دوره منتور شیپ
سرمایه گذاری در خودرو

چگونه از خرید و فروش در بازار خودرو به حداکثر درآمد برسیم؟

کاهش ارزش ریال و بیشتر شدن نرخ تورم در طول سال‌های اخیر باعث شده تا بسیاری از مردم برای حفظ دارایی‌های خود به بازارهای مختلفی مثل بازار مسکن، طلا، ارزهای دیجیتال و بورس روی بیاورند. در این بین برخی از افراد نیز ترجیح می‌دهند دارایی خود را در بازار خودرو سرمایه‌گذاری کرده و از راه خرید و فروش اتوموبیل‌های مختلف به سوددهی برسند.

نگاهی به روند افزایش قیمت خودرو در گذشته نشان می‌دهد که بازار خودرو یکی از بازارهای پرسود سال‌های اخیر بوده است و برای همین می‌توان انتظار داشت در آینده نیز خرید خودرو ارزش دارایی‌های ما را حفظ کند.

از این رو قصد داریم در جریان این مقاله در مورد روش‌های کسب سود حداکثری از راه خریدوفروش خودرو صحبت کنیم و ببینیم که بازار خودرو نسبت به بازارهای دیگر چه مزایا و معایبی دارد.

 

سرمایه‌گذاری در بازار خودرو

سرمایه‌گذاری در بازار خودرو به دلایل مختلفی مثل نقدشوندگی بالا، حفظ ارزش سرمایه، تنوع بالای خودروها و امکان کسب درآمد از جمله روش‌های جذاب سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

یکی از جذابیت‌های بازار خودرو این است که علاوه بر حفظ ارزش سرمایه‌ خود می‌تواند تجربه‌ی استفاده از خودروهای مختلف بازار را نیز کسب کنید. هر زمان هم که دلتان خواست می‌توانید خودروی خود را به فروش رسانده و از پول نقد دریافتی استفاده کنید. هر نوسانی هم در قیمت دلار اتفاق بیفتد و تورم افزایش یابد، قیمت خودرو نیز همزمان با آن بیشتر می‌شود.

نکته‌ی مهم دیگر در سرمایه‌گذاری در بازار خودرو این است که تقریباً‌ با هر سرمایه‌ای می‌توانید یک خودروی مناسب پیدا کنید. تنوع بالای خودروی موجود در بازار و امکان خرید خودروی دست دوم باعث شده تا حتی کسانی که سرمایه‌ی نسبتاً کمی هم دارند، بتوانند خودرو خریده و از گزند تورم در امان بمانند. این موضوع برخلاف بازارهای دیگری مثل بازار مسکن است که از همان ابتدا نیاز به سرمایه‌ای بسیار زیاد دارد.

 

روش‌های کسب درآمد از خرید و فروش خودرو

برای ورود به بازار خودرو و کسب درآمد از خرید و فروش اتوموبیل‌های مختلف چندین روش وجود دارد که خرید و فروش خودروی دست دوم و کارکرده از جمله آن‌ها است.

روش های کسب درآمد از خرید و فروش خودرو

کسب درآمد از خرید و فروش خودرو کار چندان پیچیده‌ای نیست و با کمترین اطلاعات نیز می‌توان سرمایه‌گذاری در بازار خودرو را شروع کرد. این کار معمولاً از چند روش انجام می‌شود که در ادامه در مورد هر کدام صحبت می‌کنیم.

اولین روش سرمایه‌گذاری در خودرو که با هدف کسب سود در بلند مدت انجام می‌شود، خرید خودرو به قیمت روز است. بدین ترتیب با گذشت زمان قیمت خودروی شما نیز همراه با تورم و نرخ ارز افزایش خواهد یافت.

اما افرادی که به دنبال کسب سود از بازار خودرو در کوتاه مدت هستند، معمولاً به خرید و فروش خودروهای مختلف روی می‌آورند. این روزها به لطف سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش کالای دست دوم، به راحتی می‌توان تمام خودروهای کارکرده و در حال فروش یک شهر را مشاهده و در همان روز اقدام به خرید خودروی مورد نظر کرد.

بنابراین برای اینکه از خرید و فروش خودرو بیشترین سود ممکن را کسب کنیم، می‌توانیم با رصد چنین سایت‌هایی خودروهای مورد نظر خود را که کارکرد کم و قیمت مناسبی نسبت به قیمت بازار دارند، خریداری کرده و سپس با سروسامان دادن به آن با قیمت بالاتر بفروشیم.

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که حتماً خودروهایی را خریداری کنید که روی بورس هستند و خریداران زیادی دارند. برای مثال بدون شک تقاضای خرید خودرویی مثل پرشیای سفید از تقاضای خرید خودرویی مثل پژو ۲۰۶ قرمز بیشتر خواهد بود و اگر می‌خواهید در کمترین زمان برای خودروی خود مشتری پیدا کنید، بهتر است به سراغ خودروهای پرتقاضا بروید.

روش دیگر کسب درآمد از خرید و فروش خودرو که شاید تنها در کشورهایی مثل ایران شاهد آن هستیم شرکت در قرعه‌کشی‌ها و طرح‌های فروش‌ شرکت‌های خودروسازی است. در این روش خودروی عرضه شده معمولاً تفاوت قیمتی زیادی با قیمت همان خودرو در بازار آزاد دارد و اگر شما برنده‌ خوش‌شانس این قرعه‌کشی‌ها شوید می‌توانید در مدت زمان کمی سود زیادی را کسب کنید.

البته راه‌های دیگری هم برای کسب سود از خودرو وجود دارد که به اندازه‌ی خرید و فروش جا نیفتاده است. برای مثال اجاره دادن خودروی خریداری شده نیز می‌تواند به کسب سود منجر شود.

 

نکات مهم و ریسک‌های خرید و فروش خودرو

قبل از خرید و فروش خودرو باید به ریسک خرابی و تصادف آن نیز توجه داشت. همچنین داشتن اطلاعات کافی از نحوه ارزیابی خودروی کارکرده نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرمایه‌گذاری در بازار خودرو و خرید و فروش آن با تمام مزایایی که دارد خالی از عیب هم نیست. شاید یکی از مهم‌ترین ریسک‌های خرید و فروش خودرو احتمال خرابی، تصادف و هزینه‌های جانبی دیگر آن باشد. به همه‌ی این‌ها هزینه‌های مربوط به کمیسیون نمایشگاه‌دار، مالیات و هزینه‌ تعویض پلاک را نیز اضافه کنید.

نکته‌ مهم دیگری که در خرید و فروش خودروی دست دوم اهمیت بالایی دارد، داشتن اطلاعات کافی در مورد خودرو است. برای مثال شما به عنوان خریدار باید بدانید که خودروی دارای رنگ در بازار نسبت به خودروی بی‌رنگ قیمت پایین‌تری دارد. علاوه بر این باید حواستان باشد که خودرو دقیقاً کارشناسی شده و خبری از ایرادات دیگر به جز ایرادات گفته شده توسط فروشنده در آن نباشد.

 

سخن پایانی

خرید و فروش خودرو یکی از فعالیت‌های محبوب در بین ایرانیان است که معمولاً با هدف کسب سود و درآمدزایی انجام می‌شود. به ویژه در بین جوانان که بسیاری از آن‌ها عاشق خودروهای مختلف هستند و از این راه هم می‌توانند تجربه‌ استفاده از این اتوموبیل‌ها را کسب کرده و هم ارزش سرمایه‌ خود را حفظ کنند.

برای اینکه از خرید و فروش خودرو بیشترین سود ممکن را کسب کنید، باید به یک سری نکات و روش‌ها تسلط داشته باشید که در طول این مقاله سعی کردیم در مورد آن‌ها صحبت کنیم. برای مثال خرید و فروش خودروهای کارکرده با استفاده از سایت‌ها و پلتفرم‌های ثبت آگهی یکی از این روش‌ها است که در صورت کسب تجربه در آن می‌توانید به سوددهی قابل‌توجهی برسید.

با این حال نباید فراموش کرد که بازار خودرو نیز مانند هر بازار دیگر دارای نوسان و ریسک‌های مخصوص به خود است که نباید از آن‌ها غافل شد.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا