دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

همه چیز درباره بروکر پاکت آپشن! Pocket Option معتبر است؟

یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری پرریسک که برخی از مردم به آن علاقه دارند، معاملات به سبک «باینری آپشن» (Binary Option) است. در این نوع سرمایه‌گذاری با تشخیص درست افزایش یا کاهش قیمت یک دارایی در آینده نزدیک می‌توان کسب سود کرد.

این نوع معاملات نیازمند بروکرهای خاصی هستند که بروکر «پاکت آپشن» (Pocket Option) یکی از آن‌هاست. البته برخی از بروکرهای بازار فارکس در کنار معاملات عادی، امکان معامله به سبک باینری آپشن را نیز فراهم کرده‌اند اما پاکت آپشن به‌دلیل اینکه تمرکز اصلی خود را روی این نوع معاملات قرار داده است، به‌نظر انتخاب بهتری می‌آید.

از همین رو در مقاله امروز مجموعه حسینی فایننس می‌خواهیم بروکر پاکت آپشن را زیر ذره‌بین خود ببریم و ببینیم که این بروکر معتبر است یا خیر. برای این کار ابتدا سابقه پاکت آپشن را بررسی خواهیم کرد و سپس به‌ سراغ نظرات بقیه کاربران در مورد این بروکر می‌رویم.

بنابراین اگر سوالاتی مثل «پاکت آپشن کلاه‌برداری است؟» یا «بروکر پاکت آپشن چه امکاناتی دارد؟» ذهن‌تان را درگیر کرده است، ادامه مطلب را از دست ندهید.

معرفی بروکر پاکت آپشن

بروکر پاکت آپشن از سال ۲۰۱۷ میلادی فعالیت خود را در زمینه معاملات باینری آپشن آغاز کرده است. کاربران ایرانی هم می‌توانند از این بروکر استفاده کنند.

پاکت آپشن با نام لاتین Pocket Option بروکری است که در سال ۲۰۱۷ میلادی تاسیس شد. تمرکز اصلی این بروکر روی معاملات باینری آپشن قرار دارد و برای همین بسیاری از سرمایه‌گذارانی که به این سبک از معاملات علاقه‌مند هستند، بروکر پاکت آپشن را به عنوان میزبان خود انتخاب می‌کنند.

در این بروکر امکان معامله بیش از ۱۰۰ نماد معاملاتی فراهم شده است که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جفت ارزهای فارکس، ارزهای دیجیتالی مثل «بیت کوین» (Bitcoin)، سهام شرکت‌های خارجی مانند «آمازون» (Amazon) و «تسلا» (Tesla)، شاخص‌هایی همچون «۱۰۰ شرکت برتر بورس نیویورک» (US100) و کالاهایی مثل طلا، نقره و نفت اشاره کرد.

یکی دیگر از مزایای مهم بروکر پاکت آپشن پشتیبانی آن از زبان فارسی و کاربران ایرانی است. این یعنی شما به عنوان سرمایه‌گذاری که قرار است از داخل ایران به انجام معاملات باینری آپشن بپردازد، می‌توانید به‌راحتی با مدارک ایرانی خود در این بروکر عضو شوید و حساب خود را وریفای کنید. مراحل این کار در جریان مقاله دیگری با نام «آموزش بروکر پاکت آپشن | نحوه ثبت نام و معاملات» توضیح داده شده که می‌توانید آن را هم مطالعه کنید.

پاکت آپشن روش‌های واریز و برداشت متنوعی هم دارد. بدین ترتیب می‌توانید با استفاده از ارزهای دیجیتال یا روش‌های جایگزینی مثل «پرفکت مانی» (Perfect Money) و «وب مانی» (Web Money) حساب خود را در بروکر شارژ کنید. همان‌طور که می‌دانید استفاده از این روش‌ها از داخل کشور نیز ممکن است و سرمایه‌گذاران ایرانی از این نظر مشکلی نخواهند داشت.

حداقل سرمایه ۵ دلاری، نداشتن کارمزد در زمان واریز و برداشت، پشتیبانی از حساب دمو با ۵۰ هزار دلار پول مجازی و حداقل معامله با ۱ دلار از دیگر ویژگی‌های بروکر پاکت آپشن به حساب می‌آیند.

بروکر پاکت آپشن در یک نگاه

 

بروکر پاکت آپشن معتبر است؟

رگوله بروکر پاکت آپشن از اعتبار کمی برخوردار است ولی معامله‌گران ایرانی انتخاب محدودی دارند و مجبور هستند از بروکرهایی مثل پاکت آپشن استفاده کنند که مشکلی با کاربران ایرانی ندارند.

مهم‌ترین نکته برای اینکه بفهمیم یک بروکر معتبر است یا خیر بررسی قانون‌مندی یا به اصطلاح «رگوله بودن» آن است. بسیاری از بروکرهای مطرح جهان رگوله نهادهای معتبر بین‌المللی همچون «سازمان رفتارهای مالی بریتانیا» (FCA) را دریافت کرده‌اند و برای همین با خیال راحت می‌توان در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد.

اما بروکر پاکت آپشن رگوله کدام نهاد را در اختیار دارد؟ با یک جستجوی ساده در اینترنت با نتایجی مواجه می‌شویم که ادعا دارند بروکر پاکت آپشن طبق رگوله نهادی به نام IFMRRC فعالیت می‌کند. این نهاد خود را یک سازمان مستقل و غیرتجاری معرفی می‌کند که با هدف تنظیم مقررات بروکرهای فارکس و بازارهای مالی دیگر همچون ارزهای دیجیتال و اوراق بهادار تشکیل شده است.

اکنون سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که آیا IFMRRC رگوله معتبری است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که طبق شواهد موجود و تحقیقاتی که انجام دادیم این نهاد از اعتبار پایینی برخوردار است و نمی‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

با این حال وقتی وارد صفحه مربوط به اطلاعات رگوله در سایت رسمی بروکر پاکت آپشن شوید، متوجه می‌شوید که رگوله این بروکر «سازمان خدمات بین‌المللی جزیره موالی» (M.I.S.A) معرفی شده است. موالی جزیره‌ای خودمختار است که در جنوب شرقی آفریقا و آب‌های اقیانوس هند قرار دارد و برای همین نمی‌توان رگوله آن را دارای اعتبار توصیف کرد.

در مورد شرکت ارائه‌دهنده بروکر پاکت آپشن هم باید بگوییم که این شرکت Infinite Trade LLC نام دارد. طبق اطلاعاتی که در سایت رسمی این بروکر می‌توان یافت، شرکت مذکور در پایتخت کشور کاستاریکا و با شماره ثبت 4062001303240 ثبت شده است.

اکنون به سوال‌های اولیه خود برمی‌گردیم: بروکر پاکت آپشن معتبر است؟ بروکر پاکت آپشن کلاه‌برداری است؟ ادعاهایی که در مورد کلاه‌برداری بروکر پاکت آپشن در اینترنت وجود دارد، صحیح است؟

واقعیت این است که نمی‌توان یک جواب قاطع به این سوالات داد. بروکر پاکت آپشن از نظر رگوله در سطح پایینی قرار دارد اما این دلیل نمی‌شود که بلافاصله لقب کلاه‌برداری را به آن بدهیم. ادعاهای موجود در مورد کلاه‌برداری این بروکر نیز براساس نظرات منفی افراد ناراضی مطرح شده و اگر سایت‌های مختلف را بگردیم شاید بتوان به همان نسبت نظرات مثبت نیز در مورد این بروکر پیدا کرد.

به این نکته هم توجه کنید که بروکرهای دارای رگوله معتبر اجازه ندارند خدمات خود را برای کاربران ایرانی ارائه کنند. برای همین تنها انتخاب ایرانی‌ها بروکرهایی است که از رگوله‌های سطح چندم کشورهای ناشناخته استفاده می‌کنند.

در هر صورت معامله به سبک باینری آپشن ریسک‌های خاص خود را دارد و استفاده از یک بروکر که چندان در سطح جهانی اعتبار ندارد، این ریسک را افزایش می‌دهد. اما ممکن است شما مشکلی با این بروکر نداشته باشید و بتوانید به همان شکل دوست دارید، به کمک پاکت آپشن معاملات باینری آپشن دلخواه خود را انجام دهید. یادتان نرود که تصمیم آخر با خودتان است و مسئولیت همه‌چیز برعهده خود شما قرار دارد.

 

امکانات بروکر پاکت آپشن

از امکانات جانبی بروکر پاکت آپشن می‌توان به امکان معاملات اجتماعی، بخش دست‌آوردها و جوایز، پشتیبانی از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال و دارا بودن حساب دمو اشاره کرد.

تاکنون بیش از هر چیز در مورد اعتبار بروکر پاکت آپشن صحبت کردیم اما در این بخش می‌خواهیم برخی از امکانات و ویژگی‌های این بروکر را معرفی کنیم.

 

معاملات اجتماعی در پاکت آپشن

شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پاکت آپشن بخش معاملات اجتماعی یا Social Trading آن باشد. به کمک این قابلیت می‌توانید با یک کلیک یا به‌صورت خودکار معاملات موفق‌ترین معامله‌گران باینری آپشن را کپی کنید. بدین ترتیب تنها وظیفه شما تامین سرمایه اولیه است و هر معامله‌ای که افراد متخصص انجام دهند، روی حساب شما نیز اعمال خواهد شد. در صورتی که فرد معامله‌گر دارای تخصص و تجربه کافی بوده و برآیند معاملاتی که انجام می‌دهد، مثبت باشد، شما نیز از سودهای به‌دست آمده بی‌نصیب نخواهید ماند.

قابلیت معاملات اجتماعی بروکر پاکت آپشن بیش از هر شخص دیگری مناسب سرمایه‌گذاران کم‌تجربه و تازه‌وارد است. بروکر پاکت آپشن نیز با استفاده از آخرین فناوری‌های موجود معاملات را بدون کوچک‌ترین نقص و تغییری کپی می‌کند و به ادعای خودش بهترین خدمات ممکن را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

حساب آزمایشی (دمو) در بروکر Pocket Option

یکی دیگر از خوبی‌های بروکر پاکت آپشن این است که از همان ابتدا و حتی بدون عضویت هم می‌توانید وارد پلتفرم آزمایشی این بروکر شده و با پول مجازی به انجام معاملات باینری آپشن بپردازید. با این کار می‌توانید با محیط بروکر آشنا شوید و نحوه معامله در آن را یاد بگیرید.

سرمایه مجازی که برای این کار در نظر گفته شده ۵۰ هزار دلار است که می‌توانید به کمک آن روی جفت ارزها و دارایی‌های دیگر معاملات باینری آپشن انجام دهید.

 

دست‌آوردها و جوایز

کسانی که به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند هستند حتما با اصطلاح «دست‌آورد» یا «اچیومنت» (Achievement) آشنایی دارند. یک اچیومنت در واقع جایزه‌ای است که در ازای انجام کار خاصی به شما تعلق می‌گیرد. برای مثال اگر در یک بازی ماشین‌سواری ۱۰ بار نفر اول شوید جایزه‌ای به شما داده می‌شود که مزایای خاصی دارد.

در بروکر پاکت آپشن نیز با مفهوم مشابهی طرف هستیم که اگر زبان بروکر را روی فارسی قرار داده باشید، از آن با عنوان دست‌‌آورد یاد می‌شود. این جایزه‌ها تنوع زیادی دارند و در ازای انجام کارهای مختلفی همچون باز کردن حساب واقعی، کپی معاملات دیگران، رسیدن حجم معاملات به یک حد معین، واریز به بروکر و… به شما اعطا می‌شوند.

با استفاده از این جایزه‌ها می‌توانید کدهای تخفیفی بگیرید، بخشی از ضررهای خود را جبران کنید، بازپرداخت نقدی داشته باشید یا از سایر مزایای موجود استفاده کنید.

 

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال

وقتی که وارد بازار اصلی معاملات شوید، نمودار دارایی انتخابی برای شما نمایش داده خواهد شد. در این قسمت می‌توانید اندیکاتورهای محبوب تحلیل تکنیکال را روی نمودار انتخاب‌شده اعمال کنید و متناسب با آن معامله کنید. اگر با اندیکاتور و تحلیل تکنیکال آشنا نیستید خواندن دو مقاله «اندیکاتور چیست؟» و «تحلیل تکنیکال چیست؟» را پیشنهاد می‌کنیم.

 

سخن پایانی

پاکت آپشن یکی از بروکرهای فعال در زمینه معاملات باینری آپشن است که از سال ۲۰۱۷ میلادی در این زمینه کار می‌کند. این بروکر به دلیل اینکه از زبان فارسی و کاربران ایرانی پشتیبانی می‌کند، مورد استقبال هموطنان‌مان قرار گرفته است. امکان شارژ حساب با استفاده از ارزهای دیجیتال و روش‌های دیگری مانند وب مانی و پرفکت مانی نیز باعث شده ایرانی‌ها مشکلی برای واریز و برداشت نداشته باشند.

با این حال رگوله نه‌چندان معتبر پاکت آپشن و وجود برخی نظرات منفی در مورد آن باعث شده تا ریسک معامله در این بروکر بالا باشد. موضوعی که در مقاله امروز به‌طور مفصل در مورد آن صحبت کردیم و پاسخ یک سوال مهم را دادیم: آیا پاکت آپشن بروکر معتبری است؟

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. مرسی از مقاله خوبتون. من حدود یک سال هست دارم با این بروکر کار می کنم. خیلی جاها میگن که کلاه برداره ولی من خودم شخصا خیلی تحقیق کردم و متوجه شدم که در طول فعالیت بروکر Pocket option تا به حال گزارشی مبنی بر تخلف و یا مشکلی در واریز و برداشت کاربرانش گزارش نشده است. معمولا کاربرا موقع ثبت نام اهمیتی به قوانین بروکر نمیدن یا اینکه اصلا قوانین رو نمیخونن. واقعا پیشنهاد میکنم قبل از شروع معاملات همیشه قوانین رو بخونین و بعد شروع کنید.

  2. مرسی از مقاله خوبتون. من حدود یک سال هست دارم با این بروکر کار می کنم. خیلی جاها میگن که کلاه برداره ولی من خودم شخصا خیلی تحقیق کردم و متوجه شدم که در طول فعالیت بروکر Pocket option تا به حال گزارشی مبنی بر تخلف و یا مشکلی در واریز و برداشت کاربرانش گزارش نشده است. معمولا کاربرا موقع ثبت نام اهمیتی به قوانین بروکر نمیدن یا اینکه اصلا قوانین رو نمیخونن. واقعا پیشنهاد میکنم قبل از شروع معاملات همیشه قوانین رو بخونین و بعد شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا