🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
آموزش اتریومآموزش سرمایه‌گذاری و ترید

چگونه اتریوم خود را بفروشیم؟

سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال به مرور در حال تبدیل‌ شدن به یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری می‌گردد. ازاین‌رو در این بازار خرید رمز ارز اتریوم، به‌عنوان دومین ارز دیجیتال برتر بازار کریپتوکارنسی‌ها می‌تواند انتخاب بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاران باشد، چراکه تجربه ثابت کرده تا به امروز افرادی که بر روی اتریوم سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در زمان فروش اترهای خود متوجه ضرر و زیان نشده و در بسیاری از موارد نیز این سرمایه‌گذاری همراه با سود بسیاری بوده است.

ارز دیجیتال «اتریوم» (Ethereum) بعد از بیت کوین از معروف‌ترین رمز ارزهای بازار کریپتوکارنسی‌ها به‌شمار می‌رود. در حقیقت اتریوم یک شبکه‌ پرداخت متن‌باز است که این خصوصیت آن یکی از نقاط قوتش به‌ حساب می‌آید. از طرفی اتریوم بزرگ‌ترین و فعال‌ترین جامعه‌ ارزهای رمزنگاری‌شده است و هرروز به تعداد اعضای این جامعه افزوده می‌شود. بااین‌حال تا به امروز هیچ شرکتی به‌عنوان شرکت مرکزی این شبکه‌ پرداخت معرفی نگردیده است.

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی چگونگی فروش این ارز دیجیتال محبوب بپردازیم. ازاین‌رو اگر بر روی اتریوم سرمایه‌گذاری کرده‌اید و حال به دنبال فروش اترهای خود و سیو سود حاصله از این سرمایه‌گذاری هستید، این مطلب مناسب شما خواهد بود.

تبدیل اتریوم به ریال

در این روش برای تبدیل اتریوم به ریال تنها دو راه پیش پای شما قرار دارد. شما می‌توانید اترهای خود را به اشخاص مختلف یا گروه‌های تلگرامی که این کار را انجام می‌دهند بفروشید و با دادن شماره حساب خود پول دریافت کنیم. به دلیل روش‌های زیادی که برای کلاهبرداری در این روش وجود دارد، این روش به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود، زیرا بسیار امکان دارد که شما تمام دارایی خودتان را از دست بدهید.

روش دوم استفاده از صرافی‌های داخلی ایرانی است که امنیت بیشتری دارند. به علت بازار بزرگ اتریوم، این ارز دیجیتال در کنار بیت کوین در اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی به‌راحتی قابل خریدوفروش است. تنها کاری که نیاز است انجام دهید انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر است. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که اساسا یک صرافی ارز دیجیتال معتبر چه خصوصیاتی دارد؟

شما می‌توانید در موتورهای جستجو عبارت فروش اتریوم را جستجو کرده تا با انبوهی از وب‌سایت‌هایی که اتریوم در آ‌ن‌ها خریدوفروش می‌شود مواجه گردید. معمولا وب‌سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل به نمایش درمی‌آیند، همگی معتبر بوده و تنها در قیمت و کیفیت خدمات خود با یکدیگر متفاوت عمل می‌کنند.

به‌عنوان مثال یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند نسبت به دیگر صرافی‌ها میزان نقدشوندگی بالاتری داشته یا تیم پشتیبانی قوی‌تری داشته باشد. بااین‌وجود، تنها به نتایج موتورهای جستجو اتکا نکنید و حتما پیش از ثبت‌نام در آن صرافی، از اعتبار آن مطمئن گردید. درواقع بررسی آدرس، شماره تلفن و سابقه‌ فعالیت این صرافی ازجمله مهم‌ترین نکاتی هستند که پیش از ثبت‌نام در آن صرافی باید بررسی شوند. همچنین می‌توانید از کاربران این وب‌سایت یا افراد مطلع پرس‌وجو کنید.

حال که صرافی خود را پیدا کردید، با مراجعه به وب‌سایت صرافی داخلی و ثبت‌نام در آن، باید با ارسال تصاویر مدارک شناسایی خود، فرایند احراز هویت خود را انجام دهید. در حقیقت فرایند احراز هویت ازاین‌جهت انجام می‌گیرد که صرافی اطمینان حاصل کند که شما دقیقا همان فردی هستید که اتریوم را خریده یا فروخته‌اید و این کار جهت جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی انجام می‌گیرد. در مرحله آخر نیز پس از تایید مدارک ارسالی شما و تکمیل فرایند احراز هویت، می‌توانید به‌راحتی اترهای خود را به ریال تبدیل کرده و مبلغ آن را در حساب بانکی خود دریافت کنید.

همچنین دقت کنید که برای فروش اتریوم در ایران نه تنها می‌توانید اتر خود را به ریال تبدیل کنید بلکه می‌توانید آن را به دیگر رمزارزهایی که صرافی ایرانی مد نظر شما پیشتبانی می‌کند نیز تبدیل کنید.

 

تبدیل اتریوم به ارزهای دیجیتال دیگر

به‌صورت کلی اگر شما اتریوم دارید و قصد فروش آن را داشته باشید، می‌توانید در صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی همچون بایننس آن را به دیگر رمز ارزها همچون بیت کوین، تتر و… تبدیل کنید. دقت کنید که بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی به علت تحریم‌های اعمالی بر ایران، اجازه‌ فعالیت به کاربران ایرانی را نمی‌دهند و ریسک بلوکه شدن حساب کاربری شما در صرافی وجود دارد.

بااین‌وجود، هنوز برخی کاربران ایرانی در حال حاضر از صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنند. درنتیجه شما می‌توانید به‌وسیله‌ وب‌سایت صرافی‌های ارز دیجیتال در ازای پرداخت کارمزدی مشخص که بسته به مبلغ تراکنش شما دارد، اتریوم های خود را به هر رمز ارز دیگری که در فهرست ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده توسط این صرافی‌ها وجود دارد تبدیل کنید.

 

تبدیل اتریوم به دلار

اگر ساکن کشور ایران هستید، توصیه نمی‌کنیم که از این راه استفاده کنید، چراکه برای انجام این روش نیاز به حساب‌های ارزی بین‌المللی دارید که به علت تحریم‌ها برای کاربران ایرانی مقدور نیست یا بسیار دشوار است. ازاین‌رو اگر قصد دارید تا اتریوم‌های خود را به دلار تبدیل کنید، تبدیل آن‌ها به «تتر» (Tether) بسیار منطقی‌تر است.

در حقیقت تتر یک استیبل کوین با قیمت ثابت ۱ دلار است که می‌توانید به‌راحتی آن را بر روی کیف پول‌های ارز دیجیتال خود ذخیره کنید. بااین‌وجود، اگر به حساب‌های ارزی بین‌المللی دسترسی دارید، برای فروش اتریوم‌های خود و دریافت دلار می‌توانید از ۲ وب‌سایت «کوین بیس» Coinbase.com یا «بیت استمپ» نیز استفاده کنید.

 

فروش اتریوم بدون احراز هویت

یکی از کلیدی‌ترین نکاتی که کاربران در زمان فروش اتریوم با آن روبه‌رو می‌گردند، لزوم طی کردن فرایند احراز هویت در وب‌سایت صرافی‌های ارز دیجیتال است. در حقیقت صرافی‌های ارز دیجیتال مدارک زیادی را جهت شناسایی هویت واقعی کاربران از آن‌ها طلب نمی‌کنند، ولی ضروری است تا کاربران حداقل مراحل را جهت انجام این فرایند طی کنند.

از طرفی مقوله احراز هویت در داخل کشور همواره یک مطلب حیاتی بوده و صرافی‌های ارزهای دیجیتال معتبر، این فرایند را در راستای پیشگیری از بروز کلاه‌برداری و برای امنیت بیشتر مبادله‌کنندگان ارزهای دیجیتال بسیار جدی می‌گیرند. البته اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال بین‌المللی نیز در حال حاضر فرایند احراز هویت کاربران را انجام می‌دهند و این فرایند مختص صرافی‌های داخلی نیست.

بااین‌حال کاربران زیادی هستند که تمایلی به افشای هویت واقعی خود ندارند و ازاین‌رو به دنبال این هستند که به نوعی از این فرایند احراز هویت عبور کنند. در این حالت دو روش وجود دارد، در روش اول، این دسته افراد می‌توانند اتریوم خود را به افراد حقیقی که در شبکه‌های اجتماعی نظیر گروه‌های تلگرامی هستند بفروشند و در حساب خود تومان دریافت کنند. دقت کنید که اگر شخص مورد نظر کلاه‌بردار از آب در بیاید و در ازای پرداخت اتریوم، به شما پولی پرداخت نکند امکان پیگیری در مراجع قضایی را نخواهید داشت.

در روش دوم نیز کاربر باید از صرافی‌های بین‌المللی که نیازمند فرایند احراز هویت نیستند، استفاده کند. البته دقت کنید که در این صرافی‌ها بعضی از فعالیت‌های کاربری که فرایند احراز هویت را انجام نداده ممکن است، باتوجه به سیاست‌های صرافی، محدود شود.

 

حداقل و حداکثر میزان فروش اتریوم

اغلب کاربران این تصور را دارند که جهت فروش اتریوم باید مالک مقدار زیادی از این ارز دیجیتال باشند تا قادر باشند آن را بفروشند یا معامله کنند. درواقع به این شکل نیست و شما قادر هستید تا حجم بسیار پایینی از اتریوم خود را (مثلا صد هزار تومان اتریوم) نیز بفروشید. البته دقت کنید که همواره به این شکل نیست و برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال مقدار حداقلی برای فروش اتریوم (مثلا ۰.۱ اتر) در نظر گرفته‌اند که البته این رقم بستگی به سیاست‌های صرافی موردنظر شما دارد.

ولی اما اساس این است که ضرورتی وجود ندارد تا مقدار زیادی اتریوم داشته باشید تا بتوانید اقدام به فروش آن کنید. از طرفی جهت فروش اتریوم نیز به همین شکل هیچ مقدار حداکثری تعیین نمی‌شود و شما به هر میزان اتری که در اختیار دارید می‌توانید اقدام به فروش آن کنید.

 

سخن پایانی

به‌صورت کلی نمی‌توان گزینه‌ای را به‌عنوان بهترین راه فروش اتریوم در داخل کشور عنوان کرد و این بهترین راه می‌تواند بسته به شرایط هر فرد متفاوت باشد، ولی اساسا بیشتر کاربران استفاده از وب‌سایت‌های صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی را برای فروش اتریوم‌های خود ترجیح می‌دهند، به این دلیل که از باقی راه‌ها امنیت بیشتری دارند.

جدا از این جهت فروش اتریوم بدون احراز هویت افراد می‌توانند به افراد حقیقی فعال در شبکه‌های اجتماعی همچون گروه‌های تلگرام رجوع کرده و اقدام به فروش اترهای خود کنند، ولی این کار مورد تایید تیم حسینی فایننس نیست. علاوه بر این در این مطلب به این موضوع نیز اشاره کردیم که اگر شما حتی معادل صد هزار تومان اتریوم داشته باشید، می‌توانید اقدام به فروش آن کنید و برای این کار به‌جز مواردی استثنا هیچ حداقل و حداکثری در نظر گرفته نمی‌شود.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا