دوره منتور شیپ
آموزش اتریوم

چگونه اتریوم رایگان بدست آوریم؟

در حال حاضر بلاک چین ارز دیجیتال اتریوم در رتبه‌ دوم محبوب‌ترین بلاک چین‌های عرصه‌ ارزهای دیجیتال قرار دارد، ولی بااین‌وجود ایراد وارد به آن، در مورد مقیاس‌پذیری‌اش است و اینکه این بلاک چین فقط می‌تواند در هر ثانیه پانزده معامله را پردازش کند. اگرچه این ایراد نیز نتوانسته بر روی طرفداران این بلاک چین و ارز دیجیتال آن تاثیر بگذارد و بسیاری از افراد به دنبال استخراج این ارز دیجیتال هستند.

از طرفی همان‌طور که می‌دانید استخراج اتریوم به دانش، تلاش و سرمایه‌ بسیاری نیاز دارد و اکثر کاربران به دنبال این هستند که می‌توان این ارز دیجیتال را به‌صورت رایگان استخراج کرد یا خیر؟ درواقع راه‌هایی برای کسب رایگان اتریوم وجود دارد که در این مطلب قصد داریم به آن‌ها بپردازیم و به این سوال نیز پاسخ می‌دهیم که واقعا امکان استخراج رایگان اتریوم وجود دارد یا نه و ریسک‌های این کار چقدر است؟

آیا واقعا امکان بدست آوردن اتریوم رایگان وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید ببینیم که منظور از به دست آوردن رایگان چیست؟ منظور بدون استفاده از روش‌های معمول استخراج یا خرید این ارز دیجیتال براساس ارزهای فیات یا ارزهای دیجیتال دیگر است یا نه؟ در این صورت باید گفت بله، روش‌هایی وجود دارد که شما بر اساس مصرف اینترنت و البته وقت ارزشمندتان این امکان را دارید که اتریوم رایگان به دست آورید. ولی مسئله‌ بسیار مهمی که وجود دارد، این است که نمی‌توانیم قطعا به شما بگوییم که این روش‌ها سود زیادی برای شما به همراه دارند و به صرفه هستند. با ما باشید تا روش‌های متفاوت را بررسی کنیم.

 

روش‌های استخراج اتریوم رایگان

اگر از جمله کاربرانی هستید که نمی‌توانند به استخراج بپردازند یا شرایط سرمایه‌گذاری را بر روی اتر ندارند، ولی می‌خواهند که از هر طریق شده اتر کسب کنند، پس حتما به دنبال روش‌های دیگری برای این کار می‌گردید.

سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل متفاوتی هستند که عموما محتوای تبلیغاتی دارند و با کسب تبلیغات مختلف پول در می‌آورند. این برنامه‌ها برای داشتن بازدیدهای بیشتر و درنتیجه درآوردن پول بیشتر، نیاز به کاربران زیادی دارند، بنابراین دادن ارز دیجیتال بیت کوین یا اتر به عنوان پاداش به کاربران، یکی از روش‌های جذب آن‌ها است.

اینکه این برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها واقعا به کاربران‌شان ارز دیجیتال پاداش می‌دهند یا نه، نکته‌ای است که باید تا پایان این مقاله خودتان آن را نتیجه‌گیری کنید. بااین‌حال مخاطبان این وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن ها کم نیستند و روزبه‌روز به تعداد کاربران‌شان افزوده می‌شود. پس در ادامه دو روش وب‌سایت‌های فاست و اپلیکیشن‌های موبایل را بررسی می‌کنیم.

 

از طریق سایت‌های استخراج

وب‌سایت‌هایی با نام «فاسِت» (Faucet) وجود دارند که همان‌طور که بالاتر ذکر شد، محتوای تبلیغاتی دارند. کاربران این وب‌سایت‌ها در ازای انجام دادن کاری که از آن‌ها خواسته می‌شود، مقداری اتریوم به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. این کار می‌تواند دیدن یک تبلیغ، انجام یک بازی، تکمیل یک captcha یا گذاشتن یک نظر و کارهایی از این قبیل باشد.

میزان پاداشی که این سایت‌ها می‌دهند بسیار کم است و تا زمانی که حساب کاربران میزان مشخصی اتریوم نداشته باشد به آن‌ها اجازه‌ برداشت نمی‌دهند؛ همچنین بعضی از آن‌ها نیز برای برداشت سقف زمانی دارند.

دقت کنید که فاست‌های ارز دیجیتال اتریوم، به عنوان پاداش میزانی بسیار کمتر از یک اتریوم به شما می‌دهند. کمترین واحد اتریوم با نماد GWEI نشان داده می‌شود که هر یک میلیارد GWEI برابر است با یک اتریوم کامل.

وب‌سایت‌هایی همچون Ethereum-Faucet.org ،Ethereumfaucet.info ،Lolifuu ETH Faucet،Rocketfaucet.win و CC24 برای این کار وجود دارند ولی در ادامه به بررسی چند نمونه‌ معروف‌تر می‌پردازیم.

پیش از معرفی وب‌سایت‌های فاست باید چند نکته را در نظر بگیرید؛ بسیاری از مردم معتقدند که این سایت‌ها فقط به هدف کلاهبرداری خلق شده‌اند و با درست کردن راه‌های مختلف گوناگون برای دادن پاداش به کاربران‌شان بهانه می‌آورند. با این حال در ادامه قصد داریم تا به معرفی این وب‌سایت‌ها بپردازیم ولی دقت کنید که هدف ما در ایران چارت تنها آشنا کردن شما به سازوکار این سایت‌ها است و ما اعتبارشان را تضمین نمی‌کنیم. پس اگر می‌خواهید از یکی از این سایت‌ها استفاده کنید، پیش از آن تحقیقات لازم را به عمل آورید.

  • وبسایت Ethereum-faucet: با ثبت‌نام در این وب‌سایت و کلیک بر روی تبلیغات و مشاهده‌ وب‌سایت‌های گوناگون پیشنهادی و خواندن خبر، می‌توانید اتریوم دریافت کنید.
  • وب‌سایت Earncrypto: این وب‌سایت از جمله برترین وب‌سایت‌های استخراج و کسب رایگان اتریوم است و می‌توانید در آن با انجام دانلود، نصب و انجام بازی‌های پیشنهادی اتریوم رایگان کسب کنید. همچنین ویدیوهایی نیز در این وب‌سایت قرار داده‌شده است که با مشاهده‌ آن‌ها، به‌عنوان پاداش مقداری اتریوم به شما تعلق می‌گیرد.
  • وب‌سایت Earnings-Club: این وب‌سایت اساسا یک سرویس دریافت رایگان انواع رمز ارزهای موجود در بازار مثل اتریوم است که در آن شما با مشاهده تبلیغات، اخبار و مقالات موجود در وب‌سایت می‌توانید به‌عنوان پاداش خود اتریوم دریافت کنید. نکته‌ای که چه در این وب‌سایت و چه در دیگر وب‌سایت‌ها یکسان است و در بالا نیز به آن اشاره داشتیم این است که در تمامی این وب‌سایت‌ها ضروری است تا جهت برداشت اتریوم‌های کسب‌شده خود صبر کرده تا ارزهای دریافتی شما به حدنصاب مشخص‌شده از سوی وب‌سایت برسد و سپس نسبت به برداشت اقدام کنید.
  • وب‌سایت ETH Invites: در این وب‌سایت کاری که باید انجام دهید این است که افراد گوناگون را به‌وسیله‌ لینکی که شامل حساب کاربری شما می‌شود به این وب‌سایت دعوت کرده و با ثبت‌نام آن‌ها در وب‌سایت به‌عنوان پاداش میزانی اتریوم به شما تعلق می‌گیرد. در این وب‌سایت نیز جهت برداشت اتریوم‌های کسب‌شده‌ خود، باید حداقل پنج کاربر به‌وسیله‌ لینکی که از سوی شما برای آن‌ها ارسال‌شده است در داخل وب‌سایت ثبت‌نام کرده باشند.
  • وب‌سایت Etcfaucet: از دیگر وب‌سایت‌هایی که می‌توانید در آن به‌صورت رایگان اتریوم کسب کنید این وب‌سایت است. در این وب‌سایت نیز مثل دیگر وب‌سایت‌هایی که موجود هستند شما با مشاهده‌ تبلیغات، ویدیو و این قبیل موارد مقداری اتریوم به‌عنوان پاداش دریافت می‌کنید.

حال در ادامه قصد داریم تا به‌صورت کامل به معرفی دومین راه استخراج و کسب رایگان ارز دیجیتال اتریوم یعنی استخراج رایگان اتریوم از طریق اپلیکیشن های موبایلی بپردازیم. با ما همراه باشید تا با این مورد نیز آشنایی پیدا کنید.

 

از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی

دومین راهی که شما می‌توانید با استفاده از آن به‌صورت رایگان به ارز دیجیتال اتریوم دست پیدا کنید، استفاده از اپلیکیشن‌‌های موبایلی است. این اپلیکیشن‌ها درست مثل وب‌سایت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره داشتیم، با مشاهده تبلیغ، ویدیو، دانلود و نصب بازی یا باز کردن برنامه به‌صورت روزانه و بستن آن می‌توانید اتریوم کسب کنید.

ازجمله بهترین و محبوب‌ترین این اپلیکیشن‌ها که از آن‌ها جهت کسب رایگان اتریوم استفاده می‌شود، می‌توانیم به اپلیکیشن Ethereum Faucet، نرم‌افزار Faucet Run و Free Ethereum Spinner اشاره‌کنیم. درواقع این موارد تنها جزئی از این اپلیکیشن‌ها هستند.

حال با ما باشید تا به معرفی معروف‌ترین‌ها بپردازیم، ولی دوباره ذکر می‌کنیم که حسینی فایننس اعتبار هیچ‌کدام از این اپلیکیشن‌ها را تضمین نمی‌کند.

  • نرم‌افزار فاست (Faucet): همان‌گونه که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، فاست یک وب‌سایت و اپلیکیشن موبایل است که با استفاده از آن شما قادر خواهید بود تا به‌راحتی به‌صورت رایگان ارز دیجیتال اتریوم کسب کنید. البته این نکته نیز لازم به ذکر است که همچون وب‌سایت‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره داشتیم، در این نرم‌افزار نیز شما باید کارهایی که در نرم‌افزار تعیین شده است را انجام دهید و درازای انجام این کارها میزان ناچیزی اتریوم دریافت خواهید کرد. ازجمله کارهایی که در نرم‌افزار فاست از شما خواسته می‌شود می‌توانیم به حل کردن کپ چا، دانلود و نصب بازی، مشاهده ویدیو و خبر و… اشاره ‌کنیم.
  • نرم‌افزار Free Ethereum Spinner: در این نرم‌افزار می‌توانید به‌وسیله‌ بازی کردن، چرخاندن گردونه‌ شانس، مشاهده‌ ویدیو و… به‌عنوان پاداش، به‌صورت رایگان اتریوم دریافت کنید. ایرادی که به این نرم‌افزار وارد است این مورد است که استفاده از این نرم‌افزار مقداری زمان‌بر بوده و در صورتی که وقتی آزاد دارید و علاقه‌مند هستید که به‌صورت دلاری درآمد داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

به‌طور کلی این ۲ نرم‌افزار که در بالا به آن‌ها اشاره شد، جزء بهترین اپلیکیشن‌ها برای استخراج اتریوم رایگان هستند که در اختیار شما قرار گرفته‌اند. حال پیشنهاد می‌کنم که حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، چراکه در ادامه قصد داریم به ریسک‌های روش‌های گفته‌شده برای استخراج اتریوم اشاره کنیم و در آخر نیز روش‌های بهتری را پیش پای شما می‌گذاریم.

 

ریسک بدست آوردن اتریوم رایگان چقدر است؟

پیش از اینکه به ریسک‌های بدست آوردن اتریوم رایگان بپردازیم، دقت کنید که هیچ‌کس بدون دریافت چیزی به شما اتریوم رایگان یا هر ارز دیگری را نخواهد داد. پس قبل از استفاده از هرکدام از وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و دیگر برنامه راجع به اعتبار هرکدام تحقیق کنید.

ریسک اول، افشای اطلاعات شخصی شما است. این برنامه‌ها ممکن است هنگام ثبت نام از شما ایمیل، کد کیف پول یا اطلاعاتی از این قبیل بخواهند. بسیاری از کاربران معتقدند که مشخصات شما توسط این برنامه‌های برای مصارف تبلیغاتی به فروش خواهد رسید.

ریسک دوم، بعضی از این برنامه‌ها از سخت‌افزار شما استفاده خواهند کرد تا از طریق آن استخراج کنند یا کار دیگری انجام دهند. دقت کنید از آنجا که سخت‌افزار شما برای این کار طراحی نشده است، ممکن است به وسایل‌تان آسیب وارد شود.

ریسک سوم که خود را در معرض آن قرار می‌دهید، باز کردن پای هکر‌ها به گوشی‌ها و موبایل‌هایتان است. ممکن است هکرها بتوانند از طریق این وب‌سایت‌ها اطلاعات هویتی و محرمانه‌ شما را بدزدند. باید توجه کنید که هیچ‌گاه به پیشنهاد‌های وسوسه‌انگیز و غیرمنطقی برای دریافت اتریوم رایگان پاسخ ندهید.

ریسک چهارم، از دست رفتن زمان شما است. دقت کنید که مهم‌ترین دارایی شما زمان‌تان است، پس ممکن است ساعت‌ها در این وب‌سایت صرف کنید و در آخر ماه مقدار اتریومی که به دست می‌آورید آن‌قدر کم باشد که نتوانید حتی هزینه‌ اینترنت خود را بپردازید، پس به چگونگی گذراندن زمان‌تان دقت کنید.

در ادامه روش‌های بهتری را برای بدست آوردن اتریوم در اختیار شما قرار می‌دهیم که البته نیاز به هزینه کردن دارند.

 

روش‌های بهتر برای بدست آوردن اتریوم

روش‌های بدست آوردن اتریوم رایگان را ذکر کردیم و ریسک‌های آن را نیز گفتیم. همان‌طور که گفتیم با اقدام به کسب رایگان اتریوم، سود چندانی عاید شما نخواهد شد و علاوه بر این ریسک‌هایی را نیز برای شما در پی خواهد داشت که در بالا به‌طور کامل به آن‌ها پرداختیم. ازاین‌رو روش‌هایی بهتر برای به دست آوردن یا استخراج اتریوم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه قصد داریم تا به‌طور کامل به معرفی این روش‌ها بپردازیم.

 

استخراج اتریوم از معدن این ارز دیجیتال

اولین روش به دست آوردن اتریوم، استخراج آن است. البته این کار نیاز به ابزار تخصصی‌ای دارد که گاها هزینه‌ بالایی دارند و ممکن است تمام افراد تمایل به پرداخت آن نداشته باشند. علاوه بر هزینه‌ سخت‌افزار، این کار نیازمند برق ارزان و البته‌ تهویه‌ خوب است.

 

اخذ قرارداد استخراج ابری اتریوم

یک روش دیگر این است که شما قراردادی را از یکی از استخرهای استخراج ابری اتریوم بخرید. در این روش شما سخت‌افزار شخص یا شرکتی دیگر را اجاره می‌کنید و با استفاده از سخت‌افزار او به استخراج اتریوم می‌پردازید. دقت کنید که در این روش دیگر نگران خراب شدن قطعات یا برق و تهویه نیستید، با این حال اتریوم کسب شده، کمتر است.

 

خریدوفروش اتریوم

یکی از پرسودترین و البته پرریسک‌ترین راه‌هایی که به‌وسیله‌ آن می‌توانید از بدست آوردن اتریوم سود کسب کنید، خریدوفروش یا ترید این ارز دیجیتال است. دقت کنید که این راه تنها به افراد حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود و اگر در دسته‌ این افراد قرار نداشته باشید و به این کار بپردازید، امکان دارد به‌راحتی تمامی سرمایه خود را از دست بدهید.

 

کار کردن در پروژه اتریوم

راه دیگر این است که استعداد و توانایی خود را جهت کار کردن در اتر به رخ بکشید. ازاین‌رو اگر در نویسندگی، طراحی، حسابداری و دیگر زمینه‌های مرتبط مهارت دارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت‌هایی نظیر Cryptojoblist.com و Crypto.jobs از فرصت‌های شغلی موجود مطلع شده و در پروژه‌ این ارز دیجیتال مشغول به‌کار شوید.

 

سخن پایانی

در این مطلب سعی داشتیم تا به‌طور کامل به استخراج رایگان اتریوم بپردازیم و با بیان تمامی جوانب و ریسک‌های این موضوع سعی داشتیم تا شما را به دید بازتری نسبت به این کار برسانیم. همان‌طور که در این مطلب متوجه شدیم، اساسا کسب اتریوم رایگان کار چندان عقلانی‌ای به نظر نمی‌رسد و به نسبت زمانی که شما صرف می‌کنید، پاداشی ناچیز دریافت خواهید کرد. ازاین‌رو در بخش آخر این مطلب به راه‌های دیگری اشاره کردیم که به‌وسیله‌ آن‌ها می‌توانید به این ارز دیجیتال دست پیدا کنید.

با این حال اگر تجربه‌ای در زمینه‌ی استفاده از این نوع وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها دارید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ارتباط مستقیم با کارشناسان حسینی فایننس شما هم به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی و کسب سود از اون‌ها فکر می‌کنید اما نمی‌دونید چطور باید شروع کنید؟

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان از کارشناسان ما، اطلاعات خواسته شده رو تکمیل فرمایید.

حالت دوم

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا