالمه یا اینترنت) که قبلا استفاده کرده‌اند با دیگر اعضای خانواده، دوستان و هر فرد دیگری که از خدمات eSIM استفاده می‌کند به اشتراک بگذارند. برای استفاده از این امکان تنها کافی است که وارد صفحه‌ دِنت تیم شوید و با استفاده از شماره‌ خود اکانت بسازید. البته لازم به ذکر است که هم‌اکنون ایران در لیست کشورهای تحت پیشتیبانی این شرکت نیست.

حال به جذاب‌ترین بخش اکوسیستم دِنت می‌رسیم که همان صرافی دِنت است. صرافی دِنت که بر پایه‌ بلاک چین اتریوم است به کاربران دِنت امکان توکنیزه کردن و ترید کردن بسته‌های اینترنت و مکالمه‌ خود را می‌دهد. به این معنی که کاربرانی می‌توانند بسته‌های مورد نیاز خود را از این پلتفرم خریداری کنند و در صورت عدم نیاز یا استفاده آن‌ها را به دیگر کاربران به فروش برسانند. توسعه‌دهندگان دِنت معتقدند که بسته‌هایی تلفن و اینترنت نیز مانند هر کالای دیگری است و کاربران باید بتوانند آن‌ها را معامله کنند.

سوختی که کاربران در صرافی دِنت استفاده می‌کنند، یک توکن اتریوم (ERC-20) به نام دِنت است. کاربران با استفاده از این توکن می‌توانند بسته‌های مورد نظر خود را خریداری کنند یا به فروش برسانند. در ادامه بیشتر در مورد توکن دِنت صحبت خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۳ این صرافی، فعالیت خود را تمام کرده است.

 

توکن دنت

همان‌طور که گفته شد توکن دِنت که یک توکن بر پایه اتریوم است سوخت شبکه محسوب می‌شود و برای خرید و فروش بسته‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. توکن دِنت قابل استخراج نیست. در سال ۲۰۱۷ در عرضه اولیه سکه نزدیک به ۱۰ میلیارد از این توکن به قیمت ۴.۳ میلیون دلار به فروش رسیده است. در زمان نوشته شدن این مقاله قیمت توکن دِنت نزدیک به یک سنت است.

برای به دست آوردن دِنت می‌توان آن را در صرافی‌هایی نظیر «بایننس» (Binance)، «کوکوین» (Kucoin)، «لاتوکن» (LaToken) با جفت ارزهای اتریوم یا بیت کوین خریداری کرد. راه دیگری برای به دست آوردن دنت وجود دارد و آن استفاده از اپلیکیشن‌های دِنت است که به کاربران این امکان را می‌دهد که با انجام خدماتی نظیر لوگین کردن روزانه در اپلیکیشن، پاسخ به سوالات، انجام بازی‌ها، نگاه کردن به ویدیوها و… به عنوان پاداش توکن دِنت دریافت کنند.

 

کیف پول های دِنت

از آنجایی که توکن دِنت یک توکن ERC-20 است، تمام کیف پول‌هایی که از این توکن‌ها پیشتبانی کنند، مناسب توکن دِنت نیز هستند؛ مانند کیف پول‌های نرم‌افزاری «مای اترولت» (MyEtherWallet)، «متامسک» (MetaMask)، «کوینومی»  (Coinomi) و کیف پول‌های سخت‌افزاری «لجر نانو اس» (Ledger Nano S) و «ترزور» (Trezor).

 

آینده ارز دیجیتال دنت

توسعه‌دهندگان دِنت مسیر حرکت خود را در سال پیش رو در وب‌سایت دِنت وایرلس ارائه کرده‌اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که قصد دارند در آینده کشورهای بیشتری را تحت پوشش خدمات خود در بیاورند، امکانات بیشتری را به دِنت تیم اضافه کنند و پروتوتایپی برای اپلیکیشن‌های اینترنت اشیا که از دِنت استفاده می‌کنند، بسازند. در زیر می‌توانید لیستی را از برنامه‌های توسعه‌دهند‌گان دنت مشاهده کنید.

  • ساخت یک پروتوتایپ از Dent eSIM با یک شماره مخصوص داخلی
  • اضافه کردن ۲۰ کشور دیگر به eSIM
  • ساخت کوپن‌های دیجیتال برای به اشتراک گذاشتن راحت‌تر اینترنت در بین کاربران
  • متصل کردن دِنت به اپلیکیشن‌هایی نظیر آی‌مسیج، واتس‌آپ، فیس‌بوک برای ارسال بسته‌ها به صورت یکپارچه
  • درست کردن نسخه‌ اپلیکیشن دنت برای ویندوز
  • ایجاد کردن یک آپدیت بر روی صرافی دِنت برای نوع جدیدی از معامله‌ بسته‌های همراه
  • بهینه کردن ارتباط شبکه و وسایل ارتباطی برای المپیک تابستانی در توکیو

 

سخن پایانی

تا به اینجا دیدیم که دِنت قصد دارد به بزرگ‌ترین اپراتور جهانی دیجیتال تلفن همراه تبدیل شود و تمامی مرزهای دست‌وپاگیر برای کاربران را از میان بردارد و با استفاده از خدمات خود بسته‌های اینترنت و مکالمه‌ ارزان‌تری را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

خدمات دِنت به کاربران این امکان را می‌دهد که بسته‌های خود را در هر زمان متناسب به نیاز خودشان تغییر دهند یا بر روی شبکه به فروش برسانند یا با دیگر دوستان یا اعضای خانواده‌ خود به اشتراک بگذارند. با توجه به این مسائل می‌توان دید که این ارز دیجیتال آینده‌ بسیار درخشانی را در پیش روی خود دارد.

این شبکه هم‌اکنون نزدیک به ۲۶ میلیون کاربر دارد و هرچه کاربران بیشتری وارد این شبکه شوند، اپراتورهای بیشتری نیز به جهت کسب سود به این شبکه خواهند پیوست و در نهایت خدمات این شبکه بیشتر و بهتر خواهد شد و کشورهای بیشتری را نیز تحت پوشش خود درمی‌آورد.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا