دوره منتور شیپ
سرمایه گذاری در خودرو

کدام خودروهای لوکس ارزان‌ترین هزینه نگهداری را دارند؟

یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در بازار خودرو، خرید خودروهای لوکس است. مهم‌ترین نکته در هنگام خرید خودروهای لوکس بررسی استهلاک و هزینه نگهداری آن است؛ زیرا خودروهای کم استهلاک دوام و ماندگاری بالایی دارند و به دنبال آن مشکلات فنی و هزینه‌های جانبی کمتری نیز خواهند داشت.

امروزه بسیاری از شرکت‌های خودروسازی از قطعات با کیفیت پایین استفاده می‌کنند، به همین دلیل بسیاری از مالکان خودرو دائما درگیر تعویض و تعمیر قطعات آن بوده و هزینه‌هایی چند برابر قیمت خودرو در این راه خرج می‌کنند.

برخی از خودروها در کنار ظاهر زیبا و لوکسی که دارند از استهلاک بسیار زیادی برخوردار هستند و هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها چندین برابر قیمت خودرو است. بنابراین بهتر است در هنگام خرید خودروهای لوکس در کنار توجه به ظاهر و امکانات آن‌ها به بررسی استهلاک و هزینه نگهداری خودرو نیز توجه کنید.

ما در این مقاله لیستی از خودروهای لوکس با کمترین هزینه نگهداری را آورده‌ایم. پس اگر مایل هستید یک خودرو لوکس با کمترین هزینه و بالاترین امکانات را خریداری نمایید تا پایان مقاله همراه ما باشید.

هزینه نگهداری خودروهای لوکس

استهلاک و هزینه نگهداری پایین یکی از مهم‌ترین عواملی است که در هنگام خرید خودروهای لوکس باید به آن توجه کنید.

هنگام خرید خودرو افراد جنبه‌های گوناگونی نظیر طراحی ظاهری، امکانات، استهلاک، هزینه نگهداری، پشتیبانی خدمات پس از فروش و رونق بازار دست دوم را بررسی می‌کنند و در نهایت هنگامی از خرید خود رضایت خواهند داشت که در کنار امکانات خوب، خودرویی کم هزینه خریداری کرده باشند. در واقع افرادی که تصمیم به نگهداری خودرو در طولانی مدت دارند، باید خودرویی خریداری کنند که دارای استهلاک و هزینه نگهداری پایین باشد.

خودروهای لوکس نه تنها گران هستند، بلکه هزینه نگهداری آن‌ها نیز نسبت به سایر خودروها بسیار بالا است. بنابراین افرادی که قصد خرید خودروهای لوکس را دارند، باید از عهده مخارج آن نیز بربیایند. استهلاک پایین خودرو یکی از مهم‌ترین عواملی است که در کنار توجه به کیفیت و امکانات خودرو باید به آن توجه ویژه‌ای کنید. بنابراین بهترین کار در هنگام خرید خودرو، توجه به استهلاک خودرو است تا در نهایت خودرویی خریداری کنید که ارزان‌ترین هزینه نگهداری را داشته باشد.

 

خودروهای لوکس با کمترین هزینه نگهداری

از آنجایی که خودروهای لوکس هزینه نگهداری متفاوتی دارند و با توجه به تحریم‌ها و نوسانات قیمت ارز، تامین قطعات اورجینال و با کیفیت همراه با قیمت منصفانه بسیار سخت شده است. در نتیجه، افرادی که قصد خرید خودروهای لوکس را دارند باید در انتخاب خود جنبه‌های اقتصادی را نیز لحاظ کنند و خودرویی با استهلاک پایین و کم هزینه خریداری نمایید. در زیر لیستی از خودروهای لوکس با کمترین هزینه نگهداری آورده شده است.

خودروهای لوکس با کمترین هزینه نگهداری

 

کیا سراتو

کیا سراتو یکی از کم مصرف‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای لوکس وارداتی است که با استهلاک پایین و مصرف سوخت ۶.۶ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر، به راحتی در فهرست خودروهای لوکس کم هزینه در ایران قرار می‌گیرد و نظر بسیاری از خریداران خودرو را به خود جلب کرده است.

این خودرو به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری مجهز شده است و قدرتی معادل ۱۲۴ اسب بخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتن متر ارائه می‌دهد. از جمله مزایای این خودرو می‌توان به قدرت خوب پیشرانه، استهلاک پایین، مصرف کم بنزین، شتاب خوب و هماهنگی موتور و گیربکس اشاره کرد که باعث شده دارندگان کیا سراتو از عملکرد آن بسیار راضی باشند. طراحی قدیمی و تکراری کیا سراتو در کنار امکانات رفاهی کم از جمله نکات منفی این خودرو بشمار می‌رود. موفقیت خودرو کیاسراتو به قدری در بازار خودرو ایران زیاد شد که پس از چند سال در خط مونتاژ شرکت‌های ایرانی قرار گرفت.

 

تویوتا کرولا کراس

خودروهای ژاپنی از جمله خودروهای لوکس کم هزینه در بازار ایران هستند. تویوتا کرولا کراس یکی از خودروهای ساخت کشور ژاپن است که در سال‌های متمادی به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و کم استهلاک‌ترین خودرو جهان شناخته شده است.

این اتومبیل مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری است که حداکثر قدرت ۱۶۹ اسب بخار و گشتاور ۲۰۳ نیوتن متر را دارد. مصرف بنزین تویوتا کرولا کراس حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است؛ به همین دلیل در گروه خودروهای کم مصرف و قدرتمند قرار می‌گیرد. این خودرو قدرت و توان بسیار بالایی دارد و از تکنیک‌های جدید در طراحی گیربکس آن استفاده شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو بهره‌مندی از استاندارد آلایندگی یورو 6 است. قیمت بالا قطعات آن از نکات منفی این خودرو به شمار می‌رود که این قطعات نیز به دلیل استهلاک کم و کیفیت بالا نیاز کمتری به تعمیر دارند و قابل چشم پوشی است.

 

تویوتا کمری

تویوتا کمری یکی از خودروهای ساخت شرکت تویوتا بوده و از جمله خودروهای لوکس کم هزینه در ایران است که کمتر کسی ممکن است اسم آن را نشنیده باشد. یکی از دلایل محبوبیت این خودرو مصرف پایین بنزین حدود ۸.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است به همین دلیل همانند کرولا در لیست کم استهلاک‌ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد.

این خودرو لوکس مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری است که با بهره‌مندی از توان قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور ۲۱۸ نیوتن متر، نیروی زیادی را به خودرو تحمیل می‌کند. از مزیت‌های ماشین تویوتا کمری می‌توان به کیفیت و ایمنی بسیار بالا، کابین جادار و سیستم تعلیق پیشرفته در کنار استهلاک و هزینه نگهداری پایین آن اشاره کرد.

همچنین این خودرو امکانات رفاهی کمتری در مقایسه با سایر رقبا دارد. کیفیت بالای قطعات، موتور و گیربکس باعث شده که در طولانی مدت کمتر دچار خرابی شوند و در نتیجه هزینه نگهداری پایینی داشته باشند.

 

هوندا سیویک

هوندا سیویک از جمله خودروهای لوکس کم استهلاک ساخت کشور ژاپن است. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری است و مصرف سوخت آن حدود ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. هوندا سیویک به دلیل کیفیت بالای قطعات، قدرت و دوام بالای پیشرانه و مصرف سوخت کم جزو خودروهای لوکس کم هزینه است.

این ماشین ۱۳۹ اسب بخار توان و ۱۷۳ نیوتن متر گشتاور دارد و در کنار برتری فنی دارای ظاهری زیبا نیز است. به دلیل واردات محدود این خودرو، خدمات پس از فروش آن بسیار ضعیف است به همین دلیل میزان خرید و فروش این خودرو در ایران بسیار کم است.

 

هوندا آکورد

هوندا آکورد با قدرت فنی بالا و استهلاک پایین در فهرست ماشین لوکس کم هزینه قرار می‌گیرد. این خودرو قدرت ۱۷۳ اسب بخار و گشتاور ۲۲۶ نیوتن متر دارد و با مصرف ۷.۵ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر یک انتخاب اقتصادی به حساب می‌آید.

هوندا آکورد مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری است و از مزایای آن می‌توان به ایمنی عالی، کیفیت بالای قطعات و سیستم تعلیق بسیار خوب آن اشاره کرد. تنها مشکل این خودرو ضعف واردات و خدمات پس از فروش آن است.

 

هیوندا سوناتا

سوناتا یکی از خودروهای کم استهلاک ساخت شرکت کره‌ای هیوندا بوده و از جمله رقبای سرسخت تویوتا کمری و هوندا آکورد در زمینه کیفیت و دوام است. استفاده از قطعات با کیفیت و دارا بودن قدرت ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۲۹ نیوتن متر باعث شده که این خودرو در لیست ماشین‌های لوکس با کمترین هزینه نگهداری قرار بگیرد. بدنه با کیفیت، ظاهر زیبا، کیفیت بالای قطعات داخلی و استهلاک پایین از جمله مزایای این ماشین به حساب می‌آید.

 

فولکس پاسات

فولکس پاسات نسل جدید تولیدات شرکت فولکس واگن است. این خودروی لوکس آلمانی مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژر ۱.۸ لیتری بوده و دارای قدرت ۱۷۸ اسب بخار و گشتاور۲۵۰ نیوتن متر است. میانگین مصرف سوخت ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نشان دهنده استهلاک پایین و هزینه پایین این خودرو است. از جمله مزایای این خودرو ضمن کیفیت ساخت بسیار بالا می‌توان به سواری نرم، امنیت بالا، سیستم تهویه پیشرفته و پیشرانه قدرتمند آن اشاره کرد.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی خودروهای لوکس با ارزان‌ترین هزینه نگهداری پرداختیم. این خودروها در کنار ظاهر زیبا و لوکسی که دارند، از استهلاک پایینی برخوردار هستند. به همین دلیل در فهرست خودروهای لوکس با کمترین هزینه نگهداری قرار می‌گیرند.

بی‌شک یکی از دلایل کم هزینه بودن این خودروها، کیفیت بالا و واردات راحت‌تر قطعات آن‌ها است، یعنی حتی اگر زمانی قطعه‌ای در قسمت فنی به مشکل بربخورد به راحتی می‌توانید با صرف هزینه پایین، قطعه با کیفیت جدید را جایگزین قبلی کنید. بنابراین بهتر است در هنگام خرید خودروهای لوکس ضمن در نظر گرفتن ظاهر و امکانات آن‌ها به استهلاک و هزینه نگهداری خودرو نیز توجه کنید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا