🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش کیف پول

معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال | سخت افزاری و نرم افزاری

همان‌طور که برای نگهداری و ذخیره‌ ارزهای فیات نیاز به کیف پول داریم تا به وسیله‌ آن بتوانیم پول‌های خود را در محلی نگهداری کنیم و در مواقع لزوم، دسترسی راحتی به آن‌ها داشته باشیم، در دنیای ارزهای دیجیتال نیز برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود نیاز به کیف پول دیجیتال خواهیم داشت. در این مقاله بهترین کیف پول‌ های ارز دیجیتال را برای شما معرفی خواهیم کرد.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول‌های دیجیتال را می‌توان نرم‌افزار یا سخت‌افزارهایی دانست که مانند پایگاه داده‌ای کوچک عمل کرده و عهده‌دار محافظت از اطلاعات و کلیدهای عمومی و خصوصی کاربران هستند.

«کیف پول‌های دیجیتال» (Digital Wallets)  آدرس ارزهای دیجیتال را که در بلاک‌ها بر روی بلاک چین قرار دارند، ذخیره می‌کنند تا کاربران بتوانند به معاملات ارزهای دیجیتال بپردازند. کاربران با استفاده از کلیدهای خصوصی و عمومی کیف پول‌های دیجیتال است که می‌توانند به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنند و آن را به آدرس کیف پول‌های دیگر انتقال دهند. برای اطلاعات دقیق‌تر از این موضوع که کیف پول‌های دیجیتال چه هستند و چگونه عمل می‌کنند، می‌توانید به مقاله «کیف پول دیجیتال چیست» سر بزنید.

 

نوشته های مشابه

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال

در ادامه کیف پول‌ها را به سه دسته‌ سخت‌ افزاری، نرم‌ افزاری و کاغذی تقسیم می‌کنیم و محبوب‌ترین مدل‌ها را در هر کدام معرفی می‌کنیم تا کاربران بتوانند با مطالعه‌ این مقاله بهترین کیف پول ارز دیجیتال را مطابق با نیازهای خود انتخاب کنند.

 

کیف پول سخت افزاری

کیف پول‌های سخت افزاری جزو دسته کیف پول‌هایی هستند که به شکل فیزیکی وجود دارند و قابل لمس هستند. این کیف پول‌های آفلاین تنها زمانی که کاربر با آن کار می‌کند، آنلاین می‌شوند و باقی زمان‌ها آفلاین باقی می‌مانند. کیف پول‌های سخت‌افزاری امنیت زیادی را به کاربران ارائه می‌کنند.

 

کیف پول لجر نانو اس

«لجر نانو اس» (Ledger Nano S) اولین کیف پول سخت‌افزاری این کمپانی فرانسوی است. لجر نانو اس پس از گذشت زمانی اندک بعد از ترزور معرفی شد. نانو اس نیز کیف پول چند ارزی است که گزینه‌ اتصال با تایپ سی را مانند رقبای خود ندارد. به همین دلیل ممکن است کاربران برای اتصال این کیف پول به گوشی همراه خود با مشکلاتی روبه‌رو شوند.

لجر نانو اس شباهت‌های زیادی به کیف پول لجر نانو ایکس دارد که می‌توان به پشتیبانی از ارزهای دیجیتال یکسان و امکان استفاده از لجر لایو اشاره کرد. برخلاف کیف پول لجر نانو ایکس، کیف پول لجر نانو اس قابلیت اتصال با بلوتوث را ندارد.

مزایای لجر نانو اس:

  • دسترسی به لجر لایو؛
  • دارا بودن فضای ذخیره‌سازی امن با قیمتی معقول؛
  • متن باز بودن؛
  • پشتیبانی خوب.

معایب لجر نانو اس:

  • ذخیره‌ ۱۸ کیف پول؛
  • نداشتن گزینه‌ اتصال با بلوتوث.

 

کیف پول لجر نانو ایکس

کیف پول «لجر نانو ایکس» (Ledger Nano X) دومین کیف پول سخت‌افزاری شرکت فرانسوی لجر است. اولین کیف پول شرکت لجر، لجر نانو اس بود که سال‌های زیادی بهترین کیف پول سخت‌افزاری شناخته می‌شد. این کیف پول سخت‌افزاری همانند یک فلش است که از طریق یو‌اس‌بی یا بلوتوث به دستگاه کاربر متصل می‌شود.

نانو اس همچنین می‌تواند به گوشی‌های هوشمند با سیستم‌ عامل‌های اندروید و آی‌اواس نیز متصل شود. این کیف پول بیش از ۱۵۰۰ ارز دیجیتال را در خود ذخیره و نگهداری می‌کند. با توجه به افزایش روز افزون رمزارزها، تعداد کوین‌هایی که در این کیف پول پشتیبانی می‌شوند، هرساله بیشتر می‌شود.

نرم‌افزاری به اسم «لجر لایو» (Ledger Live) در لجر نانو ایکس وجود دارد که به کاربران امکان دسترسی به تمامی دارایی‌های دیجیتال درون کیف پول سخت ‌افزاری خود را می‌دهد. کیف پول لجر نانو ایکس یکی از محبوب‌ترین کیف پول های سخت‌ افزاری است که دارای کابل «تایپ سی» (Type-C)‌ است تا بتوان آن را از این طریق به رایانه یا گوشی متصل کرد.

نکته:‌ در تاریخ جولای سال ۲۰۲۰،‌ کیف پول لجر نانو اس هک شد و تمامی اطلاعات کاربران از قبیل اطلاعات شخصی،‌ نام،‌ شماره تلفن،‌ آدرس ایمیل و حتی آدرس خانه‌های آن‌ها به دست هکرها افتاد. هرچند هکرها نتوانستند کلید خصوصی کاربران را به دست آورند اما امنیت این کیف پول را زیر سوال بردند.

مزایای لجر نانو ایکس:

  • رابط کاربری ساده لجر لایو؛
  • توانایی ذخیره‌ ۱۰۰ نرم‌افزار؛
  • سهولت استفاده با بلوتوث در کیف پول ترزور؛
  • نرم‌افزار منبع باز.

معایب لجر نانو ایکس:

  • حمله‌ سایبری؛
  • کامل نبودن بلوتوث دستگاه؛
  • فضای ذخیره سازی محدود.

 

کیف پول ترزور

کیف پول «ترزرو مدل تی» (Trezor Model T) یکی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال است که عملکردی همانند همتای خود لجر نانو اس دارد. ترزور این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا مستقیما از رابط وب‌سایت خود به صرافی‌هایی مانند «چنجلی» (Changelly) و «شیپ شیفت» (Shapeshift) دسترسی داشته باشد.

در این مدل از کیف پول، صفحه‌ لمسی استفاده شده که کارایی آن را از مدل قبلی خود که دکمه‌ای بود برای کاربران ساده‌تر کرده است. این کیف پول محلی برای مموری دارد تا کاربران بتوانند با استفاده از پین کد امنیت کیف پول را چند برابر کنند.

ترزور نیز همانند لجر نانو اس دارای تایپ سی است پس به راحتی به تلفن هوشمند و رایانه‌ شخصی وصل می‌شود. این کیف پول بیش از ۱۶۰۰ ارزدیجیتال را پشتیبانی می‌کند. بعضی از کاربران و کارشناسان به دلیل وجود بلوتوث ایکس، این کیف پول را امن‌تر از رقیب خود یعنی لجر نانو ایکس می‌دانند.

مزایای ترزور تی:

  • رابط کاربری وبسایت با انجام مبادلات داخلی؛
  • چند ارزی بودن (پشتیبانی تعداد گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال)؛
  • متن باز بودن کیف پول.

معایب ترزور تی:

  • قیمت بالا؛
  • صفحه لمسی کوچک؛
  • رابط کاربری پیچیده.

 

کیف پول ترزور وان

کیف پول «ترزور وان» (Trezor One) توسط تیم سایبری موجود در جمهوری چک ساخته شد. در این کیف پول صفحه نمایش ال‌ای‌دی وجود دارد که با استفاده از آن کار با این کیف پول برای علاقه‌مندان ساده خواهد شد. با توجه به وجود احراز هویت دوعاملی و حافظه سرد در ترزور وان امنیت این کیف پول تضمین شده است.

ترزور وان بیش از ۵۰۰ کوین را پشتیبانی می‌کند و با سیستم عامل‌هایی همانند لینوکس،‌ مک، ویندوز و… سازگار است. ترزور وان مانند همای خود ترزور تی با کابل به سیستم‌ها متصل می‌شود.

 

کیف پول کیپ کی

کیف پول کیپ کی نسبت به دیگر کیف پول‌های سخت افزاری برتر همانند لجر و ترزور امنیت بیشتری دارد. کیپ کی فاقد سیستم عامل است که همین موضوع عدم وجود بدافزارها را ثابت خواهد کرد. درواقع عدم وجود سیستم عامل در این کیف پول امکان هک و دزدی از این کیف پول را به صفر می‌رساند. تنها مشکل اساسی این دستگاه در پشتیبانی آن از تنها ۳۵ ارز دیجیتال است.

 

کیف پول نرم افزاری

کیف پول‌های نرم افزاری خود شامل سه دسته‌ کیف پول‌های دسکتاپ، موبایل و تحت وب می‌شوند. دو مورد اول نرم افزارهایی هستند که بر روی گوشی موبایل یا دسکتاپ نصب می‌شوند و کیف پول تحت وب نیز همان‌طور که از نام آن پیداست از طریق مرورگر شما باز می‌شود. در بین این سه مورد، امنیت کیف پول‌های تحت وب از همه پایین‌تر است. اگرچه دسترسی به این نوع از کیف پول‌ها سریع‌تر و راحت‌تر از نسخه‌های سخت‌افزاری است.

 

کیف پول مای سیلیوم

«مای سیلیوم» (Mycelium) یک کیف پول موبایلی متن‌باز است. این کیف پول در حال حاضر تنها از ارزهای دیجیتال اتریوم، بیت کوین، ‌فایو و توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند. این کیف پول شبیه به کیف پول الکتروم است با این تفاوت که مخصوص پلتفرم موبایل طراحی شده است.

قابل ذکر است که یکی از ویژگی‌های مای سیلیوم پشتیبانی از کیف پول‌های سخت‌افزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد بیت کوین‌های خود را در کیف پول‌های آفلاین ذخیره کرده و مدیریت دارایی‌های دیجیتال خود را از طریق این کیف پول انجام دهند.

مزایای مای سیلیوم

  • منبع باز بودن؛
  • پشتیبانی از کیف پول‌های سخت افزاری.

معایب مای سیلیوم

  • رابط کاربری پیچیده.

 

کیف پول اکسودوس

«اکسودوس» (Exodus) کیف پول موبایل و دسکتاپ است که رابط کاربری ساده‌ای دارد. یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های این کیف پول امکان مبادله‌ جفت‌ارزها است. جفت‌ارزهایی که در حال حاضر این کیف پول ارائه می‌کند به ۱۰۰ عدد می‌رسد.

باتوجه به سادگی کاربری اکسودوس، افراد تازه‌وارد می‌توانند به راحتی نحوه‌ کار با این کیف پول را یاد بگیرند. تیم پشتیبانی اکسودوس یکی از برترین ویژگی‌های این کیف پول محسوب می‌شود. با وجود اینکه ممکن است کاربران مبتدی از استفاده‌ از اکسودوس لذت ببرند اما کاربران پیشرفته به دلیل متن‌باز نبودن آن امکان دارد که این کیف پول را جزو انتخاب‌های اول خود قرار ندهند.

یکی از معایب متن‌باز نبودن کیف پول‌ها این است که می‌تواند امنیت آن‌ها را کاهش دهد. با وجود تمامی این‌ها اکسودوس دارای سرعت انجام تراکنش‌های بالایی است که بسیار مورد علاقه‌ کاربران است.

مزایا اکسودوس

  • پشتیبانی از تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال؛
  • وجود جفت ارزها در کیف پول؛
  • پشیبانی عالی.

معایب اکسودوس

  • منبع باز نبودن.

 

کیف پول الکتروم

کیف پول «الکتروم» (Electrum) یکی از برترین کیف پول‌های دسکتاپ بیت کوین است. الکتروم از زمان پیدایش خود در سال ۲۰۱۱ تاکنون تغییرات بسیار کمی داشته است. به دلیل کاربری پیچیده، الکتروم برای کاربران حرفه‌ای مناسب است. این کیف پول متن‌باز بوده و گزینه‌ «سگویت» (Segwit) را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

الکتروم به کاربران اجازه می‌دهد تا سطح امنیتی که از یک کیف پول دیجیتال مدنظر دارند را خود انتخاب کنند. به عنوان مثال کاربران می‌توانند احراز هویت دوعاملی را فعال کنند یا کیف پول چند امضایی داشته باشند. کاربران این کیف پول می‌توانند عبارت سید خود که برای بازیابی کیف پول است را طولانی‌تر انتخاب کرده و خود چند حرف دیگر به آن اضافه کنند.

مزایای الکتروم

  • امنیت عالی نسبت به همتایان خود؛
  • شخصی سازی عبارت سید.

معایب الکتروم

  • تنها از بیت کوین پشتیبانی می‌کند؛
  • پشتیبانی ندارد.

 

کیف پول کوین بیس

«کوین بیس» (Coinbase) یکی دیگر از بهترین کیف پول ‌های ارز دیجیتال در حال حاضر به شمار می‌رود که دسترسی آسان آن یکی از ویژگی‌های محبوبش است. امروزه کیف پول کوین بیس دارای بیش از ۳۵ میلیون کاربر از ۱۰۰ کشور جهان است. سطح امنیتی کیف پول کوین بیس می‌تواند با بهترین کیف پول‌ها از نظر امنیت رقابت کند.

کیف پول کوین بیس،‌ ویژگی «کوین بیس پرو» (Coinbase Pro) را برای کاربران آماده می‌کند که با توجه به حافظه سردی که دارد می‌تواند امنیت بالایی را برای کاربران کیف پول‌ها فراهم کند و امکان دسترسی هکرها را به حداقل برساند.

مزایای کوین بیس

  • امنیت بالا
  • امکان تنظیم و محدود کردن سفارشات

معایب کوین بیس

  • رابط کاربری تقریبا پیچیده
  • رقابتی نبودن کارمزدهای این کیف پول

 

کیف پول کاغذی

در این نوع کیف پول کلیدهای خصوصی و عمومی کاربران بر روی برگه‌ کاغذ چاپ می‌شود. در حقیقت کاربران یک کد QR درست می‌کنند و آن را بر روی کاغذ پرینت می‌گیرند. اگر کاربران بخواهند که از ارز خود استفاده کنند باید تمام آن را وارد یک کیف پول آنلاین کنند و اقدام به مبادله‌ ارزهای دیجیتال کنند.

استفاده از کیف پول کاغذی به دلیل سختی (و البته امکان از بین رفتن کیف پول کاغذی) سال‌هاست که دیگر طرفداران زیادی ندارد و کاربران ارزهای دیجیتال علاقه‌مند به استفاده از این کیف پول نیستند.

 

سخن پایانی

کیف پول‌های ارز دیجیتال نقش مهمی در دنیای ارزهای دیجیتال دارند. درواقع اگر این کیف پول‌ها نبودند هیچکس نمی‌توانست به معامله‌ ارزهای دیجیتال مشغول شود. هر ساله لیستی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال معرفی می‌شود که کاربران می‌توانند با مشاهده‌ این لیست کیف پول مناسب با نیازهای خود را انتخاب کنند. در این مقاله به معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال می‌پردازیم.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا