🎁آخرین فرصت شرکت در سمینار «استراتژی برنده» به همراه ورک‌شاپ معامله‌گری لایو (ظرفیت بسیار محدود)🎁

اطلاعات بیشتر
دوره منتور شیپ
سرمایه گذاری در خودرو

شانس برنده شدن در قرعه کشی خودرو چقدر است؟

مسئولان و مقامات صنعتی به همراه خودروسازان از سال ۱۳۹۹ با هدف کنترل بازار و عرضه خودرو به مشتریان واقعی اقدام به عرضه خودرو به‌صورت قرعه‌کشی کردند. قرعه‌کشی در خودرو، یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در بازار خودرو است.

هر چند که در این طرح‌ها ارائه گواهی‌نامه معتبر و نداشتن پلاک انتظامی فعال به‌عنوان محدودیت اعمال شده است، اما همچنان با افزایش قیمت خودرو همسو با افزایش تورم و قیمت دلار و به‌دلیل اینکه اختلاف قیمت بازار و کارخانه خودروهای عرضه شده بسیار زیاد است، باعث شده که افراد بسیاری در این قرعه‌کشی ثبت‌نام کنند.

در این قرعه‌کشی خودروهای تولید شده در سه طرح مختلف نظیر طرح عادی، طرح جوانی جمعیت و طرح خودروهای فرسوده و اسقاطی عرضه شده است. ما در این مقاله به بررسی شانس برنده شدن در قرعه کشی خودرو پرداخته‌ایم.

قرعه کشی خودرو

این روزها خودروسازان تغییراتی در بازار خودرو و فروش محصولات خود ایجاد کرده‌اند و محصولات خود را در غالب قرعه‌کشی به‌فروش می‌رسانند. تحویل خودرو به‌صورت قرعه‌کشی آخرین راهکار مسئولان کشور در جهت تخصیص عادلانه خودرو میان متقاضیان واقعی است.

در این مسیر تنها مشتریان واقعی امکان خرید خودرو را خواهند داشت و افرادی که دارای پلاک فعال هستند، به هیچ عنوان نمی‌توانند اقدام به ثبت‌نام در قرعه‌کشی کنند. همچنین خودروسازان با حذف پیش پرداخت ۵۰ درصدی و دریافت چک صیادی، افراد بیشتری را به ثبت‌نام در این طرح ترغیب کردند و حتی افرادی که انگیزه‌ای برای خرید خودرو نداشتند نیز ترغیب شدند تا شانس خود را امتحان کنند.

با توجه به اینکه اختلاف قیمتی خودرو در بازار آزاد و کارخانه بسیار زیاد است، حتی افرادی که تا پیش از این نیازی به خرید خودرو نداشتند به این نتیجه رسیدند که با ثبت‌نام و برنده شدن در این طرح می‌توانند سود قابل قبولی را کسب کنند.

 

شانس برنده شدن در قرعه کشی خودرو کمتر از لاتاری

با توجه به افزایش میزان تقاضا در بازار خودرو، شانس برنده شدن در لاتاری آمریکا تقریبا دو برابر برنده شدن در قرعه کشی خودرو است.

با وجود اینکه بیش از یکسال است که از عرضه خودرو به‌صورت قرعه‌کشی می‌گذرد و هر هفته چند هزار دستگاه خودرو در بازار عرضه می‌شود، اما همچنان تعداد متقاضیان رو به افزایش است و تعداد ثبت نامی‌ها هر بار رکورد می‌زند. حال این پرسش پیش می‌آید که شانس برنده شدن افراد در قرعه‌کشی خودرو چقدر است؟

با توجه به اینکه بیش از ۱۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در طرح فروش خودرو ثبت نام می‌کنند، با یک حساب و کتاب ساده می‌توان به این نتیجه رسید که شانس برنده شدن در این قرعه کشی تنها ۰.۱۸ درصد است. این در حالی است که شانس برنده شدن در بزرگ‌ترین قرعه کشی جهان، یعنی لاتاری آمریکا، در بعضی از کشورها به ۰.۳۲ درصد نیز رسیده است. یعنی اگر متقاضی هم در قرعه‌کشی خودرو و هم در لاتاری آمریکا ثبت نام کند، احتمال اینکه در لاتاری آمریکا برنده شود بسیار بیشتر از برنده شدن در قرعه کشی خودرو است.

بیشتر بدانید: چگونه از خرید و فروش در بازار خودرو به حداکثر درآمد برسیم؟

 

دو روش برای افزایش شانس برنده شدن در قرعه کشی خودرو

متقاضیان می‎‌توانند با بررسی میزان عرضه و تقاضا و همچنین استفاده از چند پروفایل کاربری شانس خود را در برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو افزایش دهند.

تمام قرعه‌کشی‌های خودرو با حضور نهادهای نظارتی انجام می‌شود و روند انجام آن مورد تایید این نهاد است. اگرچه برندگان به صورت تصادفی و با قرعه کشی انتخاب می‌شوند، اما به این معنی نیست که همه افراد شانس برنده شدن یکسانی دارند. روش‌هایی برای افزایش شانس برنده شدن در قرعه کشی خودرو وجود دارد که در زیر به دو مورد اشاره شده است.

 

توجه به میزان عرضه و تقاضا

اولین نکته برای افزایش شانس برنده شدن توجه به نسبت عرضه و تقاضا است. با توجه به اینکه تعداد خودروهای عرضه شده توسط شرکت‌های خودروسازی و تقاضا مدل‌های مختلف با هم متفاوت است. به همین دلیل با ثبت‌نام در خودروهایی که به میزان بیشتری عرضه می‌شوند و تعداد متقاضیان کمتری دارند، شانس برنده شدن بیشتری خواهید داشت. در زیر تعداد متقاضیان هر خودرو و تعداد خودروی عرضه شده در یکی از طرح‌های فروش آورده شده است.

برنده شدن در قرعه کشی خودرو

طبق جدول بالا شانس برنده شدن در طرح پیش فروش یکساله بسیار بیشتر از طرح فروش فوق‌العاده است. به طور مثال، احتمال برنده شدن پژو ۲۰۶ معمولی ۰.۱۴ درصد است، یعنی از هر ۷۲۰ نفری که ثبت‌نام انجام داده‌اند تنها یک نفر برنده می‌شود، در حالی که احتمال برنده شدن در طرح پیش‌فروش پژو پارس ۲۷ درصد است. پس در صورتی که خودرو خاصی مدنظر شما نیست، برای افزایش احتمال برنده شدن بهتر است خودرویی را انتخاب کنید که به تعداد بیشتری در طرح عرضه شده است و تعداد متقاضیان کمتری دارد.

 

استفاده از چند پروفایل کاربری

نکته مهم دیگری که باعث افزایش شانس شما در برنده شدن قرعه‌کشی خودرو می‌شود، استفاده از چند پروفایل کاربری برای ثبت‌نام است. اگر در نزدیکان و دوستان خود افرادی را دارید که گواهی‌نامه رانندگی دارند، اما پلاک فعال ندارد و مایل به ثبت نام در قرعه‌کشی نیز نیستند، می‌توانید از آن‌ها بخواهید که به جای شما ثبت‌نام کنند تا شانس برنده شدن شما دو برابر شود.

هچنین متقاضیانی که در طرح جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده شرکت می‌کنند، شانس برنده شدن بیشتری خواهند داشت.

 

سخن پایانی

یکی از دلایل پرطرفدار بودن و افزایش متقاضیان ثبت‌نام در قرعه‌کشی خودرو اختلاف قیمت بازار و کارخانه خودروهای عرضه شده در قرعه‌کشی است که باعث شده حتی افرادی که توانایی خرید خودرو را ندارند و تنها شرایط لازم برای ثبت‌نام را دارند، در این طرح شرکت کرده و پس از برنده شدن اقدام به فروش حواله‌های خود نمایند تا سودی از این طریق کسب کنند.

به طور کلی شانس برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو به عوامل مختلفی نظیر میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد، اما با وجود اینکه طرح‌های فروش خودرو مدت‌هاست که در حال اجرا است نه تنها التهاب بازار کاهش نیافته است، بلکه همچنان آمار تقاضا برای شرکت در این طرح‌ها بالا است و باعث شده هدف اصلی مسئولان برای برگزاری این طرح‌ها محقق نشود و همچنان دست خریداران واقعی به خودروها نرسد.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا