دوره منتور شیپ
آموزش فارکسپلتفرم‌های معاملاتی

آموزش بروکر پاکت آپشن (Pocket Option) | نحوه ثبت نام و معاملات

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از بازارهای مالی آنلاین وجود دارد؛ برخی‌ها علاقه‌مند به معامله ارزهای دیجیتال هستند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند دارایی‌ خود را در بازارهای دیگری مثل فارکس یا سهام سرمایه‌گذاری کنند. اما برخی بازارهای کمتر شناخته‌شده نیز وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها به کسب درآمد فکر کرد.

یکی از همین روش‌ها معاملات «باینری آپشن» (Binary Option) نام دارد که از سال‌ها پیش طرفداران خاص خود را در کشورمان پیدا کرده است. این نوع معامله به دلیل ریسک بیشتری که نسبت به سایر بازارهای قانون‌مند دارد، در بسیاری از کشورها ممنوع شده و فعالیت در آن به افراد کم‌تجربه توصیه نمی‌شود.

در هر صورت برای ورود به بازار باینری آپشن نیاز به بروکرهای خاصی وجود دارد که از اینگونه معاملات پشتیبانی می‌کنند. بروکر «پاکت آپشن» (Pocket Option) یکی از کارگزاری‌های فعال در زمینه معاملات باینری آپشن است که در مقاله امروز در مورد نحوه ثبت نام و فعالیت در آن صحبت خواهیم کرد.

همچنین روش‌های واریز و برداشت به این بروکر را معرفی می‌کنیم و سپس مدارک مورد نیاز برای احراز هویت در این بروکر را لیست خواهیم کرد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتها ما را همراهی کنید.

بروکر پاکت آپشن چیست؟

بروکر پاکت آپشن از سال ۲۰۱۷ میلادی فعالیت خود را در زمینه معاملات باینری آپشن آغاز کرده است. این بروکر از زبان فارسی و کاربران ایرانی نیز پشتیبانی می‌کند.

پاکت آپشن بروکری است که در زمینه معاملات باینری آپشن فعالیت می‌کند. این بروکر در سال ۲۰۱۷ میلادی توسط جمعی از متخصصان صنعت آی‌تی و فین تک تاسیس شد و از آن زمان تاکنون توانسته در خدمت معامله‌گران باشد.

تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد کاربران Pocket Option تنها به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسید؛ اما سرعت رشد این بروکر به‌قدری زیاد بود که تنها در عرض یک سال از حدنصاب ۱ میلیون کاربر رد شد. این رقم تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی از ۱۰ میلیون نفر هم فراتر رفت.

شما می‌توانید در بروکر پاکت آپشن دارایی‌های مختلفی همچون جفت ارزهای فارکس، ارزهای دیجیتال، کالا، سهام شرکت‌ها و حتی شاخص‌های مهم جهان را به روش باینری آپشن معامله کنید.

از نظر تنوع در روش‌های واریز و برداشت نیز باید بگوییم که پاکت آپشن در شرایط خوبی قرار دارد. از ارزهای دیجیتالی همچون «تتر» (Tether)، «یواس‌دی کوین» (USDC)، «کاردانو» (Cardano)، «اتریوم» (Ethereum)، «بیت کوین» (‌Bitcoin)، «آواکس» (AVAX) و «پولکادات» (Polkadot) گرفته تا روش‌های دیگری مانند «وب مانی» (Web Money)، «پرفکت مانی» (Perfect Money) و انتقال بانکی همگی در این بروکر پشتیبانی می‌شوند.

پاکت آپشن به زبان فارسی هم ارائه شده است و برای همین هموطنان داخل کشور می‌توانند با این بروکر کار کنند. هیچ محدودیتی برای هویت ایرانی و سرمایه‌گذاران داخلی در این بروکر وجود ندارد و شما به عنوان یک معامله‌گر ایرانی می‌توانید از تمام خدمات آن استفاده کنید.

با این حال به این نکته هم توجه داشته باشید که متاسفانه بروکر پاکت آپشن از نظر رگوله بودن در شرایط خوبی قرار ندارد و به‌نوعی می‌توان آن را بدون رگوله معتبر در نظر گرفت.

بررسی بروکر پاکت آپشن

 

ثبت نام در بروکر پاکت آپشن

برای ثبت‌نام در بروکر پاکت آپشن می‌توانید از صفحه اصلی روی گزینه «ثبت نام» کلیک کنید یا از طریق این لینک وارد صفحه عضویت شوید.

آموزش بروکر پاکت آپشن

در این صفحه ابتدا آدرس ایمیل اصلی خود را وارد کرده و برای خود یک کلمه عبور معتبر انتخاب کنید. کادر سوم مربوط به کد تبلیغاتی است که اگر چنین کدی را دارید، می‌توانید آن را در این کادر وارد کنید. اگر هم چنین کدی ندارید این کادر را خالی بگذارید.

سپس تیک مربوط به توافق‌نامه و «من ربات نیستم» را بزنید و روی «ثبت نام» کلیک کنید.

با این کار اگر تمام اطلاعات خواسته‌شده را به‌درستی وارد کرده باشید، بلافاصله وارد پنل کاربری خود در بروکر پاکت آپشن خواهید شد. اکنون دو انتخاب پیش رو دارید که در تصویر زیر نیز مشخص است:

آموزش بروکر پاکت آپشن

در صورتی که هیچ تجربه‌ای در زمینه معاملات باینری آپشن ندارید بهتر است با انتخاب گزینه حساب نمایشی (دمو) وارد نسخه آزمایشی بروکر شده و معاملات خود را با پول مجازی انجام دهید. با این کار می‌توانید با محیط بروکر و نحوه معامله در آن آشنا شوید و در عین حال نگران از دست رفتن سرمایه خود نیز نباشید.

در صورتی هم که تجربه کافی دارید و می‌خواهید مستقیم به سر اصل مطلب بروید گزینه دوم یعنی «چگونه شروع به کسب درآمد واقعی کنیم؟» را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه حساب واقعی شما فعال می‌شود و می‌توانید حساب خود را شارژ کنید، مراحل احراز هویت خود را انجام دهید یا پروفایل خود را تکمیل کنید.

 

آموزش واریز و برداشت در بروکر پاکت آپشن

در بروکر پاکت آپشن واریز و برداشت پول از طریق روش‌های متنوعی همچون ارزهای دیجیتال، پرفکت مانی و وب مانی انجام می‌شود.

برای واریز پول به بروکر Pocket Option می‌توانید روی گزینه «شارژ حساب» کلیک کنید. همچنین می‌توانید از منوی اصلی گزینه «واریز» را انتخاب کنید.

با ورود به صفحه واریز لیستی از تمام روش‌های ممکن برای واریز پول به این بروکر برایتان نمایش داده می‌شود. ایرانیان می‌توانند پرداخت خود را از طریق ارز دیجیتال انجام دهند یا از دیگر روش‌های شناخته‌شده مثل وب مانی یا پرفکت مانی استفاده کنند.

ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده نیز شامل بیت کوین، اتریوم، کاردانو و سایر رمزارزهای برتر بازار می‌شود. لیست کامل این رمزارزها را می‌توانید با مراجعه به صفحه واریز مشاهده کنید.

همچنین کسانی که به کارت‌های بانکی خارجی مثل «مسترکارت» (Mastercard) دسترسی دارند، می‌توانند به‌راحتی حساب خود را با این روش شارژ کنند و از دردسرهای مربوط به انتقال رمزارزی و… در امان بمانند.

برداشت پول از بروکر پاکت آپشن نیز از بخش «برداشت» در منوی اصلی انجام می‌شود. حداقل مقدار قابل برداشت در این بروکر تنها ۱۰ دلار است. این یعنی اگر می‌خواهید مبلغی را از بروکر برداشت کنید حداقل باید ۱۰ دلار در حساب‌تان موجود باشد.

ضمن اینکه کمیسیون برداشت پول از بروکر پاکت آپشن صفر است و لازم نیست مبلغ جداگانه‌ای را بابت کارمزد برداشت پول پرداخت کنید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که مراحل برداشت پول این بروکر به‌صورت خودکار انجام می‌شود و طبق ادعای مطرح‌شده توسط خود بروکر، ممکن است از چند دقیقه تا حداکثر ۳ روز کاری طول بکشد.

 

مدارک مورد نیاز برای احراز هویت در بروکر پاکت آپشن

وریفای حساب در بروکر پاکت آپشن به مدارکی مانند کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه یا مجوز اقامت نیاز دارد. ضمن اینکه با مدارک ایرانی نیز می‌توان احراز هویت کرد.

برای احراز هویت در بروکر پاکت آپشن و وریفای حساب خود از منوی اصلی وارد بخش «پروفایل» شوید. با این کار مشاهده می‌کنید که وضعیت هویت شما به شکل «تایید نشده» نمایش داده می‌شود.

اولین قدم برای شروع مراحل تایید هویت در بروکر پاکت آپشن وارد کردن نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد است. بعد از وارد کردن این اطلاعات کادر دیگری نمایش داده می‌شود که باید در آن کشور محل سکونت خود را انتخاب کنید.

مدارک مورد نیاز برای وریفای حساب بروکر پاکت آپشن شامل کارت شناسایی (ملی)، گواهینامه، گذرنامه یا مجوز اقامت می‌شود. بعد از انتخاب هر کدام از این مدارک می‌توانید تصویر آن را در سایت بارگذاری کرده و منتظر تایید آن بمانید.

آموزش بروکر پاکت آپشن

توجه داشته باشید که تصویر مدارک‌تان باید روشن و شفاف باشد. همچنین گوشه‌های آن نیز نباید بریده شده باشد. اگر تصویر مدرک خود را نیز در اختیار ندارید، می‌توانید با انتخاب گزینه «ادامه با تلفن» مراحل احراز هویت را در تلفن همراه خود ادامه دهید و از همان‌جا به صورت مستقیم از مدارک خود عکس بگیرید.

 

راهنمای معامله در بروکر پاکت آپشن

برای انجام معاملات باینری آپشن در بروکر پاکت آپشن وارد بخش «معامله‌گری» شده و روی یکی از گزینه‌های «بالاتر» یا «پایین‌تر» کلیک کنید.

یکی از خوبی‌های بروکر پاکت آپشن این است که در کمترین زمان و حتی بدون ثبت‌نام هم می‌توانید وارد محیط آزمایشی آن شده و معاملات خود را در حساب دمو انجام دهید. این کار باعث می‌شود تا با پول مجازی وارد بازار شده و نحوه معامله را یاد بگیرید.

از همین رو در این بخش می‌خواهیم نحوه معامله در بروکر پاکت آپشن را در حساب دمو یاد بگیریم. محیط معاملاتی پاکت آپشن با انتخاب گزینه «معامله‌گری» باز می‌شود که این صفحه را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

آموزش بروکر پاکت آپشن

در سمت چپ تصویر نمودار دارایی مورد معامله را مشاهده می‌کنید که در این مثال جفت ارز دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) است. شما می‌توانید هر زمان که دلتان خواست از گوشه بالا سمت چپ نوع دارایی مورد معامله خود را تغییر دهید. این دارایی می‌تواند جفت ارزهای فارکس، ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین یا اتریوم، سهام شرکت‌های خارجی مثل «فیس بوک» (Facebook) یا «مایکروسافت» (Microsoft)، کالاهایی مثل نفت و طلا یا شاخص‌هایی مثل SP500 باشد. در واقع هر دارایی را که از این بخش انتخاب کنید نمودار آن نمایش داده می‌شود و معاملات باینری آپشن نیز روی همان دارایی انجام خواهد شد.

انجام معاملات نیز از منوی واقع در سمت راست نمودار انجام می‌شود. در این بخش می‌توانید زمان انقضای معامله، مقدار آن و پیش‌بینی خود را تعیین کنید. به عبارت دیگر، اگر فکر می‌کنید قیمت دارایی مورد نظر در زمان تعیین‌شده افزایش خواهد یافت باید روی گزینه «بالاتر» و در غیر این صورت روی «پایین‌تر» کلیک کنید.

با انتخاب هرکدام از این دو گزینه معامله باینری شما باز می‌شود و می‌توانید معاملات باز خود را در سمت راست آن مشاهده کنید. ضمن اینکه امکان مشاهده تاریخچه معاملات نیز از همان بخش وجود دارد.

 

سخن پایانی

پاکت آپشن یکی از بروکرهایی است که عمده تمرکز خود را روی معاملات باینری آپشن قرار داده است. این بروکر از سال ۲۰۱۷ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و بین ایرانیان نیز تاحدودی شناخته‌شده است. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل آن سازگاری کامل این بروکر با کاربران ایرانی و پشتیبانی از زبان فارسی باشد.

در بروکر پاکت آپشن روش‌های متنوعی برای واریز و برداشت وجه در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به ارزهای دیجیتال، پرفکت مانی و وب مانی اشاره کرد. البته روش‌های دیگری همچون مسترکارت نیز در Pocket Option پشتیبانی می‌شوند که به دلیل تحریم‌ها بسیاری از ایرانیان نمی‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

در هر صورت اگر به دنبال بروکر سازگار با ایران برای انجام معاملات باینری آپشن می‌گردید، بروکر پاکت آپشن این امکان را برای شما فراهم می‌سازد. از همین رو در مقاله امروز با روش‌های ثبت‌نام و احراز هویت این بروکر آشنا شدیم و دیدیم که با چه روش‌هایی می‌توان واریز و برداشت انجام داد.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد تنها به‌منظور معرفی بروکرهای مطرح بوده است؛ پیش از انتخاب بروکر برای انجام معاملات فارکس، حتما تحقیقات کامل انجام دهید و با متخصصان این حوزه مشورت کنید. مجموعه حسینی فایننس هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال انتخاب شما و مشکلات احتمالی ندارد.
ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. با توجه به اینکه، نسخه وب کارگزاری پاکت آپشن در دسامبر 2018 راه اندازی شده است. این نرم افزار با موبایل همخوانی داشته و برای کار با موبایل بسیار کاربردی می باشد. آیا همه امکانات نسخه موبایل این برنامه را دارد؟

  2. مرسی از مقاله خوبتون، به نظر میرسه در میان بروکرهای ارائه دهنده معاملات باینری در ایران، این کارگزاری در حال حاضر بیشترین کاربر را داشته که، دلیل اصلی آن امکانات معاملاتی گسترده در این سایت می باشد.چطور میشه از امنیت حسابمون تو این بروکر مطمئن تر باشیم؟

    1. سلام وقت بخیر
      در رابطه با این بروکر اطلاعاتی نداریم اما همه بروکرهای معتبر برای امنیت بیشتر از گوگل آتنتوکیتور استفاده میکنن
      میتونید از اون گزینه برای ورود دو عاملی استفاده کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا