🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین هاآموزش سرمایه‌گذاری و ترید

چگونه ارز دیجیتال پولکادات (DOT) بخریم؟

پروژه‌ پولکادات فعالیت خود را در حوزه‌ ارزهای دیجیتال به‌تازگی آغاز کرده اما با‌این‌حال توانسته طی یک مدت زمان کوتاه در لیست محبوب‌ترین رمز ارزها قرار بگیرد. در حقیقت پروژه‌ پولکادات نسل سوم تکولوژی بلاک چین را به کار گرفته است.

بی شک نسخه‌ به روز تکنولوژی بلاک چین در مقایسه با گذشته از عملکرد بهتری برخوردار است. از این رو بسیاری از کاربران بعد از مشاهده‌ ویژگی‌های منحصر به فرد و قابلیت بالای پروژه در آینده به فکر خرید ارز دیجیتال دات افتاده‌اند. اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعت بیشتر و خرید دات هستید در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی ارز دیجیتال دات

پروژه‌ پولکادات با پیاده‌سازی نسل سوم بلاک چین مشکلاتی را که کاربران حوزه‌ ارزهای دیجیتال با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند به حداقل میزان ممکن رسانده است. ارز دیجیتال پروژه‌ پولکادات، دات نام دارد.

همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال طی سال‌های اخیر توانستند توجه بسیاری از مردم را در سراسر جهان به خود جلب کنند. اما همچنان ضعف‌هایی در ساختار آن‌ها به چشم می‌خورد. برای مثال کافیست انرژی و زمان لازمی که صرف شده تا بتوان ارزهای دیجیتال بر پایه‌ی مکانیزم اثبات کار را استخراج کرد، در نظر بگیرید. توسعه‌دهندگان رمز ارز دات با به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید مشکلات و ایرادات شبکه‌ بلاک چین را به حداقل میزان ممکن رسانده‌اند.

پروژه «پولکادات» (Polkadot) با هدف برقراری ارتباط بین بلاک چین ارزهای دیجیتال مختلف طراحی شده است. به بیان ساده‌تر می‌توان پروژه‌ پولکادات را اینترنت بلاک چین‌ها نامید. اعضای تیم پولکادات معتقدند که جا‌به‌جایی اطلاعات بین بلاک چین‌‌ها موجب پیشرفت بی‌سابقه و چشم‌گیر در صنعت ارزهای دیجیتال خواهد شد.

رمز ارز پروژه‌ی پولکادات، «دات» (Dot) نام دارد. شبکه‌ بلاک چین رمز ارز دات به‌صورت زنجیره‌های متوالی طراحی شده است. همین ویژگی به تنهایی مقیاس‌پذیری شبکه را تا حد قابل توجهی افزایش داده و موجب شده تا تراکنش‌های کاربران با سرعت بسیار بالاتر و کارمزد کمتری به ثبت برسند. پس در نهایت می‌توان گفت که تغییرات اعمال شده بر روی بلاک چین عملکرد کلی شبکه را ارتقاء داده و علاوه بر آن منافع زیادی را برای کاربران به همراه داشته است.

 

آموزش مرحله به مرحله خرید ارز دیجیتال دات

مراحل خریداری رمز ارز دات: ۱. نصب و راه‌اندازی کیف پول ۲. ثبت ‌نام در صرافی ۳. پرداخت وجه در قالب پول‌های فیات و دریافت ارز دیجیتال دات از طریق حساب کاربری صرافی ۴. وارد کردن اطلاعات ارائه شده توسط صرافی و انتقال رمز ارز دات به کیف پول شخصی کاربر

حال به این بپردازیم که چگونه می‌توان دات را خریداری کرد. در این بخش چگونگی خرید رمز ارز دات را به شما آموزش می‌دهیم. خب در مرحله‌ اول شما به یک کیف پول نیاز دارید. هر کاربر می‌تواند بنا به خواسته‌ خود یکی از کیف پول‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری موجود در بازار که خدمات ارز دیجیتال دات را تحت پوشش قرار می‌دهند، انتخاب کند. در آخر کیف پول‌های این ارز دیجیتال را برای شما عزیزان معرفی کرده‌ایم.

پس از انتخاب کیف پول نیاز است که یک صرافی انتخاب کنید که از ارز دیجیتال دات پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از خدمات صرافی به یک حساب کاربری نیاز دارید. برای مثال صرافی بایننس را در نظر بگیرید که امکان خرید و فروش رمز ارز دات را برای کاربران خود فراهم کرده است. پس لازم است که شما در صرافی بایننس یا هر صرافی دیگر که قصد خرید از آن را دارید، ثبت‌ نام ‌کنید.

در ادامه مبلغی را که به خرید ارز دیجیتال دات اختصاص داده‌اید را به‌صورت پول فیات به صرافی پرداخت کرده و به ازای آن دات دریافت می‌کنید. در نهایت برای انتقال دارایی به کیف پول کافیست اطلاعاتی که صرافی در اختیار شما قرار داده را در کیف پول سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری خود وارد کنید.

حال ببینیم که صرافی‌های پشتیبانی‌کننده از پولکادات کدام‌ها هستند.

 

صرافی‌های عرضه کننده پولکادات

به‌طور‌کلی هر کاربر برای خرید و فروش رمز ارز دات مستلزم استفاده از خدمات صرافی‌ها است. اما کدام صرافی‌ها خدمات پولکادات را تحت پوشش قرار می‌دهند؟ طبق تحقیقات صورت‌گرفته تعداد صرافی‌های معتبر و مطرح جهان که خرید و فروش رمز ارز دات در آن‌ها صورت می‌گیرد، کم نیست. برای مثال می‌توان به صرافی «بایننس» (Binance)، «کراکن» (Kraken) و CEX.io اشاره کرد. اما بهتر است قبل از انتخاب صرافی فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید.

  • کارمزد: هنگامی که شما از خدمات صرافی‌ها برای خرید، فروش و ترید ارز دیجیتال استفاده می‌کنید، مبلغ مشخصی به عنوان کارمزد از حساب شما کسر می‌شود. نرخ کارمزد صرافی‌ها معمولاً چیزی بین ۰٫۱ الی ۰٫۳ درصد است. اما به‌هر‌حال برای اطمینان بیشتر قبل از انتخاب صرافی اطلاعات مربوط به نرخ کارمزد را با دقت بررسی کنید.
  • احراز هویت: کاربران در گام اول و قبل از خرید و فروش در صرافی انتخابی خود ثبت‌ نام می‌کنند. در حقیقت صرافی در این مرحله با دریافت اطلاعات به حقیقی بودن هویت کاربران پی می‌برد. عملکرد و روش هر صرافی در این مرحله متفاوت است. پس بهتر است که با نحوه‌ انجام فرایند احراز هویت در صرافی مورد نظر خود آشنایی داشته باشید.
  • روش پرداخت: شما برای خرید ارز دیجیتال باید مبلغی مشخص را به صرافی پرداخت کنید. برای مثال پرداخت در برخی از صرافی‌ها تنها از طریق وایر ترانسفر، مستر کارت یا ویزا و… که کارمزد جداگانه دارند، امکان‌پذیر است. پس انتخاب یک صرافی که آسان‌ترین و بهینه‌ترین روش پرداخت را دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • امنیت: قطعا از میزان اهمیت خدمات امنیتی در صرافی‌ ارزهای دیجیتال خبر دارید. حمله‌های سایبری و هک شبکه‌‌ی صرافی‌ها باعث شده تا کاربران با حساسیت بیشتری به بررسی سیستم‌های امنیتی بپردازند. ما هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای حفظ سرمایه‌ی خود توجه به این نکته را جدی بگیرید.

سعی کنید قبل از انتخاب صرافی تمام نکاتی که گفته شد را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین گزینه را متناسب با نیازهای شخصی خودتان انتخاب کنید. همچنین دقت کنید که بعضی از صرافی‌ها نظیر بایننس به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند و نیاز است که برای ورود و ساخت اکانت در این صرافی‌ها از روش‌های تغییر آی‌پی استفاده کنید.

 

کیف پول‌های پولکادات

 

اگر شما هم به فکر سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال دات هستید، به یک کیف پول مطمئن برای حفظ سرمایه خودتان احتیاج دارید. در این بخش به بررسی پنج کیف پول‌ برتر می‌پردازیم که خدمات رمز ارز دات را تحت پوشش قرار می‌دهند.

 

اتمیک ولت (Atomic Wallet)

طبق تحقیقات صورت‌گرفته کیف پول اتمیک به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای نگهداری و حفظ ارز دیجیتال دات شناخته می‌شود. شما به‌راحتی و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای نرم‌افزار کیف پول را دانلود و بر روی سیستم خودتان نصب می‌کنید. اتمیک ولت به‌‌صورت کراس پلتفرم طراحی شده، بدین معنی که قابلیت اجرا شدن بر روی هر سیستم عاملی را دارد. علاوه بر تمام نکاتی که گفته شد این کیف پول این امکان را فراهم کرده که کاربران بتوانند از طریق نرم‌افزار به‌صورت مستقیم از خدمات صرافی‌ها استفاده کنند.

 

پریتی ساینر (Parity Signer)

کیف پول Parity Signer دارای یک قابلیت منحصر‌به‌فرد است. نرم‌افزار کیف پول بر روی تلفن‌های همراه اندروید و IOS نصب می‌شود و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بدون اتصال به اینترنت از دارایی خودشان محافظت کنند. به بیان ساده‌تر عملکرد کیف پول پریتی ساینر مشابه یک کیف پول سخت‌افزای است. بنابراین می‌توان گفت که شما با انتخاب این کیف پول از خدمات امنیتی بهتری نسبت به سایر کیف پول‌های نرم‌افزاری بهره‌مند خواهید شد.

 

کیف پول پولکا (PolkaWallet)

کیف پول PolkaWallet از دو نسخه‌ اندروید و IOS پشتیبانی می‌کند و علاوه بر دات، خدمات مربوط به بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال دیگر را هم به شما ارائه می‌دهد. پس می‌توانید چند رمز ارز را به‌صورت هم زمان مدیریت کنید. جالب است بدانید که بیشتر کاربران از گرافیک PolkaWallet تعریف می‌کنند چرا که تمام خدمات در یک قالب ساده و جذاب طراحی شده‌ است. علاوه بر آن اگر به هر دلیلی رمز و اطلاعات حساب کاربری خود را گم کنید، بازیابی آن بسیار راحت خواهد بود که نکته‌ مثبت دیگری در این کیف پول است.

 

کیف پول Cobo Wallet

 

کیف پول Cobo Wallet از دو نسخه‌ اندروید و IOS پشتیبانی می‌کند. این کیف پول بیش از یک میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و خدمات ۳۰ ارز دیجیتال و ۵۰۰ توکن را تحت پوشش قرار می‌دهد. کاربران معتقدند که طراحی کیف پول Cobo Wallet کار کردن با آن را بسیار ساده کرده است. کاربران با استفاده از بارکد تراکنش‌های خود را انجام می‌دهند.

 

کیف پول Gaurda Wallet

این کیف پول در سال ۲۰۱۷ در نسخه‌های اندورید، IOS، دسکتاپ و تحت وب منتشر شد. طبق بررسی و تحقیقات صورت‌گرفته Gaurda Wallet خدمات امنیتی بسیار خوبی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. علاوه بر آن کار کردن و استفاده از خدمات شبکه بسیار ساده است و شما می‌توانید چندین ارز دیجیتال را به‌صورت هم زمان مدیریت کنید.

از آنجایی که Gaurda Wallet به تازگی فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده، در بین کاربران شناخته شده نیست. در انتها این نکته را هم در به خاطر داشته باشید که مبلغ کارمزد این نرم‌افزار در مقایسه با سایر کیف پول‌ها بیشتر است و بسیاری از کاربران از این موضوع به عنوان یک نکته‌ منفی یاد می‌کنند.

 

آینده ارز دیجیتال پولکادات

تحلیل‌گران و کارشناسان بازارهای مالی با مشاهده‌ مقیاس‌پذیری بسیار بالا و کارمزد کم تراکنش‌ها، آینده‌ روشنی را برای پروژه‌ پولکادات پیش‌بینی کرده‌اند.

همان‌طور که در بخش‌های قبل هم گفته شد به‌کاگیری نسل سوم بلاک چین در پروژه‌ پولکادات مزایای زیادی را با خود به همراه داشته است. در حقیقت توسعه‌دهندگان پروژه‌ پولکادات مشکلات عمده‌ کاربران فعال در حوزه‌ ارزهای دیجیتال را برطرف کرده‌اند. همین موضوع به تنهایی موجب استقبال بی‌سابقه‌ کاربران شده است.

گاوین وود که به عنوان خالق اصلی پروژه‌ پولکادات شناخته می‌شود، در گذشته بنیان‌گذار اتریوم بوده است. این موضوع به تنهایی اعتبار و جایگاه پروژه‌ پولکادات را تأیید می‌کند. علاوه بر آن بیشتر تحلیل‌گران آینده‌ روشنی را برای پروژه‌ی پولکادات پیش‌بینی می‌کنند. آن‌ها معتقدند که قیمت دات در سال ۲۰۲۱ با افزایش ناگهانی مواجه خواهد شد.

برخی از سایت‌ها نیز ارزش حدودی هر دات را در سال ۲۰۲۵ چیزی برابر با ۱۲۶.۶ دلار تخمین زده‌اند. پس می‌توان نتیجه گرفت که مشارکت در پروژه‌ پولکادات می‌تواند گزینه‌ خوبی برای سرمایه‌گذاری بلند مدت باشد. اما در حقیقت هیچ کس نمی‌تواند تصویر دقیق و روشنی از آینده به شما ارائه بدهد، پس بهتر است که خودتان فاکتورهای مهم و تأثیرگذار در پیشرفت یک پروژه را بررسی کرده و نتیجه‌گیری کنید.

 

سخن پایانی

امیدواریم که تا به اینجا تمام سوالات شما درباره‌ نحوه‌ خریداری ارز دیجیتال دات را پاسخ داده باشیم. همان‌طور که مشاهده کردید مدت زمان زیادی از عرضه‌ رسمی ارز دات نمی‌گذرد، اما با‌این‌حال این ارز دیجیتال توانسته توجه بخش زیادی از جامعه‌ کاربران را به خود جلب کند.

علاوه بر آن بیشتر کارشناسان و تحلیل‌گران این حوزه، آینده‌ روشنی را برای خریداران دات پیش‌بینی کرده‌اند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از اقدام به خرید دات تمام اطلاعات مربوط به پروژه را با دقت بررسی کنید تا در قدم اول بتوانید در حفظ سرمایه‌ خود کوشا باشید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا