دوره پرایس اکشن ict
آموزش آلت کوین ها

ارز دیجیتال ورج (Verge) چیست؟

دوره حضوری منتور شیپ

تصور کنید که در خانه‌ای زندگی می‌کنید که قادر به دیدن فضای بیرون آن نیستید، اما کسانی که از اطراف خانه‌ شما عبور می‌کنند، می‌توانند شما را ببینند و بر روی تمام فعالیت‌های شما نظارت داشته باشند. سیستم ارزهای دیجیتال درست به همین شکل طراحی شده است.

متوسط بسیاری از کاربران این مسئله را یک مشکل می‌دانستند، پس به دنبال راه‌حل گشتند و در نهایت ارز دیجیتال ورج را که نسخه‌ اصلاح‌شده‌ بیت کوین است با هم‌فکری و مشارکت یکدیگر ساختند. این مقاله سعی دارد تا شما را بیشتر با ویژگی‌ها و قابلیت‌های این ارز دیجیتال آشنا کند. پس با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال ورج

ارز دیجیتال ورج غیرمتمرکز و مبتنی بر حریم خصوصی است. هدف این رمز ارز ارائه تراکنش‌های امن، ناشناس و سریع برای کاربران سرتاسر دنیا است.

ارز دیجیتال «دوج کوین دارک» (DogeCoinDark) در سال ۲۰۱۴ توسط جوامع مردمی ساخته شد. هدف اصلی و تمرکز سازندگان دوج کوین دارک، ایجاد فضایی محرمانه برای خرید و فروش محصولات بود. بیشتر کاربران گمان می‌کردند که دوج کوین دارک همان دارک کوین است و این موضوع بر روی دیدگاه کاربران تاثیر منفی گذاشته بود، بنابراین سازندگان در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفتند تا این ارز دیجیتال را «وِرج» (Verge) بنامند.

ورج یا XVG مانند بیت کوین یک شبکه‌ آزاد غیرمتمرکز دارد که می‌خواهد با ارائه‌ نسخه‌ اصلاح‌شده‌ بلاک چین بیت کوین، تحولی عظیم در ساختار معمول خرید و فروش جوامع ایجاد کند. ارز دیجیتال ورج مجهز به سامانه‌ نرم‌افزاری TOR و I2P است، همین موضوع باعث شده است که هیچ یک از سیستم‌های نظارتی به اطلاعات شخصی و تراکنش‌های شما دسترسی نداشته باشند.

اگر می‌خواهید معاملات خود را به صورت کاملا محرمانه انجام دهید، ورج بهترین گزینه برای شما است، چرا که هویت کاربران در این شبکه به هیچ عنوان قابل شناسایی نیست.

بر اساس گفته‌ برخی از تحلیل‌گران، مجرمان به‌راحتی می‌توانند با استفاده از این شبکه کالاهای غیر قانونی را خرید و فروش کنند، اما از سوی دیگر برخی بر این باورند که خرید و فروش کالاهای غیر قانونی خیلی بهتر از هک شدن اطلاعات شخصی کاربران است که در نهایت منجر به از دست رفتن مبلغ بالایی از سرمایه‌ آن‌ها می‌شود؛ چرا که این قبیل کلاه‌‌برداری‌ها می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر اوضاع بازار داشته باشند.

دوره پیشنهادی
دوره پرایس اکشن ict
دوره جامع معامله گری به سبک ICT
دوره جامع معامله‌گری به سبک ICT، توسط تیم حسینی فایننس در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. اخیرا سبک پرایش اکشن ICT، بخاطر سود بالا و کاربرد ساده، مورد توجه بسیاری از تریدرها قرار گرفته است.

می‌توان گفت که پیشرفت چشمگیر ارز دیجیتال ورج طی سال‌های اخیر مخالفان این شبکه را به‌شدت نگران کرده است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از ساختار و ویژگی‌های ورج داشته باشید با ما همراه باشید.

 

ارز دیجیتال ورج چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال ورج با به‌کارگیری تکنولوژی بلاک چین و استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری TOR و I2P تراکنش‌های شما را مدیریت می‌کند و در نهایت به انجام می‌رساند. شما به‌راحتی می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی ورج محصولات مختلف را خریداری کنید. البته برای انجام این کار باید در خود سایت ارز دیجیتال ورج حساب داشته باشید.

این فروشگاه اینترنتی قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک به قدری در جوامع مختلف ترویج پیدا کند که کاربران در سراسر جهان با استفاده از خدمات سایت ورج معاملات خود را به انجام برسانند. جالب است بدانید که شبکه‌ ورج پنج الگوریتم برای انجام فرایند استخراج طراحی کرده است، پس شما می‌توانید یکی از گزینه‌ها را به دلخواه خودتان برای استخراج انتخاب کنید. از آنجایی که ورج توسط جوامع مردمی ساخته شده است، عموم مردم می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را اعلام کنند و تأثیر بسزایی در پیشرفت شبکه داشته باشند.

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها
ما در دوره جامع معامله‌گری طلا و شاخص‌ها که در سایت حسینی فایننس در اختیار شما قرار گرفته است، مفاهیم و اصول سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به شما آموزش خواهیم داد. بعد از دیدن این دوره، می‌توانید با اعتماد به نفس کافی وارد بازار طلا شده و به‌کسب درآمد بپردازید.

 

چرا ارز دیجیتال ورج بخریم؟

حمایت مردم، سرعت بالای تراکنش‌ها، کارمزد کم، امنیت شبکه، قابلیت ارتقا و به‌ روزرسانی شبکه دلایلی است که ارز ورج را برای خرید معتبر می‌کند.

شاید این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که با خرید ورج از چه مزایایی بهر‌مند خواهید شد؟ پس بگذارید مزایای آن را تک‌به‌تک بررسی کنیم.

  • حمایت مردم: ایده‌ اصلی این پروژه برای اولین‌بار توسط مردم عادی جامعه مطرح شده است، پس قطعا در آینده هم مورد حمایت قرار خواهد گرفت. از طرف دیگر گذر زمان باعث می‌شود که به مرور کارخانه‌ها و سازمان‌های بیشتری با ارز دیجیتال ورج و کارایی‌های منحصر به فرد آن آشنایی پیدا کنند.
  • سرعت بالای تراکنش‌ها: سرعت معاملات صورت‌گرفته در شبکه‌ وِرج در مقایسه با بیت کوین بیشتر است، طبق آمارهای ارائه‌شده، این شبکه با به‌کارگیری تکنولوژی RSK می‌تواند ۲۰۰۰ تراکنش را در هر ثانیه مدیریت کند.
  • کارمزد کم: مبلغی که این شبکه‌ به ازای انجام هر تراکنش از شما دریافت می‌کند در مقایسه با بیت کوین، بسیار ناچیز است.
  • امنیت شبکه: همان‌طور که گفته شد ورج با استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری فضایی را به وجود آورده است که معاملات شما به‌صورت کاملا محرمانه انجام شوند.
  • قابلیت ارتقا: اکثر تحلیل‌گران بر این باورند که اگر ارز دیجیتال ورج در آینده‌ نزدیک رشد و پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت.
  • به‌ روزرسانی شبکه: سیستم ارز دیجیتال ورج تابه‌حال چندین‌بار به‌روزرسانی شده است، همین موضوع باعث می‌شود تا ایراد‌ها به مرور برطرف شوند و شاهد ایجاد تغییرات مثبت در شبکه باشیم.

 

چگونه ورج بخریم؟

نحوه‌ خریداری ورج تفاوت چندانی با سایر ارزهای دیجیتال ندارد. اگر می‌خواهید که از طریق سایت «بایننس» (Binance) این کار را انجام دهید، باید اتریوم داشته باشید تا بتوانید با استفاده از خدمات سایت مبلغ مورد نظر خودتان را به ورج تبدیل کنید. ما در نظر می‌گیریم که شما اتریوم ندارید، در این صورت باید به سایت «کوین بیس» (Coinbase) مراجعه کنید.

بعد از تعیین مبلغ درخواستی و اتمام فرایند خرید اتریوم، وارد سایت رسمی صرافی بین‌المللی بایننس شوید. در این مرحله شما اتریوم موجود در حساب کوین بیس خود را بعد از وارد کردن اطلاعات لازم به صرافی بایننس منتقل می‌کنید و در نهایت مبلغ مورد نظر را از اتریوم به ورج تبدیل می‌کنید.

البته این صرافی‌ها خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهند ولی از طریق صرافی‌های ایرانی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

آیا خرید ارز دیجیتال ورج سوددهی دارد؟

قطعا شما هم به عنوان سرمایه‌گذار می‌خواهید آینده‌ ورج را در بازار ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کنید. در حقیقت ورج از قابلیت بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است. از سوی دیگر قیمت ورج نسبتا کم است، پس شما می‌توانید مبلغ کمی را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه در نظر بگیرید.

البته به این نکته هم توجه کنید که تحلیل ارزهای دیجیتال کار آسانی نیست و شما به هیچ وجه نمی‌توانید وضعیت بازار را پیش‌بینی کنید. به طور کلی اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در این حوزه هستید، بهتر است که خودتان تمام جوانب را بسنجید و بسته به هدفی که از خرید یا سرمایه‌گذاری دارید تصمیم بگیرید.

 

دوره پیشنهادی
بنر
دوره جامع پرایس اکشن
پرایس اکشن (Price Action) یکی از شیوه‌‌های برتر معامله‌‌گری است که در آن داده‌‌های قیمت، مبنای تحلیل ارزهای دیجیتال قرار گرفته و باعث می‌شود معامله‌‌گر بتواند نقاط ورود و خروج را برای معامله شناسایی کند.

بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال ورج

ساختار و طراحی ارز دیجیتال ورج در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال متفاوت است و تعداد بسیار کمی از کیف پول‌ها خدمات مربوط به ارز دیجیتال ورج را تحت پوشش قرار می‌دهند. بنابراین تصمیم گرفتیم که در قسمت بعد چهار کیف پول ورج را به شما معرفی ‌کنیم تا بیشتر با قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها آشنایی پیدا کنید.

 

کیف پول Verge Electrum Tor

کیف پول «ورج الکتروم تور» (Verge Electrum Tor) حجم بسیار کمی دارد و معمولا بر روی کامپیوتر نصب می‌شود. طراحی این کیف پول باعث شده است تا کار کردن با آن حتی برای افراد مبتدی ساده به نظر برسد. این نرم‌افزار تمام اطلاعات مورد نیاز را در یک قالب کاملا ساده به شما ارائه خواهد داد. شما همچنین می‌توانید اپلیکیشن این کیف پول را بر روی تلفن همراه خود نیز نصب کنید.

 

کیف پول Verge Tor QT

اگر به دنبال کیف پولی هستید که از امنیت و قابلیت بالایی برخوردار باشد، می‌توانید کیف پول «ورج تور کیوتی» (Verge Tor QT) را انتخاب کنید، اما برای استفاده از این کیف پول باید شبکه‌ی بلاک چین که حجم بسیار بالایی دارد را دانلود کنید. اکثریت کاربران معتقدند که خدماتی که این کیف پول ارائه می‌دهد باعث شده است تا خیال‌شان کاملاً از نظر امنیت راحت باشد. این کیف پول به‌راحتی بر روی کامپیوتر نصب خواهد شد.

 

کیف پول Coinomi

نرم‌افزار «کوینومی» (Coinomi) یکی از بهترین کیف پول‌هایی است که می‌توانید بر روی تلفن همراه خود نصب کنید، در حقیقت Coinomi یک کیف پول بین‌المللی محسوب می‌شود که خدمات امنیتی بسیار خوبی به کاربران خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید این نرم‌‌افزار را بر روی کامپیوتر هم نصب کنید.

 

کیف پول Verge Paper

از آنجایی که کیف پول‌های سخت‌افزاری خدمات امنیتی بهتری ارائه می‌دهند، تصمیم گرفتیم این گزینه را هم به شما معرفی کنیم. کیف پول «ورج پیپر» (Verge Paper) تنها سخت‌افزاری است که خدمات ارز دیجیتال ورج را تحت پوشش قرار می‌دهد. البته اگر با کیف پول‌های سخت‌افزاری آشنایی داشته باشید، می‌دانید که استفاده از آن‌ها خطرهایی را هم به همراه خواهد داشت برای مثال ممکن است سخت‌افزار شما دزدیده شود، بنابراین همیشه کیف پول سخت‌افزاری خود را در مکانی امن نگهداری کنید.

 

چگونه در ایران ارز دیجیتال ورج بخریم؟

حتماً برای شما هم این سوال پیش آمده است که چطور می‌توانیم ارز دیجیتال ورج را در ایران خریداری کنیم؟ به همین دلیل توضیح مختصری را در این زمینه برای شما در نظر گرفتیم. اولین قدم، پیدا کردن یک صرافی ایرانی است که خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال را تحت پوشش قرار دهد. ممکن است صرافی‌های ایرانی وِرج نداشته باشند، بنابراین نیاز است که در ابتدا بیت کوین یا اتریوم بخرید و سپس با بردن این ارزهای دیجیتال صرافی‌ای بین‌المللی که ورج را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، ارزهای خود را به وِرج تبدیل کنید و در نهایت آن را به کیف پول خود منتقل نمایید.

 

سخن پایانی

نظر شما درباره‌ آینده‌ ورج در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ آیا این امکان وجود دارد که روزی مردم در سراسر جهان با استفاده از این شبکه‌ تراکنش‌های خود را انجام دهند؟

به طور کلی اگر ورج را با بیت کوین مقایسه کنید، متوجه می‌شوید که ورج از نظر سرعت ، امنیت و کارمزد خدمات بهتری را به شما ارائه می‌دهد. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هر اقدامی تا جایی که می‌توانید اطلاعات کسب کنید و بعد از رسیدن به درک درست از شرایط تصمیم بگیرید.

ارتباط با پشتیبانی
ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا