🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش آلت کوین هاآموزش سرمایه‌گذاری و ترید

آموزش خرید بایننس کوین | چگونه BNB بخریم؟

ارزهای دیجیتال یا رمزارزها طی ده سال اخیر به‌شدت مورد استقبال قرار گرفته و بسیاری از سرمایه‌گذاران سازمانی و غیر سازمانی را به‌سوی خود جلب کرده‌اند. خرید بایننس کوین یک ترند روزمره در موتورهای جستجو و صرافی‌های رمز ارزی است که توجه بسیاری را به این توکن معطوف ساخته است.

اما پیش از اینکه راه‌های خرید این توکن معروف و آینده‌دار را بررسی کنیم، بد نیست نگاهی به تاریخچه، نحوه شکل‌گیری، موجودی نهایی و موارد فنی آن بیندازیم.

بایننس کوین چیست و خرید بایننس کوین چطور انجام می‌شود؟

«بایننس کوین» (Binance coin) با نماد اختصاری BNB یک ارز رمزنگاری شده به شمار می‌رود که از طرف صرافی بایننس ارائه شده است. این ارز در ابتدا روی بلاک چین اتریوم و با استانداردهای ERC-20 منتشر شد، اما در حال حاضر ارز رسمی بلاک چین بایننس است. تعداد نهایی توکن‌های بایننس کوین ۲۰۰ میلیون است که یکی از دلایل ارزشمند بودن آن همین تعداد محدود عنوان می‌شود.

صرافی بایننس از آوریل ۲۰۲۱ تا به حال، بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز در دنیا است که بیشتر از میلیون‌ها تراکنش را در ثانیه انجام می‌دهد.

 

تاریخچه شکل‌گیری بایننس کوین یا ارز BNB

بایننس کوین در جریان یک «عرضه اولیه سکه» (ICO) در جولای ۲۰۱۷ رسما آغاز به کار کرد. ۱۰ درصد معادل ۲۰ میلیون توکن BNB به سرمایه‌گذاران اولیه، ۴۰ درصد معادل با ۸۰ میلیون توکن به تیم توسعه‌دهنده و ۵۰ درصد باقیمانده که شامل ۱۰۰ میلیون توکن می‌شود به سایر داوطلبان و تریدرها پیشنهاد شده است.

تقریبا نیمی از درآمد حاصل از پردازش‌های ICO در ۲۰۱۷ برای برندسازی و بازاریابی مصرف شد، در حالی که تنها یک سوم برای ساخت پلتفرم و انجام آپگریدهای لازم روی صرافی بایننس خرج شده است.

همان‌طور که گفته شد ارز BNB در ابتدا به عنوان یک توکن از شبکه اتریوم منتشر شد اما در حال حاضر به عنوان ارز اصلی یا ارز پاداش در بلاک چین خود صرافی بایننس؛ بایننس اسمارت چین (BSC) است.

فرآیند توکن سوزی ارز BNB

در ابتدا صد میلیون توکن این ارز از طریق ICO برای معامله میان تریدرها عرضه شد اما در حال حاضر تعداد نهایی به دلیل فرآیند توکن سوزی کمتر است.

تقریبا هر چهار ماه بایننس یک پنجم از از سودهای به‌دست‌آمده از توکن‌های خود را بازخرید کرده و آن‌ها را به‌صورت دائمی نابود می‌کند و به اصطلاح آن را در صندوق خزانه بایننس کوین می‌سوزاند.

فرآیند توکن سوزی به‌صورت منظم از سوی بایننس انجام می‌پذیرد و در تازه‌ترین مورد در پانزدهم آوریل گذشته این مجموعه یک میلیون و ۹۹۹ هزار و ۸۸۸ توکن BNB خود را با ارزش معادل ۵۹۵ میلیون و ۳۱۴ هزار دلار سوزاند. در مقایسه با ارزش دلاری می‌توان گفت که پانزدهمین مرحله از توکن سوزی ارز بایننس کوین بزرگ‌ترین در مقابل دلار بوده است. با این کار اکنون مجموعه نهایی توکن‌های BNB به کمتر از ۱۷۰ میلیون تقلیل پیدا کرد.

 

با خرید بایننس کوین چه استفاده‌هایی از این ارز می‌توانیم داشته باشیم؟

باینسن کوین در ابتدا به عنوان یک توکن کاربردی منتشر شد تا برای هزینه‌های تراکنش اتریوم به عنوان تخفیف عمل کند. از آن به بعد، استفاده از این ارز افزایش پیدا کرد و در حال حاضر روی پلتفرم‌های مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید. برای مثال از این ارز می‌توانید برای تخفیف تراکنش‌ها روی Binance.com ،Binance Dex و Binance Chain استفاده کنید.

همچنین با خرید بایننس کوین می‌توانید به مجموعه‌ای از روش‌های پرداختی در سایت‌های همچون Crypto.com ،Monetha و HTC نیز دسترسی پیدا کنید، بلیت‌های سفری خود را روی سایت‌هایی همچون travelbyBit ،Trip.io و Travela.com رزرو کنید و برای خرید اجناس مرتبط با سرگرمی همچون گیفت کارت‌های مجازی، کارت‌های پکی، کارت‌های لاتاری و… نیز استفاده کنید.

از نگاه تخصصی‌تر می‌توانید از ارز بی ان بی برای سرمایه‌‌گذاری روی برنامه Launchpad صرافی بایننس استفاده کنید. در برنامه Launchpad ارزهای جدیدی که قرار است روی صرافی بایننس لیست شوند و از بایننس برای عرضه خود استفاده می‌کنند، قابلیت فارم با سرمایه‌گذاری BNB را دارند.

 

کیف پول‌های بایننس کوین

پیش از خرید ارز دیجیتال بایننس کوین باید کیف پول دیجیتالی را تهیه کنید که از ارز بی ان بی پشتیبانی می‌کند. کیف پول‌های دیجیتال شامل انواع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

از جمله کیف پول‌هایی که از بایننس کوین پشتیبانی می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیف پول سخت افزاری «لجر نانو» (Ledger Nano)
  • کیف پول سخت افزاری «ترزور» (Trezor)
  • کیف پول موبایلی «تراست ولت» (Trust Wallet)
  • کیف پول تحت وب «بایننس چین» (Bianance Chain)
  • کیف پول موبایلی و دسکتاپی «اتمیک ولت» (Atomic Wallet)

پس از نصب کیف پول باید آدرس مخصوص به ارز دیجیتال بایننس را در کیف پول خود پیدا کنید. این آدرس عمومی مانند شماره حساب شما است که با دادن آن به دیگر افراد، این امکان را پیدا می‌کنند تا به کیف پول شما ارز دیجیتال ارسال کنند. معمولا این آدرس یک سری عدد انگلیسی و حروف در کنار هم است که به شکل کد QR نیز نشان داده می‌شود. (این آدرس را معمولا می‌توانید در قسمت Deposit در کیف پول خود مشاهده کنید.)

در ادامه ببینیم که برای خرید ارز دیجیتال بایننس باید چه کاری انجام دهیم.

 

نحوه خرید بایننس کوین

برای خرید BNB می‌توانید از صرافی‌های داخلی یا صرافی‌های خارجی (غیرمتمرکز یا متمرکز) کمک بگیرید. برای خرید از صرافی‌های خارجی نیاز به کارت‌های بانکی خارج از کشور دارید. از آنجایی که مردم ایران نمی‌توانند چنین کارت‌هایی را داشته باشند، بهترین راه خرید از صرافی‌های داخلی است.

ابتدا نیاز است که یک صرافی معتبر و ایمن داخلی پیدا کنید. اگر در مورد صرافی خود مطمئن نیستید کمی جست‌وجو در گوگل انجام دهید و با دیگر کاربران این صرافی‌ها صحبت کنید. پس از انتخاب صرافی می‌توانید با دادن آدرس عمومی کیف پول خود (که در قبل اشاره کردیم) مستقیما تومان خود را به بایننس کوین تبدیل کنید. در این حالت صرافی به کیف پول دیجیتال شما ارز BNB ارسال خواهد کرد.

البته این امکان وجود دارد که تمامی صرافی‌ها از بایننس کوین پشتیبانی نکنند و فقط ارزهای پایه نظیر اتریوم و بیت کوین و تتر را داشته باشند. در این حالت باید یکی از این ارزهای دیجیتال را بخرید و سپس از طریق یک صرافی خارجی این ارز دیجیتال را به بایننس کوین تبدیل کنید (از طریق جفت ارزها).

برای مثال تصور کنید که از یک صرافی ایرانی «تتر» (UDST) خریده‌اید و آن را در کیف پول خود تحویل گرفته‌اید. حال می‌توانید از داخل کیف پولتان تتر را به بایننس کوین تبدیل کنید.

نکته: این امکان برای تمامی کیف پول‌ها وجود ندارد و تنها بعضی از آن‌ها نظیر کوینومی صرافی خود را دارند.

راه دیگر آن است که تتر خود را به یک صرافی خارجی نظیر بایننس یا کوینکس یا… انتقال دهید و از طریق جفت ارزهای تتر/بایننس کوین (USDT/BNB)، تتر خود را به بایننس تبدیل کنید.

در آخر می‌توانید دوباره بایننس کوین خود را به یک کیف پول معتبر انتقال دهید.

نکته: در تمامی مراحل انتقال و تبدیل، صرافی‌ها مقداری کارمزد از شما کسر خواهند کرد.

 

آینده BNB

با نگاهی به پروژه صرافی بایننس، شبکه بایننس اسمارت چین و همچنین نگاه به هزینه‌های تراکنش بسیار پایین می‌توان آینده درخشانی را برای ارز BNB متصور شد. این ارز در ابتدا یک توکن از شبکه اتریوم بود اما در حال حاضر به عنوان ارز اصلی شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) محسوب می‌شود و با داشتن آن می‌توانید در صرافی بایننس بابت هزینه تراکنش‌هایی که انجام می‌دهید تخفیف بگیرید.

برای خرید بایننس کوین نیاز به واریز پول به حساب صرافی یا همان والت خود دارید که اگر امکان واریز برای صرافی‌های خارجی را ندارید، می‌توانید از صرافی‌های ایرانی برای واریز و خرید بی ان بی با جفت ارز ریال یا جفت ارزهای دیگر استیبل کوین‌هایی همچون تتر و USDC استفاده کنید.

 

سخن پایانی

تا اینجا با ارز دیجیتال بی ان بی و کاربردهای آن آشنا شدید. در ادامه توضیحاتی در رابطه با نحوه خرید بایننس کوین از داخل ایران داده شد. همان‌طور که دیدید صرافی‌های داخلی معتبر کار را برای کاربران آسان کرده‌اند و تنها با پرداخت ریال می‌توانید ارزهای دیجیتال را در کیف پول دیجیتال خود تحویل بگیرید. اگر شما نیز تجربه خرید این ارز دیجیتال را دارید آن را با ما در میان بگذارید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا