🎁 وبینار مسیر درست تبدیل شدن به یک معامله‌گر🎁

اینجا کلیک کنید
دوره منتور شیپ
آموزش بیت کوینآموزش سرمایه‌گذاری و تریدآموزش صرافی

آموزش کامل ترید بیت کوین در صرافی بایننس

صرافی بایننس در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، ولی سرعت رشد بسیار بالایی داشت و توانست تا از دیگر رقبای خود پیشی بگیرد و خود را به‌عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال معرفی کند. حجم معاملات روزانه در صرافی بایننس به‌صورت میانگین بیش از یک میلیارد دلار است که این میزان از نقدینگی و همچنین تعداد تریدرهای این صرافی در نوع خود بی‌نظیر است.

از طرفی این صرافی علاوه بر امکان ترید بیت کوین و دیگر رمز ارزها در وب سایت خود، اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های تلفن همراه و همچنین نرم‌افزار مخصوص رایانه‌های رومیزی را نیز ارائه داده تا کاربران راحت‌تر بتوانند از خدمات این پلتفرم معاملاتی محبوب استفاده کنند.

در این مطلب قصد داریم تا به آموزش ‌ترید بیت کوین در صرافی بایننس بپردازیم و این فرایند را قدم‌به‌قدم برای شما توضیح خواهیم داد. اما در ابتدا بد نیست ببینیم که چند دسته معاملات رمز ارزها در این صرافی قابل انجام شدن هستند.

انواع معاملات در صرافی بایننس

صرافی ارز دیجیتال بایننس ۳ نوع معامله در قالب سفارشات محدود، سفارشات بازار و سفارشات دارای حد توقف را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

در این بخش از مقاله قصد داریم انواع سفارشاتی که از طریق بایننس می‌توانید انجام دهید را معرفی کنیم.

 

سفارشات محدود (Limit Orders)

«سفارشات محدود» (Limit Orders) به کاربران این امکان را می‌دهد تا حداکثر قیمت مدنظر خود جهت پرداخت یا حداقل قیمتی که تمایل به فروش دارند را تعیین کنند. پس‌ازاین تریدرها باید منتظر بمانند تا یک خریدار یا فروشنده قیمت تعیین‌شده توسط آن‌ها را بپذیرد و معامله انجام گیرد.

 

سفارشات بازار (Market)

سفارشات بازار به کاربران بایننس این امکان را می‌دهد تا رمز ارز مدنظر خود را با قیمت فعلی بازار معامله کنند که درواقع این شکل از ترید کردن، ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ ترید در بایننس است.

 

سفارشات دارای حد توقف  (Stop Limit)

سفارشات دارای «حد توقف» (Stop Limit) به تریدرهای بایننس این امکان را می‌دهد تا وقتی‌ که یک رمز ارز به قیمت بخصوصی رسید، آن را خریداری یا اقدام به فروشش کنند. غالبا این نوع از معاملات به‌وسیله تریدرهای حرفه‌ای استفاده می‌شود.

حال به مطلب اصلی این مقاله یعنی آموزش ترید بیت کوین در صرافی بایننس می‌پردازیم.

 

آموزش ‌ترید بیت کوین در صرافی بایننس

در ادامه مطالب این مقاله قصد داریم تا به‌صورت کامل و قدم‌به‌قدم، فرایند ترید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال بایننس را به شما آموزش دهیم.

 

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

نخستین کاری که جهت ترید بیت کوین در صرافی بایننس باید انجام دهید، ساخت یک حساب کاربری است. هر فردی می‌تواند بدون نیاز به ارائه‌ اطلاعات شخصی خود، در بایننس ثبت‌نام کند، ولی با این کار شما اعلام می‌کنید که شرایط تعیین‌شده توسط این صرافی را خواهید پذیرفت که این مورد شامل عدم حضور شما در فهرست تحریم‌های اقتصادی است.

در حقیقت این فهرست شامل شهروندان کشورهای حاضر در فهرست تحریم‌های کشور آمریکاست که متاسفانه کشور ایران نیز در این فهرست حضور دارد. ازاین‌رو جهت ترید بیت کوین در صرافی بایننس نیاز به تغییر IP رایانه خود دارید و بهتر است از وی‌*‌پی*اس یا وی‌*پی‌*ان‌هایی استفاده کنید که آدرس IP ثابتی دارند.

علاوه‌براین، یکی دیگر از شرایط ترید بیت کوین در صرافی بایننس این است که سن شما بالای هجده سال باشد. جهت ایجاد حساب کاربری در بایننس باید در صفحه نخست وب‌سایت این صرافی بر روی Register کلیک کنید.

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

در این مرحله باید اطلاعاتی مثل آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید. دقت کنید که باید ایمیلی را بدهید که پسورد آن را می‌دانید و به آن دسترسی دارید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در مرحله احراز هویت نیاز به ارائه مدارک شناسایی و سکونت دارید که همین موضوع، کار با این صرافی را برای ایرانیان دشوار می‌کند. برخی از معامله‌گران ایرانی مدارک ساختگی ارائه می‌دهند که باید ریسک عواقب آن را بپذیرند. ممکن است با شناسایی آن‌ها حساب‌شان بسته شود و دیگر به دارایی‌شان دسترسی پیدا نکنند.

اما اگر از جمله کاربران ایرانی در خارج از کشور هستید اطلاعات این مقاله می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند.

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

حال پس از پر کردن اطلاعات فوق، باید بر روی عبارت Create Account کلیک کرده و کد کپچا (Captcha) را نیز وارد کنید. گزینه (confirm registration) را بزنید.

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

حال یک لینک تاییدیه به ایمیلی که ثبت کرده‌اید ارسال می‌شود و باید با کلیک بر روی آن حساب کاربری خود را فعال کنید.

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

 

واریز وجه به حساب کاربری

حال جهت ترید بیت کوین، نیاز است تا مقداری وجه به ‌حساب کاربری خود واریز کنید. بایننس یک خصوصیت مهم دارد و آن این است که می‌توانید از طریق آن یک سری از رمز ارزها را مستقیم به‌وسیله‌ ویزا یا مستر کارت خریداری کنید. برای این کار می‌توانید از بخش Funds بر روی گزینه‌ Buy With Credit Card کلیک کنید.

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

در قدم بعدی از شما درخواست می‌شود تا مقدار رمز ارز دلخواه خود را وارد کنید و پرداخت را به‌وسیله‌ دلار آمریکا یا یورو انجام دهید.

شما می‌توانید به‌وسیله‌ کارت اعتباری خود فقط رمز ارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل و بیت کوین کش را خریداری کنید. گفتنی است که در زمان خرید، کارمزد حداقلی ۳٫۵ درصد از کل خرید شما نیز از حساب شما کسر می‌گردد.

از طرفی پس انجام این کار، نیاز است تا اطلاعات خرید خود را کامل کرده تا در حدود سی دقیقه، رمز ارز خریداری‌شده، به‌حساب کیف پول شما در بایننس واریز شود. ازآنجاکه این امکان برای کاربران داخل ایران وجود ندارد، جهت خرید ارز دیجیتال و واریز به‌حساب کیف پول خود در بایننس برای ترید بیت کوین، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید.

شما می‌توانید از طریق ارسال رمز ارز از یک کیف پول جداگانه به کیف پول بایننس، این کار را انجام دهید. پس در قدم اول از یک صرافی معتبر داخلی ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید و آن را در یک کیف پول دیجیتال دیگر بریزید، سپس این ارز دیجیتال را از گزینه Funds و Balances به کیف پول خود در صرافی بایننس اضافه کنید.

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

برای مثال اگر می‌خواهید بیت کوین را به حساب کیف پول دیجیتال خود در صرافی بایننس بریزید باید در ابتدا این رمز ارز را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه‌ی Deposit کلیک کنید.

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

حال بایستی یا کد QR کیف پول خود در بایننس را اسکن کرده یا آدرس آن را کپی کرده و فرایند واریز بیت کوین از کیف پول دیگر خود به‌ حساب کیف پول بایننس را انجام دهید. پس از اتمام این فرایند، منتظر بمانید تا تراکنش تکمیل‌ شود. پس از آن شما در حساب بایننس خود بیت کوین دارید.

 

ترید بیت کوین در صرافی بایننس

در این مرحله باید دوباره به صفحه اول بازگردید. در این صفحه می‌توانید رمز ارزهایی که در بایننس قابل ‌ترید هستند را مشاهده کنید.

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

فرض کنید که ما ۰.۰۰۲۴ بیت کوین را به حساب کیف پول خود در بایننس واریز کرده باشیم و حال قصد داریم بیت کوین ترید کنیم و به جای آن «نئو» (NEO) بگیریم. جهت انجام این کار باید نئو را پیدا کنیم و از آنجایی که قصد داریم تا بیت کوین را به نئو تبدیل کنیم، از بخش Bitcoin Market در بخش Search، باید عبارت NEO را تایپ و آن را انتخاب کنیم.

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

حال باید بر روی NEO/BTC کلیک کرده و در اینجا با صفحه‌ای روبه‌رو می‌شویم که در آن می‌توانیم بیت کوین را در بایننس ترید کنیم.

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

در سمت چپ این صفحه Order Book که همان «دفتر کل سفارشات» است قرار دارد و می‌توانید در آن تمامی Limit Orderهای ترید را مشاهده کنید. در واقع منظور از Order سفارشی است که فقط بر اساس خواست تریدر و با توجه به اینکه آیا تریدر در این سطح تمایل به ترید دارد یا خیر، اجرا می‌گردد. ازاین‌رو، تنها چیزی که در مورد این بخش باید بدانید این است که قسمت بالای Order Book، جایی است که «حد سفارش فروش» (Limit Sell Order)  باید تکمیل شود و بخش پایین Order Book، نیز جایی است که «حد سفارش خرید» (Limit Buy Order) باید کامل شود.

از طرفی در بخش راست و بالای این صفحه نیز دیگر رمز ارزهای قابل‌ترید در بایننس را مشاهده می‌کنید و در بخش راست و پایین صفحه نیز تاریخچه‌ تریدهای خود را می‌بینید. در میانه صفحه نیز جایی است که فرایند اصلی‌ ترید کردن رخ می‌دهد.

در اینجا ما قصد داریم تا بیت کوین را ترید کنیم و به‌جای آن نئو بخریم. ازاین‌رو باید بر اساس قیمت لحظه‌ای ‌ترید کنیم و سپس گزینه‌ Market را انتخاب کنیم. ولی اگر هدف این باشد که در یک قیمت بخصوص ترید کنیم، باید Limit یا Stop Limit را انتخاب کنیم. در اینجا ما سفارش Market را انتخاب می‌کنیم و پس‌ازآن بلافاصله رمز ارز نئو طبق قیمت لحظه‌ای بازار خریداری خواهد شد.

حال کافی‌ست تا مقدار بیت کوینی که قصد ترید آن با نئو را داریم (قصد فروش آن را داریم) و مقدار نئویی که قصد خرید آن را داریم وارد کنیم. در اینجا قصد داریم تا نیمی از موجودی بیت کوین خود را با نئو ترید کرده و باقی بیت کوین را نگهداری کنیم.

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

در مرحله آخر نیز بایستی بر روی عبارت Buy Neo کلیک کنیم و از آنجا که ترید ما از نوع Market است، ترید بیت کوین ما با نئو بلافاصله انجام خواهد شد، اما اگر ترید ما از نوع Limit و Stop-Limit باشد، باید قیمت بازار به قیمت مد نظر ما برسد و ممکن است این مسئله روزها به طول انجامد تا خرید انجام شود.

در این مرحله می‌توانید وضعیت سفارش خود را در پایین صفحه و بخش Open Orders مشاهده کنید و پس از انجام سفارش شما، در بخش My 24h order history می‌توانید سفارش تکمیل‌شده‌ خود را مشاهده کنید. شما می‌توانید همین فرایند را جهت فروش یک رمز ارز و ترید آن با بیت کوین (خرید بیت کوین) نیز انجام دهید و تنها کافی‌ست که مراحل فوق را برای بیت کوین و نئو جابه‌جا کنید.

 

برداشت وجه از حساب کاربری در صرافی بایننس

جهت برداشت وجه از حساب کیف پول خود در صرافی بایننس و انتقال آن به کیف پول دیجیتالی دیگر باید به بخش Balance برویم.

ثبت ‌نام و ساخت حساب کاربری در صرافی بایننس

حال در اینجا می‌بینیم که هم رمز ارز نئو و هم رمز ارز بیت کوین را داریم، زیرا اگر خاطرتان باشد تنها نیمی از بیت کوین خود را به نئو تبدیل کردیم. برای اینکه از هرکدام از رمزارزها برداشت کنید باید در ابتدا آن را انتخاب کنید. مثلا در اینجا نئو را انتخاب می‌کنیم. سپس بر روی گزینه‌ Withdrawal کلیک کرده و آدرس کیف پول مد نظر خود را وارد یا کد QR آن را اسکن کنید. سپس مقدار رمز ارزی که قصد انتقال آن را دارید نیز وارد کنید و پس از آن بر روی Submit کلیک کرده تا تراکنش شما تکمیل گردد.

خب! حالا که به‌صورت کامل با فرایند ترید بیت کوین در صرافی بایننس آشنا شدید، بد نیست تا با هم کارمزد این صرافی را بررسی کنیم و سپس به بحث امنیت و همچنین ایمنی ترید بیت کوین در صرافی بایننس بپردازیم.

 

میزان کارمزد دریافتی توسط بایننس

کارمزد معاملات در صرافی بایننس از جمله کمترین نرخ‌های کارمزد در میان صرافی‌های دیجیتال است. وب‌سایت بایننس از کاربران خود جهت «واریز وجه» (deposit) هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، به این دلیل که این صرافی تنها مختص به ارزهای دیجیتال بوده و از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌کند.

همچنین این صرافی هزینه‌های برداشت گوناگونی را برای رمز ارزهای مختلفی در نظر گرفته است، ولی تمامی این نرخ‌ها به نسبت پایین هستند.

علاوه بر این، هزینه کارمزد ‌ترید کردن در بایننس، ۰٫۱ درصد از هر ترید است و اگر تریدرها از بایننس کوین (BNB) که رمز ارز خود این صرافی است جهت پرداخت کارمزدها استفاده کنند، این هزینه نصف خواهد شد.

 

امنیت‌ ترید بیت کوین در صرافی بایننس

درست مانند اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال، صرافی بایننس هم از قابلیت «احراز هویت دوعاملی» (2FA) استفاده می‌کند. شما نیز جهت استفاده از این قابلیت، می‌توانید بر روی نام کاربری خود که در گوشه سمت راست و بالای صفحه قرار دارد کلیک کرده و وارد بخش Account summary شوید. جهت فعال کردن این گزینه دو راه پیش روی شما قرار دارد.

اول اینکه می‌توانید به‌وسیله پیامک این کد را دریافت کنید و دوم هم به‌وسیله‌ Google Authenticator قادر خواهید بود تا کد احراز هویت دوعاملی را دریافت کنید. جهت استفاده از گزینه پیامک بایننس شماره موبایل خود را وارد کنید و سپس کد فعال‌سازی برای شما ارسال خواهد شد. دقت کنید که این راه برای کاربران ایرانی میسر نخواهد بود و باید از گزینه‌ دیگر استفاده کنند.

درواقع شما به عنوان یک کاربر ایرانی جهت استفاده از گزینه Google Authenticator، باید اپلیکیشن موبایل این برنامه را دانلود کرده و سپس کد QR حساب کاربری خود در بایننس را اسکن کنید. عبارت بازیابی شانزده کلمه‌ای به شما نمایش داده خواهد شد که باید آن را یادداشت کنید تا در صورت عدم دسترسی به Google Authenticator، بتوانید دوباره آن را فعال کنید.

در نهایت اینکه باید رمز عبور ورود به حساب کاربری و کد تاییدیه Google Authenticator را وارد کرده و به‌این‌ترتیب پس از اتمام مراحل، حساب کاربری شما به‌کلی ایمن خواهد بود.

 

سخن پایانی

اینکه تازه‌کار یا حرفه‌ای هستید، جهت فعالیت به‌عنوان یک تریدر در صرافی بایننس چندان حائز اهمیت نخواهد بود، چرا که اگر جزء هرکدام از این دو دسته باشید، می‌توانید از امکانات و قابلیت‌های این صرافی استفاده کنید. صرافی دیجیتال بایننس با هدف فراهم ساختن امکان ترید طیف گسترده‌ای از رمز ارزها با کارمزدی بسیارکم، ایجاد شد و تا به امروز نیز توانسته این هدف را ادامه دهد.

علاوه بر این، صرافی بایننس از تعداد بی‌شماری کوین و توکن پشتیبانی می‌کند و این نیز یکی دیگر از علل لذت بخش بودن ترید در این صرافی است. به‌علاوه، کارمزد هر تراکنش در بایننس تنها ۰.۱ درصد است که در مقایسه با دیگر پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال، رقمی فوق‌العاده به‌حساب می‌آید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا