دوره منتور شیپ
سرمایه گذاری در خودرو

چگونه از خرید خودرو لوکس به سود برسیم؟ | نکات مهمی که باید از قبل بدانید

سرمایه‌گذاری در بازار خودرو به دلیل اینکه هم می‌توان از آن به صورت روزمره استفاده کرد و هم بعدها آن را با قیمت بیشتر فروخت، یکی از روش‌های محبوب حفظ ارزش پول و سرمایه در کشوری مثل ایران است. تقریبا بخش زیادی از این نوع سرمایه‌گذاری روی خودروهای معمول در بازار انجام می‌شود، اما در این بین برخی‌ها نیز به خرید خودروی لوکس و کسب درآمد از آن می‌پردازند.

کسانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در خودروهای لوکس هستند، اغلب با شنیدن قیمت‌های گزاف و قابل‌توجه این خودروها متعجب نمی‌شوند. زیرا آن‌ها به خوبی از ارزش و رده قیمتی خودروهای لوکس با خبر هستند و با علم کافی وارد این کار می‌شوند. برای اینکه ما نیز با چگونگی خرید خودرو لوکس و پول درآوردن از آن آشنا شویم، می‌خواهیم در مقاله امروز به این موضوع بپردازیم. لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم هنگام خرید خودرو لوکس

خرید خودرو لوکس علاوه بر داشتن پول زیاد نیازمند رعایت یک سری نکات خاص مثل توجه به آپشن‌های خودرو است.

شاید فکر کنید که تنها پیش‌نیاز خرید ماشین لوکس داشتن پول به اندازه کافی باشد، اما باید خدمتتان عرض کنیم که چنین نیست. به طور کلی، برای خرید خودرو باید به یک سری نکات و ریزه‌کار‌ی‌ها توجه داشته باشید که خرید خودرو لوکس نیز نیازمند رعایت کردن آن‌ها است.

اولین نکته برای خرید ماشین لوکس مشخص کردن بودجه است. بعد از این کار باید مشخص کنید که به دنبال خرید چه نوع خودرو لوکسی هستید. آیا به دنبال خودرو سواری می‌گردید یا خرید شاسی‌بلند لوکس را ترجیح می‌دهید؟ شاید هم می‌خواهید به سراغ خرید خودرو کلاسیک لوکس بروید؟

در هر صورت باید توجه داشته باشید که خودرو مورد نظرتان با بودجه‌ای که برای این سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌اید، همخوانی داشته باشد. اگر هم بودجه شما کم است، می‌توانید به خرید خودرو لوکس مدل پایین فکر کنید.

برای خرید خودرو لوکس دست دوم نیز اولین نکته این است که در صورت مدل پایین بودن ماشین اول از همه باید موتور آن بررسی شود. سپس بی‌رنگ بودن ماشین یا نواحی رنگ‌شدگی آن اهمیت دارد. معمولا اگر رنگ‌شدگی در قسمت‌های کناری خودرو باشد، چندان در زمان فروش مشکل‌ساز نمی‌شود، اما رنگ‌شدگی در جلوی خودرو می‌تواند افت قیمت قابل‌توجه خودرو را در پی داشته باشد.

نکته بعدی توجه به کیلومتر خودرو لوکس مورد نظر است. هرچه کارکرد خودرو بیشتر باشد، به همان نسبت از قیمت آن نیز کم می‌شود. این موضوع در مورد خودروهای لوکس بیشتر به چشم می‌آید، چون این ماشین‌ها خودشان قیمت بالایی دارند و هر ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد می‌تواند حتی تا یک الی دو میلیارد هم قیمت یک خودرو لوکس را کاهش دهد.

علاوه بر این، زمانی که بحث خرید خودرو لوکس به میان می‌آید، حتما باید به آپشن‌های خودروی مورد نظر نیز توجه کرد. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از خودروها در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که برخی از آن‌ها نسبت به نسخه‌های دیگر امکانات و ویژگی‌های کمتری دارند.

برای مثال، همین خودرو ۲۰۶ خودمان را در نظر بگیرید که در چند تیپ عرضه شده و نسخه تیپ ۲ آن امکانات و به اصطلاح آپشن‌های کمتری نسبت به نسخه تیپ ۵ آن دارد. در مورد خودروهای لوکس نیز این مسئله وجود داشته و تفاوت قیمت آن‌ها به مراتب بیشتر است.

 

کسب درآمد از ماشین لوکس

برای کسب درآمد از خودرو لوکس، می‌توان خودرو مورد نظر را کرایه داد یا با نگهداری آن در آینده با قیمت بیشتری فروخت.

چگونه از خودروی لوکس کسب درآمد گنیم

شاید یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب درآمد و پول در آوردن از خودروهای لوکس کرایه آن‌ها باشد. برای مثال، بسیاری از زوج‌های جوانی که به دنبال خاص بودن و رقم زدن یک خاطره رویایی در روز عروسی خود هستند، حاضرند مبالغ بسیاری را برای کرایه ماشین‌های لوکس پرداخت کنند.

بنابراین با هماهنگی با کسب‌وکارهای فعال در زمینه برگزاری عروسی و مراسمات می‌توانید خودرو لوکس خود را برای چند ساعت به علاقه‌مندان اجاره دهید و از این راه به راحتی کسب درآمد داشته باشید.

البته هیچ‌کس از هزینه‌های بالای خرید و نگهداری خودروهای لوکس بی‌خبر نیست، اما کرایه‌های سنگینی که بسیاری از زوج‌ها و علاقه‌مندان حاضر به پرداخت آن هستند می‌تواند توجیه کننده این هزینه‌ها باشد. از دیگران مشتریان کرایه خودروهای لوکس می‌توان به پروژه‌های عکاسی، ساخت موزیک ویدیو و همچنین سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی اشاره کرد.

از طرف دیگر، با خرید و فروش خودروهای لوکس نیز می‌توان مبالغ بالایی را به جیب زد. چنین خودروهایی که تعداد بسیار محدودی از آن‌ها در ایران یافت می‌شود، مانند جواهر و هر شی گران‌قیمت دیگر با افزایش تورم و بالا رفتن نرخ دلار روزبه‌روز به ارزش‌شان افزوده می‌شود.

نکته دیگری که در مورد پول در آوردن از خرید و فروش خودروهای لوکس وجود دارد، این است که بسیاری از کارشناسان و متخصصان این حوزه پیشنهاد می‌کنند برای خرید مدل‌ جدید یک خودرو لوکس بهتر است کمی صبر کرد.

بدین ترتیب، هم معرفی و عرضه مدل جدید باعث کاهش قیمت مدل‌های فعلی شده و از طرف دیگر جایگاه آن در بازار مشخص می‌شود. برای همین در ایران معامله خودرو لوکس کارکرده و دست دوم سودآوری بهتری دارد.

 

سخن پایانی

از آنجایی که خودرو یکی از وسایلی است که در هنگام نوسانات ارزی و افزایش نرخ تورم بسیار سریع نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد، برای همین بسیاری از مردم خرید خودرو را به عنوان روشی برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند. در این بین برخی از افراد که سرمایه بیشتری دارند، ترجیح می‌دهند به سراغ خرید خودرو لوکس رفته و از راه اجاره دادن یا خرید و فروش آن کسب درآمد کنند.

با اینکه معامله ماشین‌های لوکس نیازمند سرمایه گزافی بوده و موفقیت در آن هم به رعایت برخی نکات خاص وابسته است، اما به همان نسبت احتمال سودآوری زیادی هم دارد. علاوه بر این، فرد سرمایه‌گذار می‌تواند در طول مدتی که مالکیت خودرو لوکس را در اختیار دارد از آن استفاده کرده و لذت سوار شدن چنین خودروهای پرطرفداری را نیز تجربه کند.

از همین رو مقاله امروز را به آموزش خرید خودرو لوکس و پاسخ به این سوال که چگونه از راه سرمایه‌گذاری در ماشین‌های لوکس پول درآوریم، اختصاص دادیم.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا