🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
سرمایه گذاری در خودرو

تویوتا؛ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازهای جهان

صنعت خودروسازی از پول‌سازترین و در عین حال پر رونق‌ترین حوزه‌ها در اقتصاد دنیاست که رقابت زیادی در بازار آن وجود دارد. سرمایه‌گذاری در بازار خودرو نیز یکی از راه‌های پر سود برای کسب سرمایه به شمار می‌رود. شرکت‌های خودروسازی بزرگ در دنیا با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و به روز همواره در حال ساخت خودروهایی با ویژگی‌های خاص و برتر نسبت به یکدیگر هستند. خودروهایی که قابلیت‌های جدید و گاهی سازگار با محیط زیست داشته باشند.

این صنعت بزرگترین صنعت تولیدی در دنیا به شمار می‌آید. تویوتا یکی از قدیمی ترین شرکت‌های خودروسازی در آسیا و از بزرگترین خودروسازان دنیا است. طی سال‌های اخیر شرکت تویوتا در صدر جدول برترین خودروسازان جهان قرار داشته که با فولکس واگن به سختی در حال رقابت است. در این مقاله به معرفی بیشتر این شرکت خودروسازی و ویژگی محصولات آن خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

تاریخچه شرکت خودروسازی تویوتا

قدمت نام تویوتا به حدود یک قرن می‌رسد. در ابتدا این نام با شرکت ریسندگی اتوماتیک معرفی و سپس به غول خودروسازی جهان تبدیل شد.

شرکت تویوتا در ابتدا با هدف توسعه ریسندگی اتوماتیک توسط ساکیشی تویودا در سال ۱۹۲۶ پایه‌گذاری شد. تویوتا عملکرد خوبی از خود نشان داد و به نامی آشنا تبدیل شد. با گذشت چندین سال و روی کارآمدن کیشیرو، پسر ساکیشی،‌ در سال ۱۹۳۵ کمپانی خودروسازی تویوتا تاسیس و در سال ۱۹۳۷ اولین خودروی خود را روانه بازار کرد.

کیشیرو فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه توکیو بود. وی با سفرهایی که به ایالات متحده انجام داد و ایده‌هایی که برای خلق خودرروهای جدید داشت، تصمیم به ساخت خودروهای جدید با الگوبرداری از خودروهای غربی گرفت.

اولین محصول این شرکت با نام «ای وان» تولید شد؛ این ماشین یک کپی با کیفیت از خودروهای آمریکایی بود. اما با گذشت سال‌ها این شرکت به یکی از نوآورانه‌ترین و خلاق‌ترین خودروسازهای جهان تبدیل شد که موفق به کسب رتبه اول خودروسازی در جهان شد.

لازم به ذکر است که اولین محصول تجاری تویوتا که کامیون جی‌وان ۱ و نیم تنی بود، در جنگ جهانی دوم مورد استفاده ارتش ژاپن قرار گرفت. پس از جنگ جهانی دوم با یک سفارش بزرگ از طرف آمریکا، این شرکت قدرت زیادی پیدا کرد. در حال حاضر،‌شرکت تویوتا ۱۲ کارخانه تولیدی در سراسر ژاپن و بیش از ۵۲ شرکت تولیدی در کل دنیا دارد.

 

تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز جهان

شرکت «تویوتا» (Toyota) یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان است که در ژاپن واقع شده است.

خودروسازی تویوتا از سال ۱۹۳۵ فعالیت خود را در شهر آیچی ژاپن آغاز کرد. موسس این شرکت فردی به نام کیشیرو تویودا است. بهتر است بدانید که از سال ۲۰۱۲، محصولات این شرکت جز پرفروش‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروها بودند. این شرکت در سال ۲۰۱۴ با تولید ۱۰ میلیون خودرو در یک سال توانست عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی در دنیا را از آن خود کند.

البته از آنجاییکه رقابت تنگاتنگی میان شرکت خودروسازی تویوتا و فولکس واگن وجود دارد، در سال ۲۰۱۵، فولکس واگن توانست برای مدتی جای تویوتا را بگیرد. این شرکت محصولات مختلف خود با برندهای لکسوس، هینو، دینا، دایهاتسو، سایون و موتورز در بیش از ۱۷۰ کشور منطقه عرضه می‌کند.

شهرت جهانی برخی از محصولات کمپانی تویوتا بسیار شگفت‌آور است. می‌توان گفت تعداد فروش آن‌ها حتی از تعداد خودرو تولیدی یک کشور نیز بیشتر است. تویوتا کرولا، اولین محصول حیرت‌انگیز تویوتا به شمار می‌آید که با گذشت سال‌ها از تولید آن، همچنان در دنیای خودروسازی مورد توجه قرار می‌گیرد. تویوتا هایلوکس نیز نماد واقعی یک خودروی پر قدرت بوده که در جاده‌های سخت و راه‌های دشوار بی‌رقیب است. علاوه بر این‌ها، می‌توان به تویوتا لندکروز و تویوتا پرادو اشاره کرد که از قلب شرکت تویوتا در ژاپن آمده‌اند و توانستند حریفان بزرگ خود را مغلوب کنند.

بهتر است بدانید، سهام شرکت تویوتا در بازارهای بورس نیویورک، لندن و توکیو خرید و فروش می شود.

 

ویژگی خودروهای ساخت تویوتا

شرکت خودروسازی تویوتا در ساخت انواع خودرو، از لندکروز گرفته تا خودروهای الکترونیکی تبحر دارد. در طراحی خودروهای تویوتا سعی شده به زیبایی، کارآمدی و ایمنی توجه ویژه‌ای شود.

اغلب ماشین‌هایی که توسط شرکت تویوتا طراحی و تولید می‌شوند سیستم فنی قوی و نیرومندی دارند. البته این خودروها نسبت به کارایی که دارند،‌ مزایا و معایب مختلفی را یدک می کشند. به عنوان مثال، تویوتا کمری یکی از سدان‌های موفق و پرطرفدار در جهان است که از سال‌های ابتدایی تولید تاکنون فروش زیادی داشته است.

از مزایای این خودرو علاوه بر برخورداری از یک موتور قدرتمند، می‌توان به مصرف سوخت و استهلاک پایین آن اشاره کرد. این خودرو که به سفارش آمریکا ساخته شده از خودروهای هیبریدی است که به ندرت با مشکل فنی مواجه می‌شود. در این نوع خودرو استهلاک کمتر از خودروهای بنزینی است. همین ویژگی باعث شده، فشار کمتری به موتور وارد شود. البته این نوع تویوتا، بنزینی هم دارد که مصرف سوخت آن بطور چشم‌گیری پایین است.

اغلب خودروهای تویوتا به دلیل داشتن بدنه مستحکم در دسته خودروهای با ایمنی بالا قرار دارند. تویوتا کمری از جمله خودروهای ایمن با ۵ ستاره کامل از موسسه امنیت خودرویی NHTSA است.

خودروهای لندکروز شرکت تویوتا به دلیل کاربردی بودن و دوام بالا طرفداران زیادی دارند. دوام زیاد این خودروها باعث شده که در بازارهای دست دوم کمیاب باشند. این نوع از خودروهای تویوتا در اغلب نقاط جهان خریدار دارند. این خودرو که در سال ۱۹۹۹ وارد امارات شد، توانست بازار خوبی در آنجا پیدا کند.

 

تویوتا بهترین خودروی سال اروپا

در سال ۲۰۲۱ تویوتا یاریس به عنوان بهترین خودروی سال در اروپا معرفی شد.

تویوتا یاریس از خودروهای پرفروش اروپا در سال ۲۰۲۱ بود که این انتخاب تاثیر زیادی بر فروش آن سال گذاشت. تویوتا یاریس، از ماشین‌های کوچک شهری شرکت تویوتاست که در اروپا بسیار طرفدار دارد. جالب است بدانید، رقیب مستقیم این خودرو در همان سال فیات ۵۰۰ بود که توانست در جایگاه دوم قرار بگیرد.

از دلایل انتخاب این خودرو به عنوان خودروی سال اروپا می‌توان به میزان سوخت مصرفی پایین و کارایی بالای آن اشاره کرد. این نوع از تویوتا با ماشین‌های کم مصرف ایتالیایی و فرانسوی رقابت می‌کند.

اما ممکن است این سوال برای شما هم پیش بیاید که چطور محصول یک خودروساز آسیایی می‌تواند در اروپا در رتبه نخست قرار بگیرد؟

همانطور که ذکر شد، تویوتا از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای به روز و پرکاربرد در جهان است که در بسیاری از کشورهای سراسر دنیا در حال فعالیت است. این شرکت که رقابت سختی با فولکس واگن دارد، در سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در مقام اولین خودروسازی جهان بود. اما در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ جای خود رابه فولکس واگن داد.

شرکت خودروسازی تویوتا پس از گذشت چندین سال از شروع فعالیت خود، با سفارش گرفتن از کشورهای دیگر مانند آمریکا، فعالیت خود را گسترش داد و همین موضوع موجب موفقیت بیشتر آن در میان رقبا شد. به طور کلی،‌ توسعه و پیشرفت مستمر، استراتژی مناسب و متمرکز و کارآمدی محصولات را می‌توان از پارامترهای موفقیت شرکت خودروسازی تویوتا دانست.

 

سخن پایانی

در سال ۲۰۲۱، تویوتا بزرگترین خودروساز جهان و تویوتا یاریس بهترین خودروی سال اروپا معرفی شد. این شرکت خودروسازی ژاپنی رقبای بسیار بزرگ و سرسختی دارد. یکی از رقبای نام آشنای تویوتا، فولکس واگن آلمان است. با این وجود، به دلیل طراحی کارآمد و موتورهای قدرتمند محصولات تویوتا، بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی سفارشات خودرویی خود را به این شرکت واگذار می‌کنند.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا