دوره منتور شیپ
آموزش سرمایه‌گذاری و تریدپلتفرم‌های معاملاتی

معرفی بهترین نرم افزارهای ترید ارز دیجیتال

با داغ شدن بازار ارزهای دیجیتال و وسوسه‌ درآمد‌های دلاری از آن‌ها پلتفرم‌هایی پدید آمدند که امکان خریدوفروش ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند. این پلتفرم‌ها که می‌توانند صرافی‌ ارز دیجیتال، کیف پول‌های دیجیتال یا حتی بات‌های ترید باشند، به کاربران کمک می‌کنند تا راحت‌تر به مبادله ارزهای دیجیتال بپردازند.

در ادامه سازندگان این پلتفرم‌ها برای راحتی کار کاربران اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهایی ساخته‌اند که بر روی گوشی‌های همراه یا رایانه‌ها نصب می‌شود. در این مقاله قصد داریم بپردازیم به اینکه بهترین نرم افزارهای ترید ارز دیجیتال کدام‌ها هستند. پس با ما باشید.

نرم افزارهای ترید ارز دیجیتال

با پیدایش بیت کوین و تحولاتی که این ارز دیجیتال و همتایانش بر دنیای اقتصادی حاکم کردند، کیف پول‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی فراوانی به وجود آمدند که به کاربران این امکان را می‌دهند که در هر زمان ارزهای خود را به یکدیگر یا در بعضی مواقع به ارز فیات تبدیل کنند.

پس از آن به دلیل حجم معاملات زیاد و اهمیت لحظه‌ای معامله در قیمتی خاص، بات‌های ترید به وجود آمدند که به جای معامله‌گر به خرید و فروش می‌پردازند. در این مقاله قصد داریم که نرم افزارهای ترید ارز دیجیتال را به دو قسمت صرافی‌ها و بات‌های ترید تقسیم کنیم و بهترین‌های آن‌ها را نام ببریم.

 

صرافی‌‌های ارز دیجیتال

همان‌طور که می‌دانید ارزهای دیجیتال در «صرافی»‌ (Exchanges) خرید و فروش می‌شوند و این صرافی‌ها که به صورت آنلاین هستند، امکانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که ارزهای دیجیتال را با دیگر کاربران معامله کنند یا مستقیما از صرافی خرید و فروش انجام دهند.

معمولا صرافی‌ها خدمات خود را به شکل بین‌المللی به تمام کاربران دنیا ارائه می‌دهند. در ابتدا صرافی‌ها تحت وب باز می‌شدند ولی با ساختن اپلیکیشن‌های گوشی و دسکتاپ، امروزه می‌توان دید که در هر کجا که باشید، به‌راحتی به آن‌ها دسترسی خواهید داشت.

در ادامه لیستی از معروف‌ترین و بهترین نرم افزارهای ترید ارز دیجیتال یا همان بهترین اپلیکیشن‌های صرافی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

 

نرم افزار بایننس

«بایننس» (Binance) صرافی ارز دیجیتالی است که در سال ۲۰۱۷ توسط «چانگ‌پنگ ژائو» (Changpeng Zhao) تأسیس شد.

به دلیل گرافیک جذاب و ارائه‌ تخفیف‌ها به کاربران وفادار، صرافی «بایننس» (Binance) توانسته در مدت زمانی کم و کوتاه‌ به جایگاه اول صرافی‌های ارز دیجیتال برتر از نظر حجم معاملات دست پیدا کند و این جایگاه را تا به امروز حفظ کند.

کوین بومی این پلتفرم «بایننس کوین» با نماد BNB است که ‌می‌توان از آن جهت کم کردن کارمزد استفاده کرد. از ویژگی‌های محبوب می‌توان به تعداد زیاد جفت ارزها (تااکنون نزدیک به ۶۰۰ جفت ارز) اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های این صرافی می‌توان به امکان وام‌دهی، استیکینگ، اهرم‌های معاملاتی و همچنین ارائه عرضه اولیه صرافی یا IEO اشاره کرد.

اگرچه از نسخه‌ تحت وب بایننس می‌توان استفاده کرد ولی این شرکت یک اپلیکیشن برای گوشی‌های موبایل (نسخه اندروید و iOS) نیز ارائه داده است.

مزایای صرافی بایننس:

  • کارمزد صفر در تراکنش‌های همتا به همتا
  • توانایی پرداخت با روش‌های مختلف از جمله ارزهای فیات
  • صرافی بین‌المللی عالی برای ارزهای دیجیتال
  • امنیت بالا
  • پشتیبانی از ارزهای متعدد
  • کارمزدهای برگشت‌پذیر
  • ارائه‌ تخفیف به کاربران

 

نرم افزار کوین بیس

کوین بیس یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در سطح بین‌المللی است. اطلاعات مرتبط با تراکنش‌ها به شبکه‌ بلاک چین ارسال خواهد شد تا در نهایت تراکنش‌ها تأیید شوند.

«کوین بیس» (Coinbase) علاوه بر پلتفرمی که برای مبادله‌ ارزهای دیجیتال ایجاد کرده یکی از بهترین کیف پول‌های دیجیتال را نیز به کاربران ارائه می‌کند. خرید و فروش ارزهای دیجیتال از قبیل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، لایت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با استفاده ارز‌های فیات در ۳۲ کشور توسط این صرافی انجام می‌شود. با توجه به اظهارات این صرافی هم‌اکنون بیشتر از ۱۰ میلیون کاربر در حال فعالیت برروی پلتفرم کوین بیس هستند. کوین بیس یکی از ساده‌ترین کاربری‌های موجود را بین دیگر نرم‌افزارهای ترید ارز دیجیتال دارد به همین دلیل می‌تواند برای تازه‌واردان انتخابی مناسب باشد.

برای فعالیت در این صرافی نیاز به احراز هویت دارید و البته این صرافی به کاربران ایرانی اجازه فعالیت نمی‌دهد. با این حال بر حسب نوعی که کاربران در این صرافی احراز هویت می‌کنند، تا سقف خاصی می‌توانند در هفته پول برداشت کنند.

مزایای کوین بیس:

  • پشتیبانی بیش از ۳۰ ارز دیجیتال
  • بیمه کاربران در صورت هک شدن وب‌سایت
  • امنیت بالا
  • کاربری ساده
  • اپلیکیشن برای موبایل با کاربری عالی
  • احراز هویت دوعاملی
  • مدیریت ارز دیجیتال عالی

 

نرم افزار ایتورو

ایتورو از سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از برترین و پرطرفدارترین بسترهای معاملاتی بین‌المللی شناخته می‌شود.

درواقع «ایتورو» (eToro) یک «کارگزاری» (Broker) برای مبادلات ارزهای دیجیتال و دارایی‌های متفاوت است که در کشورهای مختلف دفاتر خود را به ثبت رسانده است. این کمپانی بستری برای انجام معاملات به وجود آورده که ارزهای دیجیتال و ابزارهای معاملاتی مربوط به آن بازار و تقاضاها را تغییر دادند. امروزه بیش از ۱۲ میلیون کاربر در ایتورو فعالیت می‌کنند.

بستر آنلاین ایتورو معاملات را به‌صورت «دستی» (Manual) و «اجتماعی» (Social) برای کاربران فراهم می‌کند. معاملات اجتماعی به کاربران این امکان را می‌دهد که معاملات دیگر معامله‌گران را دنبال کنند و بتوانند در صورت دلخواه معاملات را به شکل real time (دقیقاً در همان زمان) تکرار کنند. در اصطلاح به این عمل کپی تریدینگ می‌گویند. ایتورو برای پشتیبانی از این فرایند از پلتفرمی شفاف استفاده کرده که تمامی داده‌های مربوط به هر کاربر را همانند درصد سود و امتیاز ریسک نمایش می‌دهد.

ایتورو در پلتفرم خود خدماتی از قبیل سهام، ‌ارزها، ‌کالاها،‌ ارزهای دیجیتال، ای‌تی‌اف‌ها و شاخص‌ها را از طریق بستر مبادله‌ای نوین فراهم می‌کند. با استفاده از ابزارهای آنالیز ایتورو سرمایه‌گذاران می‌توانند با فراغ خاطر به این بستر اعتماد کنند.

ایتورو ابزاری نوین را برای سرمایه‌گذاران بلند مدت به نام «کپی پورتفولیوس» ‌(CopyPortfolios) ایجاد کرده است. کپی پورتفولیو اوراق بهادار سرمایه‌گذاران را آماده کرده که شامل تریدرهای برتر این پلتفرم با دارایی‌های مالی متعدد است که به دنبال استراتژی از پیش تعیین شده‌ بازارهای مالی هستند.

مزایای ایتورو:

  • تعداد زیادی انتخاب برای سرمایه‌گذاری را برای کاربران ارائه می‌کند.
  • عنصرهای اجتماعی و خارق‌العاده بودن آن
  • امنیت
  • امکان کپی کردن سرمایه‌گذاری‌های موفق سرمایه‌گذاران محبوب
  • احراز هویت دوعاملی

 

نرم افزار کوینکس

کوینکس پلتفرمی برای خرید‌وفروش و ترید ارزهای دیجیتال است که دفتر اصلی آن در هنگ‌کنگ مستقر است.

درواقع تعداد زیادی از صرافی‌های بین‌المللی ارزهای دیجیتال در هنگ‌کنگ‌ واقع شده‌ که کوینکس نیز یکی از آن‌هاست؛ صرافی‌های «کوکوین» (KuCoin)، «بیت زد» (Bit-Z) و «بایننس» (Binance) نیز در هنگ‌کنگ قرار دارند. کوینکس برخلاف برخی از صرافی‌ها معتقد است که باید خدماتش به شکل بین‌المللی در دسترس تمامی مردم قرار بگیرد و هیچ کاربری را از کشور خاصی تحریم نکرده است.

در تاریخ ۲ آپریل ۲۰۱۹ کوینکس خدمت «شتاب‌دهنده» (Accelerator) را که برای کمک به پروژه‌های بلاک چینی بود، دوباره‌ راه‌اندازی کرد، این پروژه همچون عرضه اولیه سکه است با این تفاوت که از طریق صرافی و با تحقیقات کامل ارائه می‌شود. کوینکس نرم‌افزار مخصوص به خود برای گوشی‌های موبایل آندروید و iOS و کامپیوتر (مک و ویندوز) دارد.

کوینکس دارای رمز بومی به نام «کوینکس چین»‌ (CoinEx Chain) با نماد CET است که وایت پیپر آن در تاریخ ۲۸ ژاونیه سال ۲۰۱۹ منتشر شد. با استفاده از CET کارمزدها کاهش پیدا می‌کند. همچنین با CET دو بلاک چین خصوصی و مخصوص قراردادهای هوشمند نیز در این صرافی و با توکن نامبرده برای کاربران در دسترس است. توکن‌های تولید شده اولین بلاک چین عمومی مخصوص پروژه‌های (DEX) هستند.

مزایای کوینکس:
•    امنیت بالا
•    حرفه‌ای و مناسب برای همه‌ معامله‌گران
•    کاربرپسند بودن
•    پشتیبانی از چند ارز

 

نرم افزار جمینی

جمینی پلتفرمی برای مبادله‌ ارزهای دیجیتال دارای مجوز است که امنیت بالایی را برای کاربران ارائه می‌دهد.

این صرافی در سال ۲۰۱۴ توسط دوقلوهای وینکلوس (کامرون و تایلر)‌ در ایالت متحده‌ آمریکا تأسیس شد که امروزه با پیشرفتی که داشته، فعالیتش به اروپا و آسیا گسترش یافته و به یکی از برترین صرافی‌های ارزدیجیتال بین‌المللی شناخته می‌شود. ده‌ها ارز دیجیتال (بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش و…) در این صرافی پشتیبانی می‌شوند که کاربران ارزهای دیجیتال می‌توانند به‌راحتی به مبادله‌ آن‌ها بپردازند. کلمه‌ Gemini به معنای دوقلو‌ها و نشان‌گر دوگانگی در امور است که دلیل انتخاب آن درهم‌آمیختگی ارزهای فیات با ارزهای دیجیتال هستند که در آینده با رشد فراوانی روبه‌رو خواهند بود.

خالقان این نرم‌افزار ترید ارز دیجیتال به دنیال اخذ مجوز سازمان بورس آمریکا برای دریافت ETF هستند،‌ تمرکز صرافی جمینی بیشتر برروی اصول اساسی مانند امنیت، نقدینگی و اعتماد است. تمامی‌ این‌ اساس‌ها را برای مشتریان خرده فروش خود در محیطی آرام ارائه دهد.

مزایای جمینی:
•    کاربری ساده (می‌توان در چند دقیقه نحوه‌ کار با این صرافی را آموخت)
•    پشتیبانی از چند ارز متفاوت
•    مناسب بودن برای تمامی کاربران در هر سطحی
•    امنیت بالا

 

بهترین بات‌‌های معامله ارزهای دیجیتال

امروزه با گرم شدن بازار ارزهای دیجیتال تیم‌های زیادی اقدام به ایجاد بات‌‌های مخصوص برای کمک به ترید ارزهای دیجیتال کردند. این بات‌ها کدهای برنامه‌نویسی‌شده‌ای هستند که بسته به الگوریتم‌ها و الگوهای از پیش تعیین‌شده کار خاصی را به جای معامله‌گر انجام می‌دهند. به طور مثال بات‌ها می‌توانند در صورتی که قیمت یک ارز دیجیتال به یک مقدار خاص رسید آن ارز را به فروش برسانند یا بخرند.

البته کار بات‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود و بات‌های پیچیده‌تری نیز هستند که با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند داده‌های بسیار زیادی را تحلیل کنند و بر اساس استراتژی‌های از پیش تعیین‌شده اقدام به معامله کنند. بات‌ها انواع گوناگون و کاربردهای خاصی دارند که در این مقاله نمی‌گنجد؛ به همین دلیل برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله «بات ترید ارز دیجیتال چیست؟» مراجعه کنید.

در ادامه به معرفی بهترین پلتفرم‌هایی می‌پردازیم که به کاربران این امکان را می‌دهند تا بات‌های خود را ایجاد کنند. بعضی از این پلتفرم‌ها نیازمند دانش برنامه‌نویسی هستند و بعضی دیگر نه.

 

نرم افزار Pionex

«پیونیکس» (Pionex) با این آدرس، در سال ۲۰۱۷ ایجاد شده و بستری را برای ایجاد ربات‌های ارز دیجیتال فراهم می‌کند. پیونیکس اپلیکیشنی برای دانلود دارد. برای استفاده از پیونیکس نیازی به استفاده از کلیدهای API نخواهد بود و به شکل پیش‌فرض ۱۲ بات با استراتژی‌های متفاوت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بات‌های زیر بر روی این پلتفرم موجود است:

  • بات معاملات (Grid Trading Bot)
  • بات برای اهرم قدرت (Leveraged Grid Bot)
  • بات مارجین (Margin Grid Bot)
  • بات شبکه‌ بی‌نهایت (Infinity Grid Bot)
  • بات اهرم معکوس شبکه (Reverse Grid Bot)
  • ربات میانگین دلار (Dollar-Cost Averaging Bot)
  • بات TWAP و بات آربیتریج (Spot-Futures Arbitrage Bot)

استفاده از ربات‌های معاملاتی در پیونیکس بسیار ساده است. بیشتر کاربران این بات‌ها برای ترید بیت کوین از آن‌ها استفاده می‌کنند زیرا بیت کوین محدودیت بالاتری داشته و مرکز کل ارزهای دیجیتال IMO محسوب می‌شود. ربات پیونیکس جز بی‌خطرترین‌ها بوده و مجوزهای MAS و MBS را از کشور سنگاپور دریافت کرده است.

 

نرم افزار Bitsgap

«بیتس‌ گپ» (Bitsgap) با این آدرس، به علت ربات‌های خودکار منحصربه‌فرد خود شناخته می‌شود. هزاران تریدر و معامله‌گر در طول روز از بیتس گپ برای انجام معاملات خود استفاده می‌کنند تا به‌صورت خودکار بیشترین بازده را در بازار ارزهای دیجیتال به دست آورند.

الگوریتم کار بیتس گپ براساس تکنیک ساده و مؤثری است که GRID نامیده می‌شود. این ربات خرید را در محدوده‌ متناسب معاملاتی انجام می‌دهند. زمانی که در این بات سقف خرید تکمیل شود، به صورت خودکار گزینه‌ فروش را دقیقا بالاتر از قیمت قبلی قرار می‌دهد، و بالعکس پس از انجام این کار یک سفارش خرید جدید در زیر هر سفارش قرار می‌گیرد. تا زمانی که قیمت در مرزها معاملاتی باقی بماند،‌ بات بدون وقفه به معامله خواهد پرداخت.  الگوریتم بیتس گپ به دلیل به حداکثر رساندن سود خود از خرید کم و فروش زیاد با هربار تغییر قیمت، طراحی شده است.

مزایای Bitsgap

  • ربات‌های معاملاتی براساس منطقی اساسی ساخته شده‌اند.
  • استراتژی‌ها برای شروع ربات همگی تست شده هستند.
  • دروه آموزشی رایگان ۱۴روزه موجود است.
  • مبادله به صورت آزمایشی قابل انجام است یعنی بات دارای حالت دمو است.

 

نرم افزار Quadency

«کوادنسی» (Quadency) با این آدرس، پلتفرم دیگری است که به کاربران امکان ساخت بات را می‌دهد. نرم افزار Quadency را می‌توان بر روی کامپیوتر نصب کرده و از طریق آن اقدام به ساخت بات‌ کرد.

یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های کودانسی ویژگی آزمایش‌های مکرر است که می‌توان بر اساس داده‌ها و اعداد پیشین بات‌ها را تست کرد. بهتر است قبل از اقدام به معاملات واقعی با بات‌ها از این قسمت بات‌های خود را تست کنید.

 

نرم افزار Cryptohopper

«کریپتو پپر» (Cryptohopper) با این آدرس، پلتفرمی با بات‌های گوناگون است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. با استفاده از اپلیکیشن کریپتوهاپر کاربران به راحتی می‌توانند معاملات خود را اتوماتیک کنند. این پلتفرم بات‌هایی مختص به ارزهای رمزپایه نظیر بیت کوین و اتریوم را دارد و کاربران پیش از شروع کار با یک بات می‌توانند آموزش ببینند و نحوه‌ کار با آن بات را بیاموزند. یکی از ربات‌های معروف کریپتو پپر ربات «بازار ساز» (market-making) است که عملکردی مانند «گرید بات»‌ (Grid Bot) در پیونیکس را دارد.

 

سخن پایانی

نرم‌افزارهای ترید ارز دیجیتال این روزها نقش مهمی را در دنیای رمزارزها ایفا می‌کنند؛ به صورتی که اگر این پلتفرم‌ها را از دنیای ارزهای دیجیتال حذف کنیم دیگر هیچ خرید و فروشی در حوزه‌ ارزهای دیجیتال انجام نخواهد گرفت.

بنابراین انتخاب بستری مناسب برای ترید ارزهای دیجیتال می‌تواند اساسی‌ترین نیاز آن باشد به همین دلیل در این مقاله تعدادی از بهترین نرم‌افزارهای ترید ارزدیجیتال را شرح داده‌ایم. اگر شما نیز تجربه‌ استفاده از هرکدام از آن‌ها را دارید آن را با ما در میان بگذارید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا