🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش امنیتآموزش کیف پول

چگونه کیف پول سخت افزاری بخریم؟

ارزهای دیجیتال هم مانند پول رایج هر کشور نیازمند یک کیف پول خوب برای نگه‌داری هستند. خوب بودن یک کیف پول در دنیای واقعی به کیفیت مواد به‌کاررفته در آن و نوع طراحی‌اش بستگی دارد. نکته‌ مهم‌تر این است که صاحب کیف پول چگونه از آن مراقبت کند تا دارایی‌هایش دزدیده نشوند.

این موضوع تا حدودی در مورد کیف پول‌‌های ارز دیجیتال هم صادق است. اینکه یک کیف پول دیجیتال خوب است یا نه به ماهیت فیزیکی یا نرم‌افزاری بودن آن و همچنین اعتبار سازندگانش بستگی دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا کیف پول‌های سخت‌ افزاری مناسب‌ترین گزینه برای نگه‌داری ارزهای دیجیتال هستند. همچنین روش‌های تهیه‌ این کیف پول‌ها را از سایت‌هایی مثل آمازون و ولت سنتر برای‌تان آموزش خواهیم داد.

با ما همراه باشید تا با معرفی یک کیف پول سخت‌افزاری مطمئن، خیال شما را از بابت سرمایه‌های دیجیتال‌تان راحت کنیم.

کیف پول سخت افزاری

«کیف پول سخت افزاری» (Hardware wallet) یک دستگاه دیجیتال است که به منظور محافظت از کلیدهای خصوصی و ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال به صورت «ذخیره سرد» (Cold storage) طراحی شده است.

کیف پول‌های دیجیتال به دو نوع تقسیم می‌شوند. نوع اول کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند که به آن‌ها «کیف پول‌های گرم» (Hot Wallet) هم گفته می‌شود. چنین کیف پول‌هایی وجود فیزیکی ندارند و بیشتر در قالب یک سایت اینترنتی یا یک اپلیکیشن موبایل فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

در طرف دیگر هم کیف پول‌های سخت‌افزاری را داریم که به عقیده‌ بسیاری از فعالان این حوزه، امن‌ترین نوع کیف پول‌ها هستند. به این کیف پول‌ها، «کیف پول سرد» (Cold Wallet) هم می‌گویند. چنین کیف پول‌هایی به‌صورت فیزیکی در اختیار خود شما قرار می‌گیرند و مسئولیت حفاظت از آن برعهده‌ خودتان است.

همین موضوع باعث می‌شود که شما دیگر نگران هک شدن و دزدی از سایت‌ها و کیف پول‌های نرم‌افزاری نباشید. در واقع تمام اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به ارزهای دیجیتال شما در داخل همین کیف پول سخت‌افزاری کوچک ذخیره شده و تا زمانی که از آن به‌خوبی محافظت کنید، خطری دارایی‌های شما را تهدید نمی‌کند.

کیف پول‌های سخت‌افزاری انواع و اقسام مختلفی دارند که ممکن است هر کدام برای نگه‌داری یک نوع ارز دیجیتال مناسب‌تر از بقیه باشد. در بخش‌های بعدی ویژگی‌های یک کیف پول سخت‌افزاری مطمئن و قابل اعتماد را برایتان شرح می‌دهیم و می‌گوییم که چگونه به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را حتی از داخل ایران هم تهیه کنید.

 

ویژگی‌های یک کیف پول سخت افزاری خوب

برای سنجش یک کیف پول سخت‌افزاری خوب باید به چند شاخص مهم توجه داشته باشیم. اولین نکته این است که حتما از کیف پول‌های سخت‌افزاری شناخته‌شده استفاده کنیم. برای فهمیدن اینکه یک کیف پول معتبر است یا خیر می‌توان با یک جستجوی ساده در اینترنت اطلاعات زیادی در مورد آن دریافت کرد. اطلاعاتی از قبیل اینکه شرکت سازنده‌ آن چه کسی است یا چقدر از زمان فعالیت آن می‌گذرد اهمیت بسیاری دارد.

دومین نکته این است که حتما باید مطمئن شویم کیف پول مورد نظرمان از ارز دیجیتالی که می‌خواهیم در آن ذخیره کنیم، پشتیبانی می‌کند. البته بسیاری از کیف پول‌های شناخته شده از اکثر ارزهای دیجیتال محبوب پشتیبانی می‌کنند ولی برخی از رمزارزها هم هستند که به تازگی ظهور کرده‌اند و ممکن است مدل‌های قدیمی از آن پشتیبانی نکنند.

مورد دیگر رابط کاربری کیف پول سخت‌افزاری است. برخی از مدل‌ها صفحه‌نمایش تمام رنگی و برخی تنها صفحه‌نمایش تک رنگ و ساده دارند. شاید این تفاوت در ظاهر چندان مهم به نظر نیاید ولی راحتی استفاده از مدل تمام رنگی به هزینه‌ی اضافه‌ی آن می‌ارزد.

همچنین برخی از کیف پول‌ها به شما اجازه می‌دهند که خودتان کارمزد تراکنش‌ها را مشخص کنید. بدین ترتیب تراکنش‌های شما به دلیل پرداخت کارمزد بیشتر، سریع‌تر تأیید و پردازش می‌شوند.

با در نظر گرفتن این شاخص‌ها، بهترین مکان برای خرید یک کیف پول سخت‌افزاری مناسب کجاست؟ در بخش بعدی مشخص خواهد شد.

 

از کجا کیف پول سخت افزاری بخریم؟

حال که اهمیت استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری را درک کردیم و فهمیدیم که کیف پول مورد نظر ما باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، نوبت به انتخاب یک مکان معتبر برای خرید است.

مانند هر وسیله‌ فیزیکی دیگر، کیف پول‌های سخت‌افزاری را می‌توان از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی خریداری کرد. برای کسانی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند، شاید بهترین گزینه، مراجعه به سایت سازنده‌ خود آن کیف پول و خرید مستقیم از آنجا باشد. همچنین امکان خرید این کیف پول‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ مثل آمازون و علی‌بابا نیز وجود دارد.

اما ما ایرانی‌ها که امکان خرید از سایت‌های برون‌مرزی را نداریم، چه کار باید بکنیم؟ خوشبختانه شرکت‌های ایرانی با ایجاد مجموعه‌های فروشی مثل «ولت سنتر» کار را برای ما آسان کرده‌اند که در ادامه به طور مفصل در مورد آن توضیح می‌دهیم.

خرید کیف پول سخت افزاری از ولت سنتر

«ولت سنتر» (Wallet Center) که می‌توانیم آن را مرکز کیف پول‌های دیجیتال هم خطاب کنیم، یک فروشگاه اینترنتی است که دفتر مرکزی آن هم در داخل ایران قرار دارد. در واقع ولت سنتر بزرگ‌ترین و معتبرترین مرکز فروش کیف پول‌های سخت‌افزاری در ایران است که با قیمت‌های مناسب، اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری شناخته‌شده‌ دنیا را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد.

از مزایای ولت سنتر که باعث می‌شود با خیال راحت خرید خود را انجام دهید این است که تمام محصولات دارای ضمانت اصالت کالا هستند. همچنین تیم پشتیبانی ولت سنتر در تمام طول شبانه روز آماده‌ پاسخ‌گویی به سوالات احتمالی شما هستند.

کیف پول سخت‌افزاری «لجر نانو ایکس» (Ledger Nano X) که از نظر خیلی‌ها بهترین کیف پول سخت‌افزاری موجود در بازار است در ولت سنتر ارائه می‌شود. از دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری موجود در ولت سنتر می‌توان به «ترزور» (Trezor) و «کول ولت وان» (Cool wallet one) نیز اشاره کرد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و با پرداخت ریالی این کیف‌ها را خریداری کنید و در کمترین زمان تحویل بگیرید.

 

خرید کیف پول سخت افزاری از ترزور

کیف پول سخت‌افزاری «ترزور» (Trezor) یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری محبوب به شمار می‌رود که در چندین مدل عرضه شده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی ترزور مدل‌های آن را با هم مقایسه کرده و از همان‌جا یکی را سفارش دهید. البته همان‌طور که گفتیم، از داخل ایران نمی‌توانید به صورت مستقیم خرید انجام دهید و یا باید در خارج از کشور خرید و سپس به ایران منتقل کنید یا از آشنایان خود در خارج از کشور بخواهید برایتان تهیه کنند.

مدل معمولی این کیف پول «ترزور وان» (Trezor One) نام دارد که می‌تواند بیش از هزار ارز دیجیتال را در خود ذخیره کند. «ترزور مدل تی» (Trezor Model T) نسخه‌ پیشرفته‌تر ترزور وان است که علاوه بر تمام ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده‌ی قبلی، از ارزهای بیشتری مثل «ریپل» (Ripple)، «ایاس» (EOS)، «مونرو» (Monero) و… هم پشتیبانی می‌کند. تفاوت عمده‌ این دو مدل علاوه بر مدرن‌تر بودن در این است که مدل تی از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند.

 

خرید کیف پول سخت افزاری از لجر

کیف پول سخت‌افزاری «لجر» (Ledger) هم از طریق سایت رسمی خودش قابل خرید است. کیف پول لجر در دو مدل «نانو اس» (Nano S) و «نانو ایکس» (Nano X) عرضه می‌شود که مدل نانو اس محبوب‌ترین کیف پول سخت‌افزاری دنیا و مدل نانو ایکس نسخه‌ پیشرفته‌تر آن است.

از تفاوت‌های نانو اس و نانو ایکس می‌توان به اندازه‌ بزرگ‌تر صفحه‌نمایش نانو ایکس اشاره کرد. همچنین نانو اس از درگاه یو‌اس‌بی نوع میکرو-بی (USB Type Micro-B) استفاده می‌کند در حالی که درگاه استفاده شده در نانو ایکس مدل جدیدتر نوع سی (USB Type-C) است. علاوه بر این، نانو ایکس ابعاد بزرگ‌تر و وزنی تقریبا دو برابر نانو اس دارد.

کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر را می‌توان از سایت‌هایی مثل آمازون هم خریداری کرد ولی آسان‌ترین و قابل‌اعتماد‌ترین روش برای کاربران ایرانی استفاده از فروشگاه‌های واسطی مثل ولت‌ سنتر در داخل ایران است.

 

خرید کیف پول سخت‌افزاری از کول ولت

کول ولت (Cool Wallet) یکی دیگر از کیف پول‌های سخت‌افزاری معتبر است که به عنوان آخرین مورد در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم. این کیف پول در سایت رسمی‌اش، خود را بهترین کیف پول سخت‌افزاری برای نگهداری بیت کوین معرفی می‌کند.

این کیف پول هم از طریق سایت رسمی خود در مدل‌های مختلف ولی با قیمت‌های یکسان قابل خریداری است. هر بسته از کیف پول سخت‌افزاری کول ولت، علاوه بر خود کیف پول حاوی پایه‌ مخصوص شارژ و کارت‌های بازیابی رمز پایه‌ کیف پول یا همان «سید» (Seed) است.

یکی از مزیت‌های خوب کول ولت طراحی ظاهری آن است که به شکل یک کارت اعتباری ساخته شده و بسیار کم‌وزن است. همچنین این کیف پول از بیشتر ارزهای دیجیتال شناخته‌شده و حتی تمام توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند. با این‌حال بهتر است قبل از خرید، با مراجعه به سایت رسمی‌ آن، از پشتیبانی شدن ارزهای دیجیتالی که می‌خواهید ذخیره کنید، مطمئن شوید.

 

سخن پایانی

برای اینکه یک سرمایه‌گذار موفق در حوزه‌ ارزهای دیجیتال باشیم، باید به همان اندازه که به روند بازار و بالا و پایین رفتن قیمت‌ها اهمیت می‌دهیم، به امنیت و حفظ دارایی‌های خود هم فکر کنیم. برای این منظور استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین گزینه است.

در این مقاله به مزایای چنین کیف پول‌هایی پرداختیم و با اشاره به چند کیف پول سخت‌افزاری معتبر، روش‌های خرید آن را هم بازگو کردیم. با اینکه این کیف پول‌ها را می‌توان از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی مثال آمازون و سایت‌های رسمی خود این کیف پول‌ها خریداری کرد ولی ما ایرانی‌ها امکان خرید مستقیم آن‌ها را نداریم. بهترین راه برای خرید کیف پول سخت‌افزاری در ایران استفاده از فروشگاه‌هایی مثل ولت سنتر است که امکان خرید این کیف پول‌ها را با پرداخت ریالی فراهم کرده‌اند.

تنها کاری که شما باید بکنید مراجعه به سایت ولت سنتر، انتخاب کیف پول سخت‌افزاری دلخواه خود و پرداخت مبلغ آن با کارت‌های عضو شتاب است. بعد از این کار در عرض چند روز کیف پول سخت‌افزاری خود را دریافت خواهید کرد و برای همیشه از امنیت ارزهای دیجیتال خود مطمئن خواهید بود.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا